بازدید 4681
۱

چگونه یک وکیل خوب پیدا کنیم

کد خبر: ۱۱۸۸۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۸ 20 August 2023

چگونه یک وکیل خوب پیدا کنیم ؟ اگر این سوال ذهن شما را درگیر کرده است نشان دهنده این است که شما شخصیتی محقق دارید و قبل از انتخاب وکیل تحقیقات لازم را به عمل میاورید.

اجاره دهید قبل از اینکه جواب سوالتان را بدهیم این موضوع را الویت بندی کنیم.

الویت های قبل از انتخاب وکیل :

  • استعلام وکیل (اگر شخص وکیل پروانه نداشته باشد دیگر خوب و بد معنی ندارد)
  • تخصص وکیل (در صورتی که وکیل در حوزه مشکل شما تخصص داشته باشد موفقیت بالا میرود)
  • تجربه وکیل (وکیل با تجربه بالای 5 سال موفقیت را بالا میبرد)
  • اخلاق وکیل (مادامی که وکیل اخلاق را رعایت نکند دیگر پرونده اهمیتی ندارد)
  • پروانه وکیل ( بسیار مهم است که پروانه شخص وکیل برای همان شهر باشد)
  • پیگیری پرونده ها ( بسیار مهم است که وکیل تمامی جلسات را شرکت کند)
  • حق الوکاله منصفانه ( حق الوکاله منصفانه از خصوصیات یک وکیل با شرف است)
  • رزومه وکیل ( اگر دسترسی به رزومه وکیل داشته باشید بهتری میتوانید انتخاب کنید)

چگونه به رزومه وکیل و تخصص او دسترسی پیدا کنیم ؟ متاسفانه کمتر وب سایتی در کشور رزومه کامل وکلا را در اختیار مردم قرار میدهند و بیشتر آن ها نهایتا رزومه کوتاه 10 را ارائه میدهند، اما خبر خوشی که برای شما داریم این است که چنانچه ساکن البرز و کرج هستید میتوانید به صفحه وکیل کرج سایت پارس وکیل مراجعه کنید و رزومه تمامی وکلای کرج به همراه تخصص هایشان را مشاهده کنید.

چگونه به رزومه وکلا در سایر شهر های ایران دسترسی پیدا کنیم ؟

متاسفانه در جواب به این سوال باید بگوییم که فعلا نمیتوانیم سایت مرجعی در سایر شهر ها معرفی کنیم ، اما بهترین پیشنهادی که میتوانیم به شما دهیم این است که سعی کنید وکیلی را انتخاب کنید که عضو کانون وکلای دادگستری (اسکودا) باشد ، زیرا علم وکلای کانون اثبات شده است و شما میتوانید با خیال راحت پرونده خود را به او بسپارید.

شما میتوانید با ورود به سایت پارس وکیل به رزومه کامل وکلا در شهر های : شهریار + کرج + مهرشهر + فردیس + هشتگرد + نظر آباد + عظیمیه + طالقانی + گوهردشت + ملارد + مارلیک + سراسیاب + اندیشه + صفادشت و تمامی منطقه البرز و حومه و همچنین در غرب تهران دسترسی داشته باشید.

چگونه وکیل عضو کانون وکلا را استعلام کنیم؟ کافیست جمله زیر را جستجو کنید و در نقطه چین نام شهر خود را وارد کنید.

"جستجوی وکیل کانون ............" 

بر روی لینک یک کلیک کنید و در صفحه باز شده نام و نام خانوادگی وکیل را وارد کنید ، نهایتا اطلاعات وکیل احراز میشود.

چگونه یک وکیل خوب پیدا کنیم ؟ در ادامه با ما همراه باشید...

چگونه یک وکیل خوب پیدا کنیم

چگونه یک وکیل خوب پیدا کنیم ؟ (وکیل متخصص)

وکیل متخصص کیست ؟ این سوال چه چیز را در ذهن شما تداعی میکند؟ آیا میدانید وکالت هم همانند پزشکی تخصصی شده است ؟! تخصص های وکیل به چند دسته تقسیم میشود ؟

انواع تخصص های وکیل :

  • وکیل ملکی
  • وکیل خانواده
  • وکیل کیفری 
  • وکیل حقوقی
  • وکیل ثبتی

این ها دسته بندی شاخه های تخصصی وکلا است ، اما در ادامه هر کدام از اینها را برای شما جداگانه شرح میدهیم تا بیشتر با مفاهیم آن آشنا شوید.

چگونه یک وکیل خوب پیدا کنیم ؟ در ادامه با ما همراه باشید...

هشدار حتما مطالب زیر را بخوانید تا آگاهی خود را قبل از انتخاب وکیل افزایش دهید.

وکیل خانواده کیست ؟

وکیل خانواده وکیلی است که به تمامی موضوعات حقوقی مربوط به زندگی زناشویی افراد نظیر : حضانت ، نفقه ، تغییر نام ، تغییر سن ، مهریه ، حذف نام همسر و... اشراف کامل داشته همچنین وکیل خانواده زمانی این برچسب را ازآن خود میکند که بالای 200 پرونده خانواده انجام داده باشد ، چنانچه ساکن استان تهران و البرز هستید میتوانید با مراجعه صفحه وکیل خانواده در کرج  سایت پارس وکیل به لیست کامل وکلای خانواده مناطق : شهریار + کرج + ملارد + هشتگرد و تمامی نقاط البرز و حومه دسترسی داشته باشید.

وکیل کیفری کیست ؟ 

وکیل کیفری وکیلی است که به تمامی جرایم و قوانین مربوط به آن اشراف کامل داشته باشد ، جرایمی نظیر : کلاهبرداری + قتل + سرقت + مواد مخدر + قاچاق + توهین و تهدید + جرایم پزشکی و... همچنین تعداد پرونده های انجامی در این زمینه باید به بالای 200 پرونده برسد تا وکیل برچسب وکیل کیفری را ازآن خود کند.

اما چونه تشخیص دهیم یک وکیل کیفری است ؟ جواب : مطالعه رزومه او ، چنانچه ساکن البرز و تهران هستید میتوانید پارس وکیل را جستجو کنید و به صفحه وکیل کیفری مراجعه کنید.

وکیل ملکی کیست ؟

آیا میدانید شاخه ملکی سخت ترین و پیچیده ترین شاخه حقوقی است ؟ بنابراین وکیل ملکی باید با تمامی قوانین روز و قدیم مربوط به ملک آشنایی داشته باشد و بیش از 250 پرونده مربوط به حوزه ملک نظیر : خلع ید ، تصرف عدوانی ، الزام به تنظیم سند ، کلاهبرداری های ملکی ، تحریر و تقسیم ترکه ، سند شاهنشاهی ، فروش و اجاره مال غیر ، منابع طبیعی ، دعاوی شهرداری و ماده 100 ، تغییر کاربری اراضی ، دعاوی جهاد و .... وکیل ملکی باید در تمامی موارد مذکور که تنها شاخه ای از حوزه ملک است تخصص لازم را داشته باشد.

چگونه وکیل ملکی پیدا کنیم ؟ چنانچه اسکن استان البرز ، تهران و حومه هستید میتوانید به صفحه وکیل ملکی سایت پارس وکیل مراجعه کنید و متخصص ترین وکلای ملکی که تخصصی بر روی ملک فعالیت میکنند را مشاهده کنید.

وکیل حقوقی کیست ؟ 

وکیل حقوقی وکیلی است که صرفا پرونده های حقوقی و نه کیفری را انجام میدهد، پرونده هایی نظیر : چک ، سفته ، وصول مطالبات ، تغییر سن و... که معمولا نیازی به علم بالایی برای پیگیری ندارد.

وکیل ثبتی کیست ؟ 

وکیل ثبتی وکیلی است که جدای مراجع قضایی در مراکز دیگر نظیر ثبت اسناد ، ثبت احوال ، شهرداری، جهاد و... مشغول است برای پرونده هایی نظیر : تنظیم و اخذ سند رسمی ، تغییر نام و نام خانوادگی ، اخذ آب و برق گاز برای ملک و... از نمونه خدمات وکیل ثبتی است. 

معمولا وکلا در این حوزه تخصص فقط پرونده های ثبتی اخذ میکنند.

چگونه یک وکیل خوب پیدا کنیم ؟ در ادامه با ما همراه باشید...

چگونه یک وکیل خوب پیدا کنیم

چگونه یک وکیل خوب پیدا کنیم ؟ (تفاوت کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه)

پروانه وکیل و مرجع صادر کننده پروانه وکیل سومین اصل مهم قبل از انتخاب وکیل است ، اجازه دهید دو مرجع صادر کننده پروانه وکالت را به شما معرفی کنیم...

  1. کانون وکلای دادگستری (نهاد کاملا مستقل و عضو اسکودای جهانی سال تاسیس 1314)
  2. مرکز وکلا و مشاوران قوه قضائیه (نهاد زیر مجموعه قوه قضائیه سال تاسیس 1379)

قبل از انتخاب وکیل باید با این دو نهاد آشنایی کامل داشته باشید .

کانون وکلای دادگستری : نهادی کاملا مستقل است و اسکودای جهانی کاملا از او پشتیبانی میکند ، بسیاری از ایرانیان خارج از کشور که در کشور با مشکل حقوقی روبرو میشوند به این نهاد اعتماد بیشتری دارند، در ثانی در رابطه با مصوبه های دولت این نهاد به صورت مستقل تصمیم گیری میکند و انعطاف کمتری از خود نشان میدهد.

همچنین کانون وکلای دادگستری در آزمون های وکالت و اختبار خود ، غنی سازی علمی میکند! این به چه معناست؟

تصور کنید 10 هزار نفر در آزمون وکالت کانون وکلا شرکت کرده اند ، چه کسانی در این بین پروانه وکالت کسب میکنند ؟ جواب 200 نفر برتر! یعنی بهترین ها به مرحله بعد راه پیدا میکنند.

مرکز وکلای قوه قضائیه : این نهاد کاملا تحت کنترل قوه قضائیه بوده و مانند کانون استقلال ندارد ، و عضو هیچ نهاد بین المللی نیست. تفاوت آزمون مرکز وکلا با کانون چیست ؟ برعکس کانون آزمون مرکز وکلای قوه قضائیه غنی سازی علمی انجام نمیدهند، و اگر 10 هزار نفر در آزمون شرکت کند ، هر کس که نمرات نصبتا قابل قبولی هم کسب کنند میتوانند پروانه وکالت کسب کنند.

آزمون وکالت در کدام شهر ها از سختی بالایی برخوردار است ؟ به ترتیب : مرکز(تهران) البرز ، اصفهان ، تبریز ، اهواز ، خراسان و.... دقت داشته باشید که پروانه وکالت وکیلی که انتخاب میکنید برای کدام شهر است!

سختگیری در دوشهر البرز و تهران برای وکلا چند برابر شهر های دیگر است.

استعلام وکیل چگونه است ؟

برای استعلام وکیل کانون وکلا کافی است جمله زیر را جستجو کنید و در نقطه چین نام شهرتان را وارد کنید.

"جستجوی وکیل کانون ............" 

در لینک یک کلیک کرده و در صفحه باز شده نام و نام وکیلتان را وارد کنید.

برای استعلام وکیل قوه قضائیه چکار کنیم ؟

کافی است جمله زیر را وارد کنید و در نقطه چین نام شهرتان را وارد کنید.

"جستجوی وکیل مرکز وکلای ........... "

بر روی لینک یک کلیک کنید و نام و نام خانوادگی وکیلتان را وارد کنید.

همانند تصویر زیر.....

چگونه یک وکیل خوب پیدا کنیم

کلام آخر 

با نکاتی که خدمتتان عرض کردیم تا حدودی متوجه شدید که چطور میتوانید یک وکیل خوب پیدا کنیم، اما مهم ترین نکته اخلاق شخص وکیل است ، مادامی که شخص وکیل از اخلاق خوب برخوردار نباشد ، دیگر علم او حائز اهمیت نیست.

سپاس

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
این حرفا رو از کجات دراوردی ؟؟
مرکز وکلا بسیار قویتر و باسوادتره ؟
چند گرفتی عزیز؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست