بازدید 23724
پانصد و پنجاهمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله سنگین موشکی روسیه به سراسر اوکراین / واکنش انگلیس به نابودی تانک‌های چلنجر در اوکراین

پانصد و پنجاه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۱۶۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴ 06 September 2023

حمله سنگین موشکی روسیه به سراسر اوکراین

بین الملل تابناک: پانصد و پنجاه روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

واکنش روسیه به سفر وزیر خارجه آمریکا به اوکراین
۱۴۰۲/۰۶/۱۵ - ۲۰:۱۰

سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به سفر وزیر امور خارجه آمریکا به اوکراین گفت که واشنگتن در کمک‌هایش به هزینه‌ای که شهروندان اوکراینی می‌دهند، توجه ندارد.

 دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه اظهار داشت: ایالات متحده وقتی برای حمایت از کی‌یف در شرایط جنگی کنونی برنامه‌ریزی می‌کند، هیچ توجهی به هزینه‌هایی که شهروندان اوکراین می‌پردازند، نمی‌کند.

رسانه‌ها به نقل از یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا گفتند که آنتونی بلینکن در این سفر از کمک یک میلیارد دلاری کشورش به اوکراین خبر داده است.

پسکوف به خبرنگاران گفت: ما بارها این سخن را از زبان آمریکایی‌ها شنیده‌ایم که واشنگتن تا جایی که لازم باشد از کی‌یف حمایت خواهد کرد.

وی اضافه کرد: آنها تا آخرین نفر از شهروندان اوکراینی برای ادامه جنگ برنامه ریزی کرده‌اند ولی این پول‌ها نمی‌تواند بر روند عملیات نظامی روسیه در اوکراین تاثیر بگذارد.

وزیر خارجه آمریکا: ضدحمله خوب پیش می‌رود
۱۴۰۲/۰۶/۱۵ - ۲۰:۰۹

وزیر خارجه آمریکا که امروز (چهارشنبه) در سفری اعلام‌نشده وارد کی‌یف شد، مدعی شد که ضدحمله اوکراین علیه روسیه پیشرفت خوبی دارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده در کی‌یف به خبرنگاران گفت: ما شاهد پیشرفت خوبی در ضدحمله بوده‌ایم.

او همچنین برای چندمین بار تاکید کرد که واشنگتن شریک قدرتمند اوکراین است و آمریکا قصد دارد مطمئن شود اوکراین هم برای ضدحمله و هم در درازمدت هرچه برای پیروزی لازم دارد را در اختیار داشته باشد.

این اظهارات بلینکن یک روز پس از آن مطرح شد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه ضدحمله اوکراین را یک «شکست» دانست و گفت که نیروهای این کشور متحمل تلفات سنگینی شده‌اند.

علاوه بر این، بر اساس گزارش رسانه‌های غربی، تلاش کی‌یف برای پس‌گرفتن قلمرو خود تا به اینجا دستاورد کم و تلفات بالایی داشته و این در حالی است که تا شروع فصل سرما، تنها چند هفته باقی مانده است.

روسیه همزمان با سرگرم‌کردن نیروهای اوکراینی در جبهه شمال شرقی با انجام عملیات‌های تهاجمی، این فرصت را داشته تا خطوط دفاعی خود در جنوب را تقویت کند، از جمله با مین‌گذاری‌های گسترده و حفر کانال‌های عمیق و تودرتو.

کی‌یف عملیات ضدحمله خود را بر بازپس‌گیری مناطق جنوب اوکراین و رسیدن به دریای آزوف متمرکز کرده است. اوکراین هرگز اهداف نهایی خود از ضدحمله را بیان نکرده، اما قصد دارد با رسیدن به دریای آزوف، پل زمینی که شبه‌جزیره کریمه را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند، تخریب کرده و خطوط تدارکات روسیه را مختل کند.

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه‌جزیره کریمه در جنوب اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد، اما هیچ راه زمینی میان سرزمین اصلی روسیه و این شبه‌جزیره وجود نداشت. ازاین‌رو، مسکو به فکر ساخت پلی در تنگه کرچ افتاد؛ پلی که در ۲۰۱۸ توسط شخص ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه افتتاح شد.

«رستم عمروف» رسماً وزیر دفاع اوکراین شد
۱۴۰۲/۰۶/۱۵ - ۲۰:۰۸

پارلمان اوکراین، امروز (چهارشنبه) با ۳۳۸ رأی موافق و بدون رأی مخالف و ۲۱ رأی ممتنع، رسماً «رستم عمروف» را بعنوان وزیر دفاع جدید اوکراین مورد تأیید قرار داد.

خبرگزاری رویترز در این خصوص گزارش کرد، «یاروسلاو ژلزنیاک» یکی از نمایندگان پارلمان اوکراین، امروز (چهارشنبه) در کانال تلگرامی خود اعلام کرد که اکثریت قریب‌ به اتفاق نمایندگان پارلمان این کشور از انتخاب «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در برگزیدن عمروف بعنوان وزیر دفاع جدید این کشور اروپایی حمایت کردند.

روز دوشنبه هفته جاری، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که «الکسی رزنیکوف» وزیر دفاع پیشین اوکراین را از سمت خود برکنار کرده است و رستم عمروف معاون حزب صدا را نامزد جانشینی او کرده است.

زلنسکی در پاسخ به درخواست اتحادیه اروپا، وعده داد بود که مبارزه با فساد در اوکراین را تقویت کند. یکی از شروط اتحادیه اروپا برای بررسی درخواست کی‌یف برای پیوستن به این اتحادیه را مبارزه با فساد عنوان کرده است.

فرانس پرس گزارش کرده است که اخیراً چندین مورد رسوایی فساد در اوکراین شناسایی و رسانه‌ای شده است که یکی از آن‌ها به وزارت دفاع این کشور مرتبط می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که عمروف از چهره‌های برجسته‌ جامعه تاتار ساکن در شبه‌جزیره کریمه است که در روزهای آغازین جنگ اوکراین در مذاکرات با روسیه مشارکت کرده بود.

روزنامه «آیدین لیک» ترکیه گزارش کرد که «رستم عمروف» وزیر دفاع جدید اوکراین بعنوان مجری طرح‌های ایالات متحده در منطقه فعالیت خواهد کرد.

واکنش انگلیس به نابودی تانک های چلنجر در اوکراین
۱۴۰۲/۰۶/۱۵ - ۲۰:۰۵

وزیر دفاع انگلیس نابودی بی‌سابقه یک فروند تانک «چلنجر 2» در اوکراین را تایید و اعلام کرد که لندن آن را جایگزین نخواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، گرانت شپس، وزیر دفاع انگیس ضمن تایید نخستین نمونه از نابودی تانک انگلیسی چلنجر۲ در اوکراین، گفت که لندن قصد ندارد تانک جدیدی برای جایگزینی آن ارسال کند.

در روز سه‌شنبه ولادیمیر روگوف، مقام ارشد منطقه زاپوریژیا اعلام کرد که یک تانک چلنجر۲ در نبرد با نیروهای روسیه نابود شده و ظاهراً این نخستین مورد از نابودی این‌ تانک‌ها در عمر ۳۰ ساله آن‌هاست.

وزیر دفاع انگلیس گفت: بله، ‌تایید می‌کنم. این احتمالاً نخستین مورد از انهدام این تانک است.

در روز سه‌شنبه ویدیوی منتشرشده در کانال‌های تلگرامی روس نشان داد که تانک انگلیسی چلنجر ۲ ارتش اوکراین توسط نیروهای مسلح روسیه نابود شده است.

این در حالی است که طبق هشدارهای مکرر کرملین، کمک‌های تسلیحاتی غرب نمی‌تواند اوکراین را به پیروز این میدان تبدیل کند، بلکه تنها جنگ را به درازا می‌کشد.

تانک‌های چلنجر ۲ در اختیار تیپ ۸۲ نیروهای مسلح اوکراین قرار دارد؛ تیپی که به گفته اوکراینی‌ها قرار بود به شبه‌جزیره کریمه برسد، اما در برابر استحکامات دفاعی روسیه ناتوان ظاهر شده است.

تا اینجای کار، تلاش کی‌یف برای پس‌گرفتن قلمرو خود دستاورد کم و تلفات بالایی داشته و این در حالی است که تا شروع فصل سرما، تنها چند هفته باقی مانده است.

کی‌یف عملیات ضدحمله خود را بر بازپس‌گیری مناطق جنوب اوکراین و رسیدن به دریای آزوف متمرکز کرده است. اوکراین هرگز اهداف نهایی خود از ضدحمله را بیان نکرده، اما قصد دارد با رسیدن به دریای آزوف، پل زمینی که شبه‌جزیره کریمه را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند، تخریب کرده و خطوط تدارکات روسیه را مختل کند.

حمله سنگین موشکی روسیه به سراسر اوکراین

صدای آژیر خطر در سراسر اوکراین به دنبال حمله موشکی گسترده روس‌ها شنیده می‌شود.

بر اساس این گزارش، ارتش اوکراین اعلام کرد که سامانه دفاع هوایی این کشور حمله هوایی به کی‌یف را خنثی کرده است. شهردار کی‌یف هم گفت که روسیه پایتخت اوکراین را موشکباران کرده است.

ارتش اوکراین اعلام کرد که سامانه دفاع هوایی اوکراین در حال رهگیری موشک‌های شلیک شده به سمت پایتخت است.

در بیانیه ارتش اوکراین آمده است: ما هفت موشک کروز روسیه را بر فراز کی‌یف ساقط کردیم. همچنین ۱۵ پهپاد از ۲۵ پهپادی که اودسا را هدف قرار دادند، سرنگون کردیم.

خبرنگار الجزیره از حمله پهپادی سنگین روس‌ها به اودسا هم خبر داد.

همزمان فرمانده نیروی زمینی اوکراین اعلام کرد: اوضاع در جبهه شرقی بسیار دشوار است.

روسیه: یک پهپاد اوکراین در منطقه بریانسک سرنگون شد

وزارت دفاع روسیه گفت، یک پهپاد اوکراین در حمله به خاک این کشور توسط سیستم‌های پدافند هوایی بر فراز منطقه بریانسک منهدم شد.

 وزارت دفاع روسیه افزود: حدود ساعت ۲۳:۴۰ سه شنبه به وقت مسکو، تلاش رژیم کی یف برای انجام یک حمله تروریستی توسط یک پهپاد خنثی شد.

روسیه افزود: هواپیمای بدون سرنشین بر فراز آسمان بریانسک منهدم شد و پدافند هوایی منطقه کاملا آماده باش مقابله با هرگونه تحرکات کی یف در فضای آسمان منطقه هستند.

پیشتر شهردار مسکو در کانال تلگرامی خود نوشت: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه، پهپاد‌هایی را که به سمت مسکو پرواز می‌کردند، بر فراز مناطق کالوگا و ایسترا سرنگون کردند.

 

سرگئی سوبیانین افزود: هیچ خبری مبنی بر زخمی شدن افراد یا خسارات وارده به زیرساخت‌ها بر اثر سقوط این پهپادها گزارش نشده است.

اوکراین در هفته‌های اخیر، حملات پهپادی متعددی را در مسکو انجام داده است که شماری از این پهپادها توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه منهدم شدند.

جلسه شورای امنیت درباره اوکراین

در حالی که حمایت‌های همه جانبه غرب از کی‌یف ادامه دارد، آمریکا و آلبانی به دنبال برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع اوکراین در تاریخ هشتم سپتامبر (هفدهم شهریور) هستند.

یک منبع آگاه در سازمان ملل به خبرگزاری دولتی «تاس» روسیه خبر داد که آمریکا و آلبانی درخواست برگزاری یک نشست شورای امنیت این سازمان با موضوع اوکراین را مطرح کردند.

آلبانی به عنوان عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل، در ماه جاری ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد.

به گفته منبع آگاه استنادی خبرگزاری تاس، «آلبانی و ایالات متحده ابتکار برگزاری نشست (درباره اوکراین در شورای امنیت) را مطرح کردند.»

گفته می‌شود که موضوع نشست روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل در نیویورک، سالگرد برگزاری همه‌پرسی در مناطقی از اوکراین و الحاق آنها به روسیه است؛ همه پرسی که غرب و اوکراین آن را غیرقانونی خوانده‌اند.

برگزاری نشست هشتم سپتامبر درباره اوکراین در شرایطی انجام خواهد شد که قرار است، شورای امنیت سازمان ملل در بیستم سپتامبر (۲۹ شهریور) یک نشست با موضوع اوکراین برگزار کند.

درخواست آمریکا و همراهی آلبانی با برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره اوکراین در ادامه حمایت‌های غرب از این کشور و فشارها علیه روسیه انجام می‌گیرد.

واشنگتن از آغاز جنگ اوکراین در حال ارائه حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی، اقتصادی، سیاسی و دیپلماتیک به اوکراین است و همزمان فشارهای بی سابقه‌ای علیه روسیه اعمال کرده است.

خبر درخواست آمریکا و آلبانی برای برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در شرایطی رسانه‌ای شده است که آنتونی بلینکن، وزیر خارجه دولت جو بایدن، روز چهارشنبه (امروز) در سفری از قبل اعلام نشده، وارد کی‌یف پایتخت اوکراین شد و قرار است با مقام‌های این کشور دیدار کند.

سفر وزیر خارجه آمریکا به اوکراین در ادامه دید و بازدیدهای مقام‌های واشنگتن و کی‌یف از پایتخت‌های دو کشور صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود، در این سفر، مقام ارشد دولت بایدن بر تداوم حمایت‌های آمریکا از اوکراین در جنگ با روسیه تاکید کند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۳
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۰۵
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
جنگ نیابتی اکراین علیه روسیه تا آخرین سرباز
ناشناس
| Ukraine |
۰۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
وزیر خارجه آمریکا گفته ضد حمله خوب داره پیش می ره . معنیش اینه که آمریکا و روسیه هر دو در یک چیز متفق القول هستند ؛ نابود اوکراین .
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
وزیر امور خارجه ایالات متحده، آنتونی بلینکن، در سفر غافلگیرانه خود به کی‌یف، پایتخت اوکراین، از یک میلیارد دلار کمک نظامی جدید به این کشور رونمایی کرد. این کمک‌ها شامل مهمات، تجهیزات و سایر اقلام ضروری برای کمک به اوکراین در دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه است.
ناشناس
| United States of America |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
بر اساس تازه‌ترین تصاویر ماهواره‌ای که شرکت فناوری اطلاعات مکسار، چهارشنبه ششم سپتامبر از فرودگاه نظامی انگلس -۲ در روسیه منتشر کرد، سربازان روسی از بیم حمله پهیادهای اوکراینی، هواپیماهای بمب‌افکن را با لاستیک خودرو مخفی کرده‌اند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
حمایت از یک جنایتکار، جرم است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
تخریب بیشتر اوکراین مردم این کشور را مصمم تر می کند درنهایت پیروز ی نصیب مردم اوکراین خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
آمریکاییها همه جوره روسها را تحریک می کنند برای استفاده از سلاح اتمی . نیتشان هم اینست که ریوایی هیروشیما و ناکازاکی را به حاشیه ببرند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
روسیه باید بیشتر از این در فضای مجازی فعالیت کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
روسیه فقط زبان زور را می فهمند بقیه زبانها برای آنها دری وری و لو لو هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
تمام مردم اوکراین و سربازانش فدای خواست های آمریکا و انگلیس.
آمریکا و انگلیس به سلامت بادا!!۱
پوتین هم مانند صدام رویای پیروزی یک هفته ای در جنگ را در سر داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
سرنوشت صدام هم در انتظار پوتین است این سرنوشت متجاوزان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
دو ساله همین حرف چرت و پرت رو می‌زنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
بله حرف شما درسته
روسیه و چین و هند هر سه شان کشور های کثیف و آلوده و محور شرارت هستند
ولی مگر پرونده آمریکا درست و بی مشکل است؟
آمریکا هم حملات جنگ ها بمباران ها و کشتار های زیادی داشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
اگه میخواید بدونید دقیقا داره چی میشه بهتون بگم پوتین نه تنها خودش را به باد داده ایران و بلاروس و هم شریک کرده و موجب نابودی مجدد خود و اطرافیانش میشه
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
این اقا که یک فکت تاریخی را بیان کرده اونی که چرت میگه جناب عالیه
امروز 100 روبل روسیه، معادل 1 دلار آمریکا معامله شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
پس باهم میگیم علی برکت الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
هر دلار آمریکا با 1336 وون کره جنوبی معامله شد
طی رایزنی های بنده با خودم و اسی قالپاق و عباس سیبیل و شهرام یاتاقان در محل برگزاری جلسات مهم و استراتژیک شورای امنیت قهوه خانه افشین چرچیل مقرر شد جنگ اوکراین تبدیل به جنگ جهانی سوم شود
پاسخ ها
رضا اهوازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
واقعا؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
ایول به بروبچ استراتژیست
اینکه شورای امنیت تشکیل جلسه میده با توجه به اینکه روسیه خودش عضودایم ودارای حق وتو هست فایده ای نداره. این 5 کشور قراربود درتشکیلات جدید سازمان ملل بعدجنگ جهانی دوم عهده دارامنیت عمومی جهان شوند. ولی وقتی یکی از اعضا خودش مرتکب بزرگترین ناامنی وتجاوز وحشیانه وبی هیچ توجیهی به یک کشور مستقل شده وکل مردم 50 میلیونی اون کشور متاثر از عمل وحوش مهاجم شده اند حداقل کاریکه اعضای شورای امنیت وکل سازمان ملل بایدانجام دهند اخراج این عضو هار شده میباشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
کامران چخبر از هومن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
پنج کشور پیروز جنگ جهانی دوم جهان را با تشکیل سازمان ملل و شورای امنیت بین خود تقسیم کردند و هر تصمیمی برای جهان منوط به رضایت این پنج کشور است . آمریکا که با حمله وحشیانه به عراق بدون مجوز همین سازمان و سو استفاده از این سازمان برای منافع جنگ طلبانه خودش هارترین عضو این سازمان است جنگ اوکراین هم به دلیل دخالت های همین عضو هار و کودتا در اوکراین و احساس خطر روسیه رقم خورد قابل توجه کامران خان که فقط روسیه را عضو هار می داند انگلیس و فرانسه هم که از همه خبیث تر
اسکندر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
953 تو که لابد متدین هستی پس چرامیشینی کامران وهومن تماشا میکنی؟ مگه نمیدونی موسیقی مبتذل گناه داره؟
جوادصادقی فاضل زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
1034 نگفتی اگه امریکا انقدره بده پس چرا اونایی که بهت ساندیس میدن اولاداشونو فرستادن اونجا ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
شورای امنیت کجای کاره چین هم ازش بیاد بیرون میشه غرب
بنابراین شو ای امنیت و سازمان ملل غربی باایجاد سازمانهای موازی شرقی به حاشیه رانده میشوند
نهایتا شرقی اند اون کسایی که در اینجا از غرب حمایت می کنند همچون قبل قربانی همین غرزی ها خواهند شد
روسیه دوست دارد دنیا بنشیند و تماشگر باشد تا آنها هر غلطی که خواستند در اوکراین بکنند ولی دنیا پوست روسیه را خواهد کند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
روسیه از امنیتش دفاع کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
چنگیز وقتی به ایران حمله کرد همین استدلال را داشت که از امنیت خودم دفاع میکنم.
فراز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
322 اینکه روسیه به کشوری حمله ورشده و مردمانشو قتل عام و زیرساختاشو نابود میکنه چه ارتباطی به امنیتش داره؟ روسیه به علت دارابودن زرادخانه اتمی کشوری غیرقابل حمله و آسیب از طریق نظامی بود ولی الان با حمله به کشوری دیگر وطبیعتا دفاع مردم آن کشور از حریم خود درمقابل متجاوز است که امنیتش بخطر افتاده وهمه دنیا غیرچندکشورذلیل حمله را محکوم ونظامی وغیرنظامی از کشورمظلوم دفاع میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
همانطور که امریکا به همه جا حمله کرد غرب پرست بدبخت با رکابی نشست نظر میزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
706 کاملا درست گفته. حتی درتاریخ مدرسه خواندیم که بهانه چنگیز درحمله به ایران امنیت مغولستان بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
اون ناشناس که از امریکا نظر داد و گفته روس از امنیتش دفاع می کند از آقازاده هاست ... بچه جان پدرت برات از پول بیت المال بصورت نجمومی به امریکا میفرسته تو برو دنبال عیش و نوشت ..
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
هر چقدر بدبخت و غرب زده باشیم ولی اینقدر بی غیرت و نادان به تاریخ نیستیم که از روس که همه کاری با اجدامان کرده طرفداری کنیم
هدف اصلی تضعیف روسیه و چامعه اروپائی است.
صهیونیسم جهانی و آمریکا توسط مزدور خود زلنسکی در این قضیه موفق شدند
تانک های انگلیس نشون دادن در مقابل نمونه روسی حرفی برای گفتن ندارند. مدرک نابودی یک فروند تانک انگلیسی. همیشه با مدرک سخن بگید نه رسانه ای
پاسخ ها
بابک
| Canada |
۰۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
اگر یک نگاه به مشخصات تانکهای انگلیسی و روسی بکنین، می بینین که به وضوح و با اختلاف زیاد، تانکهای روسی ضعیف تر و طبیعتا ارزان تر هم هستند.
ناشناس
| Canada |
۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
مگرتانکهاهم حرف میزنند؟
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
عباس جان اگر یک تانک انگلیسی از بین رفته در مقابل بالای هزار تانک روسی نابود شده، پس در نتیجه تانک های روسیه حرفی برای گفتن ندارند همیشه با مدرک سخن بگو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
کلا ۱ عدد تانک انگلیسی از بین رفته در مقابل بیش از ۱۰۰۰ تانک روسی عجب مقایسه ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
مزدوران فقط نوک بینی شان را میبینند .. اگه دقت کنی گفته از 30 سال تنها یک تانگ منهدم شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
حسن
علتش اینه که همه تانکای درگیر روسیه و اوکراین روسی هستن و فقط 10 عدد تانک انگل لیسی وجود داره که توی میدان نیاورده اند هنوز
۱۰:۴۵
نوک بینی جان
علت اینکه از 30 سال پیش تا حالا هیچ تلفاتی ندادن اینه که هیچ کجا استفاده نشده اند
رستم عمروف مسلمان است؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۲:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
چه فرق میکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
بله مسلمان و اصالتا اهل کریمه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
آره. رستم عمروف از تاتارهای کریمه است که زمانی که خانواده اش در تبعید در ازبکستان بود به دنیا آمده است. تاتارها حدود10 تا 15 درصد ساکنان کریمه هستند
وقتش رسیده اوکراین موشک بزنه به کرملین
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
اگه میتونست یا جراتشو داشت یا اربابای آمریکایی و صهیونیستش بهش اجازه میدادند مطمئن باش منتظر دستور جنابعالی نمیشد.
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
به روس توهین نکن نوه فتح علی شاه قاجار جزو کامنت گذاران است
ناشناس
| Germany |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
با خواست خدا و اراده و همت ارتش غیور اوکراین بموقش
نابودی تانک های چلنجر....کلا یه دونه تانک معلوم نیست رفته رو مین چی شده !! یه دونه دیگه «ها » نداره !! :))
دمپایی به مرکز خرید اوکراین حمله کرده ، حملات گسترده کجا بود!! روسیه زورش به نظامی نمی‌رسه گویا لجش و سر غیر نظامی خالی می‌کنه.... اوکراین ام باید حمله کنه به مسکو و مراکز تجاریش...
پوتین فراری شده
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
سوار گاری شده
به عنوان کسی که کمتر از نیم قرن از خدا عمر گرفته و در جنگ با بعثی‌ها به خاطر صغر سن حضور نداشته میگم روسیه پیروزه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
به عنوان کسی که جنگ رو درک کرده و زرمفت زنی های صدام رو هم دیده و شنیده میگم روسیه به گور پدرش خندیده
صدام هم ازین غلط های اضافه زیاد کرد مثل پوتین گفت سه ساعته تهرانم ولی آرزوش به گور برد. حالا پوتین
هم آرزوشو به گور می‌برید ان شاءالله .
خواهیم دید
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
الهی آمین ۰۳ : ۲۰
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
ناشناس 3:20 اگه جنابعالی جنگ رو فقط درک کردی بنده در جبهه و جنگ حضور مستقیم داشته و لمسش کردم و به شما میگم به امید خدا روسیه بر دشمنانش پیروز میشه، خواهیم دید.
شکست برای کشوری که 5800 کلاهک هسته ای و انواع پیشرفته موشکهای دور برد با قابلیت رسیدن به هر نقطه از جهان از جمله سراسر خاک آمریکا رو داره فقط یه جوکه که هرگز به حقیقت نخواهد پیوست
ناشناس
| Germany |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
کسی منکر این نیست که اوکراین نمیتونه روسیه رو شکست بده حتی با تمام تجهیزات ناتو
باز هم تنش آفرینی آمریکا باعث شد روسیه موشک بزنه. دلیلی برای ورود به خاک روسیه نداشت وزیر خارجه آمریکا. خودشون هم میدانند اوکراین برای روسیه هست ولی باز حضور پیدا می‌کنند خون اوکراینی ها به خاطر آمریکا ریخته شد
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
علی آقا، مخلصتم ، ولی جون مادرت اینقدر چرت و پرت نگو
ایرانی نژاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
شرف نداری ؟ انسانیت نداری؟
یعنی جی روسیه واسه اوکراین هست؟
با منطق تو نصف روسیه هم مال ایران هست که روسیه با زور و خیله و خونریزی آزمون گرفت، کل سادات ایران و قفقاز ، کشور گرجستان، داغستان ... همه مال ماست.
با منطق تو باید حمله کنیم مردمش به خاک و خون بکشیم و پس بگیریم.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
بله دقیقا ترکیه و ارمنستان و آذربایجان باید خاک ما رو پس بدهند اگر ندهند خون مردمان ترک گردن اردوغان و نوچه های آمریکایی هست. به زودی ترکیه رو میگیریم
........
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
درود بر شرفت علی آقا. زنده باد روسیه و جناب پوتین. مرگ و نفرین بر اوکراین و آمریکا و اروپا و تمام دار و دسته هاشون
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
کاملا موافقم
روسیه داره غیر نظامیهارو بمباران میکنه.ای لعنت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
اکراین که کلا به غیر نظامیها حمله میکنه
ناشناس
| United States of America |
۰۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
باشد روزی که پوتین خونخوار با خفت گوربگور بشه
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
حملات روسیه دقیق تره و تلفات غیر نظامی کمتری میده ولی با توجه به اینکه تقریبا تمام ساکنین اشغال شده روسی هستن و از اوکراین بدشون میاد و قبل از حمله روسیه شورش کردن و زلسکی بصورت نظامی بهشون حمله کرد
به همین دلیل زلسکی از هدف قرار دادن غیر نظامی ها هیچ ترسی نداره و با خیال راحت میزنه
الهی که بمیری پوتین / ایران و اوکراین و جهان از شر وجودت راحت بشه / الهی آمین
بیخیال مشکلات مردم ایران را دریابید
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
خوب اگر از مسائل جنگ خوشت نمی یاد برو به پیج های دیگه
روسیه قبلا هشدار داده بود که ناتو نباید به مرز های روسیه ورود کنه . ولی ناتو بی توجه و آرام آرام این کار رو کرد . حرکت روسیه ناگریزانه بود. الان ترکیه عضو ناتو است و خود این برای ما تهدید محسوب میشه . ناتو یک پیمان غربی است و منافع غرب رو تامین میکنه . اینجا شرق است و باید سازمانی مشابه تشکیل بشه و منافع شرق رو دنبال کنه. و نکته کلیدی و عبرت آموز و اون اینکه وقتی در کشوری یک کمدین خیلی راحت رئیس جمهور میشه تبعا اون کشور خیلی راحت تو تله سیاست مداران قهار میافته. تفاوت انتخاب درست و غیر درست اینجا معلوم میشه. چند وقت پیش یه عده داشتند پاشنه های ما رو میکشیدن که بریم به حمایت از فرزند شاه مسعود در افغانستان . در حالیکه عده ای در شمال غرب در حال تدارک مسدود کردن مرز بین المللی ما بودند .دیروز هم که وزیر خارجه ترکیه اینجا بود بهش گوشزد کردند که ما تغییر جغرافیایی مرز را تحمل نخواهیم کرد. ما باید از قضیه اکراین درس عبرت بگیریم. و از حیله و کلک و سیاست مداران غرب و یا غرب گرایان غافل نباشیم. در غرب . تمدن سرزمینی ایران برای اونا یک مسئله مهم است و اونا مطابق با منافع غرب مهره های خودشون رو تکون میدند . و ما هم باید مراقب باشیم که منافع شرقی خودمون رو لحاظ کنیم. بخاطر خوشایند غرب منافع شرقی خودمون رو به مخاطره نیاندازیم. اونا نون و چایی خودشون رو اونجا میخورن و ما نون و چایی خودمون رو اینجا میخوریم . هر کی زندگی خودش رو داره. آمریکا به گفته کارشناسان تا آخرین نفر اکراین رو قربانی خواهد کرد. اکراین ابزاری برای تامین منافع اوناست. در انتخاب ها نهایت دقت رو داشته باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
روسیه نمیتونه برای کشورهای دنیا تعیین تکلیف کنه که به کدام پیمان و یا معاهده بپیوندند و یا نپیوندند وبه فرض خلاف درخواست او عمل کردن باید با ابزارهای سیاسی و اقتصادی اعمال فشار کنه

اگر قرار باشه هر کشوری توان نظامیش زیاده برای همسایه هاش و سایر کشورها تعیین تکلیف کنه یعنی قانون جنگل

هیچ بهانه ای تجاوز نظامی روسیه و کشتن مردم بیگناه رو توجیه نمیکنه
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
یک کلام حرف حساب
قهرمانان ژانویه را آزاد کنید
خیلی شفاف بگم . برنده این جنگ مردم اکراین نخواهند بود و صرفا آمریکا و ایران برنده خواهند بود
حملات سنگین این است خاک بر سر روسیه
تابناک چرا نظرات مخالف روسیه رو نشر می دی؟ طرفدار زلنسکی و آمریکایی؟
پاسخ ها
شوت زاده
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
داداش چند چندی؟ طرفدار زلنسکی باشه که نظرات مخالف روسیه رو منتشر می کنه!!
جنگ روسیه با اوکراین یک جنگ بی منطق است که بر اساس توهم پوتین شکل گرفته ودر نهایت باعث شکست او خوهد شد حماقت او برگ برنده را به غرب داد که گریزی از آن نیست .
یعنی هرگز که اروپا و امریکا دیگر پیمانانش عقب نشینی کنند و دور دست روسیه بدهند روسیه هر روز دارد نابود می شود ولی اوکراین اگر هم صاف شود و با خاک یکسان شود ظرف چند سال بهترساخته می شد مانند المان بعد جنگ و کشورمان و مسولین خود اماده کنند برای باز سازی اوکراین و کاملا اعلام بی طرفی کنیم
برنده جنگ روسیه و اکراین بی تردیک آمریکاست و بازنده آن ابتدا اوکراین و بعد اروپای که میداند ابزار آمریکا شده و تسلیم کدخداست .
پاسخ ها
جلال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
بازنده اش ابتدا روسیه است که پوتین همان بلایی راسر کشورش آورد که صدام باکشورش کرد.بازنده دوم اوکراین است بدلیل میلیونها کشته وزخمی و ویران شدن کشورش بدست وحوش حاکم برروسیه. برنده نسبی اش تا حدودی راست گفتی البته نه امریکا که کل غرب است بدلیل تضعیف شدید روسیه
پوتین تو تله آمریکا گیر افتاده و تا نابود نشه آمریکا دست بردار نیست
پوتین تو بد چاله ای افتاده
فکرنمیکنید پشت این قضایا آلمان باشد تا انتقام جنگ جهانی دوم را ازروسیه توسط امریکا وناتو واکراین بگیرد. کمک های بی سابقه آلمان با آن صدراعظم جانی خود. هیچکس درفکر صلح نیست . بیچاره مردم اکراین که گیر چه آدم های اشغالی ازجو بایدن گرفته تا زلنسکی وپوتین جانی وماکرون و....
روسیه عشق است . انشالله شاهد رویارویی مستقیم روسیه آمریکا . هورا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
روسیه یک کشور جهان سومی است که چنگالهای آهنی دارد که امروزه آن چنگالها هم بکارش نمی آید
ناشناس
| Germany |
۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۷
و بعد هم مرگ پوتین خونخوار و نجات ملت تحت ستم روسیه
شکست روسیه حتمی است جنگ به توازن رسیده و بزودی بنفع اوکراین ادامه خواهد یافت .
گرونی در ایران زیاد شده یک عده چسبیدن به دعوای روسیه و آمریکا به ما چه
اصلأ پیروزی آمریکا یا روسیه چی برای ما داره
روسیه باید به حملات موشکی بر کی‌یف تمرکز داشته باشد و از حمله پیاده نظام و یا پیشروی دریایی جلوگیری نماید.
با موشک های خود باید کی‌یف را مانند لندن در جنگ جهانی دوم کند.
آمریکاو ناتو یا وارد جنگ شده و یا میدان را خالی کرده و به صلح تن می دهند. با توجه به اوضاع میدان و عدم پیشروی ارتش دلاور روسیه و رقابت های سیاسی آمریکا حتما مسئله به صلح می انجامد. پاشنه آشیل روسیه در برخورد هزارچاقو قدرت‌های غربی و ناتو پیشروی نظامی در خاک اوکراین است.
می بینم که کل کل های قرمز و آبی تبدیل به کل کل های روسیه و ناتو شده پیشرفت خوبی کردین
تا وقتی امریکای جهانخوا و جانیتکار و استعمار گر بر سر قدرت هستش دنیا روی آرامش نخواهد دید ... این یانکی های بی همه چیز در هر سوراخی انگشت میکنن و همه ی دنیا را به جان هم انداخته و به کاسبی و فروش سلاح و تجهیزاتشون میپردازند و به ریش ملتها قهقهه میزنند ... حال اینکه کشوری بنام ایران جلوی این استکبار تمام قد ایستاده و آمریکای جنایتکار رو به زحمت انداخته و کاری کرده هر چه پول دارد خرج کند و ان شالله که روزهای افول امریکا و دلار نزدیک شده است و امریکا تلاشهای آخرش را می کند ..
واقعا تاسف اوره که اینقدر به مسائلی که خارج از حوزه نفوذ ایران است آلوده شدیم به جای اینها باید به فکر رابطه خوب با همه دنیا و همسایگان و رفع تحریم و ایجاد شغل و رفاه برای مردم ایران باشیم. واقعا نسبت به عربستان. و امارات و قطر و حتی ترکیه عقب ماندیم چرا باید جوانان ما به خاطر شغل و رفاه اولیه از کشوری که این همه ثروت طبیعی داره مهاجرت کنند. به فکر رفع فساد و تبعیض و ایجاد رشد و رفاه کشور باشیم به جای فحش به آمریکا یا روسیه
پوتین هم مانند صدام رویای پیروزی یک هفته ای در جنگ را در سر داشت.

سرنوشت صدام هم در انتظار پوتین است این سرنوشت متجاوزان است

ایرانی هستی کپی و لایک اجباریست
روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه‌جزیره کریمه در جنوب اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد، اما هیچ راه زمینی میان سرزمین اصلی روسیه و این شبه‌جزیره وجود نداشت. ازاین‌رو، مسکو به فکر ساخت پلی در تنگه کرچ افتاد؛ پلی که در ۲۰۱۸ توسط شخص ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه افتتاح شد.
حالا کشور های جهان‌کدام طرف تاریخ باید قرار بگیرند
روسیه شکست خورده است تمامه.
در واقع اگر به گذشته بنگریم پوتین را خود آمریکا بر سر کار آورد پوتین گماشته امریکاست منتهی الان آمریکا به این نتیجه رسیده که تاریخ مصرف پوتین تمام شده باید با رسوایی صحنه را ترک کنه .
روسیه و آمریکا متاسفانه دو لبه ی یک قیچی و در موضوع اسراییل مشترکا عمل میکنند. همین الان ببینید به خاطر تحریم ارسال کود به روسیه پوتین تو یه سخنرانی اعتراف کرد که صادرات غلات وتولیدش ممکن نیست و اینکه اگه بزارن صادرات کنن با اوکراین در مورد صادرات به توافق میرسه این یعنی چراغ سبز به آمریکا!! احتمال جازدنش هست و آمریکا هم با دادن سرزمین های اوکراین به روسیه قال قضیه رو می‌کنه و صلح میشه احتمالا،مسئولان ایران هم از خواب بیدار شید ،سلاح خالی کافی نیست
در جواب فراز که ارتباط جنگ اکراین و امنیت ملی روسیه را نمیداند بگوئید دهه ۷۰ و۸۰میلادی همین غرب با تحریمهای اجق وجق باعث فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی شدند وسپس خزنده وبیصدا وآرام آرام درحال قطع دستهای فدراسیون روسیه به دخالت در انتخاباتهایشان بودند و سلاحهای بیولوژیک مثل کرونا در اکراین تولید و علیه فدراسیون روسیه وچین بکاربستند اگه پوتین نمیجنبید مثل ۱۹۹۰ فدراسیون به ۸۶ کشور تبدیل میشد و از روسیه فقط موزه کاخ کرملین و پرچم ۳رنگش باقی نبود
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی