بازدید 2636

تغییر ساعت کاری در مصرف انرژی اثرگذار بود؟

استاندار تهران با بیان اینکه طرح تغییر ساعت کاری ادارات در روز ۱۵ شهریورماه پایان می‌یابد، گفت: این طرح در مدیریت مصرف انرژی در پایتخت بسیار اثرگذار بود.
کد خبر: ۱۱۹۱۰۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶ 03 September 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، علیرضا فخاری گفت: در سال های اخیر بدلیل خشکسالی و گرما مصرف انرژی از جمله برق و آب در تهران و سایر کلانشهرها افزایش چشمگیری داشته که اجرای طرح تغییر ساعت کاری ادارات از ۶ صبح تا ۱۳ در مدیریت مصرف انرژی بسیار اثر گذار بود.

وی افزود: این طرح موجب شد که در زمان اوج مصرف کارکنان ادارات از محل کار خارج و طبق گزارشات انجام شده کارکنانی هم که در دستگاه ها بعد از ساعت کاری حضور داشتند از مولدهای خورشیدی استفاده کردند و همچنین اداراتی که پرمصرف شناخته شدند نسبت به قطع برق اقدام شد.

استاندار تهران ادامه داد: طبق بازدیدهای میدانی از ادارات، بالای ۹۰ درصد از دستگاه ها با حداقل مصرف اوج گرما را مدیریت کرده ولی از ۱۵ شهریورماه ساعت کاری ادارات به روال گذشته باز می گردد.

وی در خصوص اجرای طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات از اول مهرماه نیز گفت: جلسات متعددی در شورای ترافیک استانداری برگزار شده که از مهرماه به لحاظ مدیریت ترافیک طرح شناورسازی ساعت کاری ادارات اجرا خواهد شد و امسال تلاش کردیم یک تناسبی بین ساعت کاری ادارات با مراکز آموزشی ایجاد کنیم و به نوعی تقسیم ترافیک شده و کارکنان در یک ساعت مشخص و همچنین دانش آموزان و دانشجویان نیز در یک ساعت مشخص به محل کار و تحصیل بروند.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: سیستم حمل و نقل عمومی پایتخت از جمله ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی تقویت خواهد شد و از شهروندان تهرانی درخواست داریم برای رفتن به محل کار و تحصیل تا جایی که می توانند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

به گفته وی، مدیریت ترافیک شهری پایتخت نیازمند عزم جدی دولت و مدیریت شهری است و همه در یک مسیر قرار داریم تا بتوانیم ترافیک پایتخت را در زمان شلوغی مدیریت کنیم.

فخاری یادآور شد: ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت از فرسودگی چندین ساله برخوردار است که به همت وزارت صمت تلاش شده که اتوبوس و تاکسی های جدید به این ناوگان تزریق شود و در مهرماه نیز پیش بینی شده حداقل ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان تزریق شود.

منبع: ایرنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳
یکی از بدترین دوران کاری بود
بله بنا به اعلام وزارت نیرو تابستان امسال 2 برابر پارسال صادرات برق داشتند.
مسوولین همون تغییر ساعت رو دادن به اسم دیگه مثلا به کامپیوتر بگید رایانه
ظاهرا ساعت عوض نشده ولی مردم باز یک ساعت زودتر سر کار رفتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
دوساعت البته
عجب! اگر ساعت رو جلو می کشیدند فرقی در مصرف برق نمی کرد ولی اگر ساعت کار رو عوض کنند تو‌ مصرف برق صرفه جویی میشه!!!!!!
برق صنایع را بخاطر برق خانوار طبق برنامه قطع کردند و هر روز میلیارددها تومن به فعالان صنعت خسارت زدند..... اگر هنر دارند تولید برق را افزایش دهند نه توزیع خاموشی را!!!
کاملا فاجعه ببود . ما سر صبح سرکار حاضر بودیم ولی ارباب رجوع طبق برنامه خودش مراجعه می کرد . اول وقت، همه بیکار و وسط روز ، ارائه کم کیفیت خدمت . تازه ساعت ها ی کامپیوترها هم با تنظیم جهانی بود و در گزارش گ
یری ها کارمان را به دردسر می انداخت .با تنظیم دستی هم بعد از مدتی کار به پیام خطا می خوردیم .
اینها مهم نیست . خوشبختانه نمایندگان مجلس با این تغییر هوشمندانه ساعت ، همه امورات را قاطی تاپی کردند و زمان را هم کردند مانند بقیه کارهای جاری
ادارات اگه مولدهای خورشیدی داشتن، چرا قبل از ساعت 13 ازش استفاده نمیکردن .
اقای استاندار اونی که این گزارش رو برای شما تهیه کرده از سطح آگاهی شما سوء استفاده کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
آقای استاندار عزیز! اسم سه تا دستگاه اجرایی رو که مولد
خورشیدی دارند رو بفرمایید با این دستگاه ها آشنا بشیم
سلام
میشه یه نفر واسه من توضیح بده چه فرقی می کنه ساعت کار رو عقب بکشند یا ساعت رسمی رو جلو؟
اولی تو مصرف انرژی موثره ولی دومی هیچ تاثیری نداره!!! یعنی مرزهای دانش در حد دبستان رو جابجا کردند
اولا اینکه امسال ساعت ها را جلو نکشیدند یک اشتباه استراتژیک بزرگ مجلس بود. در ثانی اغلب کارمندان صبح به سختی ساعت 6 سر کار بودند و طول صبح را چرت می زدند و خواب شان بهم ریخته بود و احساس خستگی می کردند. خیلی ها هم دیرتر سر کار می رسیدند و از طرفی مجبور بودند تا یکی دو ساعت اضافه هم بمانند.
مطمئنا نه. چون هیچ کار اینا بر اساس تخصص و کارشناسی شده نیست. همش سعی و خطا و ایجاد هزینه برای مردمه ولی آخرش میان با آمارسازی میگن همه چی عالی بود و ما از همه جهان بهتر میفهمیم
افتضاح
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست