بازدید 1796

بازار اروپا هدفی جذاب برای هکر‌ها

دلایل مختلفی از جمله ضعف در زیرساخت‌های سایبری باعث شده تا بازار اروپا به هدفی جذاب برای مجرمان سایبری تبدیل شود.
کد خبر: ۱۱۸۹۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴ 23 August 2023

به گزارش تابناک- بازار اروپا در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای برای هکر‌ها جذاب شده که دلایل آن بسیار زیاد است.

منطقه اروپا برای مدت طولانی به عنوان یک مرکز برای فعالیت‌های تجاری و مالی در نظر گرفته شده است، که این موضوع آن را به یک هدف اصلی برای هکر‌هایی تبدیل کرده است که به دنبال استفاده از آسیب‌پذیری‌ها در شبکه‌های شرکتی و دولتی هستند.

به گزارش «سایبر ترپ»، اکنون مجرمان سایبری از هوش مصنوعی، فیشینگ یا باج‌افزار‌ها برای هدف قرار دادن شرکت‌هایی با هر اندازه‌ای استفاده می‌کنند. 

ضعف در زیرساخت‌های امنیت سایبری

با وجود سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی که در سراسر اروپا در بخش امنیت سایبری انجام شده است، اما ضعف در زیرساخت امنیت سایبری همچنان وجود دارد.

بسیاری از سازمان‌ها برای همگام شدن با چشم‌انداز تهدید در حال تحول تلاش می‌کنند، اما ممکن است منابع یا تخصص لازم برای اجرای اقدامات امنیتی موثر را نداشته باشند. 

این وضعیت فرصت‌هایی را برای مجرمان سایبری ایجاد می‌کند تا از آسیب‌پذیری‌ها استفاده کرده و حملات سایبری را انجام دهند. 

چهار کشور از ۱۰ کشور جهان که بیش‌تر تحت تأثیر حملات سایبری قرار دارند، در بازار اروپا هستند. 

رشد در تحول دیجیتال

اروپا در سال‌های اخیر شاهد رشد قابل توجهی در تحول دیجیتال بوده است، به طوری که بسیاری از کسب‌وکار‌ها و سازمان‌ها از فناوری‌های دیجیتال برای ساده‌سازی عملیات و بهبود کارایی استقبال می‌کنند.

در حالی که این تغییر فوایدی را برای اروپا به همراه داشته، اما در طرف مقابل آسیب‌پذیری‌های جدیدی نیز ایجاد کرده است که هکر‌ها می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

همانطور که داده‌های بیشتری در قالب‌های دیجیتال ذخیره و در سراسر شبکه‌ها منتقل می‌شود، سطح حمله احتمالی از سوی هکر‌ها به طور قابل توجهی گسترش یافته است. 

افزایش کار از راه دور

همه‌گیری کووید-۱۹ بسیاری از کسب‌وکار‌ها را مجبور کرد که به ترتیبات کاری از راه دور روی آورند، که فرصت‌های جدیدی را برای مجرمان سایبری ایجاد کرد.

با تعداد بیشتری از افراد که از خانه کار می‌کنند و از راه دور به شبکه‌های شرکتی دسترسی دارند، سطح حملات هکری به طور قابل توجهی افزایش یافته است. مجرمان سایبری می‌توانند از آسیب‌پذیری‌های شبکه‌های خانگی و دستگاه‌های شخصی برای دسترسی به شبکه‌های شرکتی استفاده کنند، جایی که می‌توانند داده‌های حساس را سرقت کرده یا عملیات‌های این شبکه‌ها را مختل کنند. 

بر اساس یک مطالعه انجام شده، ۸۱ درصد از سازمان‌های جهانی با افزایش تهدیدات سایبری در اوج همه‌گیری مواجه شدند.

تمرکز بالای ثروت

بازار اروپا خانه برخی از ثروتمندترین کشور‌های جهان است که بسیاری از آن‌ها دارای سرانه تولید ناخالص داخلی بالا و ذخایر مالی قابل توجهی هستند.

تولید ناخالص داخلی ترکیبی این قاره در سال ۲۰۲۲ پس از آمریکا (۲۶ تریلیون دلار) و چین (۱۹ تریلیون دلار) به ۱۶.۶ تریلیون دلار رسید. 

این امر به ویژه در بخش‌های مالی و بانکی صادق است، جایی که مجرمان سایبری می‌توانند تراکنش‌های با ارزش بالا را هدف قرار داده و داده‌های مالی حساس را به سرقت ببرند. 

تنش‌ها و درگیری‌های سیاسی

اروپا در سال‌های اخیر شاهد افزایش تنش‌ها و درگیری‌های سیاسی، به‌ویژه درباره مسائلی مانند مهاجرت و برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) بوده است. 

این موضوع باعث ایجاد جو عدم اطمینان و بی‌ثباتی شده است که مجرمان سایبری از آن استفاده می‌کنند.

در مواقع آشفتگی سیاسی، سازمان‌ها و دولت‌ها ممکن است تمرکز کمتری بر امنیت سایبری داشته باشند، که این موضوع می‌تواند فرصت‌هایی را برای مجرمان سایبری ایجاد کند تا حملات خود را انجام دهند. 

در نتیجه، بازار اروپا به دلیل طیف وسیعی از عوامل از جمله تمرکز ثروت، رشد تحول دیجیتال، افزایش کار از راه دور، تنش‌ها و درگیری‌های سیاسی و ضعف در زیرساخت‌های امنیت سایبری به یک هدف جذاب برای مجرمان سایبری تبدیل شده است.

کارشناسان سایبری می‌گویند که برای سازمان‌ها و دولت‌ها در سراسر اتحادیه اروپا ضروری است که امنیت سایبری را در اولویت قرار دهند و روی اقدامات امنیتی قوی برای محافظت در برابر تهدیدات سایبری سرمایه‌گذاری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست