بازدید 16245

نیم میلیارد تومان برای طلای تقلبی بازار خودرو ندهید / با ۱۷.۵ میلیون تومان، گواهی اسقاط بگیرید و خودرو وارد کنید

این روزها همه چشم انتظار تعیین تکلیف آیین نامه واردات خودروهای کارکرده به بازار هستند، اما در این وضعیت مبهم، بازار خودروهای فرسوده، یکباره طلا شد؛ طلایی که حالا کاشف به عمل آمده، تقلبی است و نباید گول آن را خورد.
کد خبر: ۱۱۹۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹ 04 September 2023

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در روزهای گذشته، خبری خودرویی در فضای مجازی بسیاری را شوکه کرد و آن چیزی نبود، جز جهش چند صد میلیونی خودروهای فرسوده یا همان اسقاطی! در حقیقت به نوعی حکم طلا پید‌ا کرد‌ و قیمتشان جهشی نجومی د‌اشت.

قیمت هایی که بر یک گزاره تاکید داشتند و آن واردات خودروی خارجی به کشور و شرط داشتن خودروی فرسوده بود. به بیان دیگر، با وجود اینکه سازوکار واردات خودروهای صفر کیلومتر به کشور با سرعت لاک پشتی در جریان است و خودروهای کارکرده نیز هنوز مشخص نیست با کدام مترومعیار هیات دولت قرار است وارد شود، مردم شاهد قیمت هایی در محدوده نیم میلیارد تومان برای خودروهایی بودند که از قیمت صفر کیلومترشان هم گران تر شده بود.

شاید این یک اتفاق بی سابقه در بازار خودرویی بود، اما در هر صورت چند روزی است که برخی از مردم را به سمت و سویی کشانده است که وارد بازار خرید و فروش این خودروها شوند؛ بازاری که بررسی ها نشان می دهد نباید به آن وارد شد و نباید گول تبلغیاتش را خورد؛ چرا؟

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده در گفت‌وگویی پاسخ به این پرسش را داده است. محمود مشهدی شریف تاکید دارد: متاسفانه شایعه‌ای غلط پخش شد که صاحبان خودروهای فرسوده می‌توانند برای واردات خودرو اقدام کنند؛ بنابراین، افراد تشویق شدند تا خودروی فرسوده بخرند به امید آنکه بتوانند خودروی خارجی وارد کنند، در حالی که حقیقت امر این است که برای واردات خودروها، ارائه "گواهی اسقاط" ضروری است. قیمت گواهی اسقاط هر خودروی سواری ۳۵ میلیون تومان است و افراد باید نصف این قیمت را بپردازند؛ بنابراین، می‌توانند با ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گواهی اسقاط دریافت و خودرو وارد کنند. برای این منظور افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز اسقاط اقدام به خرید گواهی اسقاط کنند.

بیشتر بخوانید:

 

وی اعلام کرد: در حال حاضر  ۴۰ هزار گواهی اسقاط موجود داریم که با این میزان گواهی‌ها می‌توان حدود ۸۰ هزار خودرو وارد کشور کرد؛ بنابراین نگرانی از این حیث وجود نخواهد داشت. طبق آنچه برنامه‌ریزی شده، قرار است حداکثر ۱۰۰ هزار خودرو وارد کشور شود؛ بنابراین تنها ۲۰ هزار گواهی خودرو کمبود داریم که می‌توانیم این میزان را نیز تولید و فراهم کنیم؛ بنابراین، تا پایان سال ۱۰ هزار خودروی دیگر گواهی اسقاط خواهند گرفت.

مشهدی شریف ضمن اشاره به اینکه هنوز آیین‌نامه شفاف بیان نشده است، گفت: برای واردات خودروهای خارجی ۵۰ درصد یک گواهی اسقاط کافی است؛ همانطور که اشاره شد، کمبودی به لحاظ گواهی اسقاط وجود ندارد، اگر هم گواهی اسقاط موجود نباشد، ۱.۵ درصد قیمت خودرو به صندوق ملی سازمان محیط زیست واریز می‌شود. این مبلغ صرف اعطای تسهیلات برای خرید خودروی داخلی خواهد شد.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: ما باید برای اسقاط خودروهای فرسوده تسهیلات در نظر بگیریم تا دارندگان آن‌ها تشویق به اسقاط شوند؛ این در حالی است که متاسفانه تمام اقدامات تنبیهی هستند. هر خودروی فرسوده، متوسط ۱۳۲ هزار تومان روزانه، سوخت (بنزین) بیشتری نسبت به یک خودروی نو مصرف می‌کند.

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودروهای فرسوده شب گذشته در یک گفت‌وگوی تلویزیونی، ضمن تاکید بر اینکه خودروهای فرسوده برای کاهش تصادفات، اشتغال‌زایی و کاهش آلودگی هوا باید اسقاط شوند، اظهار کرد: به‌صورت غیررسمی یک بند از آیین‌نامه‌ای که هنوز تصویب هم نشده، اعلام و اینگونه سبب التهابات بازار شد. این شایعه داشتن خودروی فرسوده برای واردات خودرو سبب شد تا مردم تصور کنند با داشتن خودروی فرسوده می‌توانند خودرو وارد کنند؛ بنابراین، یکباره قیمت خودروهای فرسوده غیرواقعی بالا رفت.

مهران سالاری، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده نیز با بیان اینکه بحث واردات خودرو و اسقاط خودروی فرسوده در قبال واردات موضوع جدیدی نیست، اظهار کرد: این موضوع از گذشته بوده و همچنان نیز ادامه دارد؛ اما بدین معنا نیست که برای واردات نیاز به خودروی فرسوده است. داشتن خودروهای فرسوده و اسقاطی برای واردات خودروی خارجی، موضوع کاملا اشتباهی نیست.

وی افزود: برای واردات خودرو، واردکننده باید عوارض اسقاط را پرداخت کند؛ از سوی دیگر، اسقاط خودروی فرسوده به این صورت است که صاحب خودروی فرسوده باید نام نویسی کرده تا خودروی خود را اسقاط و سپس گواهی بگیرد.

بیشتر بخوانید:

 

سالاریه تصریح کرد: مراکز اسقاط نسبت به خرید خودروی فرسوده اقدام می‌کنند و زمانی‌که اسقاط انجام می‌شود، گواهی اسقاط را دریافت می‌کنند. مرکز اسقاطی که گواهی اسقاط را صادر می‌نماید، در سامانه بارگذاری می‌کند؛ بنابراین هیچ واردکننده‌ای نیازی نیست که خودرو خریداری و اسقاط کند. تاکنون هیچ قیدی در قانون نشده که برای واردات خودرو تسهیلاتی داده شود.

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده اعلام کرد: ما درصدد نیستیم که تمام تقاضای بازار را با خودروی خارجی تامین کنیم؛ با این طرح می‌توانیم ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار خودرو را از رده خارج کرده و بخشی از آن را برای واردات خودروی خارجی استفاده کنیم. گواهی اسقاط به وفور وجود داشته و مشکلی برای تامین گواهی اسقاط نیست.

وی افزود: مردم نباید مبلغ بالایی برای خرید خودروی فرسوده پرداخت کنند که در نهایت مرکز اسقاط، ۵۰ میلیون پول به آن‌ها بدهد، بلکه باید گواهی اسقاط را با ۱۷.۵ میلیون تومان خریداری کنند. سالاریه تصریح کرد: برای اظهارنظر دقیق‌تر باید منتظر تصویب آیین‌نامه باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۵۹
کلا ملت جالبی هستیم. در فضای شایعه روزگار میگذرونیم. تهش هم میشه همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
#مهدی_یراحی
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۳
داداش فعلا بزرگترین وارد کننده خودرو دولت و شرکتهای دولتیه . چرا باید دفاع کنه از خودرو فرسوده گرون قیمت . بعد نوبت خصوصی ها که شد مشخص میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
21.13
اعدام
چه اشکال داره چهارتا آدم بدبخت هم نون بخورن چرا همش سرمایه دار که سود میکنه حواله نمیدن.اون موقع که ماشینای اشغال ده برابر میشد کاری نمیکردین البته من ماشین اسقاطی ندارم اما برا قشر ضعیف خوشحال بودم
پاسخ ها
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
چون افراد تصمیم گیرنده همون میلیاردر ها ومولتی میلیاردر ها هستند که دایم درفکرخالی کردن جیب مردم متوسط هستند حالا شما فکر میکنید که اینها میذارن چیزی به نفع فقرا بشه.والا اگر میشد جای تعجب داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
با شما موافقم.خودرو فرسوده هم ندارم اما بیشتر خودروهای فرسوده در اختیار خانواده ها و افراد کم درآمد هستند اگر از این شرایط آنها هم به پولی می رسیدند بد نمی شد این پول هم از جیب ثروتمندانی بود که توانایی واردات خودرو خارجی و یا خرید چنین خودروهایی را داشتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
بیسواد وقتی پراید ۸۲ میشه ۵۰۰ میلیون اونوقت همون عناصر هجوم میارن برای خرید ماشینای مدل بالاتر اونوقت تقاضا به شدت میره بالا و پراید ۹۶ میشه ۱ میلیارد
Samad
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
ی برگه کاغذو میدن هیفده میلیون
حداقلش اگه وارد کننده (دارا) خوردرو فرسوده رو میخرید از قشر ضعیف. هم خودرو های فرسوده جمع میشد هم مردم میتونستن ی ماشین صفر راحت برا خودشون بخرن
یوسف از همدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
یک جواب ساده به من بده با این فرض شما که صاحبان خودرو های فرسوده قشر فقیر جامعه هستند آیا افزایش قیمت این خودرو ها باعث نمیشه که سایر افراد این قشر یعنی مشتریان بالقوه این خودرو ها(اقشار آسیب پذیر فاقد خودرو) حتی از داشتن خودرو فرسوده به دلیل گران شدن آن محروم شوند؟
پیلا پیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
ای کاش این خودروها برای آدم های بی بضاعت بود. ولی بعید میدانم. فکر کنم بیشترش دست خود مافیا بوده. بی بضاعت اگر شانس داشت وضعش این نمیشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
هر کاری بکنن شما دلالا و غربگدا ها باید یه چرتی بگین
سیدمهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۴
این استدلال فوق غلط رو کنار بذارید
این اتفاق خنده دار باعث شد خوردوهای زیر 100 میلیون که برای قشر پایین جامعه و جوانان جهت کار مناسب بود یک شبه بشه 300 400 میلیون.
یعنی دیگه به طر کامل این قشر از خرید ماشین محروم شدن
البته که شایعه ای بیش نبود و شک ندارم حتی یک نفر هم با چنین قیمت های خودرو نخرید و نفروخت
مشکل از دولت و شهرداری است که سعی نمیکنه با تبلیغات محیطی و شهری، مردم را از این گونه اخبار آگاه کنه
اخباری که میتونه جلوی شایعات و ضررهای سنگین اقتصادی مردم رو بگیره
یا با تبلیغات پیامکی که مستقیما از وزارت خانه ها صادر ارسال بشه (این بهترین نوع آگاهی رسانی هست)

اگر دولت روی صداسیما حساب کرده که لابه لای اخبارش در حد 20 ثانیه از قول مسئولین یه چیزی بگه که مردم آگاه بشن سخت در اشتباه

مردم با صدا سیما کاری ندارن و متاسفانه ماهواره هم شریک جرم در شایعه پراکنی
خوب این حسنش چیست؟ فردی میخاد خودرو وارد کنه میره هفده تومن میده گواهی اسقاط می گیره میره خودرو وارد می کنه؟ با این وضع این کار هیچ کمکی به نوسازی ناوگان حمل و نقل نمی کنه.
به حمدالله همه مشکلات کشور حل شد. خخخخ
طبق معمول همچنان با مردم بازی کنید. ابتدا مردم را گیج کنید سپس به زعم خود راه حل ساده ۱۷ و نیم میلیون تومانی بدهید و ... خوب اگر تمام این بازی ها برای گرفتن ۳۵ میلیون تومان است از اول اعلام و این قدر بازی درنیارید. من نمیدونم این بازی ها را هیچ یک از علما امرا وزرا رویسا مدیر کل ها و ... نمی بینند. پس چرا ساکتتند؟
برگه که با ۵ هزار تومان میشه تولید کرد و به ملت ۱۷ میلیون فروخت ، بجاش سالی چند صد هزار نفر بخاطر آلودگی هوا ، میرن- هوا یا میرم زمین
اون قیمت های نجومی اسقاطی ها چرت است و این فرمایشات حضرات مراکز اسقاط هم چرندیات، تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها. لابد یه چیزی از جایی درز کرده و به گوش عده ای دلال سودجو رسیده، باید منتظر ماند!
در کشور همیشه راهی برای دور زدن قانون وجود دارد، الحمد للله و المنة
مگه قراره واردات ماشین آزاد بشه؟ من بچه ام یا شما؟ دو ساله این قصه گفته میشه
این وسط دلالان و دولت سود میبرد و بازهم کارگر و بازنشسته و مردم فقیر تر میشود رانت خوار و کاسیان هم که از قبل آماده اند
حالا هی تیتر بزنید نخرید و گول نخورید و .... بازار به حرف کسی گوش نمیده و راه خودش را میره
این مردم طماع پول پرست حقشونه بدتر از اینها ضرر کنند !
در سایت تابناک خبری منتشر شد که تا پایان سال ۷۰ هزار خودرو ثبت سفارش شده است. با وجود این میزان گواهی اسقاط تا پایان سال هم کفاف واردات را نمی دهد. نکته دیگه اینکه این سری نمیشه به جای گواهی اسقاط هزینه اون رو پرداخت کرد
متاسفانه وضعیت کشور خرابه ولی این وضع توسط مردم تحمل نخواهد شد
اینجا مرسدس بنز مدل ۲۰۱۰ را میشود با ۴-۵ هزار دلار خرید که به قیمت دلار ازاد کانادا میشه حدود ۱۶۰ میلیون تومان انوقت پراید اسقاطی ۳۰۰-۴۰۰ میلیون ارزش پیدا کرد !!!
خدایا شکرت که کمکم کردی مهاجرت کنم !!!
همان 17میلیون پول برای گواهی اسقاط خودرو که گفتند گواهی اسقاط خودرو تولید میکنند حالا چطور گواهی تولید میکنند من نمی دانم شاید منظورشان صادر میکنند میباشد
باید خودرو اسقاط شود نه گواهی که مرکز اسقاط خودروهای قبلا اسقاط شده را دوباره بفروشد ومرکز اسقاط پول مفتی به جیب بزند بلکه باید خودروهای اسقاطی سطح شهر کم شوند وگرنه گواهی اسقاط که کاری ندارد سوری می‌دهند وپول گفتی به جیب ميزنند وخود و فرسوده‌ای هم از سطح جامعه کم نمی شود شما چقدر چشم تنگ هستید میخواهید دوباره گول گفت به جیب بزنی وپولی به مردم بدبختی که خودرو فرسوده دارد نرسد اون کسی که خودرو وارد می‌کند میلیاردی پول به جیب می‌زند که می شود که به یک بدبختی که خودرو فرسوده دارد کمی از اون سود میلیاردی برسد وای بر شما که تمام وکمال سود را برای خودتان میخواهید
فارغ از ایراداتی که به دولت و سیاستگذاران به طور جدی و به حق وارد است خود ما ها هم مردمی سودجو و کاسب هستیم و عاقبت می شود اینی که هست
بالاخره من نفهمیدم چی شد؟
افراد ضعیف به همون هوا میتونستن ماشین های اوراقی شون رو بفروشن و صاحب ماشین نو و خوب بشن، ولی بازارشون رو کساد کردین تا هیچ موقع نتونن صاحب ماشین خوب بشن . این قضیه یه جور کمک به افراد ضعیف بود
در کلیه عرصه ها مافیا و فساد نقش دارد .
دولت ماشریک مردم نیست ،،همی کسانی که ماشین فرسوده میفرختندازکسانی هستندکه ندارن سودجونیستن ،،،کاش بفکراینابودن نه بفکرگواهی اقساطی خودشون
یه بارم نشد به فقرا یه حالی بدید،اره ۱۷ ونیم ملیون ،چرا آخه،کسی که خودرو میلیاردی سواره خوب پاتصد ملبونش بره جیب فقرا که ماشین اسقاط زیر پاشون برداشته بشه و محیط زیست هم آلوده نشه،مملکت مملکت پواداریه
به خدا اگه دادن . بزار وارد کننده وارد کنه . اگه بعدش برای ترخیص گواهی اسقاط یه میلیاردی بهش ندادن?? تاریخ ثابت کرده . هیچ حرفی نشدع اینا بزنن همون خرفا انجام بدن . هرچی گفتن برعکسشا انجام دادن
حکومت شده سرمایه داری و همش به فکر سرمایه دار ها و پول پرست ها ، چرا نباید فرد مستعفی که با یک ماشین قراضه ( و به قول شماها اسقاطی ) عمری را سر کرده و چندر غاز پول برای گذران زنده مانی در آورده بتواند با اسقاط خودرویش صاحب یک ماشین بهتری بشود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
با این روش همه ضرر خواهند کرد قرار بود ماشین دست دوم وارد شودکه ماشینهای فرسوده از رده خارج شود و بازار خود رو تعدیل شود درصورتی موًثر است که سریع انجام شود با این تعداد محدود اهداف طرح محقق نمی شود .
قیمت گواهی اسقاط هر خودروی سواری ۳۵ میلیون تومان است و افراد نیاز است که نصف این قیمت را بپردازند؛ بنابراین می‌توانند با ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان گواهی اسقاط دریافت و خودرو وارد کنند. برای این منظور افراد می‌توانند با مراجعه به مراکز اسقاط اقدام به خرید گواهی اسقاط کنند.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگر مراکز اسقاط چند تا خودرو متعلق به خودشان دارند ؟ شاید میخواهند رسید خودروهای اسقاط شده قبلی را که هر کدام 5 میلیون بابتش داده اند را به 17/5 میلیون تومان بفروشند ؟ اینهم یک کلک تازه و ممری برای درآمد دولت است ! و صاحبان خودروهای فرسوده همچنان باید غاز بچرانند و منتظر اعلام خودرو سازان برای تعویض خودرو !
بنده یک پراید ۸۴ دارم مصرفش ۱۰۰ ۶ هستش با هیچ خودرو صفر داخلی هم عوضش نمیکنم
یعنی چی که فقط ۱۰۰ هزار خودرو میشه وارد کرد مگه قرار نبود به ازای هر کد ملی هر کس بتونه یک خودرو وارد کنه.
البته ما ملت جالبی نیستیم بلکه دولت جالبی داریم . اول قرار شد به جای واردات هر خودرو یک خودرو صادر بشه که صادر کننده حاضر بود پراید بار کشتی کنه ببره تو دریا بریزه و به جاش خودرو بیاره . بعد قرار شد به جای واردات خودرو یک خودرو اسقاط بشه که حالا به گواهی ختم شده . فقط هموطنان عزیز دقت بفرمایید که بزرگترین وارد کننده خودرو خود دولت هست در قالب ده دوازده تا شرکت . با استفاده از رسانه و تلویزیون و با ترفند خودش ماشبن های مدل پایین که فقط و ففط براشون هزینه است رو میخواد جمع کنه و ماشین خارجی رو دولا سه لا بده به مردم و بعد بگه خوب حالا هر نفر میتونه با یه کد ملی وارد کننده بشه ‌ فقط خودرو فرسوده باید داشته باشه . اونوقته که باید راه بیفتید ۵۰۰ تومن بخرید
گناه طبقه بی بضاعت چیست که ماشینش شده ماشین مشتی مم دلی نه بوق داره نه صندلی ، حالا اومدند ماشین مستضعف را بخرند ، بلکه بتواند یک ماشین نو ایرانی بخرد که جناب دلسوز قشر غنی پریده وسط که ۱۷و نیم بده اون صاحب اتول قراضه را ولش کن‌. نه پول داره ماشینش را عوض کنه ، نه معاینه فنی میدن و حق نداره تو شهر تردد کنه ، عجب مسئولین با تدبیری داره این مملکت .
شما زیاد به فکر دلال ها و به اصطلاح آدم فقیر نباش.. این چن روزه پراید ۷۸ رو میخواستن با مزدا ۳ و پژو پارس صفر کیلومتر عوض کنن.. اگه قرار به اسقاط ماشینه چرا مدل ۹۰ و ۹۱ و ۹۲ اسقاط نشه؟ آهان اون فقیه و پراید ۹۲ مال پولدارا بوده هان؟ خوب دولت زد مفت خور و دلال رو زد کنار. دمش گرم.
چقدر مزخرف ؛ ارائه "گواهی اسقاط"؛!!!!!!این چه مشکلی رو حل میکنه ؟؟؟؟؟این سازمان از کجا در آمده فقط گواهی میفروشه که چه شود؟؟؟؟ اینجوری که فقط یک نون دونی برای این سازمان با گواهی (شاید هم جعلی؟؟؟؟) و دریافت ۳۵ میلیون هیچ خودروی فرسوده ای از گردش در خیابان ها باز نمی ایسته و فقط نون دونی ملت بدبخت که دریچه ای و ذوقی برای خلاصی از این خودروهای فرسوده رو دولت با ضد شایعه توسط خودش بر روی علاقه مندان فروش خودروهای اسقاطی بست.
حواستون باشه گول این حرفای مفت رو نخورین سر بورس خودرو هم کلاه مردم رو همینجوری برداشتن
واقعا شما باور میکنید که خودرو وارد بشه؟؟؟؟مافیلی خودرو بیکار نشسته؟
دقت کردید اصلا از مطلب نوشته شده هیچ چیز بدرد بخوری استخراج نشد
آنقدر شرایط پیچ در پیچ گذاشتن که بجز مافیا کسی نمیتواند خودرو وارد کند؟! فقط الکی خبر میزنید اگر میخواستن خودرو ارزان شود خوب شرایط و همچنین عوارض های جور وا جور را برمیداشتن ولی اینکار را نکردند؟!
چرا خودرو فرسوده ایرانی مجانی ولی خودرو فرسوده خارجی میلیاردی باشد
تابناک چیه خیلی سنگ این جریان رو به سینه میزنی
حالا همه میرن پول میدن گواهی اسقاط میگیرن و خودرو وارد میکنن و خودروهای فرسوده هم تو خیابون‌ها میچرخن این کجاش به نفع ناوگان حمل و نقله؟
مطمئنا به نفع نماینده های مجلس هست وگرنه صداشون در میومد. آخه 17.5 بدن گواهی اسقاط بگیرن یک عده پولدار و یک بیچاره با ماشین خراب همچنان ارتزاق کنه.... خوب بزارن پول تو جیب بدبختا بره دیگه...... اینم از نماینده ها......
این یه بازی کثیف بود به نفع دولت جهت خالی کردن جیب مردم
بجای این که ماشین های قراضه رو جمع کنند دارند پولشو می‌گیرند ولی ماشین قراضه ها همچنان هست همه شهر های ایران چند سال دیگه هواش میشه مثل. تهران سلامت مردم بخاطر جیب دولت در خطر هستش
یعنی چی 17 میلیون بدید گواهی اسقاط بگیرید!! مگه فلسفه اسقاط خودرو خارج کردن خودروی پرمصرف و آلوده کننده و غیر ایمن نیست؟حالا یکی توضیح بده چطور یه گواهی کاغذی میتونه اینکار رو بکنه؟! مگر اینکه فلسفه اصلی زدن جیب مردم و پر کردن جیب دولت به هر روشی باشه
فقط به اشغال های فعلی ایران خودرو و سایپا پول بدهید
آقای مسئول باید اسقاط خودرو بعد از تاریخ اجرای قانون باشد ، چون هدف قانون گذار خارج کردن ماشین های فرسوده است و جمع کردن آنهاست .
و شما هم برای کسب درآمد خودتون اظهار نظر فرموده اید ، درسته که گواهی اسقاط لازمه اما نه برای ماشین های که در سالهای گذشته انجام گرفته است . و اگر چنین چیزی اتفاق بیفتد یعنی ایجاد رانت برای عده ای ...
احساسی نباید برخورد کنید اگر ماشین های فرسوده به این قیمت ها برسه چه تورمی دوباره ایجاد میکنه کسی که فرسوده فروخت حتما بی ماشین هم نمیتونه بمونه این باعث میشه ماشین مدل بالا هم قیمتش فضایی بشه
خوب همه که خودرو فرسوده ندارن که باید بخرن و اسقاط کنن. بازار خرید خودرو اسقاط داغ می شه قیمت می ره بالا.
چه اشکالی دارد که یک نفر که تحت هیچ شرایط امکان خرید یک خودروی مناسب ندارد بتواند با این روش انرا تهیه کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست