بازدید 1811
۱

مجموعه شعر آیینی «به سوگ تو سوگند» منتشر شد

در آستانه اربعین حسینی مجموعه شعر «به سوگ تو سوگند» منتشر شد.
کد خبر: ۱۱۹۱۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱ 03 September 2023

به گزارش «تابناک»، در این مجموعه، غزل‌هایی از سید حبیب حبیب پور (نویسنده و شاعر آیینی کشورمان) به شیفتگان و ارادتمندان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام تقدیم شده است.  

غزل‌هایی با موضوعات  شخصیت برجسته حضرت سیدالشهدا (ع) و نیز بانوی کربلا حضرت زینب کبری (س) و یاران فداکار آن حضرت از جمله حضرت ابوالفضل العباس، شهید شش ماهه کربلا حضرت علی اصغر، حبیب بن مظاهر، حر ریاحی و نیز حوادث و رویداد‌های قیام عاشورا و همچنین حماسه باشکوه پیاده روی اربعین حسینی این مجموعه را تشکیل می‌دهند. در این مجموعه چند ترکیب بند عاشورایی نیز آورده شده اند.  

مجموعه «به سوگ تو سوگند» با طرح جلدی زیبا از سید مرتضی سبزقبا در مرداد امسال با همت اداره کل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس و توسط انتشارات صریر در ۹۲ صفحه منتشر شده است.  

اینک غزلی از این مجموعه با عنوان «تاول عشق» که شاعر در مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی از نجف به کربلا در سال ۱۳۹۳ سروده است، تقدیمتان می‌شود:
 
دستم بگیر گرچه ز پا  اوفتاده‌ام‌
می‌ده می‌وصال که سرمست باده‌ام

آتش گرفته است ز داغ  تو دفترم
تاول نشسته است به‌پای پیاده‌ام

با یک نگاه، سوی خودت می‌کشانی‌ام
با لطف تو مسافر این راه و جاده‌ام

با یک دعای خیر تو پایم به راه شد
با یک کرشمه‌ی تو دل از دست داده‌ام

تا در ره نماز گذشتی ز هستی‌ات
در هر نماز سوی شما ایستاده‌ام

تا سوی من گشوده‌ای آغوش مهر خویش
در آسمان عشق تو بالی گشاده‌ام

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
در نقد این غزل که بعنوان نمونه از این کتاب ارائه شده عرض میکنم که زبان کهنه و تعبیرات تکراری و بیان قدیمی که در آن مشهود است، نشان میدهد مجموعه ی نوگرا و بدیعی نباید باشد.
در ابتدا که سرخط این خبر را خواندم به گمانم اتفاقی تازه در ادبیات عاشورایی افتاده که خبرش درج میشود! اما با دیدن این غزل دلسرد شدم. سالیانی ست که زبان غزل امروز ما متفاوت شده است. استفاده ی مکرر از مخفف ها، واژه های بلااستفاده ای چون می و وصال و مستی، حشوهایی چون راه و جاده، و... در این غزل نشان میدهد با اثر نوینی مواجه نیستیم.
این چند خظ کاملا حرفه ای و نقدی ادبی است.
سپاس
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی