بازدید 12929

نحوه تشخیص گوشت گوسفند از میش و بز

قیمت دام ماده حدودا کیلویی ۱۵ هزار تومان ارزانتر از گوشت گوسفند نر است و گوشت میش نیز حدود ۵۰ هزار تومان تفاوت قیمت دارد. گوشت دام ماده چرب بوده و البته دیرپز است. گوشت میش زردرنگ‌تر است و لیبل روی آن نیز زردرنگ است و دیر می‌پزد.
کد خبر: ۱۱۹۱۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۸ 05 September 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی چند نکته برای تشخیص گوشت گوسفند نر از سایر گوشت‌های ماده، بز و میش مطرح کرد.

علی اصغر ملکی راه‌های تشخیص انواع گوشت قرمز را تشریح کرد و گفت: یکی از این راه‌ها تشخیص بر اساس قیمت است. قیمت دام ماده حدودا کیلویی ۱۵ هزار تومان ارزانتر از گوشت گوسفند نر است و گوشت میش نیز حدود ۵۰ هزار تومان تفاوت قیمت دارد.

وی ادامه داد: گوشت دام ماده چرب بوده و البته دیرپز است. گوشت میش زردرنگ‌تر است و لیبل روی آن نیز زردرنگ است و دیر می‌پزد.

رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی اضافه کرد: گوشت بز دنبه ندارد و بز با وزن بالا گوشت دیر پزتری دارد.

وی تصریح کرد: بهتر است مردم گوشت مورد نیاز خود را از مغازه‌های معتبر و آشنا خریداری کنند، زیرا مغازه‌های معتبر به کیفیت گوشتی که عرضه می‌کنند توجه بیشتری دارند و علاقه ندارند مشتری‌های خود را از دست بدهند.

ملکی در پایان گفت: گوشت شیشک (گوشت بره نر به سن ۶ ماه تا ۱ سال) یک شقه اش حدود ۹ تا ۱۰ کیلو می‌شود. همچنین گوشت گوسفند لیبل مشخص دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱۱
اون موقع که گوشت ارزان بود خر والاغ و ... بخورد مردم میدادن که بعضی هاشون رو میگرفتند الان گوشت کیلو ۵۰۰ هزار چی بگم
مگه میش همون دام ماده نیست؟!! اختلاف قیمت با حیوان نر پونزده تومنه یا پنجاه تومن؟!!!
عجب واقعاً چه راهنمایی هایی کردید!!!!!
حالا از این مطلب می توان نوع گوشت را تشخیص داد؟
تا امروز تصور می کردم که میش و بز زیرمجموعۀ گوسفندهستند! چقدر تصور غلط و زشتی داشتم. ممنونم تابناک. ازین پس متوجه هستم که مبادا میش و بز را گوسفند به شمار بیاوردم و ملاک تضخیص این تفاوت را بر قیمت گوشت شان بگذارم! و واقعا با این توضیحاتی که دادید ما را از اشتباه بزرگی درآوردید!!!پیشنهاد می کنم یک مقاله به مجلات جهانی در این زمینه بفرستید که غیرفارسی زبانان هم ازین کشف مطلع شوند.
شما عقل کل بودید رئیس محترم.کجا بودید زودتر میگفتی.چقدر راههای تشخیص رو انتقال دادید.هر آدم ناشی هم در این حد میدونه??
چرا می روید از کسی که نمی‌داند مصاحبه میگیرید؟ اختلاف قیمت که نشد راه تشخیص....
گوسفند نر دارای عضو نری است که معمولا قصاب قسمتی از آنرا بر لاشه برای نمایش تشخیص باقی می‌گذارد. گوی های سر استخوان‌های گوسفند نر یکساله معمولا به آبی روشن می‌زند. گوسفندان دارای دنبه هستند و بزها ندارندو این تنها راه شناخت بز از گوسفند است. گوشت میش بعلت سن بیشتر آن بسیار قرمزتر از گوسفند تازه سال است.
بهترین راه تشخیص : رنگ استخوان در نقاط مفاصل برای گوسفند نر ،بنفش کم رنگ است در حالی که رنگ این قسمت از گوشت میش (ماده) به زردی و سفید متمایل است
این بابا هم مثل بقیه مسولین ما در خصوص کارش چقدر کم اطلاع است ! دوستان رنگ انتهای قلم گوسفد نر(گوشت نر ) ابی رنگ یا بنفش است.
از کرامات شیخ ما این است که شیره را خورد و گفت شیرین است!!!
ماشاءالله بارک الله هنر سر کار گذاریتون خوبه!!!
گوشت میش و دولک کمی سفت و قرمزتر و استخوانش به سفیدی میزند
و در موقع پختن مثل توپ پینگ پنگ فنریت دارد
آنقدر دیر میپزد که رنگ و طعم غذا تعقیر میکند .
بیشتر گوشتهای میش و گاو ماده را به کارخانجات معتبر تولید سوسیس و کالباس میبرند و یا تولید مستقیم چرخکرده بسته بندی به فروشگاها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست