بازدید 9899

رونمایی از «مافیای تازه» به جای دفاع مستدل از طرح پر حاشیه!

سخنگوی وزارت بهداشت ادعاهایی بیان کرده که اگر مستند باشد و بشود با شواهد و اطلاعات قابل اعتنا مطرحشان کرد، بخش بزرگی از شایعات درباره این طرح جنجالی برای همیشه مردود می‌شود؛ اما متاسفانه پشتوانه مستندی برای این ادعاها ارائه نمی‌دهد و پیگیری از وزارت بهداشت در این خصوص هم راه به جایی نمی‌برد تا این گونه به نظر برسد که دست مسئولان از مستندات کافی خالی است!
کد خبر: ۱۱۸۹۸۱۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۲ 27 August 2023

رونمایی از «مافیای تازه» به جای دفاع مستدل از طرح پر حاشیه!به رغم تصویب و اجرای تغییرات اساسی در غربالگری جنین، حواشی پیرامون این ماجرا ادامه دارد و عجیب اینکه هنوز پاسخ مسئولان به حواشی، نه مستند است و نه مستدل و تنها به ایجاد حواشی بیشتر منجر می‌شود.

به گزارش «تابناک»؛ در میان ادعا‌های متفاوتی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود و گاه نظر گروه‌هایی از کاربران را به خود جلب می‌کند، ادعایی است که اخیرا مطرح شده و تاکید دارد در نتیجه اجرای قانون جوانی جمعیت و بندی از آن که غربالگری جنین را از اجباری به اختیاری تغییر داده، شمار نوزادانی که با معلولیت‌های مختلف متولد شده‌اند، افزایش یافته است.

ادعایی که البته مستند به آمار و گزاره‌های قابل راستی آزمایی نیست؛ اما حالا به اشکال دیگر هم مطرح شده، از جمله مصاحبه یک متخصص حوزه غربالگری و رئیس آزمایشگاهی در تهران با یک روزنامه که تاکید کرده است: «برای مثال در آزمایشگاه خود ما در سال گذشته ۱۲ نوزاد دارای سندرم داون داشتیم که های‌ریسک گزارش شدند. این بچه‌ها با سندرم داون به دنیا آمدند. ۱۲ بچه داونی زنده متولدشده را داریم که واقعا فاجعه‌آمیز است.»

موضوعی که طرح آن در رسانه‌های رسمی، سرانجام مسئولان را مجاب به پاسخگویی کرد تا سخنگوی وزارت بهداشت با تکذیب خبر تولد ۱۲ نوزاد دارای ناهنجاری، استدلالی عجیب مطرح کرده و بگوید: «این خبر که منبع آن یک آزمایشگاه ذکر شده، کاملا دروغ است، زیرا این سوال پیش می‌آید که مگر نوزادان در آزمایشگاه‌ها به دنیا می‌آیند؟ این در حالی است که ذینفعان غربالگری غیراستاندارد سود‌های کلان و هزار میلیاردی به جیب می‌زنند.»

البته پدرام پاک آیین توضیح نداده که چرا آزمایشگاه، یکی از محل‌های مراجعه بیماران نمی‌تواند آماری درباره مراجعانش ارائه کند و اساسا بیان آمار مراجعان دارای معلولیت خاص، چه ارتباطی با محل زایمان نوزادان دارد؟ آیا نوزادان باید در سازمان ثبت احوال یا بهزیستی یا هر مجموعه دیگری متولد شوند تا آن مجموعه اجازه انتشار آمار مرتبط با آن‌ها را داشته باشد؟!

استدلالی که تنه به مغلطه می‌زند و البته در ادامه به وادی عجیب دیگری وارد می‌شود؛ «مافیای غربالگری»! مافیای تازه که سخنگوی وزارت بهداشت مدعی است، امثال ادعای فوق ساخته و پرداخته ایشان است: «مافیای غربالگری سلامت مادر و جنین را نشانه گرفته است و هر چند وقت یک بار واقعیت‌ها را تحریف می‌کند. ذینفعان غربالگری سالانه بیش از هزار میلیارد تومان سود مالی دارند و برخی از آن‌ها به دنبال سلامت مادر و جنین نیستند، بلکه نگران کاهش درآمد‌های میلیاردی خود بوده که به همین دلیل واقعیات را تحریف می‌کنند.»

رونمایی از «مافیای تازه» به جای دفاع مستدل از طرح پر حاشیه!

اما حرف از کدام مافیاست؟ تلاش خبرنگار ما برای یافتن پاسخ این پرسش از سخنگوی وزارت بهداشت به جایی نرسیده، اما «تابناک» بدین وسیه اعلام آمادگی می‌کند تا در کنار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، مستند و مستدل در مسیر رسواسازی و حتی محاکمه این مافیا بایستد و بکوشد که دست این سودجویان را از سلامت مردم کوتاه نماید؛ رویدادی که رقم خوردن آن نیازمند حضور وزارت بهداشت در صحنه و پرهیز از کلی گویی‌ها و ارائه مستندات است.

مشابه همان نیازی که دفاع از حذف غربالگری اجباری احتیاج دارد؛ طرحی که با گذشت مدت قابل توجه از اجرایش، می‌شود به استناد آمار و ارقام درباره اش سخن گفت و از آن دفاع کرد، ولی مسئولان، از جمله متولیان اجرای این طرح یعنی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ترجیح می‌دهند، در این باره کلی گویی کنند و به شدت از ارائه آمار و اطلاعات گریزان هستند.

به این بخش از اظهارات دستیار رسانه‌ای وزیر بهداشت در تکذیب ادعای اخیر دقت کنید: «شیوه قبلی غربالگری استاندارد علمی نداشت و مثبت کاذب و منفی کاذب بالایی داشت؛ در بسیاری از موارد جنین سالم بود، اما آزمایشگاه جنین را ناسالم گزارش می‌کرد یا برعکس جنین ناهنجاری داشت، اما آزمایشگاه آن را سالم گزارش می‌کرد.»

اما مگر ممکن است، شیوه قبلی در «بسیاری از موارد» خطا داشته و موجب می‌شده که جنین سالم، ناسالم گزارش شود یا برعکس و این ادعا، مستند به آمار و اطلاعات نباشد؟! اگر این گونه بوده، آیا نباید اکنون در آمار ولادت نوزادان شاهد بهبود چشمگیر آمار نوزادان سالم باشیم؟ آیا چنین آماری در دسترس و موجود است؟ اگر این گونه است، چرا این آمار منتشر نمی‌شود تا تومار شایعات برای همیشه پاره شود؟!

اکنون به این ادعا دقت کنید: «پس از اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت کار غربالگری و استانداردسازی، دقیق و علمی و از اقدامات تشخیصی متعدد، پر هزینه و غیر استاندارد تشخیصی جلوگیری شد تا هزینه‌های سنگین آزمایش‌های غربالگری در غیر از موارد لزوم به خانواده‌ها تحمیل نشود و در مواردی که نیازی وجود ندارد، با آزمایش‌های تهاجمی مانند آمنیوستنز، جان مادر و جنین به خطر نیفتد.»

این بریده دیگری از اظهارات سخنگوی وزارت بهداشت است که طبعا اگر مستند باشد و بشود با شواهد و اطلاعات قابل اعتنا مطرحشان کرد، بخش بزرگی از شایعات درباره این طرح جنجالی برای همیشه مردود می‌شود، اما متاسفانه پشتوانه مستندی ارائه نشده و پیگیری از وزارت بهداشت در این خصوص هم راه به جایی نمی‌برد تا این گونه به نظر برسد که دست مسئولان وزارت از مستندات کافی خالی است!

اطلاعات و آماری که منتشر نمی‌شود تا نه تنها شایعات پررنگ‌تر شوند، که اظهارنظر‌هایی مانند «مافیای غربالگری»، نوعی فرار رو به جلو به نظر برسد و این سوال را به دنبال داشته باشد که به راستی این مافیا چه افراد و مجموعه‌هایی هستند که در این همه مدت از طرح ایده حذف اجبار غربالگری تا تصویب و اجرایش، نه اسمی از آن‌ها به میان آمده و می‌آید و نه عقوبتی متوجه ایشان شده است؟ آیا قابل قبول است که این مافیا آزادانه بچرخند و گزندی متوجه ایشان نشود، تا جایی که آزادانه علیه طرحی که وزارت بهداشت مدعی فواید بسیارش است، شایعه بسازند و اخلال کنند؟!

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۵۶
آیا پدر و مادری که فرزند معلول بدنیا آوردند می توانند از وزیر بهداشت شکایت کنند و ادعای غرامت کنند؟ باید بتوانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
همین دیروز اعلام شد که 9 میلیون بی سواد مطلق در کشور وجود دارند. 160 هزار دانش آموز دوره ابتدایی سال گذشته از تحریم باز مانده اند. 57% جمعیت کشور شامل 12 میلیون بچه از سوتغذیه رنج برده و کالری لازم را دریافت نمی کنند. آمارهای بسیار دیگری هم هستند که نشان می دهند مردم ایران دوران بسیار بسیار سختی را دنبال می کنند. خدا نگذرد از آنانی که این وضعیت را به وجود آورده و به آنها تحمیل کرده اند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
در این کشور همیشه مسئولین محق هستند و ملت محکوم
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
اینقدر تند نرو بیماری کرونا با آن همه کشته وزیر بهداشت تقدیرنامه گرفت الان هم خودشون برای درمان به آلمان و انگلیس میرن به من و شما میگن همه چی تو ایران هست ا...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
امروزه هیچ کشوری را در دنیا نمی توانید پیدا کنید که در امر تولید مثل مردمش مداخله کند.
حتی چین هم قانون تک فرزندی را ملغی کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
ظاهراً جماعتی از گذشته درس حساب نگرفته اند. با تبلیغات بی حدو حصر در 40 سال پیش، مردم را تشویق به ازدیاد موالید کردند. جمعیت 36 میلیونی را اکنون به 85 میلیون نفر افزایش دادند. تمام کمبودها و بسیاری از مشکلات امروز حاصل سیاست ازدیاد جمعیت 40 سال پیش آنان است.
حالا باز هم این سیاست اشتباه را دنبال کرده و حاضرند به قیمت تولید نوزاد علیل و عقب مانده و معیوب، نرخ رشد جمعیت را باز هم افزایش دهند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
قطعا ولی نه در کشور عزیزمان چون طیف مسئولین افراد متخصص و تحصیل کرده واقعی نبوده فقط از آرمان‌های خاص صاحب مسئولیت شده و بهمین دلیل هیچ شکایتی برعلیه آنان به نتیجه نخواهد رسید
تابناک فراموش کردم که از شما بابت مقاله کاملا مستدل شما سپاسگزاری کنم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
این مسایل ریشه در اعتقادات اینها دارد حرف اینها این است که خداوند خواسته فرزند شما معلول باشد باید بپذیرید و اعتراض هم نکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
تنها علت حذف غربالگیری امید به افزایش جمعیت ولو ناقص الخلقه است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
چطور یکماه بعد از اجرای طرح جدید نوزاد نارس بدنیا میاد؟مگه بار داری 40 هفتهنیست؟مگه غربالگری مال ماه سوم نیست؟
با سلام واحترام

"عقل سلیم می گوید باید غربالگری اجباری باشد تا نوزادی ناقص بدنیا نیایند."
بنابراین باید طراحان عدم انجام غربالگری را محاکمه کرد. که به بهانه افزایش جمعیت موجب بدنیا آمدن نوزادن ناهنجار بیشتری میشوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
مگه همه تشخیصها درست بوده؟نشنیدید چه بسیار دستور سقط جنینها که اشتباه بوده و نوزاد سالم به دنیا اومده؟
یک وزیری آمد اعلام کرد ما پول نداریم به بیماری های خاص بدهیم بروند بمیرند
بعد آن به پیرمردی که نیاز به فیزیوتراپی داشت گفت بر خونه خودت خودتو ماساژ بده
الان هم با یک جمله مافیا که دست پرورده همین سیستم هست دنبال شانه خالی کردن از وظیفه ذاتی خود هستند
مافیا؟ چرا جلوی آن را نمیگیرید ؟ با پاک کردن صورت مسئله میخواهید حل کنید؟
هزینه این افراد معلول را شما میپردازید؟ یا میخواهید بگوئید بودجه ندارید و به سلامت خودتان میدانید، میخواستید بچه دار نشوید.......
دم خروس و قسم حضرت عباس.....
این بحث جنبه های متعددی دارد اما کاملا محتمل است که افراد بی اخلاقی در جامعه پزشکی و آزمایشگاهی باشند که از کم اطلاعی و استرس والدین سوء استفاده نمایند و آنها را به سمت انجام آزمایشات متعدد سوق دهند باید به والدین این آموزش داده شود که یک آزمایش مثبت با ریسک متوسط و حتی بالا به این معنی نیست که حتما جنین آنها معلول است باید سواد جامعه در این زمینه افزایش یابد . وزارت بهداشت می تواند پزشکانی را که اولا آمار ارجاع به آزمایشگاه در آنها بسیار بالا ست و ثانیا به والدین اصرار می کنند که حتما به یک آزمایشگاه خاص مراجعه کنند را تحت بررسی قرار دهد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
خدا شفات بده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
توجه داشته باشیم که در مورد یک کشور نرمال صحبت نمی شود بلکه در مورد کشوری صحبت می شود که بیست سال است تحت تحریم است و بعید نیست در این مدت ساختارهای معیوب بوجود آمده باشد ضمن اینکه قطعا جامعه پزشکی هنوز جزء سالم ترین جوامع ایران است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
دستورات مقتضی صادر شد !!!!!!!!!!!! وزارت بهداشت طبق این نامه به شما دستور داده میشود از امروز بخاطر استرس والدین فقط از یک آزمایشگاه خاص غربالگری
انجام پذیرد !!!!!!!!!!!! وسلام !!!!!!!!!!!!فکر کنم دوست عزیز یه ذره خواست شما زیادی هست چون هنوز تورم و فقر و خیلی از چیزهای دیگه حل نشده!!!!!! و حجاب کماکان معضل اول مملکته!!!!!!!! وزرات بهداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
داداش زحمت نکش اینجا حرف عاقلانه خریدار نداره پرشده از یه عده غربگرا طوطی وار چرت و پرتای مجازی و شبکه های ماهواره تکرار میکنن
بچه درست کردن با زور و اجبار نه سیاست درستی است و نه انجام شدنی است.

با این سیاست نابخردانه، کشور به سوی بنگلادشی -پاکستانی شدن پیش می رود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
از نظر شما بنگلادشی -پاکستانی وضعی بدتر از ایران دارن؟!!!!!!
پس مشخصه از سرعت پیشرفت علمی اقتصادی این دو کشور بی خبری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
شما دوست عزیز مگر غیر از این انتظار داشتی !!!!!!!!!!!!!! با این مسئولان انقلابی میرویم به سوی اقتدار جهانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
15:08
تو برو پاکستان و بنگلادش.
چرا اینجا وایستادی.
حیفی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
۰۰:۵۴
تو با اون خانمی که میگفت هرکی ناراحته جمع کنه بره از ایران نسبتی داره؟ چطور تا این حد از سواد بی بهره شدین شما؟
جماعتی خیال می کنند با این همه کمبود آب و برق و گاز و دارو و بنزین و گرانی و تورم و اجاره خانه و.......... جمعیت کشور زا به 200 میلیون برسانند، خدمت کرده و باعث شکوه ایدئولوژی خودشان می شوند!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
البته فضایی بودن و فضایی فکر کردن جزوه لاینفک مسئولان عزیز ماست!!!!!!!!!! در مجلس هم یک نمایندی گفته ما برای 400 میلیون نفر میتوانیم مسکن یک طبقه تولید کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
خوب تو ۳ تای اول طبق سازمان ملل جز ۵ کشور برتر دنیا هستیم چه میشه کرد شتشوی فضای مجازی و شبکه های ماهواره ای هستید دیگه
در این شرایط، ازدواج که جای خودش را دارد، به وجود آوردن فرزند، خیانت در حق آن موجود بی گناه است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
بهر حال مسئولان فکر میکنند که با دادن یارانه 45000 تومانی از ثروت ملی مملکت به شما !!!!!!!! شما به عنوان فرد مسلمان وظیفه داری !!!!!!!!!!که به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنی همانند مسئولان انقلابی !!!!!!!!!!!!هر چه که میگویند عمل میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
اکثریت زوج ها همین اعتقاد را دارند . بجز عده ای که تعدادشان دو رقمی هست و مواجب بگیر هستند ، تقریبا هیچ زاد و ولدی در اکثریت جامعه وجود ندارد . از اطرافیان و همسایگان آمار بگیرید ، نسبت مرگ و میر به تولد تقریبا بیست به یک هست .
بی فرزندی و فرزند کم تر، زندگی بهتر.
این شعار در دنیای امروز در تمام کشورها، سرلوحه کار دولت ها است.
امروز شاهد سیاستگذاری های انحرافی و بسیار ناشایست هستیم که کشور را با سرعت به سمت نابودی کامل در تمامی عرصه ها پیش می برند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
یعنی شما !!!!!!!!!!!منتظر چیز دیگی جز این هستی!!!!!!!!!!! تازه به کارهایشان سرعت دادن ت
دوران آن زمانی که «هر کس دندان دهد، نان دهد» گذشته است.
بچه درست کردن بدون آنکه افق آبنده اش روشن باشد، کار اشتباهی است.
عده ای عمداً و حساب شده با تیشه به جان ریشه مملکت افتاده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
ناراحت نباش!!!!!!!!!!! دارن ملت شهید پور رو مثل سالیان گذشته امتحان میکنن!!!!!!!!!!!! ببین که هواس شان به نیانت دشمن و استکبار !!!!!!!!!!!!!هست یا نه
تمام منابع کشور در جهت تبلیغات و آرمانهای ایدولوژی قرار گرفته اند.
با هر وسیله و ترفندی باید تعداد جمعیت شیعه در کشور افزایش یابد. حتی اگر جان افراد به خطر افتاده و فرزند علیل و عقب افتاده ذهنی متولد شود.
کابینه رئیسی همشون مثل هم هستن.
به خدا این حرفا گفتنش تو تاکسی هم خنده داره ولی داره از زبان سخنگوی وزارت بهداشت زده میشه!!!
کاش اندازه یک اپسیلون در این کشور شایسته سالاری وجود داشت تا افرادی تا این حد بی بهره از هوش و استعداد و استدلال بر چنین کرسی های مهمی تکیه نمیزدن
جای تاسف داره واقعا
با همین عقلا ارومیه خشک شد...
هیچ وقت غربالگری اجباری نبوده که با طرح جمعیت اختیاری شده باشد، همیشه توسط پزشکان توصیه شده و می شود و خانواده ها با اختیار تست را انجام می دادند، نویسنده محترم لطفا دقت کنید واژه اجباری هیچ مصداقی نداشته و ندارد، از نظر حقوقی در هیچ زمانی واژه اجباری مصداق نداشته است، هیچ کودک معلول بدون شناسنامه و یا محروم از حقوق اجتماعی نشده است و هیچ والدینی نیز محاکمه و یا تنبیه نشده است.
هیچ وقت غربالگری اجباری نبوده که با طرح جمعیت اختیاری شده باشد، همیشه توسط پزشکان توصیه شده و می شود و خانواده ها با اختیار تست را انجام می دادند، نویسنده محترم لطفا دقت کنید واژه اجباری هیچ مصداقی نداشته و ندارد، از نظر حقوقی در هیچ زمانی واژه اجباری مصداق نداشته است، هیچ کودک معلول بدون شناسنامه و یا محروم از حقوق اجتماعی نشده است و هیچ والدینی نیز محاکمه و یا تنبیه نشده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
حضرا آقا الان غربالگری ممنوع شده است
سه نکته در مطلب فوق جلب توجه می کند
اول : اگر شیوه غربالگری قبلی دارای خطا بوده آیا باید غربالگری را حذف کرد یا اینکه شیوه آن را بهبود بخشید تا خطایش کاهش بیابد
دوم : غربالگری اختیاری شده به الاجبار که جلوش رو نگرفتند پس والدینی که فرزند ناقص بدنیا می آورند خودشان هم به نوعی در این بروز مشکل سهیم هستند. از تولد تا به سرانجام رسیدن و مستقل شدن یک فرزند میلیونها تومان باید هزینه کنند آن وقت برای غربالگری اختیاری برای اینکه هزینه نکنند حاضرند ریسک تولد یک نوزاد ناقص را بپذیرند. کسی که هزینه غربالگری ندارد قطعا هزینه بزرگ کردن و تامین یک زندگی حداقلی را هم برای فرزندش نخواهد داشت.
و سوم در باب مافیا که تابناک اینگونه برآشفته شده باید بگویم که تابناک جان ، چهل و اندی سال است که هرچیزی در مملکت گران می شود یا نایاب می گردد مسئولین تقصیرات را متوجه قومی ناشناخته و نامرئی به نام "دلالان " می کنند و یا للعجب که با این هم سازمان و دستگاه امنیتی قدرتمندی که کشور دارد هنوز که هنوز است بساط این دلالان برچیده نشده و هرچه گران می شود می گویند کار دلالان است. آن وقت شما انتظار دارید بساط "مافیا" برچیده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
این چرندیات چیست می بافید غربالگری این اواخر اختیاری بود الان ممنوع شده است
آدم خنده اش میگیره ولی باور کنید تقدیر همه ما از داخل چندتا حجره و‌پستو رقم میخوره. یعنی چند نفر که حوصله درس خودندن نداشتن دور هم میشینن و بارش فکری میکنن ضمنا میگن جلسه بعد از رافعی پور و عباس نژاد هم دعوت کنید تا نظریات توطئه علیه نژاد ما و همچنین علائم هرم و صلیب به نظریه قوت ببخشه.
یادتون هست که پروفسور تفریشیان در دوران کرونا چه جادو و جنبلی راه انداخته بود.
بیچاره ملت ایران که حتی در مورد بحث های علمی و پزشکی اش هم باید سیاسیون تصمیم بگیرند
کشور داره پیر میشه؟ با فرص درست بودن این سوال چرا...
به فکر دکتر برای جمعیت پیر نیستید؟
چرا به فکر پرستار برای این جمعیت پیر نیستید؟
چرا فکر صندوق های بازنشستگی نیستید؟
چرا به فکر خانه های استراحت برای این جمعیت پیر نیستید؟
فقط به فکر جمعیت سیاه لشکر بدون برنامه و آینده هستید که چه شود؟
واقعا خیلی خیلی بیفکر هستید که فکر می کنید بدون برنامه و تدبیر و فقط با جمعیت اضافی میشه مشکلات را حل کرد. اینو فقط یه دهه شصتی درک میکنه که جمعیت بی برنامه یعنی چه.
از شما خواهش می کنم فرزندان دهه شصتیها را نیز مثل خودشان بدبخت نکنید. نه بچگی کردیم ، نه جونی، نه میان سالی و نه در آینده پیری....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
مثلا برای صندوق‌های بازنشستگی چکار کنند؟
باید اعضای فعال با پرداختی‌های حق بیمه بیشتر بشن تا راحت بتونن حقوق بانشسته‌هاشون رو بدن
اگر غربالگری استاندارد نبوده است راه درست این است که استاندارد انجام شود. نه اینکه کلا برچیده شود. ال
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
درود تنها کسی که حرف درست را بیان کرد شما بودید
تابناک گزارش ارائه شده یک طرفه و به نفع عدم نیاز یه غربالگری اجباری است
اما باید بپذیریم عملی که در دیگر کشورهای پیشرفته مانع از تولد نوزادان نابهنجار شده تا هزینه های وارد به جانعه کاهش یابد در این کشور نادیده گرفته شده تا آار جمعیتی ما افزایش داشته باشد این به چه منطقی مطاقت دارد با نطر آقای بانکی
تیرویید خانم من توی دوره سه ماهگی 70 بود.. برای سقط اقدام کردیم گفتند تنها دلیلی که میشه بابتش بچه رو سقط کرد سلامت مادر هست.. گفتم یعنی حتی ناقص باشه گفتند مهم نیست باید به دنیا بیاد
غربالگری با هر سودی هم انجام بشه هر وضعیتی هم پیش بیاد به نفع خانوادس. آیا مسئولان میدونن یک دونه معلول با کودک بیمار یعنی چی؟ آیا این راه حله که صورت مسیله را پاره کنن؟ خب نظارت کنن نه اینکه یه خانواده را از انتظار فرزند سالم داشتن محروم کنن
چراکشورماکه زادگاه دانشمندانی چون ابن سینا وامثالهم است که درخیلی ازمواردپیشگام علم ودانش دنیا بوده ایم وحتی هنوزهم دانشمندان برجسته ای هرچند باتعدادکمترازسابق ولی داریم بسیاری ازمدیران که واقعاًرسالتشان باید ارتقاء علم ودانش بخصوص درزمینه پزشکی باشدمتاسفانه درجهت معکوس حرکت میکنندسلامت انسان ها باید اولویت اول باشد خداوندروزه راواجب نموده ولی اگرکسی بیمارباشد ونتواندروزه بگیرد گرفتن ان مورد قبول قرارنمیگیرد دراینجا ممنوعیت روزه برای بیمارفقط باتشخیص پزشک است انوقت وقتی دستورات پزشکان رابرای حفظ سلامتی واجب دانسته شده این درست نیست که بعضی ازمدیران که مسئولیت درمان کشوررابعهده دارند بجای کمک کرفتن ازعلم ودانش بیراهه بروند که ضررش به کل جامعه میخورد ازدیادجمعیت خوب است ولی جمعتی سالم باتربیت خوب وافرادی مفید ونه خدای نخواسته سربارجامعه ای الان هم که وضع اقتصادی خوبی نداریم وفقرغذائی زیاداست وتصورکنیم باکمبودداروودرمان‌وبیماران صعب العلاج که خودمان باعث تولیدش میشویم چه‌ خواهد شد
تابناک لطفا درخصوص عدم دادن مجوز توسط وزارت بهداشت برای ورود تجهیزات پزشکی برای درمان بیماری‌ها از جمله سرطان و جراحی و ... به دلیل داشتن بار مالی برای بیمه ها هم بررسی و مقاله ای بنویسید و این تجهیزات در کشور ترکیه به تعداد زیاد ولی در کشور ماحتی یک عدد وجود ندارد و مردم ناچار هستند با هزینه بالا به کشور ترکیه بروند البته آنهایی که پول دارند و بقیه مردم متاسفانه جانشان را از دست می دهندمن خودم به دلیل مشکلات مالی نمی توانم برای درمان به ترکیه بروم. حتی به بیمارستان های خصوصی هم اجازه وارد کردن این دستگاهها را نمی دهند امیدوارم این موضوع مهم را پیگیری بفرمایید.
اینکه آزمایشگاه ها از غربالگری پول در میاورند شد دلیل؟!
این دولتی ها جوری حرف می زنند انگار خودشان مفتی کار می کنند!!!
با سیاستهای ضد پزشک و رفتار غیرقابل تحمل دولتی ها - و کمی هم مردم !- منتظر فجایعی بیشتر از این هم باشید . چند سال گذشته در همین تابناک اعتراض کردیم و سانسور کرد . حتی الان هم ممکن است باز هم سانسور کند که باکی نیست
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی