بازدید 6122
در گفتگوی تفصیلی با تابناک مطرح شد؛

تولید ۵۲ مدل دوربین مداربسته در شرکت کیانام ایمن ارتباط/ اختصاص ۶۵ درصد از سهم بازار به این شرکت

مدیرعامل شرکت کیانام ایمن ارتباط گفت: ۵۲ مدل دوربین مداربسته را با دانش بومی طراحی و تولید کردیم و در کنار آن تجهیزات جانبی از جمله مودم‌های اینترنت و کارت‌های حافظه و تجهیزات برق اضطراری برای دوربین‌های مداربسته را تولید می‌کنیم.
کد خبر: ۱۱۸۷۵۹۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ 13 August 2023

تولید ۵۲ مدل دوربین مداربسته در شرکت کیانام ایمن ارتباط/ اختصاص ۶۵ درصد از سهم بازار به این شرکت

به گزارش خبرنگار«تابناک»، شرکت کیانام ایمن ارتباط در حوزه تولید دوربین‌های مداربسته فعالیت می‌کند. تصمیم گرفتیم تا از نزدیک ضمن آشنایی با فعالیت های این شرکت گفتگویی را با مهندس محمدامین طیبی مدیرعامل شرکت کیانام ایمن ارتباط ترتیب دهیم که این گفتگو در ادامه می‌آید. محمدامین طیبی علاقه خاصی به مهندسی الکترونیک داشته و این باعث شده که به حوزه تولید دوربین‌های مداربسته ورود کند.

طیبی فارغ التحصیل مهندسی الکترونیک است و علاقه‌مندی خاصی به حوزه نظارت و امنیت داشته و برهمین اساس تصمیم می‌گیرد روی یک تکنولوژی جدید و مفیدتر کار کند.

وی قبلا چند سالی به عنوان واردکننده مشغول بکار بوده تا اینکه تصمیم گرفته روی بومی سازی دوربین‌های مداربسته فعالیت کند تا دوربین‌های مخصوص کاربر ایرانی طراحی و تولید کند. به همین خاطر شروع به تولید دوربین مدار بسته در داخل ایران کرده است.

سوال: شرکت کیانام ایمن ارتباط در چه بخشی فعالیت می‌کند؟

طیبی: این شرکت در حوزه تولید دوربین‌های مداربسته با برند اسفیورد فعالیت می‌کند. کارخانه شرکت در شیراز و دفتر آن در تهران قرار دارد.

به گفته وی در صنعت دوربین های مدار بسته پرفروش‌ترین برند‌های دنیا، برند‌های چینی هستند؛ با این حال کیفیت محصولاتی که در ایران تولید می‌شود با برند‌های چینی برابری می‌کند. دوربین‌های تولیدی ما در مصارف تجاری، صنعتی و خانگی کاربرد دارد.

سوال: تا به امروز چه تعداد محصول تولید کردید و ظرفیت ذخیره‌سازی دوربین‌ها به چه صورت است؟

طیبی: ۵۲ مدل دوربین مداربسته را با دانش بومی طراحی و تولید کردیم و در کنار آن تجهیزات جانبی از جمله مودم‌های اینترنت و کارت‌های حافظه و تجهیزات برق اضطراری برای دوربین‌های مداربسته را تولید می‌کنیم.

در حوزه دوربین‌های مداربسته راه حل‌های ذخیره سازی متفاوت است. عموما برای ذخیره سازی یکماه کفایت می‌کند، ولی اگر کسی بخواهد بیشتر از یکماه تصاویر را ذخیره سازی کند، می‌توانیم راه‌حل‌هایی را در اختیار افراد قرار داهیم تا به اندازه یکسال نیز تصاویر را ضبط و نگهداری کنند. محدودیتی روی ذخیره سازی وجود ندارد؛ فقط راهکار‌های اجرایی متفاوت است.

تولید ۵۲ مدل دوربین مداربسته در شرکت کیانام ایمن ارتباط/ اختصاص ۶۵ درصد از سهم بازار به این شرکت

سوال: از آنجا که مسیر اصلی تولید شرکت شما به سمت دوربین‌های بی سیم رفته است در این زمینه شما چه خلا‌هایی را در بازار متوجه شدید؟

طیبی: حدود سه سال پیش به سمت شاخه‌ای از دوربین‌های مداربسته حرکت کردیم که جدیدترین تکنولوژی دوربین مداربسته است که این تکنولوژی دوربین را به یک گجت هوشمند تبدیل می‌کند و کافیست دوربین را برق متصل کرده و به صورت بی‌سیم به مودم آن محل وصل شود تا تصاویر را ضبط کند. چون بنده همیشه آینده دوربین‌های مدار بسته را در دنیا به این سمت می‌دیدم که دوربین‌هایی تولید شود که به شبکه وایرلس شهری وصل شود که نیاز به کابل کشی و سیم کشی نداشته باشد؛ بنابراین تصمیم گرفتیم که مسیر تکنولوژی دنیا را در پیش بگیریم. الان عمده تولیدات ما دوربین‌های وایرلس هستند. از عمده امتیازات آن این است که کاربر نیاز به متخصص ندارد و خودش می‌تواند دوربین را نصب کند.

سوال: به صورت مختصر بفرمایید شرکت شما چه مسیری را طی کرده تا بتواند امروز در چنین جایگاهی قرار گیرد؟

طیبی: از آنجا که بنده مهندس الکترونیک هستم همیشه تمرکزم براین بود که باید دانش محور پیش برویم و شاید اصلی‌ترین دلیل پیشرفت ما تمرکز بر تحقیق و توسعه بوده است. صرفا نمی‌خواستیم یک تکنولوژی را از تامین کننده‌های اصلی دنیا بگیریم و آن را در بازار عرضه کنیم. همیشه دوست داشتم ببینم که در ایران چه تغییراتی را می‌توانیم ایجاد کنیم؛ بنابراین به سمتی رفتیم که دوربین الزامی به نصاب نداشته باشد و هر کجای ایران حتی دورافتاده‌ترین نقاط کشور زمانی که این دوربین‌ها را خریداری کردند خودشان به راحتی آنرا نصب کنند.

سوال:  کیانام ایمن ارتباط در دوربین‌های اسفیورد جهت دوری از شعارزدگی و حفظ و ارتقا کیفیت تولیدات خود در عمل چه راهکار‌هایی داشته است؟

طیبی: ما اصلا شعار نمی‌دهیم؛ بلکه ما دو تا اصل را در دوربین‌های مداربسته اسفیورد داریم نخست اینکه محصول ما برپایه آموزش آسان بنا نهاده شده است و هرکسی با هر سطح دانشی که دارد خودش بتواند دوربین را راه‌اندازی کند. دوم خدمات پس از فروش است. ما یک محصول ایرانی را در شان یک ایرانی طراحی و تولید کردیم که به راحتی از آن استفاده کند و نگران خدمات پس از فروش نباشد.

سوال: میزان استقبال بازار از تولیدات کارخانه شما به چه صورت بوده و چند درصد سهم بازار را به خودتان اختصاص داده اید؟

طیبی: هم اکنون پرفروش‌ترین دوربین وایرلس ایران دوربین اسفیورد است که در این زمینه استقبال بازار بسیار خوب بوده است تا جاییکه ۶۵ درصد بازار را به خود اختصاص داده‌ایم. همچنین صادرات محدودی به عراق و کشور‌های اطراف نیز انجام می‌شود. فعلا تمرکز اصلی ما روی بحث توسعه محصول در داخل کشور است.

سوال: عمده مزایای دوربین‌های اسفیورد نسبت به محصولات مشابه در بازار چیست؟

طیبی: تمرکز اصلی ما این بود که کاربر ایرانی چه نیاز‌هایی دارد. اصلی‌ترین ماموریت ما در دوربین‌های تولید این شرکت بیشتر بحث امنیت و هشدار به موقع است. اگر دوربین را در منزل و محل کارتان نصب کرده‌اید اگر اتفاقی رخ داد به موقع هشدار را در گوشی موبایلتان دریافت کنید و یا به صورت زنده تصاویر را ببینید. تمرکزمان این است که با وجود اختلالاتی که در اینترنت داریم کاربر ایرانی بتواند حتی در مواقع قطعی اینترنت، ضبط و انتقال تصاویر دوربین قطع نشود. روی بحث خدمات پس از فروش، بحث آموزش و آپدیت‌هایی که به محصولاتمان ارائه می‌دهیم برای نیاز‌های آتی جامعه، این‌ها در حال کار است.

سوال: برنامه‌های آتی شرکت در حوزه دوربین‌های مداربسته چیست؟

طیبی: قطعا ما هر سال متناسب با توسعه تکنولوژی در جهان و دنبال کردن روند‌های جهانی، محصولات خودمان را ارتقا می‌دهیم. معمولا هر سال دو یا سه محصول جدید را به بازار ارائه می‌کنیم. تمرکزمان روی ارتباط دوربین‌های مدار بسته با تجهیزات خانه هوشمند است، چون دنیا به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کند و ما هم می‌خواهیم همسو با تکنولوژی و فناوری‌های روز حرکت کنیم.

سوال: اصلی‌ترین چالش‌هایی که با آن مواجه هستید را چه مواردی می‌دانید؟

طیبی: به طور حتم هر شرکتی به نوبه خود با چالش و موانعی روبه روست. ما در ایران با چالش‌های زیادی مواجه هستیم. تکنیک خودم این است که هر چالشی را به تکه‌های کوچک‌تر تقسیم کرده و حل کنم. اصلی‌ترین تکنیکی که داشتیم و توانستیم چالش‌ها را پشت سر بگذاریم پشتکار بوده است. به هر حال با پشتکار می‌توان تمام موانع را از سر راه برداشت.

گفتنی است در شرکت کیانام ایمن ارتباط ۵۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۳ هزار نفر به صورت غیر مستقیم همکاری می‌کنند. همچنین ۴۵ نماینده فعال در سراسر کشور و حدود ۶۰۰ مورد عاملیت فروش داریم که محصولات این شرکت را به فروش می‌رسانند.

تولید ۵۲ مدل دوربین مداربسته در شرکت کیانام ایمن ارتباط/ اختصاص ۶۵ درصد از سهم بازار به این شرکت

نکته پایانی: در حوزه دوربین مداربسته در ایران قوانین خیلی شفافی نداریم و یکسری قوانین قدیمی است و جا دارد که دولت در این حوزه ورود کند. هردوربینی که در کشور نصب می‌شود به طور قطع امنیت کشور بالا می‌رود. همانطور که در جریان هستید خیلی از کشور‌های توسعه یافته اصلی‌ترین دلیل امنیتشان نظارت و کنترل شدید است بدون اینکه مردم در شهر حتی یک پلیس ببیند و این دوربین است که تمام این کار‌ها را انجام می‌دهد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست