بازدید 1750

خسارت آتش‌سوزی جزیره مائویی ۶ میلیارد دلار برآورد شد

بر اساس بررسی‌های صورت گرفته توسط موسسه تحقیقات اقتصادی مودی، خسارت مادی آتش‌سوزی در جزیره مائویی از ۴ تا ۶ میلیارد دلار برآورد شده است.
کد خبر: ۱۱۸۹۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۴ 24 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از راشا تودی، خسارات ناشی از مرگبارترین آتش‌سوزی در تاریخ ایالات متحده که جان بیش از ۱۰۰ نفر را گرفت و خانه‌ها و مشاغل بی‌شماری را در ایالت هاوایی ویران کرد، بر اساس برآورد موسسه مودی می‌تواند از ۴ تا ۶ میلیارد دلار متغیر باشد.

این موسسه تحقیقاتی اعلام کرد: این برآورد تنها منعکس‌کننده زیان مستقیم و غیرمستقیم ناشی از آسیب به دارایی‌های فیزیکی است و تأثیر آتش‌سوزی بر تولید ناخالص داخلی هاوایی، هزینه‌های دولت برای واکنش به فاجعه و رسیدگی به آسیب‌دیدگان یا هزینه اجتماعی آتش‌سوزی را در نظر نمی‌گیرد.

این برآورد شامل خسارات مالی و وقفه در کسب و کار است و دارایی‌های مسکونی، تجاری، صنعتی، خودرویی و زیرساختی را پوشش می‌دهد.

بر اساس این گزارش، بیشترین خسارت در شهر تاریخی لاهاینا به بار آمده است، جایی که آتش‌سوزی بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ هکتار را سوزاند و حدود ۲ هزار و ۲۰۰ سازه را ویران کرد.

به گفته موسسه مودی، به دلیل زمان بر بودن فرآیند بازسازی، هزینه‌های واقعی پیش بینی شده به دلیل تورم افزایش بسیار زیادی خواهد داشت و از همین رو بازسازی در عمل بسیار پرهزینه خواهد بود. انتظار می‌رود که بیمه حدود ۷۵ درصد یا بیشتر از خسارت وارد آمده را پوشش دهد زیرا آتش‌سوزی‌های جنگلی تحت پوشش بیمه‌نامه‌های معمولی هستند.

به نوشته راشا تودی، آتش‌سوزی جزیره مائویی مرگبارترین آتش‌سوزی در ایالات متحده در بیش از یک قرن گذشته بود و تعداد تلفات ناشی از این حادثه تا کنون به حداقل ۱۱۵ نفر رسیده است و یک هزار و ۱۰۰ نفر نیز همچنان مفقود هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی