بازدید 20889
با پانصد و چهلمین روز از حمله روسیه به اوکراین

دستور پوتین به واگنرها برای امضای سوگند وفاداری/ ساقط شدن پهپاد مهاجم اوکراینی بر فراز مسکو/لوکاشنکو: به پریگوژین ۲ بار هشدار داده بودم

پانصد و چهل روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۹۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱ 26 August 2023

دستور پوتین به واگنرها برای امضای سوگند وفاداری/ ساقط شدن پهپاد مهاجم اوکراینی بر فراز مسکو/لوکاشنکو: به پریگوژین ۲ بار هشدار داده بودم

بین الملل تابناک: پانصد و چهل روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

کانادا: تا زمان شکست روسیه، به اوکراین کمک می‌کنیم
۱۴۰۲/۰۶/۰۴ - ۲۳:۳۴

 همزمان با شروع انتقادهای پیدا و پنهان از ناموفق بودن عملیات‌های تهاجمی اوکراین علیه نیروهای روسیه که با عنوان «ضدحمله» توسط غرب معرفی می‌شود، کانادا بر تداوم حمایت از کی‌یف تاکید کرد.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا شامگاه شنبه طی مصاحبه با شبکه «بلومبرگ» در واکنش به سوالی درباره شکست ضدحملات اوکراین، گفت اُتاوا تا زمانی که لازم باشد از کی‌یف حمایت نظامی می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ترودو در این‌باره توضیح داد: «ما همیشه می‌دانستیم که [ضدحمله اوکراین] یک روند طولانی خواهد بود. ما برای جنگی که هر چقدر طول بکشد آماده هستیم، زیرا نمی‌توانیم و نباید اجازه دهیم روسیه پیروز شود».

شولتز: درباره کمک نظامی به اوکراین عجولانه تصمیم نمی‌گیریم
۱۴۰۲/۰۶/۰۴ - ۲۲:۴۴

«اولاف شولتز» صدر اعظم آلمان روز شنبه تاکید کرد که این کشور تصمیمات عجولانه در مورد کمک نظامی به اوکراین نخواهد گرفت.

وی که این سخنان را در مصاحبه با یک نشریه آلمانی مطرح می‌کرد، گفت: «می‌خواهم به همه خوانندگان این اطمینان را بدهم که هر تصمیمی را با دقت بررسی می‌کنم و بدون توجه به درخواست‌هایی که از آلمان می‌شود هرگز کاری را عجولانه انجام نخواهم داد».

شولتز تاکید کرد که همواره تصمیم‌گیری درباره موضوعاتی نظیر انتقال موشک‌های دوربرد به اوکراین سخت است.

این در حالی است که دولت  «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین، آلمان را برای ارسال موشک‌های تاروس تحت فشار قرار داده ، اما آلمان در بحبوحه نگرانی‌ها مبنی بر استفاده از این سلاح در اهدافی در خاک روسیه، تمایلی از خود نشان نداده است.

 پیشتر «یئهور چرنیف» قانونگذار اوکراینی گفت که آلمان پس از توافق پارلمانی، موشک‌های دوربرد تاروس  را ارسال خواهد کرد. وی گفت: «دوستان من در پارلمان آلمان به من اطلاع دادند که فراکسیون‌های کلیدی پارلمان درباره انتقال موشک های دوربرد تاروس به اوکراین به توافق رسیده‌اند.»

کی‌یف از زمان دریافت تعداد نامشخصی موشک‌های «سایه طوفان» از انگلیس، به طور مداوم از این موشک‌ها برای هدف قرار دادن تاسیسات غیرنظامی روسیه استفاده کرده است.

پیشتر، یک نماینده پارلمان اوکراین اظهار داشته بود که پارلمان آلمان با ارسال موشک‌های دوربرد به کی‌یف برای نبرد با روسیه موافقت کرده است.

مدودف: غرب جهان را به جنگ جهانی سوم سوق می‌دهد
۱۴۰۲/۰۶/۰۴ - ۲۱:۱۹

 «دیمیتری مدودف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه هشدار داد که مخالفات فدراسیون روسیه در غرب به طور فعال در حال تلاش برای آغاز یک جنگ جهانی سوم هستند.

وبگاه «اینتل ریپابلیک» گزارش کرد، مدودف با هشدار به غرب در خصوص اقدامات تحریک‌آمیز آن‌ها گفت: «قطعاً اگر آن‌ها به حرف ما گوش می‌دادند، اوضاع بهتر بود. به هیچ‌ وجه، جهان امروز با تهدید وقوع جنگ جهانی سوم مواجه نبود اما مخالفان ما در حقیقت همه را به این سو سوق می‌دهند.آن‌ها به سیگنال‌های ما گوش نمی‌دهند».

معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه در مورد این فرضیه اظهارنظر کرد که واکنش تند روسیه به تجاوز گرجستان در سال ۲۰۰۸ سیگنال روشنی برای ایالات متحده و کشورهای ناتو در مورد لزوم توجه به نگرانی‌های مسکو است.

نیویورک‌تایمز: حملات کی‌یف به خاک روسیه، نمایش قدرت برای مردم اوکراین است
۱۴۰۲/۰۶/۰۴ - ۲۱:۱۹

نیویورک‌تایمز گزارش داد که اوکراین حملات پهپادی خود را علیه اهداف داخل خاک روسیه تشدید کرده تا توجهات را از شکست ضدحمله منحرف کرده و به مردم خود امید دهد.

روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد که مخاطبان حملات اوکراین به خاک روسیه در واقع مردم و سربازان اوکراین هستند و هدف از این حملات این است که کی‌یف توانایی خود در «حمله متقابل» را به نمایش بگذارد.

گرچه اوکراین مستقیماً مسئولیت حملات هوایی اخیر به مسکو و مناطق اطرافش را نپذیرفته، اما مقامات این کشور از جمله ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین اظهار کرده‌اند که این حملات پیامی به مردم روسیه است که آن‌ها هم نمی‌توانند از این مناقشه در امان باشند.

این تلاش‌ها هم‌زمان شده با ضد حملات اوکراین که از اوایل ژوئن آغاز شده است. با وجود تقویت اوکراین با تانک‌ها و دیگر تجهیزات غربی، سربازان این کشور پیشرفت چشمگیری نداشته‌اند و مقامات کی‌یف استحکامات دفاعی روسیه و اخیر در تحویل تسلیحات غربی را عامل این مسئله می‌دانند. به گفته مسکو، اوکراین از آغاز ضد حمله بیش از ۴۳هزار سرباز و نزدیک به ۵۰۰۰ تجهیزات نظامی خود را از دست داده است.

مقامات ناشناسی در کی‌یف به نیویورک‌تایمز گفتند که امید دارند حملات پهپادی در روسیه، مسکو را وادار به بازنگری در حمله موشکی و پهپادی به خاک اوکراین کند. روسیه در پی حمله سال گذشته اوکراین به پل کریمه، حملات خود به زیرساخت‌های انرژی و نظامی اوکراین را تشدید کرد.

اما تاتیانا استانوایا، عضو «بنیاد صلح بین‌المللی کارنگی» گفت که حملات پهپادی اوکراین اثر عکس داشته‌اند و با تشدید تمایلات ضداوکراینی، حمایت عمومی مردم روسیه را از دولت این کشور افزایش داده‌اند.

در هفته‌های اخیر اوکراین مکرراً سعی کرده به مسکو حمله کند. کی‌یف در تازه‌ترین قدام خود در روز چهارشنبه با سه پهپاد به مسکو حمله کرد که دو فروند از آن‌ها در هوا سرنگون شدند و دیگری با استفاده از فناوری‌های جنگ الکترونیک از مسیر خارج شده و به یک ساختمان در حال ساخت برخورد کرد.

در روز جمعه وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اوکراین با ۴۲ پهپاد به شبه‌جزیره کریمه حمله کرده است که همه آن‌ها یا سرنگون شدند یا با جنگ‌افزارهای الکترونیکی از مسیر منحرف و منهدم شدند.

مخالفت جمهوری‌خواهان آمریکایی با ارسال کمک‌ها به اوکراین
۱۴۰۲/۰۶/۰۴ - ۲۰:۴۴

دو سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی نامه‌ای را برای ارسال به دفتر مدیریت و بودجه ارائه کرده و مخالفت خود را با درخواست بایدن برای تخصیص ۲۴ میلیارد دلار دیگر کمک به اوکراین در سال آتی میلادی عنوان کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در پیش‌نویس این نامه که از سوی سناتور "جی.دی وانس" و "چیپ روی" از اعضای جمهوری‌خواه کنگره آمریکا ارائه شده، آمده است: استراتژی آمریکا و طرح خروج جو بایدن، رئیس جمهوری کشور چیست؟ اعطای این درخواست بدون دانستن پاسخ این سوالات، مسئولیت کنگره را بیهوده و بی‌اثر نشان می‌دهد.

در ادامه متن این نامه ذکر شده است: به خاطر همین، ما مخالف تخصیص کمک‌های مالی بیشتر از سوی دولت واشنگتن به اوکراین هستیم و در این درخواست هم آن را آورده‌ایم.

این قانونگذاران همچنین به رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده‌اند که درباره استراتژی خود در قبال کی‌یف و نحوه استفاده از بودجه ایالات متحده در اوکراین شفافیت بیشتری به خرج بدهد.

لوکاشنکو: به پریگوژین ۲ بار هشدار داده بودم
۱۴۰۲/۰۶/۰۴ - ۲۰:۴۴

رئیس‌جمهوری بلاروس گفت، به رئیس واگنر دو بار بابت تهدید به مرگ هشدار داده بودم.

به گزارش شبکه خبری سی.ان.ان، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهوری بلاروس گفت: اولین بار زمانی بود که با یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر تماس گرفتم و مذاکرات در حال انجام بود و آنها به سمت مسکو می‌رفتند. به او گفتم یوگنی، می‌دانی مردمت را عذاب می‌دهی و خودت را هم از بین می‌بری؟ و او که تازه از جبهه نبرد بازگشته بود، گفت: به هر حال من می‌میرم!

لوکاشنکو افزود: بار دوم زمانی بود که پریگوژین و دیمیتری اوتکین، یکی از اعضای برجسته واگنر، برای دیدن من آمده بودند و من به آنها هشدار دادم که مراقب باشند؛ لوکاشنکو زمان برگزاری این دیدار را اعلام نکرد.

رئیس‌جمهوری بلاروس ادامه داد، به پریگوژین پیشنهاد دادم که می‌تواند با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه صحبت کند و اگر به دنبال امنیت خودش است، آن را در بلاروس کاملا تضمین کند.

سقوط هواپیمای حامل پریگوژین و دیگر اعضای گروه واگنر دو ماه پس از آن اتفاق افتاد که رئیس گروه مذکور یک شورش علیه مسکو به راه انداخت که به چالشی غیرمنتظره برای پوتین تبدیل شد.

دستور پوتین به واگنرها برای امضای سوگند وفاداری

بعد از سقوط هواپیمای «یِوگنی پریگوژین» رهبر گروه نظامی خصوصی واگنر، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به نیروهای این گروه دستور داد سوگند وفاداری به دولت روسیه امضا کنند. 

شامگاه چهارشنبه بود که منابع محلی از سقوط یک هواپیما در حومه منطقه مسکو خبر دادند که طبق گزارش‌ها، پریگوژین هم مسافر آن بود. پوتین پنجشنبه در اولین واکنش به این خبر، درگذشت سرنشین‌های هواپیما را به خانواده‌های آن‌ها تسلیت گفت. 

رئیس‌جمهور روسیه فرمان مذکور برای اعمال فوری را جمعه بعد از آن امضا کرد که سخنگوی کرملین (کاخ ریاست‌جمهوری روسیه) گفت ادعاهای غرب مبنی بر این که پریگوژین به دستور مسکو کشته شده، دروغ محض است. 

به تحلیل رویترز، سوگند اجباری برای کارکنان واگنر و سایر پیمانکاران نظامی خصوصی اقدامی آشکار برای کنترل شدیدتر دولت روسیه بر چنین گروه‌هایی بود.

این فرمان که روی وبسایت کرملین قرار گرفت، هر کسی را که به نمایندگی از ارتش روسیه کاری انجام می‌دهد یا از عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین حمایت می‌کند، ملزم به سوگند رسمی وفاداری به روسیه می‌کند. متن سوگند شامل بندی است که در آن کسانی که این سوگند را می‌پذیرند، قول می‌دهند از دستورات فرماندهان و رهبران ارشد با جدیت پیروی کنند. 

رئیس گروه واگنر در ماه ژوئن شورشی مسلحانه را علیه مسکو آغاز کرد که به سرعت با میانجیگری رئیس‌جمهور بلاروس پایان یافت. «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه در آن زمان در تشریح دلیل شکست شورش گروه نظامی خصوصی واگنر در یک نشست خبری گفت دلیل شکست این توطئه برای بی‌ثبات کردن روسیه این بود که نظامیان ارتش روسیه به سوگند و وظایف نظامی‌شان پایبند ماندند. 

گروه واگنر تنها تشکیلات نظامی بود که از امضای قرارداد با وزارت دفاع روسیه کمی قبل از شورش سرباز زده بود. مسکو بعد از پایان شورش گفت اعضای این گروه در صورت تمایل به ادامه همکاری با وزارت دفاع روسیه باید با آن قرارداد امضا کنند یا به بلاروس بروند. 

ساقط شدن پهپاد مهاجم اوکراینی بر فراز مسکو

وزارت دفاع روسیه بامداد شنبه اعلام کرد، پدافند هوایی این کشور یک پهپاد مهاجم را در حومه مسکو سرنگون کرده است.

 وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: تلاش رژیم کی‌یف برای انجام یک حمله تروریستی با استفاده از پهپاد را در حدود ساعت ۳:۰۰ بامداد امروز شنبه (به وقت مسکو) خنثی کردیم.

وزارت دفاع روسیه افزوده است: این حمله مکان‌هایی را در شهر و منطقه مسکو هدف قرار می‌داد.

سرگئی سوبیانین شهردار مسکو نیز گفت: سامانه‌های پدافند هوایی روسیه موفق شدند یک پهپاد را در منطقه ایسترا که به سمت پایتخت روسیه در حرکت بود، منهدم کنند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات اولیه این حادثه تلفات جانی و خسارتی نداشته و مراجع ذیصلاح برای بررسی موضوع در محل حادثه حضور یافتند.

شهردار مسکو اعلام کرد بامداد چهارشنبه اول شهریور نیز اعلام کرد که یک پهپاد در خارج از پایتخت روسیه سرنگون شد و یک پهپاد دیگر به ساختمانی در حال تاسیس در بخش مالی این شهر برخورد کرد.

اوکراین در هفته‌های اخیر حملات پهپادی متعددی را در مسکو انجام داده است که شماری از این پهپادها توسط سامانه‌های پدافند هوایی روسیه منهدم شدند.

جمعه ۲۷ مردادماه یک پهپاد در آسمان مسکو توسط نیروهای پدافند هوایی پایتخت روسیه سرنگون شد.

بیستم مردادماه ۱۴۰۲ نیز وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که یک پهپاد مهاجم بر فراز مسکو هدف قرار گرفته و سرنگون شده است.

در واکنش به این حملات پهپادی، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: سازمان ملل مخالف حملات پهپادی به مسکو است و باید متوقف شوند.

فرحان حق در جمع خبرنگاران در نیویورک، افزود: ما هیچ اطلاعات دست اولی در مورد حملات پهپادی به مسکو نداریم، اما واضح است که با همه حملات به تاسیسات غیرنظامی در هر کجا مخالف هستیم.

روسیه به مولداوی درباره حمایت از اوکراین هشدار داد

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت: مسکو به مولداوی هشدار می‌دهد که بیش از حد در روند حمایت از کی‌یف دخالت نکند زیرا چنین اقداماتی امنیت منطقه را به خطر می‌اندازد.

 سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار کرد: من می‌خواهم به مقامات کیشیناو هشدار بدهم که بیش از حد در روند حمایت از اوکراین دخالت نکنند زیرا این موضوع نه‌ تنها ثبات و امنیت در منطقه را به خطر می‌اندازد بلکه در واقع مولداوی را به شریک جرم جنایات جنگی رژیم کی‌یف تبدیل می‌کند.

زاخارووا با اشاره به اینکه علیرغم وضعیت بی‌طرف مندرج در قانون اساسی مولداوی، غرب همچنان فعالانه این کشور را به درگیری اوکراین می‌کشاند، خاطرنشان کرد: ما بارها به طور رسمی به کیشیناو درباره عواقب فاجعه‌بار چنین اقداماتی هشدار داده‌ایم.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت: همه سیاستمداران معقول مولداوی که به آینده کشور خود اهمیت می‌دهند به معنای واقعی کلمه زنگ خطر را در این زمینه به صدا در می‌آورند اما با این حال، مقامات مولداوی همچنان این کشور را به ورطه‌ای می‌کشانند که کشور همسایه آنها (اوکراین) پیش از این خود را به آن ورطه کشانده است.

زاخارووا با اشاره به اینکه مولداوی به تدریج به ضمیمه لجستیکی رژیم کی‌یف تبدیل شده است، یادآور شد: بلافاصله پس از آغاز عملیات ویژه نظامی، کیشیناو تحویل گسترده کالاهای مختلف مانند سوخت، روغن، دارو و مواد غذایی به اوکراین را آغاز کرد اما در همان زمان، اطلاعاتی در مورد ورود محموله‌های نظامی از طریق قلمرو مولداوی به اوکراین به دست مسکو می‌رسید.

وی افزود: تصادفی نیست که در حال حاضر تحت نظارت ایالات متحده و اتحادیه اروپا و با هزینه آنها، فعالیت گسترده‌ای برای بهبود زیرساخت‌های خطوط ریلی و جاده‌های مولداوی انجام می‌شود و بازرسان آمریکایی در حال ارزیابی امکان فرود هواپیماهای با تناژ بالا در فرودگاه کیشیناو هستند.

زاخارووا با تاکید بر اینکه در موضوع از بین بردن آزادی بیان، مولداوی با اوکراین برابر است، خاطرنشان کرد: مقامات مولداوی در نقض آشکار کلیه تعهدات بین‌المللی خود در زمینه تضمین آزادی رسانه‌ها، پیشتر فعالیت رسانه‌های روسی و محلی خارج از کنترل خود را کاملا از فضای رسانه‌ای این کشور حذف کرده‌اند در حالی که فعالیت رسانه‌های طرفدار غرب و اوکراین در مولداوی که آزادانه افکار عمومی را دستکاری و بدون هیچ محدودیتی روایات آشکار ضد روسی را تحمیل می‌کنند، به هیچ وجه محدود نشده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶۸
ایران باید به پیریگوژین هشدار میداد
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
پوتین خودش به قول و قرار و امان نامه اش وفادار نیست انوقت میگه دیگران باید عهد ببندند که نوکر من باقی بمانند. اشپز غیر ممکن بود که اگر امان نامه از شخص و زبان پوتین نداشت دوباره حوالی مسکو پیدا بشه. ولی خوب. حتی اشپز هم نمی دونست با چه کسی طرف هست. از این جهت حقش بود. چون این همه خوش خدمتی کرد ولی هنوز نفهمید که طرف چه هست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
یه غربگدا مرد ، بقیه غربگداها مواظب باشند همتون یک سرانجامی دارید
پوتینی ها چه اندازه بریکس را مهم کردند! خوب. بلاخره بهتره از هیچی برای تبلیغه. بریکسی که افریقای جنوبی ان از ترس تحریم امریکا حتی اجازه ورود پوتین را نداد. برزیلش با ریس جمهور دمکراتش بهترین رابطه ار با بایدن و دمکراتهای امریکا دارد. هند که جدیدا بدون اجازه امریکا اب هم نمی خورد و حتی یک بشکه نفت هم از ایران وارد نمی کند. روسیه هم که دارد در باتلاق اکراین هوا می خورد! و چین که دیگر گفتن ندارد. حاضر هست ده تا تایوان را از دست بدهد ولی بازار امریکا را از دست ندهد. اعضای جدید که نوبر تر هتسند. بخصوص عربستان یا ارٰانتین که پول رسمی خود را عملا دلار امریکا کرده یا اتیوپی یا مصر و از همه با مزه تر امارات!. پوتینی ها یه عمر مردم را با جنبش عدم تعهد سر گرم کردند. بعد با شانگهای حالا هم با بریکس. کارشون راه می افته. فقط می خواهند ادامه فرصت خدمت داشته باشند. اگر برای مردم اب نداره برای اینها نان داره!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
هنوز هم چیزی از ارزش‌های جنبش عدم تعهد کم نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
اگه پرچمت کاناداست که فکرکودکان کشته شده درمدارس کانادا باش،، بعدش بریکس همه میدونن گروه 7 راداره پشت سر می‌گذاره، قدرتمند داره میشه آینده جهان دست اینهاست،، هیچی نباشه از اون برجامی که 8سال مردم را سرکارگذاشتن بهتره،، دهه 90 ده سال هیچکاری واسه ایران انجام نشد وعقب افتادیم بایک انتخاب بد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
هموطن می دانی مشکل آمریکا کجاست؟
مشکل آمریکا این جاست که فقط به فکر منافع اقتصادی خود و اروپا است آن هم نه تمام اروپا بلکه بیشتر هم پیمانان اروپایی شان و به سایر قاره ها از آسیا گرفته تا آفریقا به چشم تامین کننده منافع خودشان و هم پیمانانشان می نگرند و می گویند سایر کشورها باید در راستای منافع ما حرکت کنند و این یعنی دیکتاتوری یعنی هر کشوری در راستای تامین منافع آنها حرکت نکند یا باید تحریم شود یا باید درگیر جنگ شود یا باید از گردونه رقابت حذف شود و این سیاست باعث عقب ماندگی کشورهای بسیاری در آسیا و منشاء جنگ و درگیری در بسیاری از کشورها از افغانستان و عراق تا لیبی و سودان و همین اوکراین امروز شده است و این که می بینی آمریکا بیش از ۶۰ کودتای نظامی - سیاسی در دنیا انجام داده به همین خاطر است. آمریکا فقط نقاب خوش رنگ دموکراسی به چهره زده تا سرپوشی بر رفتارهای جنگ افروزانه اش بگذارد و بتواند با عوام فریبی دنیا به این سیاست غلط ادامه دهد و کشوری که بیش از ۶۰ کودتای نظامی - سیاسی در سایر کشورها انجام داده نمی تواند نماینده خوبی برای دموکراسی و حقوق بشر باشد و به همین خاطر موضع دوگانه در برابر قضیه فلسطین و قضیه اوکراین اعمال می کند در برابر ملتی مظلوم که سال ها مورد ظلم و ستم قرار گرفته اند دچار آلزایمر سیاسی می شود و در برابر اوکراین کلیه اتفاقات را مو به مو گزارش می کنند و با چنین سیاست های اشتباهی چاره ای برای کشورهای آسیایی - آفریقایی باقی نمی ماند که برای از بین بردن این تک قطبی گری روی به ایجاد پیمان هایی چون بریکس و شانگهای و ... بیاورند که سیاستی درست است و نباید آن را کوچک شمرد زیرا این کشورها برای استقلال خود می جنگند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
همینکه سوختی از ترس بهبود اقتصاد ایران مشخصه چقدر مهمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
۰۱:۲۸
انریکا هیچوقت به فکر منافع اقتصادی اروپا نبوده و نخواهد بود
هرکاری میکنه برای سود خودش به تنهایی هست
حتی دیگه اسقاطیل بچه خودش هم براش ارزش نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
بایدن مشنگی، تو فکر کشور خودش باش نگران ایرانی ها نباش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
ماله کشها به خط ، آمریکا یه تو گوشی دیگه خورده که فکرش را نمی‌کرد ، ظریف تعظیم کن
یه فیلم کمدی بود که مرد از زنش جدا شده بود رفته بود بچه را برای اخر هفته از خانه زن سابقش بیاره. بچه گفت مامان خونه نیست. مرده هم رفت تو خونه و همه طلا و انگشتر و گردنبند و.... را که به عنوان هدیه زمانی که با هم زندگی می کردند از اتاق زنش زد. رفت خونه به برادرش گفت چه گار کرده. برادرش گفت که این دزدیه. مرده گفت پول خودم بوده. هدیه دادم. حالا که زنم نیست پس گرفتم! هرگز نگفت که اگر زنه هم هدیه به او داده ایا پس داده؟! این دقیقا مانند حرف پوتینی هاست. میگن اکراین وقتی با ما بود کریمه را دایدم. حالا که نمی خواد ما را پرستش کنه کریمه را پس گرفتیم! قضاوت با خودتون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
برگ چنار 2 روز نبودی دلتنگت شدیم فک کردیم خدای نکرده قایق پناهجویان قرق شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
او ن مرده کاملا حق داشته اموال خودشو برگردونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
کمدی بود؟
مدادوف اعلام کرد اگر ذلنسکی از خودکار استفاده کنه جنگ جهانی سوم شروع میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
ما این کامنت را 9 شب گذاشتیم تابناک 930 شب از قول مدادوف دوباره تهدید جنگ جهانی سوم را کرده. مدادوف اگر روزی تهدید اتمی و جنگ جهانی سوم نکنه روزش شب نمیشه. چه اندازه قابل ترحم شدند. فضا هم ممنکن است انتها داشته باشد ولی این ادعاها پوتینی ها پایانی ندارد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
مداد وف رفیقت کارش درسته خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
مداد، وف اگه ذلیلسکی رو با خودکار تهدید کرده شما آلبانیا با خودنویس تهدید کنید خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
ما صدای چیز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
برگ خشکی، بانمک شدی
نکنه چیز میزی..؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
قلمو گفت اگه مداد وف از مدادنوکی استفاده کنه تمام چنارارو قطع می کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
برگ چناری های ماله کش چقدر فعال شدند وقتی هم موضوع ندارند به جفنگیات رو میارند
پوتینی ها میگن اشپز حقش بود چون خیانت کرده. حرفی نیست. ولی کسی که ادعای حق و حق مداری داره باید او را به جرم خیانت دستگیر می کرد و در دادگاه تصمیم گرفته می شد. نه اینکه به طرف امان نامه بدهی و بعد او را نفله کنی و تازه هرگز هم قبول نکنی و هر کس حدس بزنه که کار کی بوده را دروغگو بنامی. حتی چنگیز هم به کسی امان نامه می داد رعایت می کرد. ولی صدام و کیم و پوتین و.... جنسشان همین هست. به غیر از این بلد نیستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
هموطن
تا زمانی که واقعیت ها مشخص نشود نمی توان قضاوت قطعی کرد بلکه فقط می توان احتمالات را مطرح کرد.
از کجا چه معلوم که پریگوژن قصد توطئه دیگری نداشته و مقامات روس به این توطئه آگاه شده اند که در این صورت امان نامه مقتضی می شود؟
از کجا چه معلوم که کشته شدن رهبر شورشی واگنر کار سازمان های جاسوسی آمریکایی - غربی نبوده باشد تا اعضای واگنر را
برعلیه روسیه بشورانند؟
بحران امروز در شرق اروپا، جنگ روسیه - کی یف نیست که اگر روسیه به اوکراین تجاوز نظامی کرده بود در هر صورت محکوم بود ، جنگ امروز جنگ روسیه - ناتو است که تنها در خاک اوکراین اتفاق افتاده و مهم این است که اگر ناتو در مرزهای روسیه اقدامات تحریک آمیز انجام نمی داد و به هشدارهای دیپلماتیک روسیه توجه می کرد از اساس چنین جنگی اتفاق نمی افتاد که جان انسان های بی گناه زیادی گرفته شود پس اگر روسیه متهم باشد، آمریکا و تروئیکای اروپایی متهم تر هستند
تازه در مورد پریگوژن باید گفت این شخص دست به کشتار انسان های بی گناه زیادی زده و شاید خون این انسان های بی گناه دامن او را گرفته باشد و شاید این دست پنهان حق بود که قبر آدم جانی بدست خودش کنده شد، جهان هستی را حکمتی است که ما با آن نا آشنا هستیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
پژی قبلا تو دادگاه مخفی محکوم شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
چرت و پرت نگو این قانون هیچ جای دنیا رعایت نمیشه شاید فقط یکم تو ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
خوب بالاخره حقش بود یا نه؟ اگه بود چه فرقی میکنه اگه ب من پول میدادن خودم میکشتمش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
آشپز که هیچ سرایدار هم حقشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
بایدنگی یا بایدنی یا مشنگی مساله این است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
از قدیم گفتن آشپز که دو تا بشه بایدنی ابوعطا میخونه
تابناك چطور اين همه پهباد روسيه سافط ميكنند اصلا نميگي؟!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
خوب تو بگو منبعشم بزار ما هم ازت تشکر میکنیم بابت اطلاع رسانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
خوب خودت بگو
روزهای اول جنگ صحبت از این بود که پوتین چند روزه اوکراین رو میگیره تمام زورش رو زد اونم جلوی مردم کوچه و خیابون کیف بعد که نتونست کاری بکنه سیستم برق اوکراین رو از کار انداخت و خلاصه هر کاری کرد نشد الان هم کیف مردم در امنیت زندگی میکنن و ثبات نسبی برگشته علتش هم اطمینان به عملکرد ارتش اوکراین هست که به برکت رشادت سربازان و کمک کشورهای غربی بوده که دیگه لازم نیست اروپایی ها در مسکو صف بکشن و التماس کنن مثل روزهای قبل از شروع جنگ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
اگر پدر معنویت ورود نمی کردو پوتبن مثل امریک شخم میزد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
این طور خود می بافی و می دوزی که چه؟
اوکراین نابود شد، بیش از نیمی از مردم این کشور کشته شده اند یا آواره کشته اند، زیرساخت های شهری ویران کشته، بنادر تاریخی ویران کشته، سربازان باج می هند تا از مرزها فرار کنند، زلنسکی در کشورش حکومت نظامی برقرار کرده و انتخابات پارلمانی اوکراین به تعویق افتاده، آمریکا و اروپایی ها علیرغم وعده پیوستن این کشور به ناتو در جلسه ولنیوس لیتوانی همچون غریبه از زلنسکی پذیرایی کردند، سارکوزی رئیس جمهور سابق فرانسه عضویت اوکراین در ناتو را اشتباه می داند، جمهوری خواهان آمریکا بایدن را تحت فشار قرار داده اند تا کمک های نظامی - مالی خود را به کی یف متوقف کند، و ..‌. این ها واقعیت تاریخ است و نتیجه ای که می گیریم این است که زلنسکی و مقامات اوکراین نباید در تله آمریکا و تروئیکا قرار می گرفتند تا
این گونه کشورشان ویران و مردمشان آواره و کشته نمی شدند، حال که اوکراین *نابود*شد و بازسازی آن به سال ها زمان نیاز دارد ولی این باید درس عبرتی برای سایر کشورها باشد که طمعه اهداف منفعت طلبانه قدرت های بزرگ چون آمریکاو تروئیکای اروپایی اش نشوند.
ناشناس
| Ukraine |
۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
ناشناس ۰۰۴۱ من در کیف تا حالا این ویرانی که شما میگید رو ندیدم خیلی به اخبار اعتماد نکن ، البته که جنگ هست ولی زندگی مردم مرتب و خوبه فقط ۲ ماه اول جنگ و اون دوره ای که برق زیاد میرفت زمستون سال پیش زندگی واقعا مختل شده بود ولی پیشنهاد میکنم یکبار به کیف بیای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
درسته روسیه اولش خیلی بد عمل کرد اگر از تو راهنمایی میگرفت حتما برنده میشد
باید قبول کنیم که غرب به رهبری امریکا در پروژه اکراین شکست خورد و این دومین شکست بزرگ امریکا در ۲ سال اخیر است که یکی از آنها افغانستان بود و با ولخرجی های زیاد و نابودی کشور ‌وبه کشتن دادن صدها هزار از جوانان اکراین و آواره شدن بیش از ۱۰ میلیون پیروز نشد و دولتمردان وابسته و غربگدای اکراین در این شکست سهیم هستند و اینها میتوانستند با یک بازی میانه هم جیب روسیه و هم اروپا را به نفع خود خالی کنند درست مثل رجب طیب اردوغان که هم از غرب میخورد و هم از شرق و جالب اینکه افتخار امریکایی ها این بود که این کشور ۳۰ در صد از اروپا ارزان‌تر است و اما الان قیمت ها یک اندازه با اروپا شده است و میزان دستمزد در امریکا پایین تر از اروپا هم می‌باشد و پول مردم خوب امریکا و اروپا در اکراین دود شد و رفت به هوا
پاسخ ها
کیان
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
ساده ! آمریکا تو افغانستان شکست نخورد بلکه با خروج از افغانستان هزینه های نظامی رو آورد پایین و
، طالبان را واسه ما به ارمغان گذاشت
آسکانی
| France |
۰۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
شما یه دلیل بیار که اکراین شکست خورده و روس پیروز هست..؟ این جنگ روسیه رو نابود می‌کنه قبل از جنگ اکثر کشورهای دنیا از روسیه حساب می‌بردند ولی الان کشورهایی که کنار روسیه ایستادن انگشت شمارند ولی اکثر کشورهای دنیا کنار اوکراین
ایستادن و ازش حمایت می‌کنن این جنگ هر چه قد طول بکشه روسیه رو نابودتر از پیش می‌کنه چرا که یک کشور تا کی جلوی چندین کشور می‌تونه بجنگه
آمریکا بشرط اینکه تحریم های خودش را بطور کامل از ایران بردارد حاضر است جنگ اکراین و روسیه را به پایان برساند

مسئولین ما در اینکار افراد خبره و حرفه ای دارد که در حوزه علمیه تحصیل کرده اند و نیروهای ماورایی دارند

به آمریکایی ها پیشنهاد می کنم از این موقعیت استثنایی استقبال کنند و اگر قبول کنند یک مراسم زیبای سینه و زنجیر زنی مقابل کاخ سفید برقرار کنیم که باعث شگفتی آمریکایی ها شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
خیلی با نمکی
دستور پوتین به واگنرها؟؟!!! پوتین بجای این غلط ها، باید منتظر انتقام خونین واگنرها باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
باشه مثل اون روز که همتون جو زده شدین گفتین واگنر تا 1 ساعت دیگه مسکو رو فتح میکنه ما منتظر میمونیم
دو احتمال برای مرگ پریگوژن وجود دلرد اگر مقامات کرملین دستور ساقط کردن هواپیمای رهبر شورشی واگنر را داده باشند به خاطر خیانتی بوده که پریگوژن آن هم در شرایط جنگی انجام داده است یعنی تغییر جبهه جنگ به طرف دشمن و حرکت به سمت مسکو و تصرف روستوف که چنین کاری از سوی یک فرد نظامی آن هم در شرایطی که روس با ناتو در حال جنگ است خیانتی بزرگ است و از سویی این شبهه وجود دارد که تغییر موضع واگنر و ترک جبهه جنگ و فتح روستوف و حرکت به سمت مسکو همگی معامله ای بوده باشد که رهبر شورشی واگنر با سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) و سازمان های جاسوسی اروپایی انجام داده باشد و آن ها از ترس این که مبادا در آینده پریگوژن واقعیت ها را بازگو کند هواپیمای او را سرنگون کرده باشند و چون کی یف - مسکو در شرایط جنگی به سر می برند این کار توسط سازمان های جاسوسی ای چون سیا کار چندان دشواری نیست.
لوکاشنگو خودش از تکطئه گران و شریک روسیه برای قتل پریگوژن بوده است. او هم مطمئنا روزی حساب پس خواهد داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
اگر ساقط شدن هواپیمای رهبر شورشی واگنرها به دست سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) صورت گرفته باشد آمریکا باید جوابگو باشد که چرا و به چه قصدی این کار را انجام داده است؟ آیا هدف آمریکا شورش گروه واگنر در پی کشته شدن رهبرشان و ایجاد نا امنی در روسیه بوده یا هدف دیگری داشته اند ولی اگر این کار توسط روسیه صورت گرفته باشد خب معلوم است که
سرانجام فرمانده نظامی خائن آن هم در شرایط جنگی مرگ است.
گروه واگنر می توانند پوتین را حذف کنند که باعث خوشحالی ملتها می شوند
تنها راه حل بحران شرق اروپا ایجاد آتش بس بین کی یف - مسکو و انجام مذاکرات صلح بین دو ولادیمیر با میانجی گری کشورهای عضو سازمان ملل و بدون حضور کشورهایی چون آمریکا، انگلیس و فرانسه است.
پیروزی در جنگ شرایط خاص خود را می خواهد روسیه هم از نظر وسعت سرزمینی، هم از نظر قدرت نظامی و هم از نظر تعداد سرباز نسبت به کی یف دست برتری دارد ضمن این که چون اوکراین زمانی جزء خاک روسیه بود مستشاران نظامی روس وجب به وجب خاک اوکراین را مثل کف دستشان می شناسند و مجموعه این عوامل باعث می شود هر چه آمریکا و غرب تسلیحات هم در اختیار ارتش اوکراین قرار دارد تمام این تجهیزات بدون هیچ ثمره مشخصی دود شود و حاصل آن برای اوکراین فقط نزدیکی به نابودی بیشتر و بیشتر باشد.
امروز اگرچه آمریکا و غرب با در اختیار گذاشتن انواع تانک ابرامز، خون آشام، بمب خوشه ای ممنوعه، موشک های سایه طوفان و ..‌ به قصد تضعیف قدرت نظامی - سیاسی روس جنگ را طولانی کرده اند و خسارات جبران ناپذیری چه از بعد نیروی انسانی و چه از بعد مالی برای کشور اوکراین به جای گذاشته اند ولی در آینده ای نزدیک این کمک ها را هم بتدریج متوقف خواهند کرد و دست زلنسکی را در پوست گردو می گذارند و مقامات کی یف مجبور هستند بعد از کلی ویرانی، روی به مذاکرات صلح بیاورند که در این صورت باید باج بیشتری به طرف روس بدهند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
سلاح های با اورانیوم ضعیف شده که به اکراین میدهند اکراین را غیر قابل سکونت میکند
اوکراین نشون داد عامل شر و شورش‌ هست پوتین برای نازی زدایی وارد عمل شده باید همراهیش کرد دولت اوکراین مردمی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
حرف زدن بلد نیستی حرف نزدن که بلدی
پوتین نابوده
امروز سیاست مدارانی چون سارکوزی می گویند اوکراین باید مانند پلی بین روسیه - اروپا باشد و عضویت این کشور در ناتو صحیح نیست. جمهوری خواهان سنا از قطع بودجه نظامی دولت بایدن به اوکراین سخن می گویند و دبیر کل سازمان ملل حمله اوکراین به خاک روسیه را درست نمی داند و عملیات اوکراین در خاک روسیه را تهدیدی برای امنیت جهانی می داند و مجموعه این رفتارها توسط آمریکا و غرب نشان می دهد که آنها نه تنها اوکراین را به عضویت ناتو در نخواهند آورد حتی از ناتو برای کمک به اوکراین استفاده نخواهند کرد و فقط برای این ۵۴۰ روز که شاید سالهای بیشتری هم به طول بینجامد تجهیزات نظامی ناتو را بدست سربازان اوکراین دادند تا با ایجاد جنگی فرسایشی قدرت نظامی - سیاسی روس را مهار کنند هزینه جانی این تصمیم منفعت طلبانه آمریکا و تروئیکا هم مردم اوکراین با کشته شدن و آوارگی دادند و از سویی شاید در آینده نزدیک همین آمریکا و تروئیکا با قطع کمک های نظامی و مالی خود به دولت کی یف باعث شوند که اوکراین مجبور شود بخشی از خاک خود را به دولت روسیه واگذار کند تا جنگ خاتمه یابد که اگر این طور شود کدورت بین دو ملت روسیه و اوکراین بیشتر نیز خواهد شد و آن زمان آمریکا و تروئیکا از این کدورت نهایت استفاده را برده از این پل ارتباطی (اوکراین) بین روسیه - اروپا، برای رسیدن به اهداف سیاسی - اقتصادی آینده خود استفاده خواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
سارکوزی هم الان بیکار است و اهل معامله. او هم مثل گورباچف هر کس دستمزدش را بدهد باهاش کار می کند قذافی پوتین و
گروه واگنر مغز خر خورده باشه دیگه برای پوتین بجنگد..
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۵
برای مزدور چه فرقی میکنه کجا بجنگه یا باکی بجنگه ، حقوق و جیره مواجب برسه ، کافیه .
از روز شروع جنگ اوکراین یه پیام گذاشتم و گفتم که جنگ اوکراین یک فرصت بزرگ و یک نعمت برای کشور ما هستش . به شرط اینکه مسئولین کشور ازش استفاده ببرن . امروز بعد از یکسال و نیم به نظر می رسه تا حدودی متوجه شده باشن که در دنیا هیچ دوستی وجود نداره و فقط منافع کشور ها اهمیت داره . برگشتن کشود به بازار نفت و گرفتن جای خالی نفت روسیه یکی از این فرصت های جنگ هستش . کشور باید سیاست ن شرقی و ن غربی خودش رو حفظ می کرد و به جای تکیه و بعضا باج دهی به برخی کشورهای به اصطلاح دوست بر منافع موجود در اتفاقات زمان برای کشور خودمون و مردم ایران عمل می کرد . به امید تجربه ایی برای آیندگان
گروه واگنر مگه اینکه دیوونه باشه با دمپایی پیمان ببنده و براش بجنگه....والا این دمپایی دیگه نوبره....گمون کنم سر این جنگ کل مردم روسیه رو به کشتن بده ، خودش میمونه دمپایی و عروسک خیمه شب بازیش مدادوف....
امیدوارم بیشتر از همدیگر بکشند.....
تنها یک راه برای تمام شدن جنگ اوکراین و روسیه وجود داره و اون هم مرگ پوتین هست که شاید اوضاع رو تغییر بده وگرنه نه غرب دست بردار است و نه پوتین......
غرب گرا باشی یا شرق گرا هردو شبیه هم هستید پس به همدیگر حمله یا تیکه نندازید.
سردبیرمحترم تابناک مسئول این قسمتو عوض کن چون نه براساس اصول سایت تابناک که با سلیقه شخصی خودش عمل میکنه. یه جورایی شده شورای نگهبان
در واکنش به این حملات پهپادی، معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل گفت: سازمان ملل مخالف حملات پهپادی به مسکو است و باید متوقف شوند.
تو جنگ که حلوا خیر نمی کنند !!!!!!!!!!!!!
حالا همه شدن تعوریسین وکارشناس وتحلیلگر بابا فکر کشور خودمون باشیم که وضعیتش بمراتب بدتر از زمان جنگ هشت ساله زمان موسویه،بخدا اصلا قابل مقایسه نیست ایران درحال جنگ بمراتب از هر مظر بغیر از قدرت موشکی ونظامی بهتر بود ،گور بابای پچتین وامریکا ودیگرام انها همه از پیشرفت ایران خوشحال نمیشوند ،
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی