بازدید 2943

جنایت صهیونیست‌ها درمنطقه بدون پاسخ نخواهد ماند

وزیر خارجه کشورمان عنوان داشت: تاکید می کنم در منطقه هیچ اقدام تجاوزکارانه و جنایت رژیم صهیونیستی از سوی منطقه بدون پاسخ نمانده و نخواهد ماند.
کد خبر: ۱۱۹۰۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۳ 30 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا از دمشق، حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان در نشست خبری مشترک با همتای سوری گفت: امروز گفت‌وگوهای خوبی را با فیصل مقداد درخصوص موضوعات دوجانبه بین المللی و منطقه‌ای داشتیم. مایلم حملات ددمنشانه رژیم جعلی اسرائیل که فرودگاه حلب و مناطق غیرنظامی سوریه را هدف قرار داد قویاً محکوم کنم.

وی خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنم در منطقه هیچ اقدام تجاوزکارانه و جنایت رژیم صهیونیستی از سوی منطقه بدون پاسخ نمانده و نخواهد ماند.

وزیر خارجه کشورمان همچنین بیان کرد: امروز در گفت‌وگو با وزیر خارجه و نخست وزیر سوریه درخصوص موضوعات متنوع دوجانبه گفت‌وگو کردیم. همچنین در راستای پیگیری توافقات دو کشور اتفاق نظر داریم، انتظار داریم کمیسیون مشترک دو کشور به ریاست نخست وزیر سوریه و معاون اول رئیس جمهور کشورمان به زودی برگزار شود.

وی با بیان اینکه تقویت ارتباطات تجاری و مناسبات اقتصادی دو کشور مورد توجه جدی ما قرار دارد، گفت: خرسندیم که سفرهای زیارتی و سیاحتی مردم عزیز ایران به سوریه از سر گرفته شده و ما همین موضوع را درخصوص مردم سوریه به ایران و پذیرش اتباع سوریه به ایران و سیاحت و زیارت دنبال می‌کنیم.

امیر عبداللهیان در ادامه اظهار داشت: همچنین درخصوص تحرکات گروه‌های تروریستی و تلاش آمریکا برای سازماندهی تروریسم و تداوم اشغالگری به بهانه مبارزه با داعش گفت‌وگو داشتیم. همچنان امنیت سوریه و منطقه دغدغه جدی و مشترک ماست.

وی خاطرنشان کرد: ما به حمایت‌های قوی خود از رهبری ارتش، دولت و ملت سوریه در راستای رسیدن به منطقه‌ امن با ثبات و توسعه یافته ادامه می‌دهیم.

امیر عبداللهیان همچنین درباره روابط دوستانه مبتنی بر همسایگی بین دمشق و آنکارا گفت: در آخرین نشست چهارجانبه وزرای خارجه ترکیه، ایران، سوریه و روسیه ایده‌های سازنده‌ای برای استقرار امنیت در مرز مشترک ترکیه و سوریه و احترام به تمامیت ارضی و دغدغه‌های امنیتی دو کشور مطرح شد.

وزیر خارجه کشورمان ابراز داشت: جمهوری اسلامی ایران به تلاش‌های خود برای رفع سوءتفاهمات، استقرار صلح و امنیت در مرز مشترک سوریه و ترکیه ادامه می‌دهد.

وی یادآور شد: همچنین درخصوص تحولات در جهان اسلام از جمله فلسطین بحث و تبادل نظر کردیم. اهانت به مقدسات دینی و کتب آسمانی از جمله قرآن کریم را قویاً محکوم می‌کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان افزود: اخیراً از همتای خودم وزیر خارجه دانمارک پیامی را دریافت کردم؛ در این پیام وزیر خارجه دانمارک از تصویب قانونی برای برخورد با افرادی که قانون شکنی کرده و به کتب آسمانی توهین می‌کنند، گفت. این قانون به زودی در دانمارک در دستورکار مجلس قرار داده می‌شود و امیدواریم به زودی به تصویب برسد.

فیصل مقداد: ایستادگی مشترک ایران و سوریه تضمین‌کننده پیروزی دو کشور است

وزیر خارجه سوریه ضمن تاکید بر اینکه ایستادگی مشترک ایران و سوریه تضمین‌کننده پیروزی دو کشور است، گفت: آزادی سرزمین‌های اشغال‌شده عربی به دست رژیم صهیونیستی حتمی خواهد بود و مردم این سرزمین‌ها خواهند توانست بر تل‌آویو پیروز شوند.

فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در نشست خبری مشترک با امیر عبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان اظهار داشت: موضوعات مشترک و گفت‌وگوها با آقای امیرعبداللهیان طولانی شد، اما چون رسانه‌ها منتظر بودند گفت‌وگوها را نیمه‌کاره رها کردیم و بعد دوباره گفت‌وگوها را ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: در خلال گفت‌وگوهای امروز به مدت یک ساعت و نیم موضوعات مختلفی را بررسی کردیم از جمله روابط روبه‌رشد ایران و روسیه و نیز درمورد آثار بسیار مثبت سفر رئیس جمهور ایران به دمشق گفت‌وگو کردیم و همچنین اقدام به پیگیری نشست کمیته مشترک دو کشور و آنچه از سوی روسای جمهور دو کشور بررسی شد، کردیم.

وزیر خارجه سوریه ادامه داد: همچنین درباره چالش‌های مشترکی که دو کشور با آن رو به رو هستند گفت‌وگو کردیم. سیاست‌های خصمانه غربی علیه دو کشور ادامه دارد و به ویژه آمریکا از ابزارهای قدیمی برای پیشبرد اهداف‌شان استفاده می‌کنند، از جمله سرمایه گذاری در زمینه تروریسم و این حقیقتی است که برای همه کشورهای منطقه آشکار شده است.

وی تاکید کرد: ایستادگی ملت‌های ایران و سوریه در ارتباط با چالش‌ها و توطئه‌هایی که غربی‌ها رقم می‌زنند، ایستادگی قهرمانه و سیاست‌های شجاعانه‌ای است که ایران و سوریه درپیش گرفته‌اند. دو کشور ایستادگی را علیه تلاش‌های رژیم صهیونیستی در منطقه داشته‌اند و نیز در مقابل تلاش غربی‌ها برای حمایت از داعش، جبهه النصره و... ایستاده‌اند و ایستادگی مشترک تضمین کننده پیروزی دو کشور است.

وزیر خارجه سوریه گفت: درخصوص مساله فلسطین و جولان اشغالی سوریه گفت‌وگو کردیم و بر اهمیت ایستادگی ملت فلسطین تاکید شد. مردم سوریه در جولان تحت اشغالند و نیز تاکید شد آزادی سرزمین‌های اشغال شده عربی به دست رژیم صهیونیستی حتمی خواهد بود و مردم این سرزمین‌ها خواهند توانستند علیه رژیم صهیونیستی پیروز شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی