بازدید 13473
با پانصد و سی و هشتمین روز از حمله روسیه به اوکراین

حمله روسیه به مرکز تصمیم گیری نیروهای مسلح اوکراین / واگنرها روسیه را به انتقام تهدید کردند / آغاز حمله آبی-خاکی اوکراین در کریمه

پانصد و سی و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.
کد خبر: ۱۱۸۹۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۲ 24 August 2023

حمله روسیه به مرکز تصمیم گیری نیروهای مسلح اوکراین/واگنرها روسیه را به انتقام تهدید کردند

بین الملل تابناک: پانصد و سی و هشت روز از حمله روسیه به اوکراین با دستور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور می‌گذرد؛ تهاجمی که رویداد‌های بسیاری به دنبال داشته و منجر به تحریم گسترده روسیه از سوی بلوک غرب شده است و دورنمای مشخصی برای پایان آن نیز وجود ندارد.

سارکوزی: اروپا روی لبه آتش‌فشان حرکت می‌کند
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ - ۱۹:۳۸

«نیکلا سارکوزی» رئیس‌جمهور پیشین فرانسه گفت فشار غرب برای الحاق اوکراین به ناتو تنها می‌تواند به تشدید درگیری با روسیه منجر شود. او همچنین در این خصوص که طرف‌های بحران اوکراین از همه ابزارهای موجود در دسترس برای دستیابی به صلح  استفاده کرده‌اند، ابراز تردید کرد. 

به گزارش «راشا تودی»، سارکوزی چهارشنبه در مصاحبه‌ای تاکید کرد معتقد است اوکراین باید بی‌طرف بماند و از الحاق به اتحادیه اروپا و ناتو خودداری کند. وی گفت: این راه‌حل نیست. راه‌حل گفت‌وگو است، (راه‌حل) برای افراد منطقی این است که دور یک میز بنشینند. برای ما این است که به اوکراین ضمانت‌های امنیتی بدهیم و در گفت‌وگو مشارکت کنیم تا ببینیم دستکم می‌توانیم بدون نابودی روسیه یا اوکراین، از آن (بحران) خارج شویم.

سارکوزی در ادامه سخنانش از غرب خواست صحبت درباره ارسال هواپیما، مهمات و تانک به اوکراین را متوقف کند و با مسکو تعامل دیپلماتیک داشته باشد. وی گفت پیروزی در درگیری یا از طریق نابود کردن دشمن یا مصالحه قابل دستیابی است و افزود جامعه بین‌المللی باید راه‌حلی بیاید که منافع اوکراین را حفظ می‌کند. 

به تحلیل سارکوزی، جهان و اروپا روی لبه آتش‌فشان در حال حرکت است که ممکن است هر لحظه از کنترل خارج شود. رئیس‌جمهور پیشین فرانسه تصریح کرد به اندازه کافی کشته وجود داشته و به نظر او مسیر دیپلماسی و گفت‌وگو تا آخر طی نشده و اکنون باید در این مسیر حرکت کرد.

سارکوزی هفته گذشته گفته بود به‌رغم بن‌بست کنونی جنگ، روسیه همیشه همسایه اروپا خواهد بود و اوکراین باید پلی بین دو طرف (روسیه و اروپا) باقی بماند. وی همچنین گفت هر مصالحه‌ای با مسکو شامل به رسمیت شناختن کریمه به عنوان بخشی از روسیه خواهد بود؛ اظهاراتی که باعث خشم کی‌یف شد و «میخائیل پودولیاک» دستیار زلنسکی این پیشنهاد را مجرمانه خواند و سارکوزی را به همدستی در سازماندهی «نسل‌کشی» و جنگ متهم کرد. 

واکنش زلنسکی به خبر مرگ رئیس گروه واگنر
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ - ۱۹:۳۷

 «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین امروز پنجشنبه (۲۴ اوت، دوم شهریور) در اولین واکنش به خبر سقوط هواپیمای حامل «یوگنی پریگوژین» و مرگ او، گفت اوکراین در این حادثه دخالتی نداشته است. 

«فرانس ۲۴» به نقل از خبرگزاری «اینترفاکس» روسیه گزارش داد زلنسکی به خبرنگاران گفت: با آن ارتباطی نداریم. همه می‌دانند چه کسی با آن (این سانحه) ارتباط دارد. 

پیش از زلنسکی، «میخائیل پودولیاک» مشاورش در خصوص مرگ پریگوژین به روسیه اتهام‌زنی کرد. وی در شبکه‌های اجتماعی مدعی شد: «حذف نمایشی (یوگنی) پریگوژین نشان داد که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه بخاطر خوی وحشیانه خود، هیچ‌کس را نمی‌بخشد».

نروژ هم قول اف-۱۶ به اوکراین داد
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ - ۱۹:۳۶

شبکه تلویزیونی نروژ امروز (پنج‌شنبه) با استناد به منابع گزارش داد که دولت نروژ تصمیم گرفته تا جت‌های جنگنده اف-۱۶ را به اوکراین بفرستد.

 شبکه تلویزیونی تی‌وی۲ نروژ گزارش داد که چندین منبع مطلع تصمیم دولت نروژ را تأیید کرده‌اند.

طبق گزارش‌ها ، نروژ پس از هلند و دانمارک سومین کشور عضو ناتو خواهد بود که قول جت‌های اف-۱۶ را به اوکراین می‌دهد.

هفته گذشته جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده تأیید کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده با تأیید رسمی انتقال هواپیماهای جنگنده اف-۱۶ از طرف کشورهای ثالث به اوکراین، نامه‌ای را به همتایان اروپایی خود در دانمارک و هلند ارسال کرد. او افزود: انتقال جت‌ها، بعد از اتمام آموزش خلبانان اوکراینی است.

بایدن از تحریم‌های جدید روسیه خبر داد
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ - ۱۹:۳۶

به رغم ناامیدی برخی کشورهای اروپایی شامل آلمان از کارآمدی کارزار تحریم‌ها علیه روسیه در رابطه با جنگ اوکراین، آمریکا تحریم‌های جدیدی ضد روسیه اعمال کرد.

کاخ سفید روز پنجشنبه (امروز) بیانیه‌ جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را به مناسبت «روز استقلال اوکراین» منتشر کرد؛ بیانیه‌ای که در آن از تحریم‌های جدید علیه روسیه سخن گفته شده است.

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه مواضع ضد روسی خود را تکرار کرد و به شدت علیه ولادیمیر پوتین موضع گرفت.

او گفت: «امروز مردم اوکراین بار دیگر روز استقلال خود را جشن می‌گیرند در حالی که از حمله همه جانبه هوسکارانه پوتین برای (گرفتن) سرزمین و قدرت رنج می‌برند. هجده ماه است که خانواده‌های اوکراینی زیر تهدید روزانه موشک‌های روسی و واقعیت حملات وحشیانه زندگی کرده‌اند. اما مردم اوکراین نپذیرفته‌اند که شکست بخورند».

بایدن با تعریف و تمجید از عملکرد اوکراین در برابر روسیه، در بیانیه خود بار دیگر همتای روس خود را مخاطب قرار داد و تصریح کرد: «امروز در حالی که پوتین به جنگ وحشیانه خود برای از بین بردن استقلال اوکراین و ترسیم مجدد نقشه جهان ما با توسل به زور ادامه می‌دهد، آمریکایی‌ها در سراسر کشور در کنار مردم اوکراین هستند».

رئیس‌جمهور آمریکا که از ابتدیا جنگ در حال ارائه انواع حمایت‌ها از اوکراین است، در بیانیه امروز خود از ادامه همکاری با متحدانش در جهان برای حمایت از توانایی اوکراین جهت دفاع از خود در برابر «تجاوزگری روسیه» خبر داد.

وی اعلام کرد: «تعهد ما به استقلال اوکراین تزلزل ناپذیر و پایدار است. به همین دلیل است که ماه گذشته ایالات متحده و سایر کشورهای گروه هفت (G7) بیانیه مشترکی در لیتوانی صادر کردند که در آن متعهد شدند به اوکراین در حفظ نیروهای مسلحی که قادر به جلوگیری از تجاوز روسیه در سال‌های آینده هستند کمک کنند، بیانیه‌ای که اکنون بیش از 25 کشور به آن ملحق شده‌اند. ما به همراه شرکای خود در اروپا، از اوکراین در مبارزه آنها برای آزادی حمایت می‌کنیم و در دراز مدت به آنها کمک خواهیم کرد».

رئیس‌جمهور آمریکا به روسیه درباره ارتکاب «جرایم جنگی» در اوکراین و «ربودن کودکان اوکراینی» اتهام زد و اعلام کرد که واشنگتن تحریم‌های جدیدی علیه مسکو اعمال می‌کند.

به ادعای او، «ما همه جا با کشورها کار می‌کنیم تا نیروهای روسیه را در قبال جنایات جنگی و سایر جنایاتی که در اوکراین مرتکب شده‌اند، پاسخگو کنیم. (جنایاتی که) شامل انتقال اجباری هزاران کودک اوکراینی به روسیه است. این کودکان از پدر و مادرشان دزدیده و از خانواده دور نگه داشته شده‌اند. این، بی وجدانی است و امروز تحریم‌های جدیدی را اعلام می‌کنیم تا مسئولین این اقدامات و اخراج‌های اجباری را مورد بازخواست قرار دهیم».

اتهام زنی تند رئیس‌جمهور آمریکا به روسیه درباره دزدیدن بچه‌های اوکراینی در شرایطی مطرح شده که مقام‌های مسکو بارها اتهامات واشنگتن و متحداشن را رد کرده‌اند.

بایدن در بیانیه خود توضیح بیشتیر درباره جزئیات تحریم‌های جدید واشنگتن ضد مسکو ارائه نداد. آمریکا از آغاز جنگ اوکراین، کارزار فشارهای بی سابقه علیه روسیه را در پیش گرفته و به دیگر کشورهای جهان برای همراهی با مواضع ضد روسی خود فشار آورده است.

آغاز حمله آبی-خاکی اوکراین در کریمه
۱۴۰۲/۰۶/۰۲ - ۱۹:۳۴

پس از آنکه اوکراین مدعی شد که یک سیستم دفاع هوایی روسیه را در غرب شبه جزیره کریمه منهدم کرده، مقامات کی‌یف امروز (پنجشنبه) ادعا کردند که اوکراین «حمله آبی‌-خاکی» را به کریمه را آغاز کرده است.

به گزارش نشریه نیوزویک، آژانس اطلاعاتی نظامی کی‌یف امروز در گزارشی که رسانه‌های اوکراینی منتشر کردند، ادعا کرد که نیروهای نظامی اوکراین با کشتی و هواپیما در شبه جزیره کریمه فرود آمده‌اند.

آندری یوسف، سخنگوی آژانس اطلاعاتی نظامی اوکراین گفت: واحدهای اداره اطلاعات اصلی وزارت دفاع به عنوان بخشی از یک عملیات ویژه وارد منطقه شدند و همه کارها تکمیل شده است.

پیشتر در روز چهارشنبه این نهاد اطلاعاتی اوکراین با انتشار بیانیه‌ای مدعی شده بود که سامانه اس-۴۰۰ AD روسیه در اولنیوکا، واقع در شبه‌جزیره کریمه را منهدم کرد. در این بیانیه ادعا شد که «حدود ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی، انفجاری در نزدیکی روستای اولنیوکا در تارخانکوت در شبه جزیره کریمه که در اشغال روسیه است، رخ داد که در آن سامانه موشکی ضد هوایی دوربرد و میان‌برد روسی اس-۴۰۰ "تریومف" منهدم شد.»

فیلمی که در این رابطه منتشر شده، وقوع انفجار مهیبی را نشان می‌دهد.

فعالان نظامی روسیه روز چهارشنبه و پنجشنبه به فعالیت اوکراین در غرب کریمه اشاره کردند و گزارش‌هایی درباره وقوع انفجار در اطراف منطقه تارخانکوت را تایید کردند.

ریبار، وبلاگ‌نویس نظامی سرشناس روسیه امروز پنجشنبه گفت: نیروهای اوکراینی «حمله ترکیبی» به تارخانکوت در کریمه، جایی که چندین مرکز نظامی روسیه در آن واقع شده است، انجام دادند. پهپادهای مورد استفاده در این حمله، با دفاع هوایی روسیه شناسایی شد. اوکراین چندین هفته است که به طور فعال این منطقه را تحت نظر قرار داده است.

حمله روسیه به مرکز تصمیم گیری نیروهای مسلح اوکراین

وزارت دفاع روسیه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، نیروهای مسلح روسیه در حمله‌ای شبانه مرکز تصمیم‌گیری نیروهای مسلح اوکراین را با موفقیت هدف قرار دادند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: شامگاه چهارشنبه، نیروهای مسلح روسیه یک حمله گروهی با استفاده از تسلیحات هدفمند دوربرد مستقر در زمین علیه یک مرکز تصمیم‌گیری نیروهای مسلح اوکراین انجام داد.

بر اساس این بیانیه، نیروهای مسلح روسیه به اهدافشان دست یافتند و نقطه مورد نظر مورد اصابت قرار گرفت.

وزارت دفاع روسیه همچنین امروز اعلام کرد که روسیه با موفقیت شش حمله را دفع کرده و اوکراین ۱۲۵ نظامی را در مسیر دونتسک از دست داد. این وزارتخانه گفت که نیروهای مسلح روسیه با موفقیت پیشرفت و پنج حمله نیروهای اوکراینی را در جهت کوپیانسک دفع کردند.

واگنرها روسیه را به انتقام تهدید کردند

نیروهای «واگنر» در بلاروس ساعاتی پس از خبر کشته شدن «یوگنی پریگوژین» رئیس این گروه نظامی در سانحه هوایی، تهدید به انتقام کردند. 

نیروهای واگنر در ویدئویی منتسب به آن‌ها که در فضای مجازی منتشر شده، می‌گویند: «در حال حاضر صحبت‌های زیادی درباره آنچه گروه واگنر انجام خواهد داد، وجود دارد. می‌توانیم یک چیز را به شما بگوییم. داریم شروع می‌کنیم، برای ما آماده باشید.» در همین حال، ادعا شده بلاروس اینترنت را در منطقه حضور گروه واگنر قطع کرده است. 

پس از شورش واگنرها علیه کرملین در ماه ژوئن که با میانجیگری رئیس‌جمهور بلاروس پایان یافت، تعدادی از نیروهای این گروه به بلاروس نقل مکان و شروع به دادن آموزش به ارتش این کشور کرده‌اند.

شامگاه چهارشنبه بود که منابع محلی، تصاویری از سقوط یک هواپیما را در حومه منطقه مسکو منتشر کردند که در ادامه سازمان هوایی روسیه مرگ پریگوژین و «دیمیتری آتکین»، فرمانده و بنیان‌گذار گروه واگنر در سانحه را تأیید کرد. 

کمیسیون ویژه آژانس حمل‌ونقل هوایی فدرال روسیه، تحقیقاتی را برای بررسی شرایط و علل سقوط هواپیمایی که گفته می‌شود، فرمانده گروه شبه‌نظامی واگنر در آن بود، آغاز کرده است.

پس از بیانیه سازمان هوانوردی روسیه درباره کشته‌ شدن پریگوژین در سانحه هوایی، یک منبع در این گروه پیدا شدن جسد وی را تایید نکرد. این منبع سیاسی در گروه واگنر، بامداد پنجشنبه در مصاحبه با شبکه «الجزیره» گفت: «پریگوژین پس از سفر به آفریقا، قصد داشت از طریق مسکو به سن‌پترزبورگ بازگردد. قرار بود پریگوژین در هواپیمای سقوط کرده باشد که از آفریقا به سن‌پترزبورگ پرواز می‌کرد.»

وی با بیان اینکه گروه واگنر فعلا به اطلاعات منابع رسمی تکیه می‌کند، توضیح داد: «متأسفانه احتمال مرگ پریگوژین بسیار است، ولی هنوز حدس و گمان نمی‌زنیم و با مسئولانی که در حال بررسی همه‌جانبه وضعیت هستند در تماسیم.»

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، اطلاعات ناوبری روسیه اعلام کرد، هواپیمایی که گمان می‌رود حامل پریگوژین بود، پروازی نامنظم را تجربه نمود و ناگهان از ارتفاع ۳۰ هزار پایی به ۸ هزار کاهش ارتفاع پیدا کرد.

سفر وزیر خارجه ترکیه به اوکراین و روسیه برای احیای کریدور غلات

 وزیر امور خارجه ترکیه به منظور احیای کریدور صادرات غلات دریای سیاه قرار است فردا (جمعه) به اوکراین و چند روز بعد به روسیه سفر کرده و با مقامات این دو کشور مذاکره کند.

 هاکان فیدان در سفر به کی یف و مسکو در خصوص برپایی میز کریدور غلات در استانبول که از جمله خواسته‌های روسیه است، با مقامات روسیه و اوکراین مذاکره خواهد کرد.

بنا به گزارش ملیت، پس از اعلام خروج روسیه از توافق صادرات غلات دریای سیاه موسوم به کریدور غلات در ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۳(۲۶ تیرماه ۱۴۰۲)، مسکو خواسته‌های خود را در مورد احیای فعالیت این کریدور و مسائل مربوط به مواد غذایی و کود از طریق ترکیه به ایالات متحده و اتحادیه اروپا منتقل کرد.

به نوشته این رسانه، بر اساس خواسته‌ها و شروط روسیه که در پنج ماده شامل پذیرش بانک کشاورزی روسیه در سامانه سوئیفت، تعمیر خط لوله آمونیاک تولیاتی - اودسا، حل مشکل بیمه کشتی های حامل غلات و محصولات صادراتی روسیه و حل مسائل مربوط به دارایی شرکت‌های روسی فعال در حوزه مواد غذایی ارائه شده است، مذاکرات سختی انجام شد.

بنا به گزارش ملیت، آغاز دوباره مذاکرات احیای کریدور غلات، با حضور روسیه و سازمان ملل در استانبول، یکی از گزینه‌های پیشنهادی مسکو برای این منظور با لحاظ قرار دادن همین پنج شرط بود که در صورت موافقت، قرار است این مذاکرات در قالب سه جانبه روسیه، سازمان ملل و ترکیه برگزار شود.

به نوشته این رسانه، در صورت پیشرفت مذاکرات، گفت وگوی بین طرفین در قالب چهارگانه و با مشارکت اوکراین ادامه خواهد یافت و به همین منظور، هاکان فیدان قرار است با سفر به کی یف و مسکو مقدمات این کار را فراهم کند.

 روز گذشته، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در پیام ارسالی به اجلاس بریکس اعلام کرد که هیچ یک از مفاد مربوط به روسیه در توافق‌نامه کریدور غلات از جمله لغو تحریم صادرات غلات و کود روسیه به بازارهای جهانی اجرا نشده و تعهدات امضا شده در قبال روسیه نادیده گرفته شده است.

پوتین در پیام خود با اعلام جلوگیری طرف‌های غربی از ارسال رایگان کود به بنادر اروپا، موافقت روسیه با فعال شدن کریدور غلات را اقدامی انسان‌دوستانه خواند و اعلام کرد که کشورش در صورت انجام تعهدات در قبال طرف روسی، آماده بازگشت به توافق کریدور غلات است.

بنا به گزارش روزنامه ملیت، روسیه علاوه بر قرارداد کریدور غلات، توافق دیگری با سازمان ملل در مورد صادرات محصولات خود دارد؛ بنابراین، در یک سال گذشته حدود ۶۰ میلیون تن غلات صادر کرده که حدود ۳۵ درصد این غلات از طریق بنادر روسیه در دریای سیاه و ۶۵ درصد نیز از سایر مسیرهای دریایی و زمینی به بازارهای خارجی صادر شده است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷۱
من یه راه حل خوب دارم ایران ۹۰۰ میلیارد دلار از روسیه پول بگیره و دو هفته ای زلسنکی رو کت بسته تحویل بده چون ایران تو جنگ حرفه ای تره روسیه حتی نمیدونسته پهپاد تو جنگ نقش اصلی‌ رو داره ایران میتونه انتقام تحریم هارو هم بگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
خدا شفات بده
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
بس کن پوتین اگر سرنگون نشد بعد نوبت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
پوتین یک جنایتکار جنگی تحت تعقیب دادگاه بین المللی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
اره از روس ها حرفه ای تره مرد حسابی مگر تو دیپلم هم نداری روسها از تمام همسایگاه خود زمین گرفته اند حتی 40 درصد خاک ایران را گرفته اند از ژاپن تا فنلان بی استثنا تو می خوای به روس جنگ یاد بدی بیشتر بنویسم سانسورچی منتشر نمی کنه
م.ن
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
ایشون یکی از بزرگترین تئوریسن های تاریخن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
درود بر روسیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
سه رود بر پوتین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
یا دوزش خیلی بالا بوده یا واقعا بیماری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
شما پیمانکار نظامی هستی یا نظریه پرداز تخیلی؟؟؟ ،شما فعلا سعی کن داروهات را به موقع بخوری که به این وضع
. نیافتی
اوکراین تله سیاست مداخله جویانه آمریکا و غرب برای پایان دادن به امپراطوری روسیه شد و روس ها هم دریافتند و تحت عملیات ویژه نظامی برای نئونازی زدایی به خاک اوکراین حمله کردند، آمریکا و غرب هم برای این که نشان دهند برای رسیدن به اهدافشان حاضرند از جان هزاران انسان بی گناه کوه بسازند با ارسال تجهیزات نظامی گسترده به جای مذاکرات صلح، اوکراین را مدفن ابزار الات نظامی خود کردند، بیش از نیمی از مردم این کشور امروز یا کشته شده اند یا آواره کشته اند، بنادر تاریخی این کشور ویران شد و حال مقامات سیاسی فرانسه به فکر آتش فشان و نابودی اوکراین افتاده اند در این جا باید گفت؛ آقای سارکوزی اوکراین که نابود شد از این ویران تر؟ و در خواست می دهند زلنسکی جزیره کریمه را تحویل روسیه بدهد و به عنوان پلی بین روسیه و اروپا باقی بماند و عضویت در ناتو هم پیشکش. چیزی که قابل پیش بینی بود ولی زلنسکی یا نمی خواهد تا نمی تواند زودتر از این که تاریخ این واقعیت را روشن سازد به طینت آمریکا و اروپا پی ببرد.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
اوکراین کریمه را پس گرفت
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
به محمد
شنیدم فردا هم قراره مسکو رو بگیره
روسیه متجاوز محکوم به شکست است
پوتین دست به قمار از پیش باخته ای زد و قطعا گروه واگنر و ارتشیان شورشی و ناراضی پر تعداد در روسیه که از تجاوز و اشغالگری پوتین به اوکراین خسته و عصبی هستند
حتما دست به یک اقدامات تلافی جویانه خواهند زد و احتمالا موازنه قدرت در حکومت روسیه کاملا تغییر خواهد کرد و عقب نشینی آبرومندانه ارتش متجاوز اشغالگر روسیه از اوکراین اولین گام این تغییرات خواهد بود
پس از آنکه اوکراین مدعی شد که یک سیستم دفاع هوایی روسیه را در غرب شبه جزیره کریمه منهدم کرده، مقامات کی‌یف امروز (پنجشنبه) ادعا کردند که اوکراین «حمله آبی‌-خاکی» را به کریمه را آغاز کرده است.


این خیلی معنی میده ازین ور هم زدن رییس واگنر پوکوندن اونا هم بر علیه روسیه ممکنه جنگ داخلی کنن. چه شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
مسکو به خط پایان نزدیک تر می شود . از همین تابناک ببینید که ارتش سایبری طرفدار مسکو !!!! از چند ده عدد به سه چهار نفر کاهش یافته . این خودش خبر بزرگی هست .
اکراین قهرمان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
قهرمان قربانی شدن برای توسعه طلبی و نظامی گری غربه
باعث بانی جنگ امریکاست
چطوری میشه بریم با روسیه متجاوز بجنگیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
خیلی راحته برو لهستان از اونجا برو اوکراین یه غربگدا کمتر هم خودش خیلیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
بیا پیش من خودم میفرستمت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
زود آماده شو باید همین الان بری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
سریع برو تا اربابت آمریکا شکست نخورده
در تاریخ روسیه پوتین و واگنر دو خائن که روسیه را نابود کردن یاد خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
آمریکا، انگلیس و فرانسه هم مثلث شرارت که اوکراین را نابود کردند این طوری به نظر درست تر در میاد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
بش میگم
پوتین باید بیشتر از همیشه در وحشت باشد و این سرنوشت تمام متجاوزان است ...

از یک طرف از حملات هدفمند اوکراین به شهرهای روسیه و از طرف دیگه از انتقام نیروهای واگنر که میتونن به صورت انفرادی و یا گروهی علیه پوتین و اطرافیانش اقدام کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
پوتین اصلا آپشن روش نصب نیست
حالا ببینید که چگونه روسیه از کریمه فرار میکند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
چیزی که روسیه را شکست میده نیروی نظامی نیست بی شک تحریم است که باید غرب تمام عیار تحریمش کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
آخ آخ راس میگی؟
قابل توجه شرق گداها ماجرای واگنر عاقبت نوچه هاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
دنیا وارونه شده
غربگداهای وطنی که مثل واگنر خیانت می کنن دارن مثال اونو میزنن! عجبا
آقا قضیه این اف - ۱۶ ها چیه؟ چرا همه می خواهند اف - ۱۶ هاشان را بریزند اوکراین.
سوئد، هلند و دانمارک و نروژ!! این هواپیماها مشکل دارند یا قضیه چیز دیگه ایه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
بهترین جنگنده بعد از اف35 و اف22 می‌باشد ..اه اف4و اف5و اف14 ندارند ...؟.ع
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
توی اوراقی بودن انریکا گفته بدید بره ما بهتون نو شو میفروشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
موشک های دوش پرتاب که زرهی روسیه را در خاک اوکراین قلع و قمع کرد اف ۱۶ هم ظاهرا به دنبال ناکام گذاشتن حملات هوایی روسیه است
پریزیدنت بایدن ملت اوکراین حرف زیبا نمی خواهند اگر به هشدارهای دیپلماتیک مقامات کرملین توجه می کردید و از اقدامات تحریک آمیز از قبیل نصب سامانه های موشکی در نزدیکی مرزهای روسیه دست می کشیدید پوتین هیچ دلیل موجهی برای حمله به اوکراین نداشت و امروز مردمی که دیگر نیستند با خوشحالی روز استقلال خود را جشن می گرفتند ولی افسوس که به دلیل دخالت های بیجای شما و تروئیکای اروپایی تان مردم اوکراین به جای جشن استقلال باید صدای موشک و چنگنده و ... بشنوند و چه بسا فردای آینده بخشی از این استقلال سرزمینی شان را هم از دست بدهند.
پس چه بهتر که سکوت کنید و نقاب دموکراسی و حرف های زیبا را سرپوش سیاست های غلط گذشته خود نکنید و احساسات مردم اوکراین و سایر کشورها را با حرف های قشنگ فریب ندهید.
پاسخ ها
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
دوست گرامی خودت خوب می دانی پوتین هیچ نیازی به دلیل منطقی برای حمله به اوکراین نداشت و اگر جنگ انقدر بد است پس سوریه و لبنان و فلسطین و یمن چرا باید بجنگند و خود ما چرا هشت سال جنگیدیم ؟ اگر کشورها حق دارند به خاطر منافع خود به دیگران حمله کنند چرا اسراییل حق نداشته باشد ؟ پدرجان بدتر از کار بد توجیه آن است و با توجطیه کارهاطی پوتین فقط آبروی خود را خواهید برد
درود بر ملت مقاوم اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
سه رود بر
ملت ترانزیستور روسیه
"واگنرها روسیه را به انتقام تهدید کردند"
عجب این گروه شورشی واگنر تهی مغز هستند گویا مثل ربات فقط جنگ با اسلحه را یاد گرفته اند به جای این که از مرزهای بلاروس به هر طریقی شده فرار کرده جان خود را نجات دهند برای روسیه شاخ و شانه می کشند، از جان خود سیر شده اید؟ اگر فردا هیچ اثری از این گروه واگنری در دنیا نشنیدید گویی که اصلا واگنری نبوده زیاد تعجب نکنید.
پاسخ ها
سهیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
دوست عزیز سازمان ملل بیچاره پس خیلی هم در مورد جنایات جنگی در سوریه دروغ نمی گفته چون همین واگنرها در سوریه متحد ما بودند
تابناک در یک حرکت غیر ژورنالیستی تمام اخبار اوکراین را ادعا می نامد ولی حرف های طرف مقابل را با آب تاب واقعی جلوه می دهد . مسکو برای ادعاهایش نه مدرکی نشان می دهد نه فیلم و نه عکسی . تابناک در این حرکت اشتباهش سهوا
در متن خبر کریمه را اشغال شده توسط روسیه خطاب کرده !!!!! بشدت منتظریم تا بعد از شکست روسیه تابناک چگونه اخبار را مدیریت خواهد کرد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
تابی تودیه دیگه چه انتظاری داری ولی ما همچنان دوستش داریم
آمریکا و تروئیکا به گفته کارشناسان سیاسی خودشان می خواستند با نفوذ در اوکراین به امپراطوری روس پایان دهند گویی بد در تله روس ها گرفتار شده اند و امپراطوری خودشان به خطر افتاده و مثل این است که گفته می شود "چاه نکن بهر کسی اول خودت بعدا کسی" ولی این وسط مردم بیگناه زیادی کشته شدند که این مایع تاسف است.
از سوی دیگر آمریکا و تروئیکا فکر می کردند فقط خودشان زرنگ هستند و می توانند با تحریم گسترده روسیه این کشور را در تنگنای اقتصادی شدید قرار دهند ولی روس ها هم از طریق لغو قرارداد کریدور غلات دریای سیاه پنج شرط پیش روی آمریکا و تروئیکا قرار داده اند که چاره ای جزء پذیرش آنها ندارند و این جا هم یک پشت دستی به آمریکا و تروئیکا زدند. آمریکا و تروئیکا زیادی خوش خیال بودند اگر فکر می کردند روسیه هم عراق و افغانستان است که بتوانند ویرانگری کنند و بعد قسر در بروند، نوش جانتان، حق کشی کردید و خون انسان های بی گناه زیادی را بی دلیل ریختید، حقتان است که گرفتار شوید.
پاسخ ها
محمد فقیه نوری
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
آمریکا و تروئیکا اروپایی آن الان در مسکو رژه پیروزی میرند
روسیه میگه مرکز تصمیم گیری در اوکراین رو زده باید بگم مرکز تصمیم گیری در واشنگتن هست اگر میتونی برو بزن ضمنا پولهاتونم بایدن گرفته میتونی برو پس بگیر امروز هم گفته تا خسارت کیف رو ندن پولها آزاد نمیشه به این میگن نظم جدید جهانی که پولهای یک قدرت هسته ای رو میگیرن 300 هزار سربازشم میکشن ولی کاری نمیتونه بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
آیا خبر داری این نظم جدید جهانی که می گویی آتش بحران در شرق اروپا را شعله ور کرد و با ارسال تجهیزات گسترده نظامی بر آتش جنگ افروزی دمید و اگر بیشتر ادامه دهد دنیا را دچار بی نظمی جدید جهانی خواهد کرد.
کل اوکراین را با سیاست های غلطشان "نابود" کردند و حال سیاست مدار کهنه کار فرانسه "سارکوزی" به طور مستقیم و مقامات سیاسی آمریکا در لفافه گاه و بی گناه عنوان می دارند اوکراین جزیره کریمه را به روس واگذار کند و جنگ را خاتمه دهد تا صلح و امنیت جهانی تهدید نشود و فردا اگر دیدی آمریکا و تروئیکای همدستش خودشان برای خاتمه جنگ جزیره کریمه را دو دستی به روس واگذار کردند زیاد تعجب نکن.
البته خود مقامات اوکراین هم تقصیر کار بودند که بیش از بیش به این نظم جدید جهانی اعتماد کردند و اوکراین امروز چوب این اعتماد بیش از حد را می خورد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
دوتا اتم که بخوره وسط نیویورک پول ها رو سه دستی پس میده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
کسی که مدام زور میگه و تحریم میکنه بالاخره تحریم دونش پاره میشه
تحریم وقتی از یه حد بگذره اثرش عکس میشه
هدف آمریکا تضعیف قدرت پوشالی روسیه بود که به اهداف خودش داره میرسه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
قدرت پوشالی روسیه!!! اونکه پوشالیه کاخ سفیده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
برعکس اتفاقا جنگ کشورها و قوی میکنه مثل جنگ ایران عراق که ایران رو تبدیل به قددت نظامی کرد
دربازی شطرنج روسیه ازقبل حرکتها را برنامه ریزی کرده است .درحقیقت با اروپا وآمریکا می جنگد وقتی تمام ادوات آنها درمیدان دیده میشه یعنی جنگ با غرب ولی عملا میگویند ما وارد نمیشویم .دیگه دوره های جنگ جهانی ۱و۲ گذشته وآمریکا وغرب خیلی آسیب پذیرتر ازگذشته هستند ضمنا موشک روسی به ماه توسط آمریکااییها به ماه برخورد کرد ومنهدم شد وهدایتش را ازدست روسها گرفتن وکوبندندش به ماه
اف١۶ هواپیمایی قدیمی و متعلق به 50 سال پیش هستش و به راحتی منهدم و تکه تکه خواهد شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
مثل اس 400 روسیه که ادعا میکرد برترین سامانه دفاعی جهان هست و توسط یک ک.شک استورم شادو و از فاصله 200 کیلومتری هدف قرار گرفت . در ضمن اف 16 در چند دهه پیش اولین مدلش را تولید کردند و نسل جدیدش خیلی به روزتر و مجهزتر هست . خیلی بهتر از لگن های روسی .
بدون شک با تضعیف روسیه و اجماع بین‌المللی الان بهترین زمان برای گرفتن انتقام ایران ازین فاحشه ی معلوم الحاله اگر سیاسیون بفهمند
روسیه آزاد می‌شود پوتین ساقط
اس ۴۰۰ ها از سیستم های مطرح جهان بود اکنون مشخص شد آسیب پذیر است این یعنی تسلط هوایی روسیه از بین خواهد رفت و این مقدمه شکست روسیه است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
اس 400 ها یک به یک نابود خواهند شد و تنها نقطه برتری مسکو در این جنگ که برتری هوایی بود از بین خواهد رفت . از فردا هم نقاط حساس مسکو را هدف قرار خواهند داد و پوتین بدبخت هم که جرات استفاده از تسلیحات هسته ای را ندارد . جنگ تقریبا به پایانش نزدیک می شود .
اس ۳۰۰ و اس ۴۰۰ که روسیه در فروش آن را به ایران ناز میفروخت حال شرق گداها بدانند چگونه برای خرید سوخو ۳۵ بیخود تلاش می کنند آن که مسلم است در برابر تکنولوژی غرب روسیه حرفی برای گفتن ندارد و چون به نیروی انسانی خود ارزش قایل است جنگ زمینی را از خود دور میسازد
در کل جهان هستی در بین تمام کشور های جهان مردمی خونخوار تر از روس و مدیر کشوری مثل پوتین خونخوار پیدا نخواهید کرد سیاست روس بر مبنای
خیانت
دورویی
منافع خاص خود
جنایت های بی شرمانه
منافق
زورگو. و وووووو
متاسفانه کشور هایی هم از روی ناچاری آویزان اینها میشه که حمایت کنند
غافل از آنکه از گرگ کمک خواستن ابلهی است
پاسخ ها
آزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
در بلاهت بعضی ها شکی نیست . خیانت های مسکو از عدم تکمیل نیروگاه هسته ای شروع شد . همگامی با دیگران برای تحریم ایران ، عدم فروش سلاح به ایران ، و اخیرا هم ماجرای جزایر سه گانه و عدم تحویل بنزین و سوخو 35 . خواب خرگوشی بعضی ها زمانی پایان خواهد یافت که ملک الموت را در کنار خود احساس کنند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۳
از روسیه بدتر هم هست
انگلیس و آمریکا بسیار آلوده تر و کثیف تر هستند
ملت ایران طرفدار اوکراین هستند و دولت مردان هم بی طرف این از ایران کسی در دنیا پشت سر ایران حق ندارد صحبت غیر از این بکند
ای کاش کمی از غیرت و وطن پرستی دولت و مردم اوکراین در ایران دوره قاجار بود که حقارت شکست و تحویل ۴۰ درصد از خاک خود را به روسیه را به دوش نمی کشیدیم
قهرمانان ژانویه را آزاد کنید
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
آخرین اخبار
وب گردی