بازدید 33062

جزئیات خط متروی تهران-ورامین

معاون فنی و مهندسی شرکت متروی تهران در مورد خط متروی تهران-پیشوا - ورامین توضیحاتی ارائه کرد و گفت: به محض آغاز کار، ۳.۵ تا ۴ سال لازم است تا احداث این خط انجام شود و با در نظر گرفتن موارد مورد نظر برای احداث خط نیاز به ۸۰۰۰ میلیارد تومان تأمین منابع مالی داریم.
کد خبر: ۱۱۸۸۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰ 19 August 2023

به گزارش «تابناک»، پرویز ظهراب زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص وضعیت مترو تهران – پیشوا – ورامین، گفت:  پروژه اتصال تهران به ورامین از طریق خطوط راه آهن ریلی از ۱۰ سال پیش در بلاتکلیفی بسر می برد. در واقع اختلاف نظری وجود داشت که آیا اساساً  این اتصال باید توسط شبکه متروی تهران صورت گیرد یا اینکه شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با قطار حومه ای باید مسافران آن را پوشش دهد. در این مدت طی دو نوبت، مدیریت احداث خط ارتباطی تهران - ورامین بین شرکت مترو و شرکت راه آهن جابجا شد.

وی با بیان اینکه در خرداد ماه سال جاری طی سفر استانی رئیس جمهور مقرر شد پروژه احداث خط ریلی تهران - ورامین  و پیشوا هر چه سریعتر تعیین تکلیف شود، گفت: بعد از این تصمیم ، ضمن توافقی که با شرکت راه آهن انجام دادیم ، مقرر شد یک مشاور بیطرف در مورد بروزرسانی مطالعات خط تهران - ورامین اقدام کند.

ظهراب زاده با بیان اینکه مطالعات سال ۱۳۹۸ یک مشاور فرانسوی نشان داده بود که در افق سال ۱۴۰۴ و در اوج ساعات ترافیک، حدود ۱۰ هزار و ۲۰۰ سفر در ساعت ، ظرفیت جذب مسافر در این مسیر وجود دارد، اظهار کرد: مطالعات بروز رسانی شده مشاور نشان می دهد که در افق سال  ۱۴۲۰ این تعداد جابجایی به ۱۵ هزار سفر در ساعت  می‌رسد و همین امر اثبات می کند که برای جابجایی این حجم مسافر،  به یک سیستم حمل و نقلی «انبوه بر» همان مترو، نیاز است.

وی با اشاره به اینکه بررسی‌های مشاور طرح بر احداث مترو در مسیر تهران - پیشوا - ورامین صحه گذاشت، گفت: البته در حال حاضر وسیله حمل و نقلی ریل باس در مسیر تهران به ورامین با ظرفیت جابجایی ۴۰۰۰ نفر فعال است؛ اما کلا در طول روز ، دو سفر یعنی یکی در هنگام صبح و یکی بعدازظهر انجام می شود که با آمدن مترو ، این سیستم حمل و نقلی باید کاملا متحول شود.

معاون فنی و مهندسی شرکت متروی تهران با تاکید بر اینکه مطالعات نشان می‌دهد که برای پوشش این حجم مسافر در افق سال ۱۴۲۰ باید از مدلی مشابه قطار تهران – کرج استفاده کنیم، ادامه داد: پس از بررسی ۳ گزینه پیشنهادی ، ‌به این نتیجه رسیدیم که برای خط متروی تهران – ورامین - پیشوا با طول حدودی ۵۵ کیلومتر ، باید از قطارهای دو طبقه که از برق بالاسری تغذیه می‌کنند، استفاده کرد.

وی با بیان اینکه بعد از آماده شدن گزارش مشاور و تأیید معاونت فنی شرکت راه آهن، این گزارش را برای معاونت فنی استانداری تهران ارسال کردیم و آنها هم این گزارش را برای معاون اجرایی رئیس جمهور فرستادند تا اقدامات عملیاتی لازم مبنی بر تسریع در اجرای دستور رئیس جمهور (تعیین تکلیف پروژه و واگذاری مدیریت احداث این خط به شرکت متروی تهران ) انجام شود، افزود: به محض آنکه معاون اجرایی رئیس جمهور، دستور لازم را به ما ابلاغ کند، شرکت متروی تهران عملیات اجرایی احداث خط متروی تهران- پیشوا - ورامین را آغاز خواهد کرد.

معاون فنی و مهندسی شرکت متروی تهران در پاسخ به این سوال که به چه میزان اعتبار برای احداث این خط نیاز است؟ گفت: این مسیر ریلی ۵۵ کیلومتر طول دارد که بر اساس تعهداتمان، به محض آغاز کار، ۳.۵ تا ۴ سال لازم است تا احداث خط متروی تهران - ورامین - پیشوا انجام شود اما چون در حال حاضر برخی اقدامات زیرساختی انجام شده از قبل نیاز به بهسازی دارد و همچنین از آنجایی که تامین ناوگان جدید لازم است ، با احتساب این دو مورد و همچنین به قیمت امروز ، برای احداث خط متروی تهران - پیشوا - ورامین نیاز به ۸۰۰۰ میلیارد تومان تأمین منابع مالی است.

ظهراب زاده در ادامه گفت: دقت داشته باشید که این رقم ، به قیمت امروز کالا و خدمات است و هر چه زمان طولانی‌تر شود، این عدد هم قاعدتا افزایش می‌یابد. همچنین در طرح اولیه،  این خط با چهار ایستگاه طراحی شده و اگر قرار باشد بر اساس نیاز جمعیتی تعداد ایستگاه‌ها اضافه شود ، این مبلغ هم افزوده می‌شود.

معاون فنی و مهندسی شرکت متروی تهران در پایان افزود : خط متروی تهران - پیشوا - ورامین در ایستگاه شهر ری به خطوط ۶ و یک متروی تهران متصل خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱۵
کم اختلاس کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
دیگه چرت نگو
شماره کارت بفرستین واستون بزنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۸
این همه توسعه و پیشرفت را نمیبینید
تموم شد؟
خيلي تأثیر گذار بود
برای زیرگذروپل کارخانه قندواحداث آن تابلوروزشمارنصب کرده بودند چنانچه لطف کنندروزشماری بعدازتامین۸۰۰۰همت نصب نمایندباعث دلخوشی وامیدواری است .
ورامین از مهمترین شهرهای استان تهران میباشد که فاصله بسیارکمی با شهر تهران دارد، خط مترو تهران _ ورامین میبایستی سالها قبل انجام میشد، یعنی بسیار زودتر از خط مترو تهران _ شهر پرند ، ضمنا احداث خط مترو تهران _ ورامین نباید ۴سال طول بکشه، مردم این شهر بر گردن انقلاب اسلامی حق زیادی دارند،امیدواریم معاون اجرایی رییس جمهور و استاندار تهران که اهل ورامین هستند، دستور بفرمایند که خط مترو تهران _ ورامین و با اختصاص منابع مالی لازم ، هرچه سریعتر احداث و مورد بهره برداری قرار بگیرد و نهایتا تا پایان دولت سیزدهم ، مردم ورامین بتوانند با مترو به شهر تهران سفر کنند.
چرا یک فکری برای شهریار نمیکنن شهریار نگین غرب تهران مترویی حتی نزدیک این شهر نیست که مردم شهریار که قابل توجه هم هستند استفاده کنن
با این نمایندگان بی عرضه ورامین در این چند سال مترو هیج وقت راه نمی افتد
خواهشان مردم قرچک ورامین را یگم حساب گنید فقط تو سال یک بار از پانزده خرداد رونمایی می‌شود نه جاده درستی داره از وضعیت آب هر چند وقت قطع می شه هر روز تو مسیر به قرچک به تهران مسیر قعله نو صبح ها ترافیک هست خواهشن پیگیری کنید
خجالت بکشید الان چندسال ملت وسرکارگذاشتید یه زیر گذرنمی تونید باقرآباد درست کنید
عجله نکنید وقت زیاده حالا فعلا فقط به تهران برسید ما خیلی مظلومین خیالتان راحت
سلام
ان شاء الله که هر چه سریعتر این کار انجام شود
ظاهرا طرح در دولت آقای احمدی نژاد کلنگ خورد و پیشرفت داشت اما در دوران آقای روحانی متوقف شد
همچیز برای تهرانه احه پایین شهریا چه گناهی کردن ک از همه چیز بی نصیبن الان میدونید چند ساله در حال احداث هست ولی هیچ خبری نیست
بحدی تراکم جمعیتی داره بالا میره این 8000 میلیارد سه چهار ساله تسویه میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
آخرین اخبار
وب گردی