بازدید 1965

آماده‌باش نیرو‌های مسلح کانادا برای مهار آتش جنگل‌ها

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا یکشنبه گفت که نیروهای مسلح این کشور برای مهار آتش‌سوزی‌های گسترده در استان بریتیش کلمبیا وارد عمل می‌شوند.
کد خبر: ۱۱۸۸۸۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۳ 21 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز، گسترش آتش‌سوزی‌های جنگلی در بریتیش کلمبیا باعث شده است که بیش از ۳۵ هزار نفر محل سکونت خود را ترک کنند و ۳۰ هزار نفر دیگر نیز تحت هشدار تخلیه هستند.

وخیم شدن اوضاع در بریتیش کلمبیا موجب شد که مقام‌های این استان وضعیت اضطراری اعلام کنند. آنها همچنین از شهروندان مناطق بحرانی درخواست کردند تا برای حفظ جان خود و کمک به آتش‌نشان‌ها محل زندگی خود را ترک کنند.

آتش‌سوزی جنگل‌ها در کانادا یک امر غیرمعمول نیست اما امسال این آتش‌سوزی‌ها رکوردشکن شده و کمبود بارش باران به آن دامن زده است.

این آتش‌سوزی‌ها باعث شده منابع محلی برای مهار آنها کاهش پیدا کند و کمک‌های دولتی و ۱۳ کشور به بریتیش کلمبیا سرازیر شود. تاکنون دستکم چهار آتش‌نشان جان خود را از دست داده‌اند.

آتش مجموعا حدود ۱۴۰ هزار کیلومتر مربع از زمین‌های کانادا را از بین برده است. این مساحت با اندازه ایالت نیویورک آمریکا برابر است.

همچنین از آغاز آتش‌سوزی‌ها نزدیک به ۱۶۸ هزار نفر در کانادا مجبور به تخلیه مناطق سکونت خود شده‌اند؛ رقمی که تمام رکوردها را شکسته است.

مقام‌های کانادایی پیش‌بینی کرده‌اند که به دلیل کاهش بارش‌ها و شرایط شبه‌قحطی، آتش‌سوزی‌ها در پاییز نیز ادامه پیدا کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست