بازدید 3960

همکاری هواوی و طالبان در افغانستان

بر اساس گزارش‌های منتشر شده به نظر می‌آید طالبان قصد دارد برای نصب سیستم‌های گسترده نظارتی در افغانستان به سراغ شرکت هواوی برود. در همین رابطه نمایندگان هواوی با مقامات طالبان دیدارهایی داشته‌ و به توافقاتی در این زمینه رسیده‌اند. جزئیات بیشتر درباره همکاری هواوی و طالبان را در ادامه این نوشتار بخوانید.
کد خبر: ۱۱۸۹۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۵ 27 August 2023

به گزارش «تابناک»، بلومبرگ با انتشار گزارشی مدعی شده که نمایندگان هواوی دو هفته قبل با مقامات وزارت داخله افغانستان دیدار کرده و برای نصب سیستم‌های شناسایی افراد با مقامات طالبان به توافق اولیه رسیده‌اند. رئیس شرکت هواوی چین نیز در این دیدار بر تعهد این شرکت برای همکاری با افغانستان تحت مدیریت طالبان تاکید کرده است.

مقامات افغانستانی با انتشار تصاویر و جزئیات این دیدار در شبکه‌های اجتماعی مدعی شده‌اند که این سیستم پیشرفته نظارتی در تمام مناطق افغانستان نصب می‌شود. عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت داخله طالبان، در رشته توییتی نوشت که نماینده شرکت هواوی با پیشنهاد آن وزارت موافقت و برای مشارکت در این پروژه اعلام آمادگی کرده است. البته مسئولان وزارت داخله پس از مدتی تصاویر این ملاقات را از شبکه‌های اجتماعی خود حذف کردند.

واکنش هواوی به همکاری با طالبان

شرکت هواوی هم با انتشار ایمیلی به این گزارش‌ها واکنش نشان داده و گفته که گزارش‌های این جلسه اشتباه بوده و در مورد هیچ برنامه یا توافقی صحبت نشده است. البته طالبان به این بیانیه واکنشی نشان نداده است. اما منابع طالبان به بلومبرگ گفته‌اند که هدف از نصب چنین سیستم‌هایی، ردیابی داعش و دیگر گروهک‌های تروریستی در افغانستان است.

چین یکی از بزرگترین سیستم‌های نظارتی جهان را دارد. نتایج تحقیقات در سال ۲۰۲۰ نشان می‌دهد که این کشور قبل از همه‌گیری ویروس کرونا با داشتن یک میلیارد و چهارصد هزار  نفر جمعیت به ازای هر دو شهروند چینی، یک دوربین و در مجموع ۷۰۰ میلیون دوربین امنیتی نصب کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل