بازدید 14110
نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه

در توافق تبادل زندانیان از آمریکا تضمین گرفتیم/ پادشاه سعودی از ابراهیم رئیسی برای سفر به ریاض دعوت کرد

امروز دوشنبه، ۲۳ مردادماه ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.
کد خبر: ۱۱۸۷۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵ 14 August 2023

در توافق تبادل زندانیان از آمریکا تضمین گرفتیم

بین الملل تابناک: امروز دوشنبه، ۲۳ مردادماه ۱۴۰۲ نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی برگزار شد و ناصر کنعانی به پرسش‌های خبرنگاران داخلی و خارجی پیرامون مسائل مختلف سیاست خارجی پاسخ داد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران، ضمن محکومیت حمله تروریستی به حرم شاهچراغ که منجر به شهادت و مجروح شدن تعدادی از خادمان و زائران این حرم شد اظهارداشت: به روح شهید این حادثه تروریستی درود میفرستم و برای مصدومان نیز شفای عاجل طلب می‌کنیم.

وی گفت: با تلاش نیروهای امنیتی، تروریست کوردل در لحظات اولیه دستگیر شد و مراجع ذی صلاح به موضوع رسیدگی خواهند کرد.

کنعانی ادامه داد: تروریست‌ها درصدد هستند انتقام ضربات سنگینی که نیروهای شجاع ایران به شجره خبیثه و پلید تروریست در سال‌های گذشته وارد کردند را از مردم بگیرند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: حمله به زائران بیگناه در حرم شاهچراغ اقدامی انتقامی از سوی تروریست‌ها هست.

از آمریکا تضمین گرفتیم 

وی در خصوص آزادسازی پول‌های بلوکه شده، بیان کرد: آزادسازی منابع مالی ایران که به دلیل تحریم های یکجانبه آمریکا بر موسسات مالی و بانکی کشورهای دیگر مسدود شده بود، رفع محدودیت از این منابع مالی در سال‌های گدشته و به خصوص در دو سال اخیر در دستورکار جدی دولت‌ و دستگاه دیپلماسی ایران بوده است.

کنعانی تصریح کرد: همچنین در دولت سیزدهم پیگیری حقوق شهروندان ایرانی در سراسر جهان که با اتهامات واهی تحت پیگرد و بازداشت آمریکا بودند با جدیت مورد توجه قرار دادیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: اتفاق اخیر نتیجه پیگیری و مقاومت ملت ایران در موضوعات فوق بود و توضیحاتی که نیاز بود را مراجع ذی صلاح در این خصوص ارائه کردند.

وی افزود: دولت و دستگاه دیپلماسی در چارچوب وظایف خود از حقوق ملت استفاده کرده و خواهند کرد و برای احقاق حقوق ملت ایران جدی هستیم.

کنعانی بیان کرد: روند مذاکرات نزدیک به دو سال به طول انجامید و روند آزادسازی زندانیان و منابع مالی متعلق به ایران در چارچوب توافق صورت گرفته، انجام خواهد شد و تضمین لازم را برای اجرای این تفاهم از سوی آمریکا دریافت کرده است.

نقش شهید سلیمانی در تقویب مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سکوت رسانه‌های غربی در قبال حادثه تروریستی شاهچراغ و نقش افرینی‌هایی که شهید سلیمانی در مبارزه با تروریسم داشت، گفت: وقوع این حادثه تلخ یکبار دیگر همگان را به نقش موثر و بی نظیر شهید قاسم سلیمانی در مبارزه با تروریسم بیش از پیش متوجه کرد.

وی بیان کرد: اگر نبود مجاهدات خستگی ناپذیر و شبانه روزی آن قهرمان بزرگ معلوم نبود شجره خبیثه تکفیری که ابزار قدرت‌های جهانی برای مهندسی های سیاسی و امنیتی در منطقه هستند چه به روز کشورهای منطقه می‌آوردند.

کنعانی ادامه داد: یکی از مؤلفه‌های ناامنی درمنطقه غرب آسیا در سال‌های اخیر داعش بود که انواع جنایت های فجیع را مرتکب شد و اگر نبود حمایت برخی دولت ها از آن گروه، این اتفاقات نمی‌افتاد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: متاسفانه برخی برای مهندسی سیاسی و امنیتی در منطقه این گروه ها را به جان مردم منطقه انداختند.

وی ادامه داد: نقشی که شهید سلیمانی در مبارزه با تروریست‌ها داشت مورد اعتراف اکثر کارشناسان و تحلیل‌گران خارجی بود.

کنعانی گفت: ترور شهید سلیمانی با دستور مستقیم ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا به دلیل نقش بی‌بدیل ایشان در مبارزه با تکفیری‌ها و ناکام گذاشتن تروریست‌ها در منطقه بود که انتقام خود را در فرودگاه بغداد گرفتند.

کنعانی افزود: شهید سلیمانی نقش تعیین کننده در مبارزه با تروریست‌ها و به ویژه داعش داشت و تقویت مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی در منطقه داشت، بنابران اقدام ناجوانمردانه آمریکا در ترور شهید سلیمانی انتقام از فردی بود که نقشی بی بدیل در تهدید رژیم صهیونسیتی در منطقه ایفا کرده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص سابقه سیاه تروریستی داعش نیز اظهار داشت: داعش به عنوان یک موجودیت تروریستی که سابقه سیاهی علیه امینت مردم منطقه دارد این جنایت در شاهچراغ را هم بای در استمرار جنایت های سابق آم گروه شوم دید.

وی گفت: برخی دست‌های خارجی در استفاده از این جریان سیاه و شوم همچنان اصرار دارند، همه باید بدانند که این موضوع یک تهدید مشترک است و همگان باید مبارزه‌ای دسته جمعی را علیه داعش و تروریسم داشته باشیم.

جزئیاتی از بازدید هیات ایرانی از ایستگاه آب سنجی دهراود در افعانستان

کنعانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر ارائه جزئیاتی از بازدید هیات ایرانی از ایستگاه آب سنجی دهراود در افعانستان به منطور حل و فصل اختلافات در موضوع آب هیرمند، اظهارداشت: در چارچوب معاهده سال ۱۳۵۱ میان ایران و افعانستان و باتوجه به پیگیری های مکرر ایران و دستگاه دیپلماسی برای استیفای حقابه ایران و اظهارات طرف افعانستانی که کمبود بارندگی را به عنوان دلیل خود مطرح کردند و گفتند در صورت رهاسازی آب هم به دلیل بُعد مسافت به ایران نخواهد رسید، طرف ایرانی درخواست بازدید از ایستگاه آب سنجی دهرواد را داشت.

وی گفت: در این مرحله درخواست ایران برای بازدید مورد موافقت هیات حاکمه افعانستان قرار گرفت و هیاتی متشکل از کارشناسان فنی وزارت نیرو و تعدادی از معتمدین و مسئولین سیستان و بلوچستان به افغانستان سفر کردند. 

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: آنها به اتفاق مسؤولان افعانستان بازدید را انجام داده و پس از بازدید در چند روز گذشته به ایران بازگشتند و گزارش‌های این هیات در حال رسیدگی است.

وی افزود: تنها یک درخواست از درخواست های ایران مبنی بر بازدید مورد موافقت افعانستان قرار گرفته و همانطور که آقای کاظمی قمی هم گفتند بازدید از ایستگاه آب سنجی دهراود برای نخستین مرتبه از سال ۱۳۵۱ اتفاق افتاده و طبیعی است که کماکان این موضوع مورد پیگیری‌های دیپلماتیک ایران قرار دارد.

دعوت پادشاه عربستان از آیت الله رئیسی

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص احتمال سفر رئیس جمهور ایران به عربستان تصریح کرد: دعوت پادشاه عربستان از آقای رئیس جمهور به طور رسمی انجام شده، اما تاریخی برای انجام سفر در نظر گرفته نشده است. 

وی ادامه داد: در چارچوب اراده سیاسی دو کشور در زمان مقتضی این برنامه ریزی انجام خواهد شد؛ روابط دو کشور گام به گام در حال پیشرفت است.

کنعانی ادامه داد: ما سفر وزیر امور خارجه به عربستان را در بازه زمانی نزدیک در چارچوب دعوت به عمل آمده در دست انجام داریم و موضوعات مختلفی را با هم گفتگو خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان داشت: موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی و موضوعات اقتصادی مدنظر دو کشور نیز در دستورکار قرار دارد.

آغاز به کار رسمی سفارت عربستان در تهران

وی در ادامه در خصوص بازگشایی کنسولگری عربستان در مشهد و بازگشایی سفارت عربستان در ایران نیز گفت: افتتاح رسمی را باید دولت عربستان اعلام کند، اما در چارچوب توافق سفارت عربستان در تهران و سرکنسولگری این کشور در مشهد رسما آغاز به فعالیت کرده است و بر اساس یادداشت رسمی طرف عربستانی سفارت کار خودش را اغاز کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: از روز شنبه گذشته کنسولگری عربستان در مشهد نیز آغاز به کار کرد و این روند پیش خواهد رفت و درباره افتتاح رسمی آن نیز مسئولیت با طرف عربستانی است.

دسترسی مستقیم ایران به منابع آزاد شده

کنعانی در خصوص مذاکرات رفع تحریم‌ها و آزادسازی منابع ایران گفت: همانطور که در بیانیه وزارت خارجه تصریح شده، ایران امکان دسترسی کامل به منابع خودش را برای استفاده‌های مدنظر خواهد داشت و کلیه کالاها و مایحتاج را از محل این مراجع می‌تواند خریداری کند و مابقی سپرده ایران تبدیل می‌شود و سود هم تعلق خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه درباره تعداد افراد ایرانی زندانی تصریح کرد: برای ما تحقق هدف گذاری دولت مبنی بر آزادی زندانیان و آزادسازی منابع مسدود شده دولت و ملت ایران اهمیت دارد، در این مسیر دولت با اقتدار وارد کار شد و نتایج را ملت شاهد خواهند بود.

آلبانی اقدامات خود علیه فرقه تروریستی منافقین را تشدید کند

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص خبر انتقال منافقین به کانادا نیز، تصریح کرد: این خبر را از رسانه‌ها دریافت کردیم و خبر تایید شده‌ای ندارم، اقداماتی را دولت آلبانی علیه مقر این فرقه تروریستی انجام داده است و ما امیدواریم که با توجه به شناختی که از ماهیت این فرقه تروریستی وجود دارد، دولت آلبانی اقدامات خودش را علیه این گروهک تکمیل کند و این را در راستای مسئولیت بین المللی در مهار جریان‌های تروریستی تلقی می کنیم.

وی ادامه داد: برخی از کشورهای غربی به دنبال استفاده از این جریان ها علیه کشور ما هستند و در سال‌های گذشته شاهد حمایت‌ها از این فرقه تروریستی بودیم و دولت آلبانی هم متاسفانه میزبان این گروهک بوده که خوشبختانه شاهد اقداماتی علیه این گروهک هستیم.

کنعانی بیان داشت: با توجه به تهدیداتی که از منظر حقوق بین المللی وجود دارد، ما انتظار داریم که هیچ کشوری از این گروهک استقبال نکرده و اجازه اقامت ندهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه بیان کرد: اقداماتی واضح از قبیل ترورهای جمعی و اقدامات در جمهوری اسلامی ایران، پولشویی، انجام حملات سایبری و ارتکاب اقدامات ضد حقوقی بشری همگی به عنوان جرم شناخته شده است و این فرقه شایسته حمایت نیست.

وی گفت: ما به دیگر کشورها هشدار می‌دهیم که اشتباهات گذشته را تکرار نکنند، در ارتباط با پیگرد قضایی هم قوه قضائیه و رئیس ستاد حقوق بشر در این زمینه توضیحات لازم را دادند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶۴
می شودمتن ضمانت نامه را منتشرکنید؟اصلاروی سیاستمداران حساب نکنید زیادقول می دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
روزنامه والستریت ژورنال: ایران هر دفعه قیمت گروگانهای آمریکایی را بیشتر می کند و آمریکا هم آن را پرداخت می کند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
مگر این 5 فرد که ایران آزاد کرد، در وهله اول ایرانی نبودند؟ آیا این افتخار و باعث مباهات مسئولان است که آنها را به ازای پول گروگان گرفته و بعد تحویل آمریکا دادند؟؟؟ این چندمین معامله از این دست بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
امضای جان کری ، دوست و هم‌کلاسی ظریف هم تضمین بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
امضای جان کری!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
آمریکا برای هر فرد آزاد شده یک میلیارد دلار پرداخت کرده. ببینید چه قدر برای شهروندانش البته آن هم با رگ و ریشه ایرانی، ارزش قایل شده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
ناشناس ۱۳:۲۷
همان طور که گربه برای رضای خدا موش نمی گیره، آمریکا برای آزادی زندانی عادی حتی حاضر به پرداخت یک سنت نیست و در قبال آزادی زندانی هایش پول های به ناحق بلوکه شده خودمان را آزاد کرده و این طور نیست که از کیسه خلیفه بخشیده باشد ولی بدان که آمریکا برای آزادی جاسوسانش حتی حاضر است بیش از یک میلیارد دلار هم هزینه کند چون اگر در کیسه را شل نکند دیگر هیچ جاسوسی برایش جاسوسی نمی کند
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
ناشناس ۱۳:۱۲
اولأ منافقین هم ایرانی هستن. دلیل نمیشه چون در مهره اول ایرانی بودن هر خائنی رو بزاریم رو سرمون و حلوا حلوا کنیم. خائن حکمش اعدامه. این پدر ‌و پسر نمازی با چه رویی اومدن ایران که در همون لحظه ورود دستگیر شدن. اینها ویدیوهاشون تو یوتوب هست که به اعضای کنگره امریکا یاد میدن چه تحریم‌هایی رو علیه ایران وضع کنن تا به براندازی ختم بشه. و در آخر دوست عزیز پولی که ایران گرفت پول خودشه از فروش نفت و صادرات کالا که به خاطر تحریم بلوکه شده. باجگیری نیست.
ناشناس
| Austria |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
امروز ساندیسیا خیلی فعال شدن زیر نظارت جولان میدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به 14:22 و 14:42
این افراد اگر جرمی مرتکب شده بودند، می باید دوران مجازات خودشان را سپری می کردند. آزادی آنها در مقابل دریافت پول تنها یک معامله است.آیا کشوری را در دنیا می توانید نام ببرید که از این نوع معامله ها انجام می دهد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
با ازاد شدن این۵ نفر دو تابعیتی ایرانی که ۶سال در زندان هستند
و دریافت۶ میلیارد دلار خودمان از کره جنوبی که یک میلیاردش آب رفت !؟

اولین گروه دو تابعیتی هایی که در این ماه وارد بشوند

برای جایگزینی این ۵ نفر دستگیر و زندانی میشوند !؟

بدشانس کسانیکه این دو سه هفته اینده به ایران وارد شوند !!!؟؟؟؟
بالاخره مرگ بر آمریکا یا نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
برادران ارزشی تا میتونید بگید مرگ بر آمریکا چند روز دیگه اگه بگی بجرم بخطر انداختن امنیت کشور مجرم و زندانی میشی آمریکای جنایتکار میشه آمریکا جان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
همیشه مرگ بر انریکا اینو تو کلت فرو کن
تا ابد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
برای چی نه؟ مگه خبریه؟ چن سالته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
مرگ چیزیه که همیشه هست و خواهد بود دیر یا زود نمیتونی ازش فرار کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
تو همونی نیستی وقتی ترکیه با اسراییل مذاکره میکرد میگفتی سیاستمدارهای ایران بیان از ترکیه یاد بگیرن ؟ همیشه عادت داری نعل وارونه بزنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
امضا و اجرای این توافق طی روزهای اخیر علاوه بر شاهکار ویژه سیاسی_اقتصادی دولت رئیسی، یک پیام بسیار مهم دارد ؛ شکست پروژه زن زندگی آزادی و ناامیدی آمریکا از براندازی
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
۱۳:۴۱
در این شاهکار ویژه چرا به اجازه آمریکا نیاز داریم واسه خرج کردن پول های خودمون و چرا پول ها در قطر نگهداری میشه و چرا فقط اجازه داریم باهاش برخی چیزها رو بخریم و مالکیت روی پول ها نداریم؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
مرگ بر شیطانی که انسان را می فریبد پس مرگ بر سیاست های شیطانی آمریکا که بسیاری از کشورها را ویران کرده.
ناشناس
| Germany |
۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
به ۱۳:۴۱
آمریکا چهار دهه هست که دنبال براندازی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
ملت شریف و آگاه ایران اینها دروغ میگن
اگر روزی از خواب پا شدید و دیدید طلا شده گرمی یک و دویست و دلار ۲۶ تومن یعنی توافق بوده در غیر اینصورت با سقوط ۴ در صدی بورس و عدم ریزش دلار این اخبار دروغی بیش نیست
تضمین گرفتید؟ شما که میگفتید نباید به شیطان بزرگ اعتماد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
بخاطر بی اعتمادی تضمین گرفته شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
12.13
خب همین تضمین را روحانی میخواست بگیره جیغ و دادتون همه عالم رو گرفته بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
این دفعه از کی تضمین (امضا)گرفتین ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
همین الان هم به شیطان بزرگ اعتماد نداریم و تا زمانی که پول های به ناحق بلوکه شدیمان تا ریال آخر به بانک های ایرانی واریز نشود هیچ جاسوسی تحویل آمریکا نخواهد شد.
همیشه که گفته می شد نمی شود به اریکا اعتماد کرد ! حالا چه تضمینی گرفته اید که این چنین با اطمینان صحبت می کنید ؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
مگه قراره کسی اعتماد کنه؟ الان کی اعتماد به انریکا داره؟ اروپا؟ اوکراین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
سید؛
آمریکا را اعتمادی نبوده، نیست و نخواهد بود ولی عرف بین المللی ایجاب می کند که با آمریکای پیمان شکن هم مذاکراتی انجام شود ولی در کمال سیاست و تدبیر، چون آن که پیمان می شکند همیشه می شکند و این را بارها و بارها آمریکا در قراردادهای بین المللی از برجام گرفته تا منع اشاعه گازهای گل خانه ای برای جهانیان ثابت کرده است.
رئیس بانک مرکزی میگه پول دریافت شده و شما میگی تضمین گرفتیم که دریافت بشه!
حالا چی گرفتین ؟ سفته دارین ازشون؟
3 ماهه حدود نصف سرمایه مردم در بورس از بین رفته و یک خبر در صفحه اصلی تابناک نمی بینیم.
وقتی مدیران کشور همه دارای تحصیلات عالیه پنجم به بالا هستند این میشه وضع بورس.
وقتی به جای افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی، شاهد افزایش سرمایه به روش صرف سهام با سلب حق تقدم هستیم باید هم انتظار نابودی سرمایه مردم را داشته باشیم. همین الان چند شرکت بزرگ افزایش سرمایه داده اند و هر کدام منتظر 45 هزار میلیارد تومان، 17 هزار میلیارد تومان و . . . هستند . چند سال طول میکشه تا همه حق تقدم ها تبدیل به سهم بشه. شرکتی که روزانه 2-3 میلیارد تومان ارزش معاملات داره چطور میخواد 45 هزار میلیارد تومان حق تقدم بفروشه؟ از کجا این پول میاد؟
شرکتهای بزرگ دیگه هم میخوان از همین روش افزایش سرمایه استفاده کنند. ببینید بورس به چه روزی خواهد افتاد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
دشمنان داخلی و خارجی که معمولا از فشار حداکثری غرب بر مردم ایران، بارها حمایت کرده و حتی به حمله نظامی غرب به ایران پافشاری دارد، واضح است که خبر توافق ایران و آمریکا به مذاق آنها خوش نیاید.
اگر آنها جاسوس بودن باید اعدام می شدن و اگر گروگان بودن زشت است گروگان های ما ایرانی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
وقتی میتونیم پول بگیریم چرا نگیریم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
این بایدهایی رو که گفتی رو چه حساب و منطقی گفتید؟ مطئنم موقعی که داشتی این مطلب رو مینوشتی داشتی توی دلت به کسایی که مثبت میدن میخندیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
در جاسوس بودنشان که شکی نیست ولی با کشوری که بی قانون است باید مثل خودش بی قانون بود پس کاری را که مسئولین کردند درست بود جاسوسانشان را تحویل دادند و پول های به گروگان گرفته شده مان را آزاد کردند.
شبکه الجزیره که میگه 22 میلیارد دلار پول آزاد شده نه 7 میلیارد دلار. به مردم واضح و شفاف توضیح دهید که بقیه اون پول تو جیب کی ها میره که اعلام نکردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
تو جیب من
تا چشت دراد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
برای خرید گندم و جو و یونجه اختصاص داده میشه البته قراره گندمش رو کم کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
لطفا لینک و ترجمه متن رو بذار ما هم ببینیم
بنده متوجه نوع تضمین نشدم. آیا چک ؟ سفته؟ ضمانتنامه بانکی؟ یا هر چیز دیگر. لطفا" مرقوم بفرمایید تا مردم اطلاع داشته باشند.
چند روز قبل در همین تابناک درباره خطر افغانی های حاضر در ایران گفته بودم که دیشب در حمله به شاهچراغ یک نمونش دیده شد.تروریست از تاجیکهای افغانستان است.
روزانه بیش از ۱۰ هزار افغان وارد ایران میشن.
یک پنجم جمعیت افغانستان در ایران زندگی میکنن.
۱/۵ میلیون از افغان های حاضر در ایران سابقه فعالیت نظامی دارن.
هر مبلغی گرفته شده و هر کاری انجام شده بعضی ها را خیلی عصبانی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
برو یک کم به آمار و ارقام هزینه ای کشورهای مختلف نگاه کن ببین 6 میلیارد پوله که این همه سر و صدا کنه. هر چند پول خرد صداش بیشتر از پولهای دیگه است.
ناشناس
| Germany |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
آره از اینکه باید پول خودمون رو با اجازه آمریکا در قطر نگه داریم و آمریکا بهمون اجازه میده فقط در برخی موارد خاص پول رو خرج کنیم عصبانی مون میکنه چون غیرت داریم روی کشور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
۱۳:۳۷
اگر واقعا نسبت به کشورت غیرت داری به جای این حرف ها فقط بگو؛ مرگ بر سیاست های غلط آمریکا که از ترس پیشرفت ایران، کشور ما را تحریم کرده و کل خاورمیانه را هم از عراق و افغانستان بگیر تا سوریه، به طور مستقیم، و یا غیر مستقیم با تروریست های داعشی و القاعده ای اش درگیر جنگ و آشوب کرده است.
وقتی نمیتونی و اختیار پاسخگویی شفاف به سوالات رو نداری مگه مجبوری مصاحبه بزارید ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
دمت گرم
جناب بفرمایید این معاملات چه هزینه ای بر مردم ایران تحمیل کرده چقدر مطابق منافع ملی است اگر امتیازات بیشتری به آمریکا داده شده نسبت به دوره روحانی چه کسی جوابگوی این وقت تلف شده است اینکه همه چیز محرمانه است و شما چیزی می گویی و آمریکاییها چیز دیگر یعنی چه .
کسانی که مدعی بودند

به امریکا و مذاکره با او نمی شود اعتماد کرد و نمی توان به تضمین او اعتماد کرد و مرتب

جمله کذائی را که به کرات نقل و قول شده از زبان ظریف تکرار می کردند و به تمسخر بیان می کردند که

(امضای کری تضمین هست )

الان کجایند که پاسخ دهند که چه اتفاقی افتاده که

هم اعتماد کردید و هم تضمین گرفتید و به تضمین امریکا اعتماد کردید

ایا بالا نشین ها حاضرند پاسخ دهند

یا مصلحت می بینند سکوت کنند و ارام از کنارش بگذرند چون همه قدرت در دست خودشان

هست و متعلق به خودشان و ایرادی ندارد فعلا اعتماد کرد ؟و تضمین گرفت ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
با کاهش ارزش وون کره در چند سال اخیر، حدود یک میلیارد دلار از ارزش پول‌های بلوکه‌شده ایران آب رفت که مقصر آن عبدالناصر همتی و تیم مدیریتی بانک مرکزی دولت روحانی است.
کشورهای حاشیه خلیج فارس دارن سرمایه گذاری های صد میلیارد دلاری تو کشورشون میکنن اونوقت اینجا واسه شش میلیارد دلار که اون هم تو بانک های قطر نگهداری میشه و اون هم فقط اجازه خرج کردن توی برخی موارد داریم ، آقایون دارن ذوق میکنن
تضمین هم حتما امضای وزیر خارجه آمریکا بوده ، همونی که خودتون میگفتید قابل اعتماد نیست
از هذیان‌گویی تا فشار عصبی مزدوران اینترنشنال به خاطر آزاد شدن اموال بلوکه شده ایران! شبکه تروریستی اینترنشنال: آمریکا بزرگترین اشتباه را انجام داد و تاوان این اشتباه را خواهد داد! بایدن مثل کارتر نام سیاهی را از خود در تاریخ آمریکا به جا گذاشت! این یک شکست بزرگ برای اپوزیسیون خواهد بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
جزو عاقازاده ها هستی که قراره این پول آزاده شده بره تو جیبت؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
اینکه به خاطر آزادسازی شش میلیارد مشروط و اون هم
واسه خرید کالا این همه ذوق میکنید نشون دهنده نیازمندی و ناتوانی امثال تو هست چون شش میلیارد دلار الان در تجارت جهانی پول خرد حساب میشه
ما سواد نداریم. میشه لطفاً بگی تضمین گرفتی یعنی چی؟ چک گرفتی؟ سفته گرفتی؟ این بحث سر برجام هم بود. انقلابیون می گفتند باید از آمریکا تضمین عملی می گرفتیم. الان می خواهیم ببینیم تضمین عملی چه شکلیه؟
نفت و گاز در برابر غذا
ما باید با آمریکا و اسراییل دوست صمصمی شویم ما به امریکا و اسراییل بینهایت نیازمندیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۳
رژیم نامشروع اسرائیل را حرفش را نزن که حال هر انسان آزاده ای را به هم می زند. آمریکا هم مگر ندیدی ترامپ تاجر پیشه اش یکی از کشورهای منطقه را " گاو شیرده" خطاب کرد پس با چنین نگاهی که به خاورمیانه دارند بلا نسبت گاو شیرده شان شویم.
نه برادر یا خواهر ناشناس همان بهتر که مسیر دیپلماسی عزت مندانه را در پیش بگیریم و پیشرفت کشور را فدای منافع بیگانه آن ور کره خاکی نکنیم تا فردا آیندگانمان این خرده را از ما نگیرند که چرا پیشرفت کشور را فدای آمریکای شیطان صفت کردید. بالاخره آمریکا هم ناچار است دیر یا زود سخن زور و بی منطق را کنار گذاشته و روی به مذاکرات منطقی بیاورد.
بدون شک یکی از ناکارامد ترین پست های مدیریتی در ایران همین سخنگو بودن وزارت خارجه است. چون تمامی تصمیمات قبلا گرفته شده و در ثانی ایشان که تصمیم گیرنده نیست مگر می تواند برخلاف نظر وزیر امور خارجه حرفی بزند؟! اما این پست هر چقدر ناکارامد است، آی شیرینه! نگاه کنید به سرگذشت 5 نفر قبلی پیش از این اقا که سخنگو بودند! هر چند وقت یک بار خبرنگاران معتمد را جمع می کنند، یک سری حرف های تکراری گفته می شود. لابد حقوق نجومی و یا به دلار (بالاخره وزارت خارجه هستند) دریافت می کنند. بعد از دو سال هم (حتما بخاطر زحمات طاقت فرسا !) می شوند سفیر ایران در یک کشور دیگه
اگه نقدی بهتون میدادن که ذوق میکردید..
هر کار و توافقی برای رفاه حال مردم کردید خوب کردید انشاالله که ادامه دار باشد با کل دنیا روابط داشته باشیم.
مگر این 5 فرد که ایران آزاد کرد، در وهله اول ایرانی نبودند؟ آیا این افتخار و باعث مباهات مسئولان است ؟؟؟ این چندمین معامله از این دست بود؟
ایران اگر این کارها را ادامه دهد امریکا هم‌مبخواهد در عوض ایرانیان زوار در عراق را گروگان بگیرد.
در یک متن انگلیسی آمده بود.توصیه به زوار که در عراق احتیاط کنند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی