بازدید 2034

۲۰ هزار اقامتگاه در یک پلتفرم آنلاین آماده رزرو هستند

کد خبر: ۱۱۸۹۰۲۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱ 22 August 2023

۲۰ هزار اقامتگاه در یک پلتفرم آنلاین آماده رزرو هستند

جاباما می‌گوید بیش از ۲۰ هزار اقامتگاه در پلتفرم آنلاین این کسب و کار قابل رزرو هستند؛ در حالی که این عدد نسبت به گذشته رشد قابل توجهی داشته است.

کمتر از یک ماه پیش در نخستین گزارش تخصصی جاباما، اعلام شده بود که بیش از ۱۸ هزار اقامتگاه در این پلتفرم فعال هستند. اما حالا مدیران جاباما می‌گویند این عدد به بیش از ۲۰ هزار اقامتگاه رسیده است.

در حالی که طبق آخرین بررسی‌ها سهم بازار آنلاین از رزرو اقامتگاه‌های غیرهتلی فقط ۷ درصد است، به نظر می‌رسد پلتفرم جاباما در مدت کوتاهی رشد مطلوبی داشته است.

پیش از این و بر اساس آمار منتشر شده در گزارش جاباما اعلام سده بود که اندازه بازار اقامتگاه‌های حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است و از این بازار حدود ۹۳ درصد حجم مبادلات مالی برای رزرو اقامتگاه به شیوه‌های سنتی ادامه دارد.

اما رشد تعداد اقامتگاه‌های غیرهتلی قابل رزرو در یکی از بازیگران مهم پلتفرم‌های استارتاپی گردشگری، موجب افزایش تنوع و امکان انتخاب انواع اقامتگاه از طریق آنلاین می‌شود.

به نظر می‌رسد جذب کاربران با سلایق مختلف از این مسیر، به خوبی توسعه پیدا کرده است. اتفاقی که پلتفرم‌هایی شبیه جاباما به‌ویژه در طول دو سال گذشته به خوبی در آن ایفای نقش کرده‌اند.

جاباما اکنون از امکان رزرو هتل‌های ممتاز گرفته تا امکان استفاده از ظرفیت‌های بومگردی‌های سنتی در کوچک‌ترین روستاها را به مجموع تنوع اقامتگاه‌های خود اضافه کرده است.

بر اساس گزارش‌ اخیر جاباما، بیش از ۸۶۰۰ میزبان فعال در ۳۶۱ شهر ایران، اقامتگاه‌های خود را در جاباما به مهمانان ارائه کرده‌اند و امروز بیش از ۲۰ هزار اقامتگاه فعال در جاباما قابل رزرو هستند که در مقایسه با مدت مشابه قبل، بیش از ۱۵۰ درصد رشد داشته است.

می‌توان گفت تقریبا از هر ۵ اقامتگاه موجود در ایران، یکی از آن‌ها در جاباما قابل رزرو است.

همچنین نقشه پراکندگی ظرفیت اقامتگاه‌ها در گزارش جاباما نشان می‌دهد که بیشترین اقامتگاه‌ها در استان‌های خراسان رضوی، تهران، مازندران، گیلان، اصفهان، فارس و هرمزگان قرار دارند. این درحالی است که اعلام شده بود بیشترین نرخ اشغال اقامتگاه مربوط به استان‌های خراسان شمالی، لرستان، خراسان جنوبی، قزوین و همدان است.

در گزارش جاباما اعلام شده بود که در مقایسه با نرخ ۴۶ درصدی تورم در سال ۱۴۰۱، قیمت اقامت در ایران کاهش داشته اما درآمد میزبانان جاباما همزمان با رشد این پلتفرم و افزایش تعداد سفارش‌ها بیش از ۲۲۰ درصد رشد داشته است.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست