بازدید 2259

وضعیت بحرانی ایمنی ۱۲ پاساژ در تهران

وضعیت بحرانی ۱۲ پاساژ در تهران؛ «آتش‌نشانی درگیر می‌شود تا به مالک بگوید می‌خواهد جان و مال او را نجات دهد»
کد خبر: ۱۱۸۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰ 20 August 2023

به گزارش تابناک، میزان نوشت: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: از ۷۱۵ پاساژ موجود در تهران ۱۵ پاساژ وضعیت بحرانی دارند که ۳ پاساژ بازسازی شد، اما ۱۲ پاساژ هنوز در وضعیت بحرانی قرار دارند.

قدرت‌اله محمدی در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه آتش‌نشانی درگیر می‌شود تا به مالک بگوید می‌خواهد جان و مال او را نجات دهد، اظهار کرد: ما درگیری عجیبی در بازار داریم و از ۷۱۵ پاساژ موجود در تهران ۱۵ پاساژ وضعیت بحرانی دارند که ۳ پاساژ بازسازی شد، اما ۱۲ پاساژ هنوز این وضعیت را دارند.

وی با بیان اینکه دسترسی به زیرزمین‌ها بسیار سخت و پیچیده است، یادآور شد: اتفاقی در ساعت ۳ بامداد پنجشنبه در پاساژ قیصر با کاربری وسایل آرایشی و بهداشتی و خرازی رخ داد و این در شرایطی بود که میزان دپوی پاساژ پنج برابر حد استاندارد آن گزارش داده شده است.

محمدی با بیان اینکه نیروهای ما ظرف پنج دقیقه به محل حادثه رسیدند، تصریح کرد:، چون درگیر بودند که خودشان آتش را خاموش کنند، ۲۰ دقیقه دیر گزارش را اعلام کردند، اما با این وجود ما ۱۵۰ نیرو را با ۴۰ دستگاه از ۱۳ ایستگاه به محل حادثه اعزام کردیم تا از سرایت آتش به سایر واحدها جلوگیری شود.

وی افزود: علت آتش‌سوزی اتصال در سیم‌کشی برق بود و پس از آتش‌سوزی در سقف، این آتش به سمت زیر زمین سرایت می‌کند؛ علیرغم اینکه می‌گوییم پیش از انجام هر کاری در حوادث به آتش نشانی اعلام کنند، متأسفانه ۲۰ دقیقه دیرتر گزارش دادند و از ۱۱۰ مغازه ۳۰ تا ۴۰ مغازه آسیب ۲۰ تا ۱۰۰ درصدی دیدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه این پاساژ سابقه خوبی ندارد و در سال ۹۳ اولین اخطار را دریافت کرده است، گفت: بیش از ۹ بار، همکاران ما در معاونت پیشگیری سازمان به این پاساژ اخطار دادند، اما مالکین و کسبه توجهی نکردند و دچار خسارت سنگین مالی شدند و اگر این تعداد نیرو را اعزام نمی‌کردیم پاساژهای دیگر نیز دچار حریق می‌شدند.

محمدی با تأکید بر اینکه اگر حادثه در ساعت پیک ترافیک اتفاق می‌افتاد فاجعه سخت‌تری رخ می‌داد، یادآور شد: وزارت صمت، وزارت کار و دیگر نهادها باید وارد عمل شوند؛ بسیاری از پاساژها بیمه شدند، اما با کدام مجوز؟ این موارد از گلوگاه‌هایی هستند که می‌توانیم مالکان را مجبور کنیم تا برای ایمن‌سازی اقدام کنند. وقتی کار به پلمب این مراکز می‌رسد جو روانی با محوریت اشتغال ایجاد می‌کنند؛ لذا از اعضای شورا می‌خواهیم تا حادثه‌ای خطرناک‌تر رخ نداده، حتما نسخه‌ای برای بازار تهران تهیه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست