بازدید 1754

انگیس گروه واگنر را سازمان تروریستی معرفی می‌کند

منابع نزدیک به دولت انگلیس گفتند که لندن در هفته‌های آینده گروه واگنر را به عنوان یک سازمان تروریستی معرفی خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۸۹۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹ 23 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، روزنامه فایننشال تایمز بامداد چهارشنبه نوشت که انتظار می‌رود «سوئلا بریورمن» وزیر کشور انگلیس طبق قانون تروریسم ۲۰۰۰ و پس از چند ماه بررسی حقوقی، این تصمیم را اعلام کرد.

این اقدام پس از آن انجام می‌شود که نمایندگان مجلس انگلیس دولت این کشور را به بی عملی متهم کردند. انگلیس پیش از این یوگنی پریگوژین موسس واگنر و برخی از فرماندهان ارشد آن را تحریم کرده بود.

معرفی واگنر به عنوان سازمان تروریستی این گروه را در کنار داعش و القاعده قرار می‌دهد و باعث می‌شود که که دارایی‌های آن مشمول تعلیق یا مصادره شود.

دولت انگلیس به تاخیر در اجرای «اختیارات قوی ضدتروریسم» برای مبارزه با واگنر متهم شده‌اند. کمیته امور خارجی مجلس عوام انگلیس در ماه ژوئیه گفت که دولت تقریبا به مدت یک دهه واگنر را «دست‌کم گرفته» و باید آن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهد.

سازمان اطلاعات انگلیس اعلام کرد که در پی شورش ماه ژوئن واگنر مسکو احتمالا دیگر از این گروه حمایت مالی نمی‌کند.

بر اساس گزارش سازمان اطلاعات انگلیس، گروه واگنر با توجه به قطع حمایت مالی مسکو و چالشی که این قطع حمایت در پی خواهد داشت، احتمالاً برای صرفه‌جویی در هزینه‌های حقوق کارکنان خود به سمت یک فرآیند کاهش اندازه و پیکربندی مجدد حرکت خواهد کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی