بازدید 2179

گفت‌وگوی تلفنی نخست‌وزیر انگلیس و ولیعهد عربستان

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، نخست‌وزیر انگلیس تلفنی با ولیعهد عربستان سعودی درباره همکاری‌های دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی گفت وگو کرد.
کد خبر: ۱۱۸۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸ 18 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس تلفنی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در این گفت وگوی تلفنی درباره همکاری مشترک بین دو کشور و راه‌های تقویت و توسعه آن در همه زمینه‌ها رایزنی کردند.

نخست وزیر انگلیس و ولیعهد عربستان سعودی همچنین درخصوص تحولات منطقه‌ای و بین المللی و تلاش‌های انجام شده در این زمینه گفت وگو کردند.

نخست وزیر انگلیس در این تماس از نقش تأثیرگذار ریاض در کمک به حل بحران اوکراین از طریق ابتکار نشست مشاوران امنیت ملی قدردانی کرد.

ولیعهد سعودی نیز بر تمایل کشورش برای انجام تلاش‌هایی که به دستیابی به صلح و ثبات کمک می‌کند و به پیشبرد راه حل سیاسی برای بحران اوکراین و روسیه منجر شود، تاکید کرد.

دفتر نخست وزیر انگلیس نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، سوناک با بن سلمان در مورد توسعه روابط تجاری و سرمایه گذاری و افزایش همکاری‌ها در زمینه دفاعی و امنیتی گفت وگو کرد.

انگلیس به دنبال آن است که روابط خود را با عربستان تقویت و سرمایه گذاری این کشور نفت خیز را در دوران پسابرگزیت جذب کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست