بازدید 3321

دستگیری ۲ شهروند روس در لهستان به اتهام تبلیغ واگنر

وزیر کشور لهستان از اقدام نیرو‌های کشورش در دستگیری دو شهروند روس به اتهام تبلیغ برای گروه شبه نظامی واگنر خبر می‌دهد.
کد خبر: ۱۱۸۷۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹ 14 August 2023

 

به گزارش تابناک به نقل از بخش عربی خبرگزاری «آناتولی» ترکیه (AA)، «ماریوش کامینسکی»، وزیر کشور لهستان امروز (دوشنبه) در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) اعلام کرد که سرویس امنیت داخلی کشورش با همکاری نیرو‌های پلیس، دو شهروند روسیه را به اتهام تبلیغ برای گروه شبه نظامی واگنر دستگیر کردند.

کامینسکی در پیام خود ضمن تاکید بر اهمیت امنیت داخلی لهستان، تاکید کرد که دو فرد مذکور در شهر‌های ورشو، پایتخت و کراکوف در جنوب این کشور دستگیر شدند جایی که مواد تبلیغاتی برای شبه نظامیان واگنر را توزیع می‌کردند و اتهام جاسوسی نیز به آن‌ها وارد شده است.

این در حالی است که وزیر کشور لهستان در این اواخر نیز عنوان کرده بود که امکان دارد کشورش، لیتوانی و لتونی به طور مشترک مرز‌های خود با بلاروس را در صورت وقوع رویداد‌های بزرگ مرتبط با شبه نظامیان واگنر ببندند.

در همین حال، معاون وزیر کشور لیتوانی نیز تاکید کرده که استقرار شبه نظامیان واگنر در بلاروس، در حال حاضر مستلزم بستن مرز‌های مشترک نیست با این حال کشورش تحرکات این گروه را با دقت زیر نظر دارد و آن را تهدیدی برای خود قلمداد می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست