بازدید 65336
۲

تعداد نمایندگان مجلس به ۳۴۰ نفر می رسد؟

مهر نوشت: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره طرح اصلاح جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آن‌ها داد.
کد خبر: ۱۱۸۹۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷ 23 August 2023

به گزارش تابناک، اقبال شاکری درباره طرح افزایش تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: طرح مجلس برای افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون شوراها مصوب شده، اما هنوز در صحن مجلس بررسی و تصویب نشده است. دو هفته آینده هم مجلس تعطیل است و بعد از شروع جلسات علنی مجلس اگر لایحه برنامه هفتم توسعه در دستورکار قرار نگیرد، اولین طرح در دستور، طرح مربوط به افزایش تعداد نمایندگان است.

وی بیان کرد: بر اساس این طرح به حوزه‌های انتخابیه آذربایجان غربی، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، قزوین، قم، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران و مرکزی یک نماینده اضافه می‌شود که بر حسب میزان جمعیت و اقلیم و مسائل منطقه‌ای مشخص می‌شود که در کدام حوزه افزایش اتفاق بیفتد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین به استان‌های اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، هرمزگان و یزد دو نماینده، فارس، کرمان، البرز و سیستان و بلوچستان ۳ نماینده و به تهران ۵ نماینده اضافه می‌شود.

شاکری تصریح کرد: بر اساس این طرح، شهرستان ملارد و قدس از شهریار جدا می‌شوند و هر کدام یک نماینده خواهند داشت و حوزه انتخابیه قدس، ملارد و شهریار تبدیل به حوزه انتخابیه شهریار می‌شود.

وی ادامه داد: حوزه انتخابیه رباط کریم و بهارستان که یک نماینده داشتند، از هم جدا می‌شوند و هر کدام یک نماینده خواهند داشت. پردیس از شهر تهران جدا می‌شود و نماینده مستقل خواهد داشت و حوزه انتخابیه ورامین، پیشوا و قرچک یک نماینده داشته که یک نماینده دیگر به آن اضافه می‌شود و دارای دو نماینده می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در خود حوزه انتخابیه شهر تهران با توجه به اینکه پردیس از آن جدا می‌شود، تبدیل به حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر می‌شود، اما تعداد نماینده‌های تهران کم نمی‌شود. در کل این تغییرات، ۴۰ نماینده اضافه می‌شود و تعداد نمایندگان از حدود ۳۰۰ نفر به ۳۳۰ تا ۳۴۰ نماینده می‌رسد. اگر این مصوبه کمیسیون بعد از برنامه هفتم در مجلس بررسی شود، به انتخابات امسال نمی‌رسد.

وی تاکید کرد: این طرح اصلاً ربطی به اصلاح قانون انتخابات ندارد و خیلی قبل تر از طرح انتخابات تناسبی و اینکه احزاب و گروه‌ها تعداد نماینده ای مشخص در مجلس داشته باشند، وجود داشته است.

منبع: مهر
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۲
بی خیال فقط هزینه رو دست مردم می ذارن و کوچکترین فایده ای هم ندارن
دوتا از کارهای مفید این مجلس انقلابی برای مردم و میشه بیان کنید؟؟؟؟؟حالا چه ده نفر چه چهارصد نفر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی