بازدید 7191
۷

خط پروازی نجف - رامسر پس از ۵۰ سال برقرار شد

خط پروازی مسیر رفت و برگشت نجف - رامسر عصر امروز جمعه پس از ۵۰ سال در منطقه گردشگرپذیر غرب مازندران برقرار شد.
کد خبر: ۱۱۹۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۱ 02 September 2023

عکس آرشیوی است.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نخستین خط پروازی بین المللی مسیر عمان - رامسر در دوازدهم تیر ماه به دنبال دیپلماسی موفق دولت جهادی سیزدهم در این فرودگاه برقرار شده بود و این پرواز ( نجف - رامسر ) هم یکی از آرزوهای دیرینه مردم این خطه غربی استان بود که پس از سال ها و در پی تلاش ها و پیگیری مسوولان در این دولت این وعده محقق و عملی شد.

بنا بر گزارش ها ، هواپیمای ۱۳۰ نفره متعلق به شرکت هواپیمایی وارش حوالی ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در فرودگاه شهدای رامسر به زمین نشست و با استقبال خوب مردم، مسوولان و زائران اربعین حسینی (ع ) همراه بود.

رییس فرودگاه شهدای رامسر در این باره گفت : این پرواز برای نخستین بار با همکاری شرکت هواپیمایی وارش حوالی ساعت ۱۷ و ۱۵ دقیقه در باند فرودگاه این شهر به زمین نشست و با استقبال چشمگیر زائران اربعین حسینی (ره ) و سرانجام حوالی ساعت ۱۸ و ۱۰ این فرودگاه را به مقصد نجف کشور عراق ترک کرد.

ارشاد حاتمی جمعه شب در گفتگو گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرواز در روز جمعه هفته جاری شانزدهم شهریور ماه هم برقرار می شود و طبق برنامه ریزی های انجام گرفته تمام تلاش ها آن است بتوانیم خط پروازی مسیر رفت و برگشت بغداد به رامسر هم در این فرودگاه برقرار کنیم.

فرودگاه شهرستان گردشگرپذیر ۸۰ هزار نفری رامسر با قدمتی بیش از۵۰ سال یکی از زیباترین فرودگاه های شمال کشور است که در ضلع شمالی شهر و در حاشیه دریا خزر قرار دارد و طبق اسناد موجود ساخت آن به سال ۱۳۴۲ باز می گردد.

مسوولان امر می گویند دیپلماسی فعال دولت سیزدهم زمینه راه‌اندازی خط پروازی مسقط - رامسر را فراهم کرده است.

استان مازندران با داشتن یک فرودگاه بین المللی شهدای ساری و ۲ فرودگاه نوشهر و رامسر در غرب استان از استان های برخودار کشور از سیستم حمل و نقل هوایی به شمار می رود.

فرودگاه رامسر سال ۱۳۳۱ به عنوان یک فرودگاه تشریفات مختص خاندان پهلوی بهره‌برداری شد اما پس از انقلاب اسلامی مورد استفاده عمومی مردم قرار گرفته است.
باند بتنی این فرودگاه خرداد ماه سال ۱۳۹۹ تکمیل شد و با بهره برداری آن امکان نشست و برخاست هواپیماهای متوسط پیکر از جمله ایرباس ۳۲۰ فراهم شده است، غرب مازندران ۲ فرودگاه یکی در نوشهر و دیگری در رامسر دارد.

وزیر راه و شهرسازی در سفر چهارم خرداد امسال به رامسر مجوز مرز هوایی بین المللی فرودگاه رامسر را اعلام کرده بود.

مازندران در شهرهای ساری، رامسر و نوشهر سه فرودگاه دارد که فرودگاه‌های شهدای ساری و شهدای رامسر به عنوان مرز هوایی خارجی امکان برقراری پرواز به کشورهای مختلف را دارند.

بیش از ۶ هزار پرواز سالانه در فرودگاه‌های مازندران انجام و بیش از ۶۰۰ هزار مسافر از طریق حمل و نقل هوایی در سراسر کشور جابجا می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷
یعنی 50 سال پیش پرواز رامسر نجف وجود داشته که دوباره برقرار شده
دیپلماسی فعال دولت سیزدهم
مگر نمیگویید فرودگاه تشریفاتی ودر اختیار خاندان پهلوی بوده پس چرا تیتر میزنید که بعد از 50 سال خط ن هوایی جف رامسر بر قرار شد.مگر خاندان پهلوی به نجف رفت آمد داشتند؟؟
چه خوب ! می ری ویلا و لب دریا ، شمال ، بعد می ری زیارت تو نجف ، به امید اینکه بشوره ، ببره .
آرزوی مردم رامسر یا آرزوی مردم عراق برای سفر ارزان به خطه سبز مازندران !!!
چه جالب ۵۰سالپیش رامسر نجف خط هوایی داشته عجب زمان پهلوی عقب مانده بوده ایم
من در دهه 50 هر هفته با پرواز ایران ایر و به مبلغ 191 تومان به رامسر میرفتم.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی