بازدید 38878
۲۱ خودروی پیشنهادی در بازار کشور همسایه؛ بخش اول

با بودجه ۴۰۰ میلیون تا یک و نیم میلیارد تومان، کدام خودروی خارجی کارکرده به کف بازار می‌رسد؟

شاید برای بسیاری این پرسش مطرح باشد که با بودجه کمتر از یک و نیم میلیارد تومان هم امکان واردات خودروی بنزینی کارکرده با عمر کمتر از پنج سال وجود دارد یا خیر؟ برای پاسخ به این پرسش می‌توان به سراغ بازار خودرو‌های دست دوم در یکی از کشور‌های همسایه رفت.
کد خبر: ۱۱۸۹۱۹۹
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ 26 August 2023

با بودجه ۴۰۰ میلیون تا یک و نیم میلیارد تومان، کدام خودروی خارجی کارکرده به کف بازار می‌رسد؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ بر اساس قانون این روزها باید تکلیف آیین نامه واردات خودرو‌های سواری کارکرده در هیات دولت مشخص و ابلاغ شود. آیین نامه‌ای که چند روزی است توسط وزارت صمت تدوین و برای تصویب به هیات وزیران ارسال شده است. هرچند ۲۵ مردادماه، با آیین نامه واردات اتوبوس و کامیون دست دوم موافقت شد و حالا باید منتظر تصویب آیین نامه واردات سواری‌های کارکرده به کشورمان باشیم.  

این در شرایطی است که رشیدی کوچی، نماینده مجلس به تازگی از جزئیات آیین نامه مورد نظر وزارت صمت برای واردات خودرو‌های سواری کارکرده خبر داده بود و تاکید داشت: در این آیین نامه، دو گروه اشخاص حقیقی و حقوقی  اجازه واردات این خودرو‌ها را دارند. همچنین وی در خصوص محدودیت‌های در نظر گرفته شده اظهار داشت: خودرو‌های وارداتی باید در محدوده یک روز تا پنج سال کارکرده به شرط ورود به گمرک است. به گونه‌ای که در زمان ورود به گمرک کمتر از پنج سال باشد. این در حالی است که بر خلاف واردات خودرو‌های صفر کیلومتر، در این آیین نامه وزارت صمت به هیات وزیرات پیشنهاد داده است تا سقف دلاری و حجم موتوری برای واردات خودرو‌های کارکرده لحاظ نشود. اقدامی که می‌تواند برای تعدیل قیمت‌ها در بازار خودرو به ویژه خودرو‌های خارجی موجود در بازار، موثر باشد.

از دیگر نکات مهمی که این نماینده مجلس به آن اشاره داشت، موضوع واردات خودرو توسط مردم بود. وی با تاکید بر اینکه امیدواریم آیین نامه وزارت صمت بدون تغییر توسط دولت تصویب و اجرا شود، یادآور شد در این آیین نامه، علاوه بر شرکت‌های خودرویی، اشخاص حقیقی هم می‌توانند به ازای هر کد ملی، توسط همان فرد و بدون نیاز به ثبت سفارش، از محل سپرده ارزی خود که به تایید بانک مرکزی رسیده باشد و با رعایت سایر قوانین و مقررات، اقدام نمایند.

تعرفه‌های واردات خودرو چند درصد خواهد بود؟

خردادماه امسال، هیات وزیران در مصوبه‌ای حقوق ورودی (مجموع سود بازرگانی و حقوق گمرکی) خودرو‌های سواری را در قالب ۲۹ ردیف تعرفه‌ای اصلاح و اعلام کرد.

با بودجه ۴۰۰ میلیون تا یک و نیم میلیارد تومان، کدام خودروی خارجی کارکرده به کف بازار می‌رسد؟

 

با بودجه کمتر از یک و نیم میلیارد تومان، کدام خودروی کارکرده بنزینی به بازار می رسد؟

برای پاسخ به این سوال، نخست باید چند پیش فرض را در نظر گرفت، چون با توجه به عدم تعیین تکلیف آیین نامه واردات خودروهای کارکرده در هیات وزیران (تا لحظه نگارش و انتشار این گزارش) هنوز رسما مشخص نشده که آیا سقف دلاری و حجم موتوری در نظر گرفته خواهد شد یا خیر؟ بنابراین با فرض اینکه همه افراد حقیقی می توانند به ازای هر کد ملی، یک خودرو بدون سقف ارزی و حجم موتوری و تنها با در نظر گرفتن بازه کارکرد یک روز تا پنج سال، وارد کشور کنند، می توان به سراغ لیست خودروهای احتمالی رفت. 

بررسی خبرنگار ما از بازار خودرویی امارات به عنوان اولین گزینه برای واردات خودروی کارکرده به کشور، نشان می دهد هم اکنون با در نظر گرفتن نرخ تقریبی ۱۳۵۰۰ تومانی برای هر درهم امارات در بازار آزاد ارز تهران (بالاترین نرخی که می توان در نظر گرفت) و همچنین حقوق ورودی اشاره شده در جدول بالا و سایر هزینه های ورود خودرو به کشور، تعدادی از خودروهایی که با بودجه حدود ۴۰۰ میلیون تومان تا یک میلیارد و پانصد میلیون تومان (تقریبا معادل قیمت اکثر خودروهایی که این روزها در بازار داخلی خرید و فروش می شود) امکان واردات به بازار ایران را دارند، (تاکید می شود که این ها فقط نمونه ای از خودروهایی است که با این بودجه گزینه مناسبی برای واردات هستند و قطعا خودروهای دیگری نیز می توانند در این لیست قرار بگیرند) به شرح زیر است؛

تویوتا

1- Rush 1.5L EX 2020: قیمت امروز این خودروی کارکرده (۱۲۳ هزار کیلومتر کارکرد) در بازار دبی حدود ۴۹ هزار درهم (حدود ۱۳۳۰۰ دلار) است که با توجه به توضیحات بالا و حقوق گمرکی ۷۰ درصدی برای خودروی بنزینی با حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی، قیمت ریالی اولیه این خودرو حدود ۶۶۲ میلیون تومان و با در نظر گرفتن حقوق ورودی، حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون می‌شود و در نهایت با توجه به هزینه‌هایی همچون مالیات ارزش افزوده و مالیات نقل و انتقال، عوارض ها، شماره‌گذاری، فیش اسقاط و ...، حدود یک میلیارد و ۳۰۰ تومان قیمت نهایی این خودرو برای ورود به بازار داخل کشور می‌شود.

خودرو

2- Yaris Hatchback 1.3L SE 2019: این خودروی کمتر از چهار کارکرد با نرخ امروز بازار دبی، ۴۲۹۰۰ هزار درهم (حدود ۱۱۷۰۰ دلار) تعیین ارزش شده است. از سوی دیگر با توجه به حجم موتور ۱۳۰۰ سی سی، حقوق ورودی آن ۷۰ درصد است؛ بنابراین قیمت اولیه با درهم ۱۳۵۰۰ تومان بازار امروز تهران، ۵۸۰ میلیون تومان است که این رقم با حقوق ۷۰ درصدی، به حدود ۹۸۵ میلیون تومان می‌رسد. در نهایت با در نظر گرفتن سایر هزینه‌های اشاره شده در موارد قبلی، برآورد قیمت نهایی برای بازار داخلی نزدیک به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهد شد.

خودرو

3- Corolla 1.8L 2020: قیمت امروز این خودروی سه سال کارکرد در بازار دبی، حدود ۳۷ هزار درهم (حدود ۱۰ هزار دلار) است که با در نظر گرفتن نرخ درهم امارات در بازار آزاد، قیمت ریالی این خودرو حدود ۵۰۰ میلیون تومان می‌شود. از سوی دیگر با توجه به حجم موتور ۱۸۰۰ سی سی و حقوق ورودی ۹۵ درصدی، مجموعا حدود ۹۷۵ میلیون تومان قیمت این خودرو می‌شود که با در نظر گرفتن سایر هزینه‌ها همچون مالیات ارزش افزوده و مالیات نقل و انتقال، عوارض ها، شماره‌گذاری، فیش اسقاط و ... قیمت نهایی این خودرو، بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهد شد.  

خودرو

4- Camry 2.5L S (178 HP) 2020: این خودروی کمتر از سه سال کارکرده نیز در بازار امروز دبی، قیمتی حدود ۳۵ هزار درهم (حدود ۹۵۰۰ دلار) دارد که با نرخ درهم در بازار آزاد تهران، معادل ریالی آن، حدود ۴۷۵ میلیون تومان می‌شود، اما با توجه به حجم موتور ۲۵۰۰ سی سی آن، حقوق گمرکی ۱۳۵ درصدی خواهد داشت؛ بنابراین مجموع ارزش آن به رقم حدود یک میلیارد و ۱۱۳ میلیون تومان می‌رسد. البته با توجه به سایر هزینه‌های مرتبط با شماره گذاری، مالیات، فیش اسقاط و ...، بیش از یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خواهد شد.

خودرو

هیوندایی

1- Elantra 2.0L GLS 2020: اما در بخش خودرو‌های شرکت هیوندایی، مواردی که می‌توان با قیمت‌های در حدود یک میلیارد تومان وارد کشور کرد، می‌توان به سراغ خودروی ۲ هزار سی سی النترا مدل ۲۰۲۰ رفت. خودرویی با عمر نزدیک به سه سال و با قیمت حدودی ۳۰ هزار درهم (حدود ۸۱۰۰ دلار) در بازار دبی. این قیمت با توجه به نرخ امروز درهم در بازار ارز تهران، حدود ۴۰۵ میلیون تومان است که با در نظر گرفتن حقوق گمرکی ۹۵ درصدی، مجموع قیمت حدود ۷۹۰ میلیون تومان می‌شود. البته با برآوردی از سایر هزینه‌های اشاره شده در موارد بالا، می‌توان انتظار داشت که قیمت نهایی این خودرو برای مصرف کننده در بازار ایران، حدود یک میلیارد تومان خواهد شد.

خودرو

2- Veloster 2020: این خودروی ۱۶۰۰ سی سی با قیمت ۲۷ هزار درهم (۷۳۰۰ دلار) در بازار امروز دبی، با در نظر گرفتن نرخ درهم به رقم ۳۶۵ میلیون تومان می‌رسد و با توجه به حقوق ورودی ۹۵ درصدی، در مجموع حدود ۷۱۲ میلیون تومان می‌شود. در نهایت با توجه به سایر هزینه‌ها برای ورود به بازار ایران، قیمت نهایی حدود ۸۵۰ تا ۹۰۰ میلیون تومان خواهد شد.

خودرو

3- Venue 1.6L platinum 2021: دیگر خودرویی که با قیمت‌هایی در محدود یک میلیارد تومان می‌توان به کشور وارد کرد، خودروی Venue هیوندایی است که قیمتی در حدود ۴۳ هزار درهم (حدود ۱۱۷۰۰ دلار) و معادل ۵۸۱ میلیون تومان دارد. این خودروی ۱۶۰۰ سی سی با حقوق ورودی ۹۵ درصدی، در مجموع با قیمت یک میلیارد و ۱۳۲ میلیون تومان تعیین خواهد شد. البته با توجه به سایر هزینه‌های مطرح، برآورد قیمت نهایی برای مصرف کننده در بازار داخلی کشورمان، حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

خودرو

کیا

1- Kia K5 2021: این خودروی ۱۶۰۰ سی سی کره‌ای در بازار دبی به قیمت ۴۰ هزار درهم (حدود ۱۰۹۰۰ دلار) معادل ۵۴۰ میلیون تومان است که با در نظر گرفتن حقوقی ورودی ۹۵ درصدی، قیمت آن به یک میلیارد و ۵۳ میلیون تومان می‌رسد و در نهایت با محاسبه سایر هزینه‌های مربوط به ورود خودرو به کشور، برآورد قیمت نهایی آن بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد شد.

خودرو

2- Picanto EX 2021: قیمت این خودروی ۱۲۰۰ سی سی در دبی، حدود ۳۸ هزار درهم (حدود ۱۰۳۰۰ دلار) و معادل ۵۱۳ میلیون تومان است. با توجه به حجم موتور این خودرو، حقوق گمرکی ۷۰ درصدی خواهد داشت و مجموع قیمت آن ۸۷۲ میلیون تومان می‌شود. در این میان، با در نظر گرفتن سایر هزینه‌های واردات خودرو به بازار ایران، برآورد قیمت نهایی آن حدود یک میلیارد و ۶۰ میلیون تومان خواهد رسید.

خودرو

3-  Optima 2.4L GDI 2019: این خودروی کارکرده، امروز قیمتی حدود ۳۸  هزار درهم (حدود ۱۰۳۰۰ دلار) معادل ۵۱۳ میلیون تومان دارد که با توجه به حقوق گمرکی ۱۳۵ درصدی، قیمت آن به یک میلیارد و ۲۰۶ میلیون تومان می‌رسد. در نهایت با توجه به سایر هزینه ها، قیمت نهایی آن در بازار ایران به حدود یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

خودرو

نیسان

1- Altima 2.5S 2019: این خودروی ژاپنی ۲۵۰۰ سی سی با کارکرد کمتر از پنج سال در بازار دبی به قیمت ۴۰ هزار درهم (حدود ۱۰۹۰۰ دلار) عرضه می‌شود. با در نظر گرفتن نرخ درهم در بازار آزاد تهران، معادل ریالی این خودرو برای خرید از دبی به رقم ۵۴۰ میلیون تومان می‌رسد. در نهایت با توجه به حجم موتور این خودرو، حقوق گمرکی برای آن، ۱۳۵ درصد است؛ بنابراین قیمت این خودروی نیسان به رقم یک میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان می‌رسد. در نهایت با لحاظ کردن سایر هزینه‌های مربوطه برای ورود به داخل کشور، برآورد قیمت نهایی برای مصرف کننده در بازار داخلی، حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد شد.

خودرو

2- Versa 2021: این خودروی حدود دو سال کارکرده با حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی به قیمت ۳۸ هزار درهم (حدود ۱۰۳۰۰ دلار) معادل ۵۱۳ میلیون تومان است که با توجه به حقوق گمرکی ۷۰ درصدی، قیمت آن به حدود ۸۷۰ میلیون تومان می‌رسد. در نهایت با در نظر گرفتن سایز هزینه‌های اشاره شده در بالا، برآورد قیمت نهایی آن برای بازار داخلی، به بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

خودرو

3- Micra 2019: دیگر خودروی پیشنهادی با قیمتی در محدوده یک میلیارد تومان، با حجم موتور ۱۵۰۰ سی سی و ۸۰ هزار کیلومتر کارکرد، به قیمت ۲۸ هزار درهم (حدود ۷۶۰۰ دلار) در بازار دبی عرضه می‌شود که معادل ریالی آن، ۳۷۸ میلیون تومان است. این خودرو با توجه به حجم موتوری دارد، حقوق ورودی ۷۰ درصدی خواهد داشت و در نتیجه قیمت آن به حدود ۶۴۳ میلیون تومان می‌رسد. در نهایت با در نظر گرفتن سایر هزینه‌های مربوط به واردات خودرو به بازار داخلی، برآورد قیمت نهایی آن برای مصرف کننده بیش از ۸۰۰ میلیون تومان خواهد شد.

خودرو

4- Sentra 2.0L SV 2021: این خودروی ۲ هزار سی سی ژاپنی در بازار دبی به قیمت ۳۵ هزار درهم (حدود ۹۵۰۰ دلار) معادل ۴۷۳ میلیون تومان است که با توجه به حقوق گمرکی ۹۵ درصدی، قیمت آن به رقم حدود ۹۲۲ میلیون تومان می‌رسد. در نهایت با سایر هزینه‌های مربوط به واردات خودرو به داخل کشور، برآورد قیمت نهایی آن، بیش از یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

خودرو

هوندا

1- City 1.5L LX 2020: این خودروی ۱۵۰۰ سی سی با کارکرد ۱۴۰ هزار کیلومتر در سه سال، قیمت ۳۸۵۰۰ درهمی دارد (حدود ۱۰۵۰۰ دلار) که معادل ۵۲۰ میلیون تومان است. با توجه به حجم موتور این خودرو، حقوق ورودی ۷۰ درصدی دارد و به قیمت حدود ۸۹۰ میلیون تومان می‌رسد. حال با توجه به سایر هزینه‌های واردات خودرو به کشور، برآورد قیمت نهایی آن حدود یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان خواهد شد.

خودرو

2- Civic 2019: این خودروی ژاپنی با حجم موتور ۲۰۰۰ سی سی و کارکرد بیش از سه سال در بازار دبی به قیمت ۳۲ هزار درهم (حدود ۸۷۰۰ دلار) معامله می‌شود. این رقم معادل ۴۳۲ میلیون تومان است. حال با توجه به حجم موتور این خودرو، حقوق ورودی ۹۵ درصدی دارد و قیمت این خودرو به حدود ۸۴۳ میلیون تومان می‌رسد. حال با توجه به سایر هزینه‌های واردات خودرو به کشور همچون مالیات بر ارزش افزوده و نقل و انتقال، برآورد قیمت نهایی این خودرو به حدود یک میلیارد تومان می‌رسد.  

خودرو

مزدا

Mazda 3 Sedan 1.6L 2019: این خودروی ژاپنی با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی و کارکرد ۹۴ هزار کیلومتر در کمتر از پنج سال، در بازار دبی به قیمت ۴۲ هزار درهم (حدود ۱۱۴۰۰ دلار) معادل ۵۶۷ میلیون تومان است. حال با توجه به حقوق ورودی ۹۵ درصدی، قیمت این خودرو به حدود یک میلیارد و ۱۰۵ میلیون تومان می‌رسد. در نهایت با در نظر گرفتن سایر هزینه‌های گمرکی و مالیاتی و عوارض مربوطه، برآورد قیمت نهایی این خودرو به حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

خودرو

رنو

1- Duster 2020: این خودروی فرانسوی با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی با کارکرد ۴۶ هزار کیلومتر در کمتر از سه سال، به قیمت ۳۷ هزار درهم (حدود ۱۰ هزار دلار) در دبی فروخته می‌شود که رقمی معادل ۵۰۰ میلیون تومان است. اما با توجه به حقوق ورودی ۹۵ درصدی، قیمت آن به ۹۷۵ میلیون تومان می‌رسد. در نهایت با توجه به سایر هزینه ها، برآورد قیمت نهایی این خودرو در بازار داخلی به حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

خودرو

2- Captur 1.6L PE 2020: این خودرو در بازار دبی به قیمت ۳۹۹۰۰ درهم (حدود ۱۰۸۰۰ دلار) عرضه می‌شود که معادل ۵۳۹ میلیون تومان است. اما با در نظر کرفتن  حقوق ورودی ۹۵ درصدی، قیمت این خودرو به رقم یک میلیارد و ۵۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت. حال با توجه به سایر هزینه‌های واردات، برآورد قیمت نهایی این خودرو در بازار داخلی به حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

خودرو

3- Symbol PE 2021: این خودرو با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی و کارکرد ۴۸ هزار کمیلومتری در کمتر از سه سال، به قیمت ۳۲ هزار درهم (معادل حدود ۸۷۰۰ دلار) فروخته می‌شود که معادل ۴۳۲ میلیون تومان است. در ادامه با توجه به حقوق ورودی ۹۵ درصدی، قیمت این خودرو به حدود ۸۴۲ میلیون افزایش خواهد یافت. در نهایت با توجه به سایر هزینه‌های مربوطه برای ورود خودرو به کشور، قیمت نهایی این خودرو به حدود یک میلیارد تومان می‌رسد.

4- Symbol 2019: این خودرو با حجم موتور ۱۶۰۰ سی سی و کارکرد ۲۳۱ هزار کمیلومتر، به قیمت ۱۰۹۰۰ هزار درهم (معادل حدود ۳۰۰۰ دلار) فروخته می‌شود که معادل حدود ۱۵۰ میلیون تومان است. در ادامه با توجه به حقوق ورودی ۹۵ درصدی، قیمت این خودرو به حدود ۲۹۳ میلیون افزایش خواهد یافت. در نهایت با توجه به سایر هزینه‌های مربوطه برای ورود خودرو به کشور، قیمت نهایی این خودرو به بیش از ۴۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

خودرو

 

چند نکته جهت اطلاع

همان طور که بیان شد، موارد بالا، تنها گزیده‌ای از خودرو‌های کارکرده ‌ای است که در صورت موافقت دولت با آیین نامه پیشنهادی وزارت صمت، امکان ورود به بازار خودروی کشورمان را با قیمت ‌های نهایی کمتر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهند داشت. همچنین باید تاکید داشت که قیمت ‌های اشاره شده با توجه به تغییرات روزانه نرخ ارز (به طور مشخص نرخ درهم امارات و دلار) و همچنین سایر تعرفه ‌ها و عوارض و مالیات ‌های خودرویی در موقع ترخیص خودرو، به صورت تقریبی است و به عنوان برآوردی از قیمت خودرو‌های کارکرده در این گزارش مطرح شد؛ و در نهایت، باید اشاره داشت که مبنای محاسبه قیمت خودروها، نرخ ارز در بازار آزاد یعنی بالاترین نرخ کنونی است. این در حالی است که اگر دولت در آیین نامه، مبنای محاسبه نرخ ارز را مرکز مبادله یا سامانه نیما در نظر بگیرد، قیمت‌های مذکور، کمتر خواهد شد. و این خبر خوبی برای بازار خودرو خواهد بود.  

 


در گزارش بعدی به سراغ خودروهایی با قیمت های بالاتر خواهیم رفت.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۱۳۸
قابل توجه دولت محترم
اگر میخوایی مردم ازت راضی و خشنود باشن، با واردات این خودروها موافقت کن.
تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
آزمون بسیار خوبیه برای دولت رییسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
این همه تعرفه برای چیست؟؟؟؟ از خود شرکت خودرو سازی بیشتر سود میکنه
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
کارمان به کجا رسیده که برای سوار شدن به خودرو دسته دوی اماراتی ها ذوق می کنیم...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
دولت الان آچمز شده. اگه واردات رو آزاد کنه قیمت دلار سر به فلک می گذاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
خخخ
فقط بخندید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
تازه فرض براینکه با همین شرایط وقیمت که در این گزارش اومده موافقت بشه به درد مردم عادی نمی خوره فقط دوباره یه رانت ودکانی برای خودی ها درست میشه.ومردم عادی توانایی خرید با این قیمتها را ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
با چه ارزی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
اگر موافقت هم بکنند خیالتان راحت بدست ماها نمیرسد الان کلی خرید شده ودر اب نمک قرار داده شده وتا اعلام بکنند سقف ان پرشده ودیگر بدست ما نمیرسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
چشم کریم جان لحاظ کردم خیالت راحت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
تکلیف ماشین چینی فروشا چی میشه تابناک خیلی در توهم هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
معلو بود ته قضیه آبی برای مردم گرم نمی شود پس جایگزین پراید کو؟ 90 درصد مردم توان خرید ماشین بالای 200 ندارند بعد شما می گویید 1 میلیارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
آقا چه دل خجسته ای داری. هر کی هرچی گفت تو باور می کنی؟ اولا اینکه تو خودت جرات می کنی ۵۰۰ میلیون پولتو بدی بیاری پشت گمرک منتظر شی؟ ثانیا این ماشینا هزینه حمل داره، سند داره، تعرفه خروج از مبدا داره. بیاد داخل ایران غیر از هزینه گمرک،یک درصد هلال احمر داره، ۹ درصد ارزش افزوده داره ، عوارض شهرداری داره، مطمین باش همون ۵۰۰ میلیون اخر ۲ میلیارد پات می افته اخرشم وقتی از گمرک بیاد بیرون هم خودت پوسیدی هم ماشینه
با بستن تعرفه های عجیب و غریب مافیای واقعی خودرو(دولت و مجلس) اجازه نمی دهد خودرویی وارد شود که یک خانواده متوسط ایرانی بتواند از ان استفاده کند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
با کدوم دلار واردات رو آزاد کنه ؟ دلاری وجود نداره اگرم باشه باید خرج دوستان خاصی بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
|۱۱:۵۵
حرف مافیای خودرو و میرسلیم هارو تکرار نکنید
با دلارهایی ک ملت تو بالشت هاشون ذخیره کردن
من خودم از ترس تورم و ارزش ریال پس اندازم دلاری هست و تو گاوصندوق خونه. اگر بتونم خودرو خارجی بخریم این دلارهارو از گاوصندوق خارج میکنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
خانواده متوسط با حقوق 20 ملیون باید 5 سال هیچی نخورد تا این ماشین ها را بخرند این طرح ها برای خانواده های بسیار بالا است و هیچ کدام قیمت زیر 10000 دلار ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
به روز سیاه بنشینند این مافیاها
شک نکنید مافیای خودرو که از قضا در وزارت سمت مستقره ، با ابزارهایی مثل حقوق گمرکی ، مالیات و ... چنان قیمت اینها رو بالا می بره که دود از سر همه بلند بشه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
مافیا خودرو بستشونه دیگه یک عمر خوردن و‌کیف کردن یک دوره هم بزارن مردم حالش ببرن چه اشکالی دارن بعضی وقتها خوبه یکم بزرگوار و‌مناعت طبع داشته باشی نام‌نیک از ادم باید بجا بمونه نه لعن‌و‌نفرین
تیزبین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
شک نکنید از فردای ورود خودروهای کارکرده شرکتهای سایپا و ایران خودرو شروع به تعدیل نیرو خواهند کرد. تا دولت را در وضعیت آچمز قرار دهد. دولت یا باید تعداد معدودی قشر مرفه را که به دنبال خرید خودروی ارزان وبا کیفیت را راضی نگه دارد یا اینکه پیه اعتراضات کارگران بیکار شده ره به تن بخرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
منظورت این است که مافیای خودرو در وزارت صمت، سمت دارند
به شدت منتظرم تا ببینم دولت چکار خواهد کرد
واقعاً قیمت این خودروهای سه سال کارکرده که کیفیتش هنوز هم عالیه را با خودروهای سایپا و ایران خودرو و کرمان موتور مقایسه کنید ببینید چه ظلمی داره میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
رئیسی منتظریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
محمد رضا جان اگر ورود خودروهای خارجی را آزاد کنند ظلمی در حق خودروساز داخلی است پس همان بهتر که با محصولات سایپا برانیم تا دست مریزاتی برای کارگر ایرانی باشد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
چه ظلمی، محصولات سایپا زیر 250 میلیون و بیشتر محصولات ایران خودرو زیر 400 میلیون عرضه می شود اینها که بالای یک میلیارد است
تویوتا کمری 2007 یعنی برای 16 سال پیش در بازار تهران حدود یک میلیارد پولشه. حالا مدل 2020 نهایتا بشه 1 میلیارد 500 میلیون. ببین چقدر عالی میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
دقیقاً همینطوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
تازه با این همه تعرفه ک بهش بستن شد این
فکر کن مثل همه دنیا تجارت خودرو آزاد بود. بازم قیمتا نصف این میشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
عالی نمیشه برادر. خودشون تعداد محدود را شخصا وارد می کنند بعد در بازار آزاد قیمت بسیار بالاتر میره. همه که به راحتی نمی تونن وارد کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
ناشناس ۱۴:۰۲
اتفاقا اگر آیین نامه پیشنهادی صمت تصویب بشه، هر ایرانی به ازای هر کد ملی، یک خودرو میتونه بیاره و مشخصی نیست.
تماما خودروهای صفر با دستکاری در فاکتور فروش وارد خواهد شد
دولت باجگیر
چر ااین همه حقوق گمرکی ؟؟ دولت در واقع تمام یارانه بنزینی که یک خودرو ممکن است تا زمان اسقاط شدن استفاده کند را روی حقوق گمرکی از مصرف کننده ایرانی می گیرد و بعد هم منت می گذارد که ایران ارزانترین بنزین را دارد. این تعرفه ها در هیچ جای دنیا وجود ندارد.
با واردات اینها کل کار خونه ها و مونتاژ کارها باید تعطیل بشن آیا با منطق شما این کار رو میکنن!؟
شما که وارد نمیکنید حتی با همین درصد و عوارض ولی کاشکی با این خبر ها به شعور مردم بیشتر از این ها توهین نمیکردین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
چرا از اینکه این خودروها بیاد ناراحت شدی؟ نکنه دستت با مافیای خودروسازیه
ناشناس
| Austria |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
یه سبک مغزی از بالا تا پایین زیر اکثر کامنتها یه پاسخ جذاشته بدون اینکه حتی بخونه کامنت رو
ورژن اینترنتی اقای دوربینی محتاج توجه
ماشین دسته ۲.چقدر خوار شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
برو کوئیک صفر سوار شد و لذت ببر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
حق ما نیست که خودروی دست دو را سوار شدیم اونم با التماس و کلی دعا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
حرفای مافیای خودرو
با یک استدلال بچه گانه
اگر عزت و احترام مشتری مهمه نباید بهش تابوت متحرک بفروشید ک در تصادف 70 کیلومتر سرعت کشته بشه و نصف عمرض رو تو تعمیرگاه بگذرونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
آره برو وانت آریسان 2 400 میلیونی با شاستی ضعیف بخر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
تازه دسته دوم را 1میلیارد پول بدهیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
ناشناس ۱۳:۵۱
اول بگو پولش را داری اگر داری که هیچ ولی اگر نداری پس غصه اش را نخور.
كار ما به كجا رسيده بايد خودرو دست دوم، موبايل هاي قديمي، لباس هاي دست دوم و ... ديگر كشورها را استفاده كنيم مگر ايران زباله دان تاريخ مصرف گذشته دنيا است؟
پاسخ ها
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
بزار آزاد بشه ملت خودشون انتخاب میکنن بین دست دوم کشورهای دیگه و آشغال چینی شما هم خواستی نخر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
در پاسخ به فرهاد کسی مخالف ورود اینها نیست ولی بحث این هست که لیاقت ما بیشتر از این است که برای یک خودروی دست دوم التماس کنیم و دست به دعابرداریم و دولت هم با کلی منت اینها را گرونتر از قیمت واقعیشون و با کلی گمرک بهمون بفروشه..... فقط همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
لباس های دست دوم و موبایل های قدیمی را از خودت اضافه کردی برای همین منفی دادم. این قدر احساس حقارت و خود کوچک بینی دارید که آدم وقتی کامنت را می خواند کوچک می شود به خدا زشته شاید یک خارجی ای این کامنت را بخواند.
شما را به خدا شما رو به هر کس که قبولش دارید
ارتباط با خودروسازان معتبر جهانی را احیا کنید
فقط مونتاژ کنید یا وارد کنید
کارکنان فعلی که خوب است تعداد بیشتری هم مشغول به کار می شوند
منافع:
1- صرفه جویی زیاد در مصرف سرمایه ملی بنزین
2- کاهش شدید آلودگی هوا
3- کم شدن تصادفات به دنبال آن کم شدن مصیبت خانواده ها شامل یتیم و همسران بیوه
4- اثرگذاری خودرو استاندارد در طراحی شهر سازی و جاده سازی
یعنی میشه من زنده باشم و این روز رو ببینم؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
هنوز متوجه نشدی اینا زبون منطقی و آروم رو متوجه نمیشن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
نمی دانم چند سالت است تا به سوال آخرت جواب بدهم ولی تمام این منافعی که گفتی درست ولی آن وقت حمایت از خودروساز داخلی را چه کنیم؟
نکته جالب این قیمتها اینه که چه جوریه که قیمت این خودروهای با کیفیت و ایمن و تکنولوژی تقریبا روز به عنوان مثال کیا پیکانتو 500 ملیونه و از قیمت بازار پزو و سمند و دنا پلاس که هیچ استاندارد روز و ایمنی و تکنولوژی جدیدی نداره ارزون تره . چه جوری میشه که تولید کنندگان ما با هزینه انرژی و کارگر خیلی پایین تر از کره و زاپن و با این کیفیت مزخرف تولید قیمت
خودروهامون گرونتر از تولیدات اونا میشه؟ و دائم هم میگن ما داریم با ضرر و زیان خودرو تولید میکنیم. جز فساد و بی بند وباری مالی عاملی دیگه ای میتونه باشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
به خاطر ساختار مافیایی صنعت خودروی داخلیه
ناشناس
| - |
۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
عزیز دل برادر هر کار انحصاری عاقبتش فساد است خودروسازی را به حال خودش رها کرده اند که هر دماری میخواهند از سر مردم در بیاورند خودروسازها و مافیای آنها به قدری قدرتمند شده است که حتی وزیر صمت را با خودشان همراه می کنند شما صحبت های وزرای صمت ده دوره اخیر را ببینید وزیر قبل از آمدن چکونه در مورد خودروسازی حرف میزند و بعدا نظرش عوض می شوداین یعنی مافیای عملی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
یه سری دوستان هی میگن مافیای خودرو. این مافیا کیه؟ عزیزم مالک این کارخونه ها خود دولت و بالاتر از دولته. دولت که به خودش آسیب نمیزنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
چون در کشور ما قیمت نهایی ماشین هیچ ربطی به هزینه کرد کارخانه ندارد ربط به رانتهای موجود در این پروسه داردانواع واقسام افراد زالو صفت در این خودرو سازهای وطنی بهره میبرند بدون انکه نیازی به وجودشان در جریان تولید وعرضه باشدهزینه های اصلی خیلی کمتر از ان خودرو ها میشود اما هزینه های جانبی بسیاری دارد که متعلق به از مابهتران است
من اگر اجازه بدن یه شالیما نیسان وارد کنم . بخدا ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
چی هست این؟
مشهد سوار یه دوو سیلو مدل 2002 شدم از پرایدو پژوه صفر بهتر بود خداییش
اونقدر بدبختمون کردن که هیچکی به این تعرفه ورودی که مصداق دزدی سر گردنه هست اعتراضی نمیکنه همه فقط التماس میکنن بذارین ماشین بیاریم و دولت تو روز روشن آزمون دزدی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
بدبخت بودی از اولش
با سپاس از مسوولین خدوم ایران که کهنه پوش خارجی ها شدیم خیلی زحمت میکشید نکنه سیسمونی هم از سمساری ترکیه خریداری شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
سیسمونی اشانتون بوده
مافیا خود دولته که باعث گرانی اجناس میشه والا تعرفه بالا چه دلیلی داره که باعث میشه قیمت خودرو گاها چند برابر بشه مگه کشورهای عربی و دیگر کشورها چکار می کنند این تعرفه ها یعنی به ریش ملت خندیدن و عامل فساد مشخصه خود دولته. اینها فقط دنبال منافع خودشون که همون سایپا وایرانخودوره هستند نه به فکر ملت
هیچ جای دنیا اینگونه خودرو وارد نمیکنن.خودرو توسط نمایندگی هاشون درهرکشوری وارد میشه و فروخته میشه .مسئولین ،کلی وقت و انرزی و هزینه ازبیت المال صرف میکنن ولقمه رو دورسرخود میچرخونن تاخودرو وارد کنند چونکه مافیای دولتی اینگون تصمیم گرفته که از انحصارخودروهای داخلی ضرر نکنه
لطفا وارد جزییات نشوید و این مطلب را پاک کنید اگر بداند و متوجه بشود که چه لطفی حق ما مردم کرده فورا لایحه و ایین نامه را پس می گیرد ی در زمان اجرا چنان مانع تراشی کند که از حاصیت بیفتد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
چه خوب گفتی
عالی بود
)))):
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
کدام لطف تا تصویب شود وابلاغ کنند خودشان وایادی انها این سقفی را که در نظر گرفته اند پر میکنند وچیزی نصیب ماها نمیشود خوابتان خیره
یه درآمد عالی برای دولت ، بجای کمک به مردم ، به دولت کمک بیشتری شده است
خودروهای کارکرده و نه خودرو نو !!که دردبی(نه درکشورتولید کننده) به این قیمتها فروخته میشه رو میخوان بیارن ایران وکلی عوارض بگیرن و به دوبرابر قیمت نسبت به دبی به مردم قالب کنن وماخوشحالیم.چقدر بدبخت هستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
شما برو همون پراید و کوئیک را سوار شو با بالاترین کیفیت و لذت ببر و عصبانی نشو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
وقتی خوشحالیم پس چطور بدبختیم.
خودروهای خوبیه فقط تها ایرادش اینه که خدمات پس از فروش نداره بعضی از ایت خودروها فقط 5سال ضمانت تامین قطعه دارن یه مقدار برای تعمیرات شاید خریداربه مشکل بخوره البته ناگفته نماند استعلاک وخرابی این خودروها با تولیدات داخل قابل مقایسه نیست.
عمرا اگه یه دونه واردبشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
آیه یاس نخون دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
وارد خواهد شد منتها توسط خودیهای خودشان
ایرانی ها اونقدر ضعیف شدن ،که با حقوق ۲۰۰ دلار در ماه ،بایدده ها سال ذخیره کنن تا بتونن ماشین بخرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
دویست دلار؟!
درستش 145 دلار
با این تعرفه ها دوباره عین قبل شد.
فکر کنم نویسنده مطلب از پارک اشتباهی خرید نموده اند. آیا واقعن فکر میکنید عزیزان داخلی ساز اجازه فروش این کالا ها به این قیمت را خواهد داد؟ در نظر داشته باشید کهه دلار واردات برای بخش غیر دولتی چیزی حدود 70 درصد گرانتر تمام خواهد شد، بنابر این اعداد را مجددن با دلار حدد 85 هزار تومان حساب و ضرایب خود را اعمال بفرمایید .
پیکانتو چیزی حدود 1.9 میلیارد تمام خواهد شد.
با تشکر
مهدی نقاشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
خیر اینطور نیست
نرخ با چارچوب بانک مرکزی خواهد بود و چه بسا نرخ مرکز مبادله مبنا بشه. اگه قرار باشه با دلار ۸۵ تومن واردات داشته باشیم شک نکن که دولت موافق واردات نخواهد بود

هرچند این گزارش برای مافیایی لگن سازی ، اعصاب خورد کن شده
مهدی نقاشه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
پاسخ به ناشناس:
بله بله درست می فرمایید بنده از همون مافیای لگن سازی هستم.
به هر حال روحیه و امید شما ستودنی است.
به امید واردات خودروی دسته دوم با قیمت های ذکر شده به انتظار بنشینیم
ناشناس
| Austria |
۱۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
اگر هنوزم فکر میکنید قراره با این قیمتها خودرویی دست مردم برسه بهتون تبریک میگم شما ساده لوح ترین فرد روی کره خاکی هستید
چند صباحی هم ملتو مشغول این افسانه ها میکنن و تهش چیز دیگه ای اتفاق میوفته
ادم عاقل از یه سوراخ چند بار گزیده نمیشه
جالبه یه عده ای هم فاز کارشناس برمیدارن و حرف از چارچوب بانک مرکزی میکنن انگار بانک مرکزی سوئیسه
عزیز ما اگر میگیم خیری در این خبرها نیست دقیقا بخاطر همون مافیای لجن سازیه که تو داری اتفاقا سنگشو به سینه میزنی و فکر میکنی اعصابشون خرده
خبر نداری ذوق کردن از این اخبار و افسانه ها و‌دارن به ریش ملت میخندن
تو هم شاد باش که دولت دنبال حقوق مردمه
انگار چهل سال گذشته رو تو ایران زندگی نکردی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
مهدی نقاشه آیا تو نقشه بهتری داری؟
خودرویی با 5 سال کارکرد و چند هزار کیلوتر رانده شده و از رده خارج که چیزی جاش نمونده شد ماشین بری براش دلار بدی وسیله ای که در امارات دیگه خریداری نداره و اگر هم داشته باشه بابتش پول خودشونو میدن نه دلار.... دیگه عزت نفس هم برامون نمونده....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
عزت نفس از نظر شما اینه که پرداید مدل 88 با 300 هزار کیلومتر کارکرد رو میفروشن 170 میلیون تومن
این عزیت نفسه؟ ممنون من همون خودرو کارکرده خارجی رو ترجیح میدم
ما حتی توان خرید دست دوم های خارجی ها را هم ندایم
بعید است این بخشنامه عملیاتی شود چون ملت را به حق و حقوق خویش آگاه خواهد کرد.
فکر کنم مردم مخالف ورود اینها نیستند ولی بحث این هست که لیاقت ما بیشتر از این است که برای یک خودروی دست دوم التماس کنیم و دست به دعابرداریم و دولت هم با کلی منت اینها را گرونتر از قیمت واقعیشون و با کلی گمرک بهمون بفروشه..... فقط همین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
سیستمی که در آن هستیم لایق مردم ایران است؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
از کجا میدونی لیاقت همین پراید رو هم داری؟
حماقت بزرگی است که این خودروها وارد کشور شود. عملا از لحاظ استاندارد خودرو، 5 سال کارکرد یعنی خودرو عمر خود را کرده است و بعد از آن باید برایش هزینه داد. این خودروها در بهترین حالت بین 30 تا 50 هزار کیلومتر کار کرده اند که یعنی نصف عمر خودرو. هر پولی بالای اینها دادن یعنی حرام کردن ثروت .
ای دولت محرومان یک راه بیشتر وجود ندارد ازادسازی قیمت خودرو، واردات بدون حق گمرکی یا حداکثر 4 درصد. غیر از این یعنی به اشتباهات خود ادامه می دهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
پسرک فضول باز داری در کار دولت فضولی می کنی ها.
حقوق گمرگی ناعادلانه است. اگر قراره کمکی به عامه مردم برای خرید خودرو شود، تعرفه گمرگ مانند بقیه کشورها باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
باشه حتما می گوئم که لحاظ کنند فقط فردا اول وقت یک زنگ بزن به من یادآوری کن یادت نره ها.
یه سوال برام پیش اومده که چرا می تونیم خودروی یک روز کارکرد وارد کنیم ولی صفر نه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
تعجب نکن این مسائل در کشور عادی است یعنی هنوز نفهمیدی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
خیلی سئوال می پرسی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
من نمی دانم وگرنه جواب می دادم سوال سخت نپرس.
جتالبه قیمت خودروها خیلی بالا زده شده-اینم از داستان خودروی کار کرده
فرض کنیم که این خودروها به خوبی و خوشی وارد شد، تکلیف خدمات پس از فروش چه می شود. با کوچکترین مشکلی باید ماشین رو خوابوند؟
لول و سطح توقع مردم بالا رفته است مگه تفاوت خودرو کارکرده با صفر چقدر است؟ یقینا به اندازه هزینه گمرک آنها تفاوت ندارد

اگر رانت و جیب عده ای رانت خوار نبود و درستکاری و صداقت در صنعت خودروسازی وجود داشت پیشنهاد می دادم که خودروساز باید از حمایت یارانه ای برخوردار شود
اما متاسفانه انگار هرچی به خودروساز کمک شود مثل آبکش است و کمک ها به جیب عده ای خاص می رود و کیفیت خودرو به جای اینکه بهتر شود بدتر می شود
یه کلاه جدید واسه سرکیسه کردن مردم. قیمتها همه بالاتر از قیمتهای خودروهای داخلی تا باز هم مجبور شی آشغال داخلی سوار شی
شرکت خارجی ماشین طراحی کرده با نیروی کار گرون و هزینه های تولید یک خودروی ایمن با همه امکانات ساخته شده 500 میلیون حالا همون خودرو فقط از خط مرزی عبور کرده تو ایران شده 1 میلیارد و 500 هزار تومن!!!به این میگن اقتصاد اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
اشغال داخلی؟ تو دیگر که هستی از آن هایی که می گویند لکن داخلی هم تو بدتر گفتی. تا امثال مثل شما هستند صنعت خودروسازی داخلی چگونه رشد و با کیفیت شود پس حمایت از صنعت داخلی چه می شود؟
چرا در مورد هزینه ها اشاره ای به سود واردکننده نکردین؟! بحث سود آزاد و نامشخصه و با توجه به قیمت روز خودرو و دلار و نظر واردکننده تعیین میشه؟ حالا واسه خودتون حساب کتاب کردین ولی اگر از این خودروها هر کدوم وارد شه قیمت حداقل 2 برابر اینهایی که گفتین خواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Lithuania |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
دوبرابر که عالیه برو رو ۵
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
ناشناس۱۵:۱۲
بالاخره نگفتی این پرچم کدام کشور است؟ رنگ فسفری قشنگی دارد حتی قشنگ تر از این ماشین های میلیاردی خارجی کارکرده.
چنین مالیاتی برای خودرو دست دوم ظلم نیست جنایت است .
حقوق گمرکی 70 درصدی همچنان بسیار گزاف و از انصاف به دور است. با چنین تعرفه های گمرکی، تولید داخل هرگز اصلاح نخواهد شد.
چیزی که مشخص است شاسی بلند به نمایندگان می رسد !!!!!!!!!!!!!
با این قیمتا که گفتید وارد بشه ایران‌خودرو و سایپا ورشکست میشن.از طرف دیگه واردات خودرو ارزبری داره پس تعداد رو محدود میکنن. نبود پشتیبانی قطعات برای این خودروها مشکل بعدیه. نهایت این طرح ی بازار فساد برای خواصایجاد میکنه و مثل همیشه دست مردم کوتاه میمونه از خودرو.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
خب برای همین وارد نمی شود به خاطر حمایت از تولید داخل و صنعت خودروسازی داخلی که کار درست همین است ناشناس جان.
همش حرف مفته
یک جای کار میلنگه. مثلا کیا k5 2021 بین 30-40 هزار دلاره
چرا گفتین 11 هزار دلار؟
این قیمت خودرو اپتیما 2010 میدن نه 2021
یک مشکلی تو مبالغ وجود داره یا من اشتباه برداشت کردم؟

حالا جدا از اینکه چرا این همه پول اضافه بهش مینبدن و سودشون از خودرو ساز 10 برابر بدون زحمت، بیشتره!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
آقا دانیال عزیز، الان دبی قیمت 2023 این خودرو، از 26 هزار دلار شروع میشه. این قیمت 11 هزار دلار برای خودروی حدود سه سال کارکرده
شما واقعا فکر میکنید این خودروها به قیمت‌هایی که گفتید فروخته خواهد شد؟ تا این حد ساده هستین؟ ببینید هر خودرویی که بیاد، گرچه وارد نخواهد شد، به کمتر از ده برابر قیمت نمیفروشن. واقعا اینقدر خوشحال هستین که فکر میکنید تویوتا رو یک و نیم بفروشن؟ تویوتا الان زیر سه تومن تو ایران نیست. به هیچ وجه خودروی کارکرده وارد نخواهد شد. اگر هم در حد جزیی بشود، قیمت اون ده تا بیست برابر این قیمتها خواهد بود. خیالتان راحت.
خدایا چنان کن اتمام کار . که ما درست راه بریم و خیار در تغار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
این چه بیتی بود نه قافیه دارد نه ساختارهای مصرع هایش بهم می خورد تازه مصرع اولش هم که خوب بود اگر به جای اتمام
سرانجام" بگذاریم" مصرعی از نظامی است که البته در ابیات بالاتر گفته؛
شکر نعمت نعمتت افزون کند ... کفر نعمت از کفت بیرون کند
پس شکر نعمت به جای آورید.
شان و منزلت مردم ایران ذوق مرگ شدن و سوار شدن به تفاله های کشورهای عرب خلیج فارس یود ؟ توفو بر تو ای چرخ گردون توفو ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
توفو نکن توفو نکن
روایتی هست که می گه مومن از یک سوراخ دوبار گزیده نمیشه. حالا این قضیه در مورد برخی هموطنان ما ثابت می کنه که یا اکثرا مومن نیستند یا خودآزادی دارند.
میگم خوب شد که تکنولوژی ساخت خودرو قبلا وارد ایران شده بود وگرنه الا به خاطر حمایت از قشر محترم پالان دوزها و کذا نعلبند که از قضا انسان های ارزشی هستند اجازه ورود تکنولوژی خودرو داده نمیشد. الان دنیا داره خودرو برقی میسازه حداقل اجازه بدید بیشتر از ۷۰ سال عقب نمونیم. همین پشت گوشمون ترکیه خودرو توق شاسی بلند برقی داره صادر میکنه .
اینکه دولت ها چشم هانو بستن دهنشون را باز کردن و برای رضایت افرادی معدود انواع و اقسام تحریم نصیب کشور کردن تقصیر مردم نیست، مردم زندگی نه در سطح مردم اروپا بلکه مانند امارات یا عمان طلب دارن و همه لوازم این امر مانند نیروی انسانی موجود هست.
اگر نمی توانید سریعا و بدون فوت وقت ....
دیگه از خودروهای کارکرده حداقل تعرفه پایین بگیرید چون هرکی دوست دارید وگرنه فایده نداره
مهمترین چالش تعمیرات و تهیه قطعات یدکی خواهد بود که بسیار گران خواهد بود چه بسا برای قطعه چند دلاری این ماشین ها زمینگیر خواهند بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
اصلا قطعاتشان گیر می آید پس اگر خراب شوند فقط دکور پارکینک خانه می شوند پس بهتر است از خودروساز داخلی حمایت شود تا خودروساز داخلی پراید و پژو را با کیفیت تر کند.
دولت با عوارض وحشتناک مصوبه مجلس رو بی اثر میکنه
جوجه را آخر پائیز میشمارند؟!!! حالا بشین و ببین چه شود؟؟!!
میرسلیم سکته ناقص رو می زنه احتمالا
1_ چرا خودروی دست دوم؟ 2_ چرا این همه تعرفه گمرکی؟ 3_شان مردم ایران بیشتر از اینه . 4_ چرا مثل دیگر کشورها گمرکی نمیگیرند ؟ 5_واردکنندگان این خودروها چه کسانی هستند ؟
چرا این همه به این ملت ظلم می کنند ؟ مردم از گجا این پول را بیارند ؟ چرا این همه میگن مافیا پس چرا معرفی نمی کنند ؟ یعنی نمی دانند ماغیای خودرو توی این مملکت کیه؟
اگر همین خودروهای کار کرده وارد شود، با آلودگی هم باید خداحافظی کرد. ضمن اینکه با ایمنی بالایی که دارند، تلفات جاده ای هم به حداقل می رسد.
جلوگیری از وارد شدن این خودروها ظلم به ملت است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۴
البته با تولید داخلی هم باید خداحافظی کرد. من که حمایت از صنعت خودروسازی را به این خودروهای لوکس ترجیح می دهم.
وقتی که روغن موتور خودرو صفر وارداتی را با روغن وطنی عوض می کنند ایا نظارتی هست که قطعات این خودروهارا با قطعات کاملا معیوب عوض نکنند بعدم که دیگه عذرشون موجه است می فرمایند خودرو دست دوم دیگه .
ببین برخی از افرادی که در تابناک مقاله می دهند کاملا مشخص است که این مقاله ها را بهشان می دهند که اینجا بزنند مثل همین نوشته . چرا ؟ چون اقای بادامچیان رئیس هیئت موتلفه تاکید کرده است: یک ماشین دسته‌دوم بنز را از آلمان با قیمت پایین از کشورهای خلیج‌فارس به ایران می‌آورند و میلیاردی سود می‌برند.!
انوقت قیمت دست دوم در دبی را می زنند که مردم عادی می توانند به دبی بروند در حالی که مافیای خودرو شرکتهایی دارند که اغلبشان هم پاسپورت دوم و سوم دارند .
خریدخودروهای کارکرده درتمام دنیا امری عادیه حتی درامریکامخصوصاباافزایش قیمت خودروبسیاررواج پیداکرده وقیمتهایی که به دلارداده واقعی است مشکل کاراونجاییه که باورودخودروهاتقاضابرای دلارشدیدابالامیره ودلارحدوددویست تومن متصوره ،پس دولت اگرباترس ودلهره میره جلوبخاطرهمینه علاوه براون دولت دلارکافی نداره
یا ابوالفضل
چرا تعرفه رو صفر درصد در نظر نگرفتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟
التماس تفکر،سایت زدید که الکی دل ما رو خوش کنید؟
همینجور نشستی یه ماشین حساب گذاشتی جلوت و تو فکرو خیالت حساب کردی
مگه دولت کاری داره که شما ماشین رو چند خریدی؟
گمرکی روی قیمت جهانی صفر کارخانه به روز و مدل سال جدید مثلا ۲۰۲۳حساب میکنه نه اینکه چند خریدی
همینجوری یه چیزی مینویسید،کی به کیه
چرا باید حقوق ورودی داد؟ این باج دهی نیست؟ چرا کام مردم را شیرین نمی کنید
سلام
اگه واردات این خودرو ها آزاد بشه احتمالا پراید میشه ۱۰۰، کوییک ۱۵۰،پارس۲۵۰ کلا آشغال سازی سایپا ،ایران خودرو و چینی ها ورشکست میکنن احتمالا واردات به صورت محدود و فقط برای آقازاده ها باشه دولت و مجلس فقط قصد خبر درمانی دارند. تا بوده به همینجوری سر ملت رو شیره مالیدن
میگم : یک کاری میکنن که نزول خور اینطوری یقه آدم را نمیگیره !!!!!!!!!!!

آخه خودروی دست دوم اسمش روش دیگه حقوق گمرکی میخواد !!!!!!!!!!!!!!!!

700 الی 800 میلیون میخوان از یک ماشین لته دست دوم بخورند بابا بخدا بلاد کفر اینطوری سر مردم کلاه نمیذاره !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر
وب گردی