بازدید 4694
۸

تمام جایگاه‌ها کارت سوخت آزاد دارند

معاون وزیر نفت گفت: در بحث پالایشگاه‌های فراسرزمینی به دنبال بازارسازی برای نفت‌خام ایران هستیم، به‌این صورت هم صادرات نفت‌خام با ارسال آن به این پالایشگاه‌ها افزایش می‌یابد و هم فرآورده تولید شده در بازار هدف به مصرف می‌رسد.
کد خبر: ۱۱۸۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۰ 12 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در نشستی خبری اظهار داشت: تاکنون ۱.۶ میلیون کالای ایرانی به پالایشگاه‌های فراسرزمینی صادر شده و اولین کاتالیست ایرانی در حوزه تولید بنزین صادر شده است.

وی افزود: دانش فنی تولید کاتالیست مورد نیاز در فرآیند تولید بنزین، با همت متخصصان داخلی و پذیرش ریسک تولید، بومی‌سازی شده و نماینده شرکت‌های خارجی با حضور در ایران و نمونه‌برداری و تست کاتالیست ایرانی، مهر تأیید بر این توانمندی زده‌اند و ۲۱ تن کاتالیست ایرانی به پالایشگاه‌های خارجی برای تولید بنزین صادر شده است.

معاون وزیر نفت تصریح کرد: در بحث پالایشگاه‌های فراسرزمینی به دنبال بازارسازی برای نفت‌خام ایران هستیم، به‌این صورت هم صادرات نفت‌خام با ارسال آن به این پالایشگاه‌ها افزایش می‌یابد و هم با پالایش نفت ایران در این پالایشگاه‌ها، فرآورده تولید شده در بازار هدف به مصرف می‌رسد.

وی ادامه داد: برای فعالیت در پالایشگاه‌های فراسرزمینی در حوزه کشور‌های آسیایی نیز مذاکراتی صورت گرفته، تیم‌های کارشناسی فعال شده‌اند و پیشنهادات و پتانسیل‌ها در حال بررسی است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه "توجه خوبی به بحث ظرفیت‌سازی در مخازن ذخیره و احداث خطوط لوله مورد نیاز در دولت سیزدهم شده"، گفت: ۹۰ درصد مخازن سوخت مایع نیروگاه‌ها پر شده تا برای فصل سرد سال، آمادگی حداکثری داشته باشیم.

وی افزود: ۱۴ هزار کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت خام فرآورده در کشور داریم که با اجرای پروژه‌های جدید، حدود ۱۶۰۰ تا ۱۷۰۰ کیلومتر دیگر به این میزان افزوده خواهد شد.

سالاری با اشاره به مصارف افسارگسیخته بنزین در کشور گفت: در تهران حدود ۲۰ تا ۲۱ میلیون لیتر در روز بنزین مصرف می‌شود که این میزان برابر با مصرف سه استان پهناور، فارس، کرمان و اصفهان است.

وی ادامه داد: متوسط مصرف بنزین در سال گذشته ۱۰۱ میلیون لیتر در روز بوده، اما این رقم در سال جاری به ۱۱۴ میلیون لیتر در روز رسیده و حتی در برخی روز‌ها تا ۱۴۲ میلیون لیتر در شبانه روز نیز مصرف بنزین را شاهد بوده‌ایم.

معاون وزیر نفت با تأکید بر ضرورت اصلاح وضعیت مصرف سوخت خودرو‌های تولید داخل گفت: روزانه حدود ۲۰۰ میلیون لیتر سوخت مایع در بخش حمل‌و نقل کشور مصرف می‌شود که ارزش آن سالانه ۵۸ میلیارد دلار است، اگر ۱۰ تا ۲۰ درصد در مصرف سوخت مایع بخش حمل‌و نقل صرفه‌جویی شود، رقم بسیار زیادی سرمایه آزاد می‌شود که می‌تواند صرف توسعه زیرساخت‌ها شود.

وی افزود: قریب به ۳۰ میلیون خودرو و موتورسیکلت در کشور تردد می‌کنند که ۲۱ میلیون خودروی شخصی هستند؛ به طور متوسط روزانه ۴۷ میلیون لیتر بنزین ۱۵۰۰ تومانی با کارت سوخت شخصی، ۲۷ میلیون لیتر بنزین ۳۰۰۰ تومانی با کارت سوخت شخصی و ۳۸ میلیون لیتر بنزین ۳۰۰۰ تومانی با کارت جایگاه‌ها، توزیع می‌شود که حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی است و بین ۲۵ تا ۳۰ درصد سوخت‌گیری روزانه با کارت آزاد جایگاه‌ها صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با بیان اینکه "بر اساس قانون بودجه، تا پایان شهریورماه باید سوخت‌گیری با کارت سوخت شخصی به ۹۰ درصد برسد"، گفت: متناسب با نیاز هر جایگاه و میزان تردد و مراجعه‌ای که دارد، کارت آزاد سوخت در اختیار جایگاه‌ها قرار گرفته و توقف سوخت‌رسانی با بهانه نبود کارت آزاد، پذیرفتی نیست.

وی ادامه داد: یک کارگروه نظارت بر جایگاه‌های عرضه فعال کرده‌ایم که بازدید‌های سرزده به جایگاه‌ها دارند و به‌جایگاه‌هایی که می‌گویند کارت سوخت نداریم اخطار می‌دهیم.

سالاری خاطرنشان کرد: بر اساس پایش‌های صورت گرفته در تمام استان‌های کشور، ۶۰ لیتر سهمیه با نرخ اول و ۱۵۰ لیتر سهمیه با نرخ دوم، نیاز ۹۰ درصد مردم را با کارت‌های شخصی مرتفع می‌کند و کارت‌های آزاد در دست جایگاه‌ها برای شرایط اضطرار است.

معاون وزیر نفت با اشاره به ساماندهی توزیع LPG در کشور با شناسایی مصرف‌کنندگان نهایی گفت: حدود ۲۰۰ هزار خودرو در کشور شناسایی شده‌اند که LPG‌مصرف می‌کنند، همچننی با شناسایی اصناف، منازل و دیگر مصرف‌کنندگان LPG میزان مازاد LPG‌تولیدی شناسایی شد.

وی افزود: از حدود ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ تن تولید روزانه LPG، حدود ۳۰۰۰ تا ۳۵۰۰ تن میزان مصرف مورد نیاز کشور است و اختیار صادرات مازاد LPG موجود برای تأمین نقدینگی را در اختیار پالایشگاه‌ها گذاشته‌ایم.

سالاری با بیان اینکه "صادرات دریایی LPG را احیا کرده‌ایم"، گفت: با ایجاد ظرفیت در اسکله صادراتی، نخستین کشتی برای بارگیری و صادرات LPG در آبادان پهلو گرفته و صادرات دریایی LPG را به مقاصدی، چون افغانستان و پاکستان آغاز کرده‌ایم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۸
باز ادعاااااااااااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
بهتره بگید باز هم دروغ
کارت سوخت دارند ولی میگن 1000لیتر داشته تموم شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۲۲
هر جایگاهی چند تا کارت ازاد با سهمیه سوخت مشخص دارد که معمولا تا قبل از ساعت 12 ظهر تمام می شود
دروغ نگویید. دیروز هر دو جایگاه عسلویه کارت نداشتند.
بر هرچه مردم آزاره لعنت. هر وقت رفتیم بنزین آزاد بزنیم گفتن سهمیه کارت تموم شده
چرا اطلاع ندارید مصاحبه میکنید
من خودم در یکی از جایگاههی تهران رفتم بنزین بزنم گفت سهمیه شون تموم شده و از یکی از مردم بگیرید و وقتی اصرار منو دید گفت یکی هست توجایگاه (شخصی) داره باکی 50 تومن میفروشه بعد یکی از خودشون بعد از چند دقیقه کارتی که وقتی وارد کرد زده بود آمبولانس آورد و 70 تومن اضافه تر از من گرفت و گفت 50 برای اون یه چیزی هم برای خودمون دیگه ...تا وقتی نارت نباشه همینه
اسطوره مملکت داری و حکمرانی مسوولان کشور ما هستند فقط ادعا دارند صف پمپ بنزین نیاورون به تجریش رسیده بود دیشب واقعا خیلی اوضاع مملکت خوب است به هر وسیله ای که میشود مردم را ناراحت تر و عصبی تر میکنند. تمام داستان است کمبود با قیمت فعلی ایجاد کنند مردم به فراوانی با قیمت گران راضی بشوند بگویند فقط باشد گران باشد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی