بازدید 4859

خاطره هاشمی بر سر شروط درباره کاندیداتوری خاتمی

هاشمی‌رفسنجانی روز بیست و سوم مرداد از بازدید از اردوگاه طوبای بنیاد شهید و همچنین دیدار با مشاور وزیر ارشاد نوشته‌است. او همچنین روایتی دارد از مناقشات در مورد کاندیداتوری خاتمی. .
کد خبر: ۱۱۸۷۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۷ 15 August 2023

به گزارش تابناک، شرق نوشت: خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است.
هاشمی‌رفسنجانی روز بیست و سوم مرداد از بازدید از اردوگاه طوبای بنیاد شهید و همچنین دیدار با مشاور وزیر ارشاد نوشته‌است. او همچنین روایتی دارد از مناقشات در مورد کاندیداتوری خاتمی. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌خوانید.

برای بازدید از برنامه‌های فرزندان شهید، به اُردوگاه طوبای بنیاد شهید کرج رفتیم. هفت کلاس یک هفته‌ای در مورد خدمات روزنامه‌نگاری، عکاسی، شعر، قصه و خوشنویسی دایر بود. با دانش‌آموزان هر کلاس مذاکره و احوال‌پرسی کردم و سؤالاتی از وضع درس و کار و حال‌شان پرسیدم. سپس در جمع آنها، پس از گزارش آقای [محمدحسن]رحیمیان [رئیس بنیاد شهید]، در عظمت مقام شهید و حقوق خانواده‌های شهدا و موقعیت ممتاز تحصیلی فرزندان سخنرانی کردم.

به دفتر رفتم. عصر آقای [محمدصادق]صالح [الحسینی]لبنانی، مشاور وزیر ارشاد آمد. پیشنهاد مصاحبه‌ای دربارۀ تاریخ انقلاب داشت که پذیرفتم. قصد تولید کتابی از این راه دارد. برای جلوگیری از محکوم شدن آقای [عطاءالله]مهاجرانی [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی]استمداد کرد؛ اخیراً دربارۀ مصارف [سود]وجوه حج و عمره، به دادگاه احضار شده است. از وضع کشور اظهار نگرانی کرد.

دکتر [حسن]روحانی [دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام]آمد. دربارۀ مرکز تحقیقات و استعفای احتمالی آقای [غلامرضا]فروزش [معاون مرکز تحقیقات استراتژیک]و جانشینی او صحبت شد. گفت، آقای خاتمی [رئیس‌جمهور]، به ایشان گفته است که قصد نامزدشدن ندارد و اعلام نامزدی برای قطع بحث‌ها و نیز به میدان آمدن زودهنگام نامزد راست‌ها بوده است. گفت، از آقای [کمال]خرازی [وزیر امور خارجه]شنیده که رهبری به آقای خاتمی گفته‌اند، اگر بناست جداً نامزد شود، رهبری شرایطی دارند.

شورای عالی امنیت ملی، از او خواسته که برای حل مشکلات فیمابین، به عراق سفر کند، ولی نپذیرفته. آقای خرازی هم نپذیرفته است. دربارۀ عوارض رودررویی تندرو‌های چپ با رهبری بر سر مسئله اصلاحات و نیز حذف طرح [اصلاح قانون]مطبوعات و خطر‌های ناشی از آن صحبت کردیم.

دفتر تحکیم وحدت، تاکنون چند بیانیه در مخالفت داده و به آقای [مهدی]کروبی [رئیس مجلس]هم اهانت‌کرده و شبنامه‌ها هم درگوشه و کنار پخش می‌شود. شب در مجمع [تشخیص مصلحت نظام]ماندم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست