بازدید 2838
۱

شرط آمریکا برای لغو تحریم‌های ونزوئلا

یک مقام‌ ارشد کاخ سفید، تماس‌ها و تمایل آمریکا به مذاکره با دولت ونزوئلا و لغو تحریم‌ها علیه این کشور آمریکای لاتین در صورت تضمین روند انتخابات آزاد را تایید کرد.
کد خبر: ۱۱۹۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۳ 04 September 2023


به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، خوان گونزالس (Juan González) مدیر شورای امنیت ملی در امور نیمکره غربی در مصاحبه با کانال آلمانی دویچه وله تصریح کرد: بله، ما در مورد برخی مسائل ضروری با آن‌ها گفت‌وگو داریم اما تمرکز ما حمایت از تلاش پلتفرم واحد (Plataforma Unitaria/ احزاب مخالف ونزوئلا) است که یک تقویم انتخاباتی بسیار معقول و عملی ارائه کرده است. ما حاضریم تحریم‌ها را لغو کنیم.

وی افزود: رویکرد دولت ایالات متحده در قبال ونزوئلا مبتنی بر حمایت از یک فرآیند مذاکره و روشن ساختن این است که اگر گام‌های مشخصی برداشته شود که به ونزوئلایی‌ها امکان انتخاب آزادانه را بدهد، تحریم‌ها برداشته خواهند شد.

این دیپلمات آمریکایی مدعی شد که فضای دموکراتیک در ونزوئلا بسته شده است و به همین دلیل دولت آمریکا از بازگشت دولت به مسیر دموکراتیک حمایت می‌کند. او افزود: ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که مسیر، انتخابات است. تغییر رژیم نیست. این اجازه می‌دهد تا ونزوئلایی‌ها تصمیم بگیرند. نه اینکه نتیجه‌ای را تحمیل کنند.

انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا بدون ارائه جزئیات دقیق، برای سال ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده است.

به تازگی (۲۴ اوت/ ۲ شهریور) و پس از استعفای ۱۰ عضو هیات مدیره شورای انتخاباتی ونزوئلا (CNE)، روسای جدید هیات مدیره این نهاد توسط مجلس ملی منصوب شدند.

شماری از سران مخالف دولت مادورو، با رد انتصاب‌های جدید، دولت ونزوئلا را به راهبرد حذف مخالفان از مسیر انتخابات متهم کردند.

از روز سه شنبه ۲۲ اوت (۳۱ مرداد) کارزار انتخابات مقدماتی پیش‌نامزدهای مخالفان دولت آغاز شده و قرار است با برگزاری انتخابات در ۲۲ اکتبر (۳۰ مهر)، رقیب نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ مشخص شود.



تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱
هیچ شرطی که آمریکا بهش پایبند باشه وجود نداره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست