بازدید 2032
۳
قیومی مطرح کرد؛

ثبت نام ۱۱ هزار و ۲۸۰ تهرانی در انتخابات مجلس

فرماندار تهران گفت: تمام اتباع کاملا تحت کنترل هستند و رصد امنیتی و انتظامی برای آنها وجود دارد و هیچ مشکلی در حوزه اتباع نداریم.
کد خبر: ۱۱۹۰۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶ 30 August 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از مهر، احمد قیومی فرماندار تهران در نشست خبری امروز خود با اشاره به پروژه‌های شهری تهران گفت: بالغ بر ۱۰۱ پروژه با اعتبار ۴ هزار ۲۸۵ میلیارد تومان پروژه شهری تعریف شدند و ۹۹ پروژه با اعتبار ۶۳۶ میلیارد تومان مربوط به روستا‌های شهر تهران است که منجر به اشتغالزایی برای ۴ هزار و ۵۰۰ نفر می‌شود.

وی با بیان در این پروژه‌ها توجه ویژه به نقاط کمتر توسعه تهران داشته‌ایم گفت: برخی از روستا‌های تهران توسعه زیرساختی نداشته‌اند، اما دریچه تنفسی تهران همین روستا‌ها هستند و توسعه و نگهداری این روستا‌ها باید در اولویت باشد و بر همین اساس برای روستا‌ها اعتبارات خاص و ویژه‌ای تخصیص داده شده است.

قیومی گفت: در تهران از ۳۷ پروژه فاضلاب بهره برداری شده است ۲۵ باب مخزن ذخیره اضطراری جهت تأمین آب موردنیاز تهران تعبیه شده و ۴ چاه نیز حفر شده است.

فرماندار تهران با اشاره به طرح ۱۷۰ کیلومتری خط لوله رینگ آبی حضرت قمر بنی‌هاشم (ع) گفت: این خط لوله آب را به سراسر تهران می‌رساند و امکان آب از شرق به غرب تهران در بستر این خط لوله فراهم است و تا سال آینده این رینگ به صورت کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: ۱۷ پروژه گردشگری در تهران به بهره برداری رسیده‌اند، زیرا گردشگری منجر به توسعه اقتصاد شهری می‌شود همچنین از آنجایی که فضا‌های آموزشی تهران جز فقیرترین فضا‌ها در کشور هستند، ۶ پروژه مرتبط با فضا‌های آموزشی نیز به بهره برداری رسیده‌اند.

قیومی درباره مدارس کاشی آبی گفت: این مدارس دارای سند مالکیت نبودند، اما اکنون سند این مدارس به آموزش و پرورش خود داده شد و تعیین و تکلیف شدند.

فرماندار تهران گفت: ۱۱ پروژه در حوزه برق به افتتاح رسیدند که این موضوع منجر به این شد تا شاهد کمترین میزان قطعی برق در تهران باشیم.

ثبت نام ۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر در حوزه انتخابیه تهران برای انتخابات مجلس

وی با اشاره به برنامه‌های فرمانداری تهران در حوزه انتخابات گفت: حوزه انتخابیه تهران از تهران، ری، شمیرانات، پردیس و اقلیت‌های دینی تشکیل شده است و برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخاباتی تهران در مجموع ۱۱ هزار و ۲۸۰ نفر پیش ثبت نام کرده‌اند.

قیومی ادامه داد: ۹ هزار ۲۱۷ نفر مرد و ۲ هزار ۶۳ نفر زن در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کردند همچنین ۱۱ نفر از زردشتیان، ۷ نفر از کلیمیان، ۱۱ نفر از مسیحیان و ۵ نفر از آشوریان پیش ثبت نام کرده‌اند.

وی درباره ترکیب تحصیلی گفت: در مقطع کاردانی ۹۴ نفر، در مقطع کارشناسی هزار ۶۲، در مقطع کارشناسی ارشد ۷ هزار و ۷۴۰ نفر، در مقطع دکتری ۲ هزار و ۱۲۶ نفر و ۲۵۸ نفر هم با تحصیلات حوزوی در انتخابات شرکت کرده‌اند.

قیومی گفت: در دوره‌های گذشته حدود ۲ هزار نفر ثبت نام در حوزه انتخابیه تهران ثبت نام می‌کردند، اما اکنون شاهد رشد ۶ برابری ثبت نام در انتخابات مجلس هستیم.

تهران اجازه رشد بیشتر را ندارد

فرماندار تهران در خصوص وضعیت حریم تهران گفت: با توسعه شهر تهران متأسفانه حریم آن هنوز مطابق با طرح جامع آنچنان که باید به تصویب نرسیده و بر همین اساس نیازمند بازنگری است و اجازه رشد بیشتر دیگر به تهران داده نمی‌شود.

وی  در خصوص اتباع غیرقانونی گفت: بخشی از اتباع کشور افغانستان به صورت قانونی و بخشی به صورت غیرقانونی وارد کشور شده‌اند، اما تمام اتباع کاملاً تحت کنترل هستند و رصد امنیتی و انتظامی بر آن‌ها وجود دارد و هیچ مشکلی در حوزه اتباع نداریم.

قیومی با اشاره عفاف و حجاب گفت: ستاد و حوزه مخصوصی برای عفاف و حجاب ایجاد شده است و در آن ستاد دستگاه‌های مرتبط عضو هستند حجاب یک مسئله فرهنگی است و به عنوان مسئله امنیتی و انتظامی پذیرفته نمی‌شود، اما قانون باید توسط همه افراد از جمله پاساژها، رستوران‌ها و مراکز تفریحی رعایت شود و بی قانونی مراکز منجر به پلمب آن‌ها می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳
اين يعني اتلاف زمان و انرژي
ثبت نام ۱۱ هزار و ۲۸۰ تهرانی در انتخابات مجلس
پیش بسوی سیسمونی و شاسی
کم کم‌داره آماره داوطلبین صندلی مجلس از آمار واجدین شرایط در رای گیری پیشی میزنه.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست