بازدید 13586
با پانصد و چهل و چهارمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله پهپادی گسترده اوکراین به شش منطقه در خاک روسیه/ کودتای ارتش اوکراین علیه زلنسکی در راه است؟

پانصد و چهل و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۹۰۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۹ 30 August 2023

حمله پهپادی گسترده اوکراین به 6 منطقه در خاک روسیه/ کودتای ارتش اوکراین علیه زلنسکی در راه است؟

بین الملل تابناک: پانصد و چهل و چهار روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

تلفات ۸۰۰ نفری ارتش اوکراین در عرض یک روز
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۱۸:۴۶

 در ادامه آماردهی وزارت دفاع روسیه درباره تلفات و خسارات ارتش اوکراین در جریان عملیات‌های روزانه نیروهای روس، مسکو از کشته‌شدن نزدیک به ۸۰۰ نظامی رژیم کی‌یف خبر داد.

این وزارتخانه امروز (چهارشنبه) در بیانیه‌ای گفت: «نیروهای مسلح روسیه در شب گذشته، با استفاده از تسلیحات نقطه‌زن دوربرد هوایی و دریایی، تأسیسات فرماندهی و اطلاعاتی ارتش اوکراین را هدف قرار داد. اهداف حمله به مراکز فرماندهی و اطلاعاتی اوکراین محقق شده و تمام اهداف خاص مورد اصابت قرار گرفتند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزارت دفاع روسیه با بیان اینکه ۵ حمله در محور دونتسک دفع و حدود ۳۸۰ نظامی اوکراینی از پای درآمدند، توضیح داد: «نیروهای روسی ۹ حمله به محور زاپروژیا در مناطق شهرهای رابوتینو و وربفویه را دفع کرده و دشمن علاوه بر خسارت تجهیزات نظامی، متحمل تلفات انسانی ۸۵ نفری شد».

در ادامه این بیانیه آمده است: «حمله دشمن به محور کراسنی‌لیمان با کشته شدن حدود ۶۰ سرباز اوکراینی طی یک روز گذشته خنثی شد. تلفات نیروهای اوکراینی در محور جنوب دونتسک نیز به حدود ۱۲۰ سرباز رسید».

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه ضمن اشاره به دفع ۳ حمله در محورهای کوبیانسک، خارکیف و لوهانسک، اضافه کرد: «بیش از ۱۰۰ سرباز اوکراینی در محور کوبیانسک کشته شده و یک قبضه توپخانه اِم۱۰۹ ساخت آمریکا و یک قبضه توپخانه کراپ ساخت لهستان از بین رفتند».

به نوشته اسپوتنیک، این وزارتخانه در پایان افزود که در جریان دفع عملیات تهاجمی نیروهای اوکراین در محور خِرسون، حدود ۱۵ نظامی و یک دستگاه توپخانه هوویتزر دی-۳۰ نابود شدند.

ارتش روسیه همچنین اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در منطقه دونباس (۲۴ فوریه ۲۰۲۲) تاکنون ۴۶۶ فروند هواپیمای جنگی، ۲۴۷ بالگرد رزمی، ۶ هزار ۲۳۴ فروند پهپاد، ۴۳۳ سامانه پدافند موشکی، ۱۱ هزار ۵۷۰ دستگاه تانک و خودروهای زرهی، ۱ هزار و ۱۴۶ دستگاه موشک‌انداز چندگانه، ۶ هزار ۱۲۸ قبضه توپخانه و خمپاره‌انداز، و همچنین ۱۲ هزار ۵۲۸ دستگاه خودروی نظامی نیروهای مسلح رژیم کی‌یف منهدم شده‌اند.

کرملین: فعالیت تروریستی رژیم کی‌یف ادامه دارد
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۱۸:۴۵

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (چهارشنبه) طی نشست خبری در کرملین به اظهار نظر درباره پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی پرداخت.

پسکوف درباره حملات تروریستی اوکراین به خاک روسیه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین گفت: «[ولادیمیر] پوتین [رئیس جمهور روسیه] به‌طور مداوم و بلافاصله تمام اطلاعات مربوط به عملیات نظامی ویژه و حملات پهپادی را دریافت می‌کند».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در واکنش به حملات پهپادی شب گذشته به فرودگاه منطقه «پسکوف» توضیح داد: «فعالیت تروریستی رژیم کی‌یف ادامه دارد و اکثریت قریب به اتفاق پهپادها به سمت اهداف غیرنظامی پرواز می‌کنند. کارشناسان نظامی در تلاش هستند تا خطوط پروازی این پهپادها را کشف کنند و اقداماتی را برای جلوگیری از چنین حملاتی انجام دهند».

سخنگوی کرملین درباره مذاکرات اوکراین با غرب جهت گرفتن تضمین‌های امنیتی برای کی‌یف نیز اظهار داشت: «ماهیت این روند نامشخص است و ما در آنجا اشاره‌ای به نگرانی‌های روسیه نشنیده‌ایم. حل مسائل مربوط به تضمین‌های امنیتی اوکراین بدون در نظر گرفتن نگرانی‌های امنیتی روسیه، اقدامی یک جانبه خواهد بود».

طبق این گزارش، پسکوف درباره مرگ «یِوگِنی پریگوژین» فرمانده شرکت پیمانکار نظامی خصوصی واگنر در جریان سانحه هوایی نیز گفت: «پرونده سقوط هواپیمای پریگوژین در کمیته تحقیق روسیه در حال رسیدگی است. این تحقیقات روسی است و صحبتی از تحقیقات بین‌المللی وجود ندارد».

به نوشته اسپوتنیک، وی در این‌باره اضافه کرد: «دلایل متعددی برای سقوط هواپیمای پریگوژین از جمله اقدام عامدانه ننگین در نظر گرفته می‌شود و باید منتظر نتیجه تحقیقات باشیم».

این مقام روس درباره دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه با «رجب طیب اردوغان» همتای ترکیه‌ای او در شهر سوچی نیز توضیح داد: «این دیدار به زودی در روسیه برگزار می‌شود و طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی مقتضی به شما انجام خواهد شد».

پنتاگون: حملات اوکراین به روسیه ربطی به ما ندارد
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۱۸:۴۵

سخنگوی پنتاگون امروز در واکنش به حمله اوکراین به شش منطقه در خاک روسیه، گفت که ارتش اوکراین به صورت مستقل مسئول حملاتی است که به خاک روسیه انجام می‌دهد.

 سخنگوی پنتاگون به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: همان‌طور که از آغاز حمله روسیه به اوکراین گفتیم، اوکراین مسئول عملیات‌های خودش است. پس اگر درباره این حملات سوال دارید، شما را به کی‌یف ارجاع می‌دهم.

مقامات روسیه امروز (چهارشنبه) از حمله شبانه اوکراین به مناطق پسکوف، بریانسک، کالوگا، اورلوف، ریازان و مسکو خبر دادند. وزارت خارجه روسیه هم متذکر شد که با فاصله زیادی که این حملات از مرزهای اوکراین داشتند، انجام آن‌ها بدون کمک کشورهای غربی غیرممکن است. مسکو هشدار داد که این حملات را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

در منطقه پسکوف که با مرز اوکراین بیش از ۶۰۰ کیلومتر و با مرز استونی تنها ۳۲ کیلومتر فاصله دارد، یک آتش بزرگ یک پایگاه هوایی را در نوردید و خبرگزاری تاس از آسیب‌دیدن دست‌کم چهار هواپیمای نظامی باری غول‌پیکر «ایلیوشین ایل-۷۶» خبر دادند.

در صورت استفاده اوکراین از خاک کشورهای ناتو برای حمله به خاک روسیه، تنش‌ها میان مسکو و ناتو به شکلی بی‌سابقه تشدید خواهد شد. این در حالی است که غرب تا امروز حتی در کمک‌های تسلیحاتی خود به اوکراین هم از ارسال تسلیحاتی که توانایی هدف‌گیری اهدافی در خاک روسیه را دارند، خودداری کرده و از تشدید تنش‌ها با روسیه گریزان بوده است.

هشدار مجارستان در مورد وقوع جنگ جهانی سوم
۱۴۰۲/۰۶/۰۸ - ۱۸:۴۴

 ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان با اشاره به اینکه جهان در وضعیت خطرناکی قرار دارد، گفت که جنگ جهانی سوم پشت در است و باید مراقب بود.

 اوربان در مصاحبه با تاکر کارلسن مجری سابق شبکه فاکس نیوز گفت که مردم جهان در لحظه‌ای خطرناک زندگی می‌کنند و جنگ جهانی سوم می‌تواند پشت در ظاهر شده و در بزند.

وی تاکید کرد که برای مثال همواره این را به آمریکا در نشست ناتو می‌گوید که «مراقب باشید.»

نخست وزیر مجارستان گفت: اعزام نیرو از هر کشور غربی به میدان جنگ اوکراین، به معنی جنگ مستقیم بین غرب و روسیه است. آنگاه خودمان را در یک جنگ جهانی سوم می‌بینیم.

وی در ادامه به سوال کارلسن در مورد اینکه «این دیدگاه که اوکراین در جنگ پیروز می‌شود، درست است؟» پاسخ داد: این یک دروغ است. این فقط یک سوءبرداشت نیست، دروغ و حتی غیرممکن است.

نخست وزیر مجارستان اضافه کرد: هر کسی که فعالیت سیاسی می‌کند و منطق و آمار را می‌فهمد معتقد است که به هیچ وجه (اوکراین پیروز نمی‌شود).

اوربان در توضیح اینکه چرا پیروزی اوکراین بر روسیه ممکن نیست، گفت: به این علت که اوکراینی‌های بیچاره هر روز می‌میرند و سربازهای کی‌یف در مقایسه با روس‌ها بیشتر از دست می‌روند.

حمله پهپادی گسترده اوکراین به شش منطقه در خاک روسیه

امروز (چهارشنبه) پهپادهای اوکراینی، شش منطقه از خاک روسیه را هدف قرار دادند؛ از جمله یک پایگاه نیروی هوایی روسیه، ولی از آنجا که این پایگاه بیش از ۶۰۰ کیلومتر از مرز اوکراین فاصله داشته و دسترسی پهپادها از مبدا اوکراین به آن تقریباً غیرممکن است، این فرضیه مطرح شده که این حمله از خاک استونی یا لتونی انجام شده باشد که عضو ناتو هستند.

 مقامات روسیه امروز چهارشنبه از حمله شبانه اوکراین به مناطق پسکوف، بریانسک، کالوگا، اورلوف، ریازان و مسکو خبر دادند. وزارت خارجه روسیه هم یادآور شد، با فاصله زیادی که این حملات از مرزهای اوکراین داشتند، انجام آن‌ها بدون کمک کشورهای غربی غیرممکن است. مسکو هشدار داد، این حملات را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

در منطقه پسکوف که با مرز اوکراین بیش از ۶۰۰ کیلومتر و با مرز استونی تنها ۳۲ کیلومتر فاصله دارد، یک آتش بزرگ یک پایگاه هوایی را درنوردید و خبرگزاری تاس از آسیب دیدن دست‌کم چهار هواپیمای نظامی باری غول‌پیکر «ایلیوشین ایل-۷۶» خبر دادند.

سخنگوی کرملین اعلام کرد که روسیه در حال بررسی مبدأ انجام این حملات است تا از حملات آتی جلوگیری شود.

کاربران فضای مجازی هم به غیرممکن بودن این حمله پهپادی از خاک اوکراین اشاره کرده و گزینه کمک ناتو را تنها توضیح قانع‌کننده در این باره دانستند.

یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: «فاصله پسکوف تا مرز اوکراین ۸۰۰ کیلومتر است. فاصله پسکوف تا مرز لتونی ۶۵ کیلومتر و تا مرز استونی حدود ۵۰ کیلومتر است. لتونی و استونی عضو ناتو هستند. حالا می‌فهمید چه اتفاقی افتاده است؟»

ولادیمیر سولوویوف، شخصیت تلویزیونی روسیه هم در برنامه‌ تلویزیونی، به بررسی احتمال انجام حمله به پسکوف از خاک استونی پرداخت و گفت: اگر این حقیقت داشته باشد، استونی باید از صفحه زمین محو شود.

حمله موشکی-پهپادی به کی‌یف با دست کم دو کشته

 در شرایطی که حملات اوکراین به مناطقی از روسیه خبرساز شده، مقام‌های کی‌یف از حمله موشکی روسیه به پایتخت اوکراین خبر دادند.

منابع رسانه‌ای غربی شامل خبرگزاری «رویترز» گزارش دادند، در نتیجه حمله موشکی روسیه به پایتخت اوکراین، دست کم دو تن کشته و دو تن زخمی شدند.

«ویتالی کلیتچکو» شهردار کی‌یف پایتخت اوکراین پیشتر اعلام کرد، در نتیجه حمله به این شهر، دست کم دو تن کشته و یک نفر زخمی شدند.

به گفته او، آوارهای ناشی از شلیک پدافند هوایی اوکراین بر روی چندین ساختمان در پایتخت سقوط کرد و چند ساختمان در آتش سوختند. شهردار کی‌یف درباره اینکه حمله موشکی بوده یا پهپادی اظهارنظری نکرد.

«سرهی پوپکو» رئیس اداره نظامی کی‌یف در پیامی در صفحه تلگرام نوشت: «دشمن با استفاده از پهپادها و موشک‌ها، حمله ای گسترده و ترکیبی انجام داد.»

به گفته او، ابتدا چند گروه از پهپادها از جهات مختلف به سمت کی‌یف حرکت ‌کردند و روسیه پس از آن از بمب افکن راهبردی «توپولوف ۹۵» موشک شلیک کرد. پوپکو گفت: «پدافند هوایی بیش از ۲۰ هدف دشمن را منهدم کرد.»

روایت مقام‌های اوکراینی از حمله موشکی و پهپادی روسیه به کی‌یف در شرایطی مطرح شده که پیش از آن حملات صبح امروز اوکراین به مناطقی از روسیه خبرساز شده بود.

کودتای ارتش اوکراین علیه زلنسکی در راه است؟

«لری جانسون» تحلیلگر بازنشسته سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت شکست در میدان نبرد می‌تواند ارتش اوکراین را علیه «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور بشوراند. 

جانسون توضیح داد: به دلیل نارضایتی شدید در میان نیروهای اوکراین در جبهه شرقی، احتمال دارد زلنسکی طی کودتایی در سه تا چهار هفته آینده برکنار شود.

اشاره او به مناطقی است که ضدحملات اوکراین در آن جریان دارد؛ حملاتی که اوایل ژوئن با نیروهای آموزش‌دیده غرب و با استفاده از تانک‌ها و خودروهای زرهی کشورهای ناتو آغاز شد، اما دستاوردی نداشته و تنها تلفات و خسارات سنگین برای طرف اوکراینی بجا گذاشته است. 

به گزارش «راشا تودی»، جانسون اولین تحلیلگر آمریکایی نیست که درباره چرخش ارتش اوکراین علیه زلنسکی گمانه‌زنی می‌کند. اوایل ماه میلادی جاری هم «اسکات ریتر» افسر سابق اطلاعاتی تفنگداران نیروی دریایی آمریکا گفت، با هر تیپ اوکراینی که از بین می‌رود، احتمال کودتای نظامی افزایش می‌یابد. 

ریتر همچنین به گزارش اخیر «پولیتیکو» درباره اینکه چه کسی اوکراین را در صورت ترور زلنسکی اداره می‌کند، اشاره کرد. به گفته وی، با این حال، مسکو قصد انجام این کار را ندارد زیرا ممکن است فردی تندروتر جایگزین زلنسکی شود. 

 وبگاه آمریکایی اخیراً به نقل از مقامات اوکراینی گزارش داد سران این کشور طرحی را برای تضمین جانشینی قدرت در صورت مرگ ولودیمیر زلنسکی تدوین کرده‌اند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۴۰
انتشار یافته: ۸۹
چرا دوست دارید اوکراین شکست بخوره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
چون از تحریم های ابدی و ضد بشری بی پایان
آمریکا خسته شدیم هر متحد غرب و آمریکا شکست بخوره به نفع ایرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
چون مثل شما کاسب تحریم نیستیم و از تحریم های ابدی و بی پایان آمریکا خسته شدیم متحد آمریکا یعنی خود آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
کاشکی یکی کلمه گسترده را برای تابناک توضیح می داد .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
بدلیل توهم که عده قلیلی به آن مبتلا هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
چون با شکست روسیه ، ایران و بلاروس هم شکست خورده حساب می شوند . خبرهای تابناک از کذب به طرف خبرسازی هم رفته است . این خبرها که در تابناک می خوانید در هیچ جای دنیا منتشر نمی شود .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
چون آمریکا فرانسه و انگلیس محور شرارت و جنایت هستند
و این کشور های فاسد آلوده باید از بین بروند
زلنسکی که داره از آب وخاک خودش دفاع می کنه اون کسی که باید علیه اش کودتا بشه پوتین متجاوزه
پاسخ ها
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
پوتین متجاوز نیست فرض کنید اسراییل اومده پشت درهای مرزی ما داره تو ایران شیطنت می کنه اگه دس روی دس بزاریم فاتحه همه ما خوانده شده پوتین هم هی به غرب هشدار میداد ولی متاسفانه غرب گوش نمیداد و در کل اگه اینطور روس پیش دستی نمیکرد هواپیماهای ناتو طی چند سالی به تهران میرسیدند وقتی می بینی سد بالا دستی ترک خورده باید بهش کمک کنیم تا سد شکسته نشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
جهت اطلاع ترکیه از 70 سال پیش عضو ناتو هست و در همسایکی ایران
به کسی که از خاک کشورش دفاع می کنه نمیگند کشته شده
بلکه میگند سهید شده
لطفا رعایت فرمایید
برعکس کسی که در تجاوز به بک کطکر کشته بشه
میگند به هلاکت رسیده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
تجاوز اولیه رو کی انجام داد؟ آوردن ناتو به اون منطقه خط قرمز روسیه بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
بله پس اوکراین چون مال روسیه هست و مردمشم روسی هستن متجاوز محسوب میشه و سربازای داعشیش دارن هلاک میشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
مرگ بر آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
تروریست های کافر مرتد وحشی مشرک کلتولیست اوکراین به درک واصل شدند
مرگ بر رژیم صهیونیستی کی یف اوکراین
عاشق ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
به ۰۳۳۵ ناشناس

تاریخ را بدون پیش داوری و تعصب و تقلید بخوانید

روسیه در قبل از سال ۲۰۰۰ میلادی با فریب دادن

اوکراین کلیه سلاحهای اتمی او را گرفت

تا مثلا کاری و مزاحمتی برای اوکرابن ایجاد نکند

ولی در ۲۰۱۴ که روسیه کریمه و شرق اوکراین را

تسخیر و اشغال و ضمیمه خاک خودش کرد

اوکراین مجبور شد که درخوایت کند تا عضو ناتو گردد

چون میدانست که روسیه قطعا برایش خطرناک شده و

قصد تجاوز و اشغالگری مجدد بیشتر دارد

و ۵۳۰ روز پیش هم که بصورت وحشتناک و گسترده

به خاک اوکراین حمله و انرا اشغال نظامی کرد

لذا طوطی وار ادعا کنید که چون اوکراین عضو ناتو شده

پس روسیه حق داسته است ،!!!؟؟ کمال بی انصافی و

خودخواهی و دفاع از ظالم و متجاوز اشغالگر خونخوار
میباشد
ناشناس
| Germany |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
درود بر زلنسکی درود بر اوکراین درود برامریکا مرگ بر روس و حامیانش
دستشان درد نکند که پوزه روس را به خاک می مالند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
مرگ بر انگلیس
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
برای دلخوشی روس دوستها و متنفرین اوکراین تابناک رفته کشفی پیداکرده که ارتش اوکراین میخواهد برعلیه زلنسکی کودتا کنداین پیش بینی روسیه دوستها راراشاد میکند وعدم وقوعش تابناک ماراسرافکنده
روسیه 16 میلیون متر مربع است با 6 تا پهپاد کار به جایی نمیرسونید
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
یه کیلو بزار بغل متر میشه کیلومتر. اینطور که حساب کردی اسلامشهر هم نمیشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
مگه قراره کل خاک روسیه رو به شخم بزنن ؟
با چند تا پهپاد انتحاری هواپیماهای ترابری روسیه که میلیون ها دلار قیمت داشتن رو نابود کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
اتفاقا ضعف روسیه اینه که فقط دو تا شهر مهم داره مسکو سنپترز بورگ بقیش در و دهاته
هر چی این جمله رو خوندم متوجه نشدم یعنی چی : « کرملین: فعالیت تروریستی رژیم کی‌یف ادامه دارد»
الان یه کشوری حمله کرده به یه کشور دیگه، بعد به اون یکی میگه تروریست ؟؟؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
بحث اوکراین و روسیه پیچیده،است
علیرضا رضوان
| Iraq |
۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
من از شما عذرخواهی میکنم . شما خودتان را ناراحت نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
این دقیقا ادبیات امریکاست. به عراق حمله می کنه بعد به اونهایی که علیه نیروهای اشغالگر اقدام می کنند میگه تروریست. یک میلیون عراقی رو کشته اون وقت به اونا میگهئ تروریست. این ادبیات رژیم اشغالگره که 70 ساله اونجا رو اشغال کرده و همه جورمردم اونجا رو از همه چیز حروم می کنه حتی آب و برق و غذا و ... و اگر کسی کاری بگکنه میشه تروریست. صبرا و شتیلا و ... مردم رو سلاخی کردند اگر کسی اعتارض بکنه میشه تروریست یا حامی تروریست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
کسی که به غیر نظامی ها حمله کنه اسمش تروریسته
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
پررویی و دیوار حاشا
جناب پوتین ! زدی ضربتی ضربتی نوش کن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
هواداران حقیر داخلی
ناشناس
| Germany |
۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
سانديس خوران داخلي
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
سوزش روس پرستان تمامی ندارد
اگه ارتش اوکراین علیه زلنسکی بشه که بنفع پوتین میشه زیادی فیلم هندی دیدید هرگز این اتفاق نمی‌افتد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
ذلیلی یه مهره سوختس انریکا برش میداره یکی دیگه جاش میزاره تا بهتر برای انریکا خدمت کنه
امیدوارم اوکراین خاک خودش رو واگذار کنه تا بفهمه طرفداریاز کشور غاصبی مثل اسرائیل یعنی چی! نمیتونی هم طرفدار اسرائیل باشی، هم سرباز به آمریکا بدی برا جنگ عراق، هم تو تحریم‌های ضد مردم ایران شرکت کنی بعد ادعای مظلومیت کنی. بزن پوتین که داری خوب میزنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
تقریبا ۹۰ درصد کشورهای جهان شامل این معیارهایی که گفتی میشن آیا همه شان باید خاک خود را به روسیه بدهند
ناشناس
| United Arab Emirates |
۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
ما هم برای احترام به نظر شما خاکمان را به روسیه تقدیم کردیم اگه از اول مثل اوکرایش جولیش می ایستادیم الان روس هوس کشورگشایی به سرش نمی زد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
نه اولا 90 درصد نیست خیلی کمتره دوما اونا میتونن بخشی از خاکشونو به ایران هم بدن تا عادلانه باشه
کاش پوتین ازصحنه روزگار محو بشه
دنبالش هم کمونیسم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
از کمونیسم نترس از هرج و مرج بترس کمونیسم یعنی نظم
ناشناس
| United States of America |
۰۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
شما و اونهایی که لایک دادین هنوز نفهمیدین که بعد از فروپاشی شوروی ، سیستم روسیه دیگه کمونیستی نیست؟ کمتر منوتو تماشا کنید
علیرضا رضوان
| Iraq |
۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
یعنی اگر مثل پخمه ها می ایستاد نگاه میکرد که ناتو زیر دماغش کودتا کنه انتخابات رییس جمهوری قانونی اوکراین را به هم بزنه و یا پایگاه درست کنه اونوقت پوتین بچه خوبی بود ؟؟؟ یک کم تعقل و انصاف هم خوب است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
اره و کاش قبلش غرب نابود بشه با غربگدا
شاید مراجع دروغ پراکنی روسی شما مانند «راشا تودی» و «اسپوتنیک» مدعی باشند که ضد حمله اوکراین «دستاوردی نداشته» ولی اگر به جای کپی پیست این پروپاگاندا جستجویی از منابع معتبر می کردید میدیدید که نیروهای اوکراین در حال پیشروی در جبهه باخموت در شرق و از آن مهمتر در جبهه زاپوریژیا در جنوب اوکراین هستند و در روزهای اخیر منطقه روبوتینه را آزاد کرده اند و به سوی شهر استراتژیک توکماک در حال پیشروی هستند. بله، نبرد دشواری است و با توجه به مین گذاری فوق العاده گسترده اشغالگران و موانع دفاعی نصب شده توسط آنها نیروهای اوکراین برای حفظ قوا به آهستگی پیشروی می کنند ولی پیشروی ادامه دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Poland |
۰۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
دقیقا همینطوره ۲۰ کیلومتر با توکماک فاصله دارن اگر این شهر رو بگیرن کار برای روسیه خیلی سخت میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
بگذار اینها هم با توهمات خود خوشحال باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
کاملا درسته تو ایت 2 سال اونقدر پیشرفت کردن که مسکو رو رد کردن دارن میرن برای بقیه روسیه بعدش میرسن به چین و ایران
تیتر برعکسه. کودتای ارتش روسیه علیه پوتین در راهه. چون زلنسکی به عنوان رئیس جمهورکشورش صرفا داره از وطنش درمقابل متجاوزدفاع میکنه وافسران وحتی سربازان ارتش هم بادیدن میهنپرستی او روحیه بیشتری میگیرند. ولی رئیس روسیه جنگی متجاوزانه وبیهدف راه انداخته که جز خسارات عظیم مالی وجانی وبدنام شدن روسیه درافکارعمومی جهان و تحریمهای سنگین حاصلی نداشته وافسران ارتش بهترمیدانند ومیبینند که ازین پس هم حاصلی نخواهدداشت.
باز هم اسپوتنیک و راشا تودی شدن منبع خبرت تابناکووا
آخرین باری که بحث از کودتای اوکراین شد ، واگنر حمله کرد به ارباب :))
دمپایی اصلاً عددی نیست ، خیلی وقته دنبال حاشیه و توهماته ، افیونی بدبخت
میبینیم که مشت اوکراین اکنون اقلا به عمق 600 کیلومتری روسیه می رسد. تازه اینها پهپاد های آهسته با سرجنگی های نسبتا کوچک هستند. بزودی نوع زمین به زمین موشک های رکوز ضد کشتی نِپتون (همان موشک هایی که رزمناو فرماندهی «مسکو» روسیه را غرق کردند) عملیانی خواهد شد و دمار از روزگار روس تجاوزگر در خواهد آورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
این خفت و خاری برای پوتین است که مسکو هدف حمله قرار می گیرد
یک مقام آگاه گفت همه نظامیان و ملت اوکراین عاشق پوتین هستند و از زلنسکی متنفرند و دعا می کنند ارتش روسیه آنها را آزاد کند و آقای پوتین همیشه کت می پوشد چون نمی خواهد کسی بال های ایشان را ببیند و معلوم نشود ایشان یک فرشته هستند ولی باز از روی قیافه ایشان مشخص است که جز فرشته نمی تواند باشد و خلاصه عکس پوتین در اوکراین به قیمت بالای خرید و فروش می شود و ملت خودشان به عکس ایشان بال اضافه می کنند و روز تولد ایشان هیچ کس سرکار نمی رود و تعطیل است و نظامیان اوکراین از کشته شدن توسط ارتش روسیه خیلی خوشحال هستند .
نابود باد پوتین و دنیا و ایدئولوژی کمونیسم
کودتا!!! مارو نخندون. اوکراین بدبخت داره از خودش دفاع میکنه.
آمریکا جنگ با اوکراین را راه انداخت تا همه دنیا حواسشان از گنج واقع در دیرالزور پرت شود. جدیدا ترکیه و روسیه بو برده اند. تمام روابط عجیب و غریب این ۱۰ سال بعلت میدان عظیم نفت و گاز دیرالزور سوریه است که هر که صاحب آن شود ثروتمندترین خواهد شد.
البته در حدیث قرقیسیا گنج های طلا و نقره یاد شده
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
میشه نقشه گنج رو بزاری ما هم ببنیم؟
اوکراین با حملات تروریستی علیه مردم و ملت روسیه فقط‌ خودش را بی آبرو تر میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
اونوقت حملات پوتین خونخوار به مردم بیگناه اوکراین اسمش چیه؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
ببخشید
از این به بعد میشینه کنار تا پوتین با پهپاد شاهد زن ها و بچه های اوکراینی رو به خاک و خون بکشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
فقط پیامبران و امامان معصوم و بی گناه هستند
با یک تعداد بنده محدود و خیلی کم
پنتاگون: حملات اوکراین به روسیه ربطی به ما ندارد
پس چطوری میتونن اینقدر دقیق حمله کنن که 4 تا هواپیما رو رو زمین بزنن؟
اوکراین که نیروی هواییش نابود شد و قدرت فضایی هم نیست که از اونجا رصد کنه
حتما کار اجنه هست
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
کاره نیروهای مقاومت اوکراینه بوسیله پهپادهای ساخت اوکراین.در ضمن امتیاز مثبت اشتباهی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
تکنولوژی پهپاد چیز پیچیده ای نیست بویژه وقتی برای عملیات ایذایی استفاده شود جدیدا استرالیا با کارتن و مقوا پهپادهای قابل قبولی ساخته و قرار است در اختیار اوکراین بگذارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
این پهپادها بسیار سبک و ارزان هستند و می توانند بمب‌های پنج کیلویی را حمل نمایند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
خوب اون پهبادارو از کجا اورده پرفسور
اوکراین که خودش هیچ وسیله نظامی تولید نمیکنه
روسیه برای تکه تکه شدن آماده شود یا پوتین رو بفرستند در جاکفشی لالا کنه
چه جالب . از زمانی که جنگ شروع شد هر روز یه تیتیر میزنن که اوکراین در حال شکست خوردنه.امروز هم یه تیتر زدن که اکراین در حال شکست خوردنه و احتمال کودتا بر علیه زلنسکی هست.همزمان امروز خبر اومد که اوکراین جنگ رو به تمام شهرهای روسیه کشونده و هر روز صدمات بیشتری به روسیه وارد میکنه.کلا ما با جماعتی روبرو هستیم که یکی از ابزاراشون ناامید کردن بصورت تبلیغات.
روسیه به یک کشور تجاوز کرد اسمشو گذاشت عمیلیات ویژه

همون کشور از خودش دفاع میکنه میشه حملات تروریستی

جالبه
خواهشا نظر منو ثبت کن تا مردم ایران یک چیز را فراموش نکنند
در زلزله بم اولین کشور که بیشترین کمک را به ایران کرد اوکراین بود بروید و بخونید
تلافی اون حرکت دادن پهپاد و موشک و مهمات از طرف ایران به روسیه بود که بزنه مردمو اوکراین را بکشه اونم زمانی که ارتش پوتین داشت شکست می‌خورد که پهپاد های انتحاری به کمکش اومدند ‌.چقدر با معرفت هستیم ما
زنده باد اوکراین درود بر زلنسکی قهرمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
اوکراین نقش زیادی در توسعه صنایع موشکی و هواپیمایی ما داشته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
کی بیشترین رای رو به تحریم مردم مظلوم ایران داده؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
بله رفتار دولت ما شرم آوره
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
اولا ما قبل از جنگ پهپاد دادیم و اعلام کردیم که ما بیطرف هستیم ثانیا علت تبلیغ اینکه ایران داره به روسیه در جنگ کمک می کنه حرف دروغ بلوک غرب برای انحراف افکار عمومی دنیاست اصلا این جنگ را برای تضعیف روسیه غربیها انداخته ان راست میگن اعلام کنند ما قصدی برای پیوستن اکراین به ناتو نداشته و شرایط را تعدیل کنند بجای آن ناتو داره همه را درو می کنه تا خلیج فارس بیاد طرف اسلحه را گرفته به طرف روس میگه اکراین مال آمریکا و غربه بیایید مشکلتون را با آذربایجان حل کنید که متاسفانه حیدر علی اف امام حسین زدایی می کنه و رژیم اسقاطیل را آورده لب مرز ما اگه روسیه بجای ما بود جوابش را میداد همانطوری که جواب آمریکا را در اکراین میده
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
مردم مظلوم ایران حواست هست به جمله ات
پسکوف درباره حملات تروریستی اوکراین به خاک روسیه با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین گفت
خیلی جالب است اشغالگر مدافع را تروریست می نامد
رسوایی رسانه ای آخه مگه میشه ارتش اوکراین علیه زلنسکی کودتا کنه فازتون چیه
لعنت برروسیه وآمریکا ، اکراین داره نابود میشه وانسان های بی گناه اکراینی اعم ازنظامی وغیر نظامی کشته میشوند. لعنت بر جوبایدن وماکرون وصدراعظم کثیف آلمان ولعنت خدابر پوتین متجاوز وآدمکش.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
در آخرین وضعیت با خودت چند چندی
جنگ روسیه با اوکراین جنگ بسیار عجیب و دردناکی است از اون منظر که اوکراین و روسیه در سال های نه چندان دور یک کشور واحد تحت نام اتحاد جماهیر شوروی بودن و حالا دشمن استراتژیک هم. شاید درک این موضوع موقعی برای ما قابل فهم تر بشه که روزی با کشور آذربایجان که بخشی از خاک ایران عزیز بوده به دلیل مشکلات امنیتی و منافع حوزه قفقاز وارد یک درگیری بشیم و هر دو کشور بخاطر مداخله کشورهای دیگر در حوزه منافع مشترک دچار تضاد بشن. مثل مرز کوچک ولی بسیار استراتژیک ما با کشور ارمنستان که خیلی ها نمیخواهند ما این مرز را داشته باشیم. همه ی ما ایرانیان آرزو داریم هیچ وقت آن روز اگر نیاید ولی اگر بیاید قطعا تا آخرین قطره خون از منافع ملی دفاع خواهیم کرد. داستان تلخ کشورهای جدا شده از هم در آینده چیز خوشایند و روشنی نیست
یکبار شوروی تجزیه شد و در میان مدت روسیه هم تجزیه خواهد شد .
روسیه قرار بود 10 روزه کیف رو بگیره، هر روز هم داره پیشروی میکنه که الان باید مرز آلمان رو هم رد کرده بود، روزی هم 1000 تا سرباز اوکراینی میکشه که تا الان باید کل پیاده نظام ارتش اروپا رو کشته بود! به نظرم کمتر راشا تودی ببینید چون خودشون هم نمیبینن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۹
تا الان 700 هزار اوکراینی به درک واصل شده اند
منظورم از بز این پاسخ دهنده بود
حمله پهپادی گسترده اوکراین به شش منطقه در خاک روسیه

خدا شاهده جنگ است حلوا که خیر نمی کنند .
طرفدار روسیه نیستم.ولی اگر روسیه شکست بخورد،باید هرچه دارید در اختیار انگلیس و آمریکا بگذارید.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار