بازدید 2563

نیروهای خارجی سوریه را ترک کنند

کمیته تماس کشورهای عربی در قاهره با صدور بیانیه‌ای بر تداوم حمایت خود از استقلال سوریه، بازگشت آوارگان، خروج نیروهای بیگانه از این کشور و همکاری در مقابله با تروریسم در سوریه تاکید کردند.
کد خبر: ۱۱۸۸۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۰ 16 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، کمیته تماس کشورهای عربی در سطح وزرای کشورهای اتحادیه عرب به میزبانی قاهره در اختتامیه اولین گردهمایی راه‌های تقویت مناسبات کشورهای عربی با سوریه در بیانیه‌ای با حمایت از امنیت و استقلال سوریه بر لزوم خروج همه نیروهای غیرقانونی خارجی از سوریه و لزوم همکاری بر ریشه کن کردن تروریسم در این کشور تاکید کردند.

شبکه خبری المیادین شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که «کمیته تماس اتحادیه عرب در سطح وزرای خارجه» متشکل از عربستان سعودی، عراق، مصر، اردن و لبنان در نشست امروز (سه‌شنبه) در قاهره با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کمیته از تلاش‌های دولت سوریه در مبارزه با تروریسم و نیز گسترش همکاری بین دمشق و کشورهای عربی حمایت می‌کند.

در بیانیه پایانی این نشست که به ریاست «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در قاهره برگزار شد، آمده است که کمیته تماس اتحادیه عرب حل و فصل بحران سوریه را سیاسی می‌داند و بایستی این کشورها بستر مناسبی برای آوارگان سوری به وطن خود فراهم کنند.

در بیانیه‌ای که از سوی وزیر خارجه مصر قرائت شد، کمیته تماس کشورهای عربی از توافق دمشق با سازمان ملل درباره کمک‌های بشردوستانه استقبال کرد و بر لزوم حمایت این کشورها از حاکمیت مشروع سوریه بر اراضی خود و پایان دادن به حضور غیرقانونی کشورهای بیگانه طبق موازین حقوقی سازمان ملل تاکید شد.

در پایان این نشست، کمیته تماس کشورهای عربی بر لزوم ادامه همکاری با وزیر خارجه سوریه و برگزاری نشست آتی این کمیته در بغداد، پایتخت عراق و تشکیل گروه‌های تماس در سطح کارشناسان موافقت کردند.

گفتنی است در جریان برگزاری نشست امروز کشورهای عربی عضو کمیته تماس با سوریه، «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه شامگاه امروز با حضور در این نشست، با همتای مصری دیدار کرد و دو طرف بر ضرورت پیگیری تماس با وزرای کشورهای عربی برای حل و فصل بحران سوریه تاکید کردند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست