بازدید 2772
انگلیس:

«واگنر» در فهرست گروه های تروریستی قرار گرفت

وزارت کشور انگلیس گروه «واگنر» را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داد.
کد خبر: ۱۱۹۱۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۳ 06 September 2023


به گزارش تابناک از ایرنا، وزارت کشور انگلیس امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه شبه‌نظامی واگنر روسیه را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است.

طبق این بیانیه که یک نسخه آن در تارنمای دولت انگلیس منتشر شد، از ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریور) عضویت در این گروه، تشویق به حمایت، کمک یا استفاده از لوگوی واگنر جرم تلقی خواهد شد. دارایی‌های واگنر نیز در زمره اموال تروریستی طبقه‌بندی و توقیف می‌شود.

بر اساس بیانیه وزارت کشور انگلیس، مجازات هرگونه تعلق به این گروه روسی، تا ۱۴ سال حبس و جریمه نقدی تعیین شده است.

«سوئلا براورمن» وزیر کشور انگلیس در این باره گفت: «واگنر یک سازمان خشن و مخرب است که به عنوان ابزار نظامی ولادیمیر پوتین (رئیس جمهوری روسیه) در خارج از کشور عمل کرده است. در حالی که رژیم پوتین درباره سرنوشت هیولایی که ایجاد کرده تصمیم می گیرد، ادامه فعالیت‌های بی‌ثبات کننده واگنر تنها در خدمت اهداف سیاسی کرملین است».

وی گفت: «آنها تروریست هستند، و حکم امروز، این مساله را در قوانین بریتانیا روشن می کند. واگنر تهدیدی برای امنیت جهانی و به همین دلیل است که ما این سازمان تروریستی را منع می کنیم و برای کمک به اوکراین در مبارزه با روسیه ادامه می دهیم».

در بیانیه وزارت کشور انگلیس آمده است: گروه واگنر یک شرکت نظامی خصوصی روسی است که به عنوان یک نیروی نظامی نیابتی از طرف دولت روسیه عمل کرده است. واگنر که در سال ۲۰۱۴ تأسیس شد، در یک سری از کشورها از جمله اوکراین، سوریه، جمهوری آفریقای مرکزی، سودان، لیبی، موزامبیک و مالی فعالیت داشته است.

وزارت کشور انگلیس با بیان اینکه «واگنر در خدمت اجرای اهداف سیاست خارجی روسیه است» افزود: بریتانیا به طور مداوم اقدامات خشونت‌آمیز و مخرب گروه واگنر را مورد انتقاد قرار داده و این گروه را در اولین موج تحریم‌ها علیه روسیه در اوایل سال ۲۰۲۲ قرار داد. به تازگی نیز ۱۳ فرد و کسب‌وکار مرتبط با اقدامات این گروه را در ماه جولای تحریم کرده است.

طبق بیانیه وزارت کشور انگلیس، «شناسایی واگنر به عنوان سازمان تروریستی، پاسخی به درخواست‌های ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین بود که خواستار برخورد با این گروه به عنوان یک سازمان تروریستی بود. بریتانیا حمایت تزلزل ناپذیر خود از اوکراین را حفظ کرده و به محکومیت تجاوز روسیه ادامه خواهد داد.»

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی