بازدید 2646

آتش سوزی گسترده در ۷ استان ترکیه

آتش سوزی وسیع و پراکنده در جنگل‌های ترکیه، تخلیه ۹ منطقه مسکونی در چاناک قلعه را در پی داشت.
کد خبر: ۱۱۸۹۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹ 23 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، این آتش سوزی از ظهر امروز سه شنبه (۳۱مردادماه) در ۲۳ نقطه از جنگل‌های هفت استان چاناک قلعه، بورسا، بیلعجیک، کجاالی، کاستامونو، بالیک اسیر و موغلا آغاز شده و به علت وزش باد شدید در زمان کوتاهی به ده‌ها منطقه مسکونی سرایت کرده است.

تلاش نیرو‌های آتش نشانی از زمین و هوا با ده‌ها هواپیما، بالگرد و کامیون آتش نشانی، برای مهار آتش ادامه دارد. تا لحظه ارسال این خبر تخلیه ۹ منطقه مسکونی چاناک قلعه از جمله مجتمع دانشگاهی چاناک قلعه ادامه دارد.

بنا بر اعلام رسانه‌های ترکیه، شعله‌های آتش به نزدیکی پایگاه راداری و بیمارستان دولتی چاناک قلعه رسیده است. وزارت حمل و نقل ترکیه نیز تا اطلاع بعدی تردد دریایی از تنگه داردانل را به حالت تعلیق درآورده است.

بنا بر اعلام سازمان هواشناسی ترکیه، گرمای طاقت فرسا و وزش باد شدید تا پایان این هفته در سراسر ترکیه خطر آتش سوزی‌های گسترده جنگلی را افزایش خواهد داد.

گفتنی است؛ سه سال قبل در بزرگترین آتش سوزی جنگلی تاریخ ترکیه که ۲۰ روز در ۵۳ استان این کشور ادامه یافت، هزاران هکتار جنگل در آتش سوخت و ده‌ها کشته و زخمی برجا گذاشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار