بازدید 4399

چرا اهواز در گرمترین روزهای جهان تعطیل نمی‌شود؟

سرپرست فرمانداری اهواز در مورد تعطیل نشدن ادارات و موسسات شهر با وجود وقوع دماهای ۵۰ درجه توضیحاتی ارائه داد.
کد خبر: ۱۱۸۸۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۱ 18 August 2023

به گزارش «تابناک»، سید احمد موالی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در پاسخ به اینکه چرا با وجود وقوع دماهای ۵۰ درجه و بالاتر، شهر اهواز تعطیل نمی‌شود؟ اظهار کرد: در اصل اینکه فعالیت ادارات از ساعت ۶ تا ۱۳ باشد مختص خوزستان بوده است اما با توجه به تنش آبی و به منظور استمرار برق‌دار بودن همه نقاط، ساعات فعالیت ادارات در کل کشور تغییر پیدا کرد.

وی در خصوص اعمال نشدن تعطیلی در این شرایط افزود: در استانداری خوزستان کمیسیونی داریم که این وضعیت را بررسی می‌کند و به محض اینکه هواشناسی اعلام کند دما به این عدد رسیده است، تعطیلی اعمال می‌شود.

سرپرست فرمانداری اهواز ادامه داد: هواشناسی اعلام می‌کند دماهای ۴۹ درجه و بالاتر رخ خواهد داد اما اگر هواشناسی رسما اعلام کند دما به ۵۰ درجه رسیده است، تعطیلی اعمال می‌شود. 

موالی‌زاده عنوان کرد: برخی اوقات دمای احساسی به ۵۵ درجه می‌رسد در حالی که هواشناسی وقوع چنین دماهایی را اعلام نمی‌کند. دادستان که مدعی‌العموم است بر همه این موارد نظارت می‌کند و ما باید این کار را انجام دهیم و باید هم در مورد تعطیلی و هم تعطیل نشدن جواب نهادهای نظارتی را بدهیم.

وی با اشاره به لزوم فراهم آوردن امکانات مورد نیاز شهروندان در گرمای شدید هوا و وقوع دمای ۵۰ درجه افزود: قطعا در شهری که چنین دماهایی رخ می‌دهد باید تمهیداتی اندیشیده شود به گونه‌ای که اتوبوس‌ها و حتی ایستگاه‌ها کولردار باشند. وجود آبخوری در سطح شهر نیز ضروری است که در این زمینه اقدام می‌کنیم و نظارت‌ها نیز باید بیشتر شوند تا نهادهای متولی بیشتر به انجام این امور بپردازند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳
چون مردم باید به سختی هم کمی عادت کنند دیگه...
بنا بر گزارش سازمان هواشناسی مرداد ماه بیش از ده روز دمای 50 درجه رو داشتیم ولی فرمانداری این روزها رو تعطیل اعلام نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۷
سریعا بررسی و نتیجه به مردم اعلام شود. در صورت صحت موضوع فرمانداری و نهادهای نظارتی بدلیل ترک فعل به تبعید به جای خوش آب و هوا محکوم شوند.
اون دو روز تعطیلی هم موضوع خودشو داشت دلشون اگر برای مردم ایران میسوخت که اینقدر فقر و فلاکت رو زیاد نمیکردن صد درجه هم بشه تعطیل نمیکنن
کدوم آبسرد کن که میگید. آدرس بدید ما هم استفاده کنیم. در ثانی در اهواز کدوم ایستگاه هست که کولر داره. حتی بعضی جاها یک سایبان هم نیست. خواهشنا بروید .استانهای دیگه رو ببینید بعد اظهار نظر کنید.
دروغ های پیاپی مسئولین. دمای هوا بارها از ۵۰ عبور کرد حتی در تیرماه دمای بالا ۵۰ داشتیم ولی اتفاقی نیفتاد.
قسم می‌خورم هیچ مسئولی در خوزستان دمای بالاتر از20 درجه رو تجربه نکرده. در محل کار زیر چند تا کولر اسپلیت، بیرون محل کار داخل ماشین شاسی بلند خارجی با کولر آنچنانی. خب با این وضعیت معلومه که دمای خوزستان روی 49 درجه قفل میشه و به 50 درجه نمی‌رسه!
دولت دمای واقعی رو اعلام نمیکنه ، اونوقت انتظار اعتماد دارن.
امسال که کل دنیا گرمتر از همیشه شده ، تعطیلی نداریم . ولی سالهای پیش داشتیم. دماسنج ماشین و سایهای بین امللی ، دمای اهواز رو خالی ۵۵ نشون میدن.
همش دروغ میگه بارها هوای اهواز از ۵۱ رد کرده اما اعلام نمیکنن کی گفته اعلام نکنین همین مسئولین هستش بارها از ۵۰ بیشتر بوده اعلام نمیکنن تا ۵شنبه یا جمعه اون دو روز را که تعطیل رسمی است اعلام میکننن همه دیگه اینها را میشناسند
چون تعطیلی قبلی هم بخاطر عراق و دادن برق مفت به اونا بود
حالا به فرض مثال هم تعطیل کنند شامل حال اداره جات میشه که همیشه زیر کولر هستن کارگرهای بدبخت و پرسنل شرکت های خصوصی که شاملشون نمیشه این ما هستیم که تو این گرما زیر آفتاب تو سطح شهر همیشه مشغول کاریم و کسی هم اهمیت نمیده اداره جات و بانکها که تعطیل بشن یا نه همیشه زیر کولر هستن
ناموسن ازخود افربقا ادم بیارین بببنین دوام میارن که ما اوردیم هیچ خداشاهده نه اب سردکنی هست نه سایه بان واسه ایستگاه حتا تو دل شهر نه امبولانسی هست واسه مردم نه ابی میدن دستمون بعدش کل دنیا تواین شرایط اب معدنی رایگان اتوبوس ارژانس هندوانه ولی تو گرما ۵۵درجه اهواز هیچ خبری نیست بابا توابن شرایط کدوم مسعول کدوم استاندار یا شهر دار اومده تو خیابونا ببینه خودشون که از زیر کولر به کولر پناه میبرن وسلام ما مردم هم به جهنم درک
کارمندان دولت که از مالیات بخش خصوصی اداره می شوند تعطیل می شوند.اما بخش خصوصی وبازار که حقوق آنها را تامین می کند باید در هرشرایطی کار کنند.لذا بنده نتیجه می گیرم که این بساط تعطیلی کردنها کار خود کارمندان دولت است ولاغیر.حتی در زمان کرونا وبروز سبل وریز گرد وفاضلاب
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم