پیش‌ بینی بورس فردا ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

بازار سهام امروز از ابتدا با فشار فروش سنگین همراه شد و این فشار فروش تا انتهای معاملات ادامه‌دار شد و شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با کاهش ۴۷ هزار واحدی همراه شد و شاخص باری دیگر کانال ۲ میلیون واحدی را از دست داد. فردا می‌تواند کانال ۲ میلیون واحدی را پس بگیرد؟
کد خبر: ۱۱۸۷۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۴ 12 August 2023

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس،  شاخص کل بورس طی روز جاری در حالی که نزدیک به ۹۰ درصد نمادها در محدوده منفی به کار خود پایان دادند، با کاهش ۲.۳۲ درصدی همراه شد و با از دست دادن دوباره کانال ۲ میلیون واحدی، به محدوده ۱.۹۸۹ میلیونی رسید. شاخص هم‌وزن نیز که امروز شرایط سخت‌تری را نسبت به شاخص کل تجربه می‌کرد، کاهش ۲.۷۱ درصدی را در ارتفاع خود به ثبت رساند. روند ارزش معاملات خرد سهام نیز با ثبت عدد ۴۷۵۶ میلیارد تومانی نشان داد که همچنان رونق خاصی در بورس تهران شکل نگرفته و این موضوع با خروج پول ۱۱۴۶ میلیارد تومانی از سمت کدهای حقیقی همراه بود.

کورسوی امید در بورس فردا

اواسط روز سه‌شنبه بود که محسن علیزاده، عضو ناظر مجلس در شورای عالی بورس در توییتی اعلام کرد که بالاخره با پیگیری‌های بسیار و مکرر، هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه نرخ خوراک صنایع و پتروشیمی‌ها را مغایر قانون و باطل اعلام کرد. از سمت دیگر شنیده شد که رئیس مجلس نیز در رابطه با همین موضوع نامه‌ای را به ریاست جمهوری ارسال کرده و خواستار تغییر و رفع این نواقص قانونی شده است. با این حال اما روند معاملات بورس چهارشنبه که با رنگ سبز آغاز به کار کرد و در نهایت با روی سرخ به معاملات خود پایان داد، نشان می‌دهد که همچنان نگرانی بابت نتیجه نهایی در بدنه بازار سهام وجود دارد.

عدم واکنش قطعی و با ثبات بورس تهران به این خبر از آنجا ناشی می‌شود که دولت بارها در رابطه با این موضوع صحبت کرده و پافشاری زیادی بر باقی ماندن نرخ ۷ هزار تومانی دارد و اکنون همه در انتظار واکنش نهایی دولت هستند. قرار بر این است که موضوع اصلاح این نرخ در جلسته روز آینده هیات دولت مطرح و درباره آن تصمیم‌گیری شود. از این رو بورسی‌ها در انتظار هستند که اصلاحات انجام و نتیجه نهایی مشخص شود. اینکه آیا این تغییرات شامل کاهش نرخ خوراک است یا صرفا تغییراتی در روند عملیاتی را شامل می‌شود، از مهم‌ترین سوالات این روزهاست.

در انتظار حمایت تکراری

ثبت کندل منفی قدرتمند بورس امروز موجب شد که نماگر اصلی تالار شیشه‌ای در نمودار تکنیکالی خود برای دومین بار خط روند میان‌مدت خود را به سمت پایین بشکند و فشار مضاعفی بر معاملات ایجاد کند. با این حال هنوز نمی‌توان برای کاهش شدید نتیجه‌گیری کرد زیرا در در محدوده ۱.۹۵ تا ۱.۹۷ میلیون واحدی، حمایتی وجود دارد که طی چند وقت اخیر بارها توانسته موجب برگشت بورس به مسیر صعودی شود. حال باید دید که آیا بورس فردا با برخورد به این محدوده می‌تواند در روزهای آینده رشد دوباره‌ای را تجربه کند یا خیر.

پیش‌ بینی بورس فردا ۲۲ مرداد ۱۴۰۲

پیش بینی بورس فردا

با توجه به جمیع نکات ذکر شده در بالا و همچنین وضعیتی که شاخص کل بورس در نمودار تکنیکالی خود دارد، انتظار می‌رود که بورس فردا نیز کار خود را در محدوده منفی آغاز کند و به مرور از شدت عرضه‌ها کاسته شود. در بورس فردا روند قیمت دلار در ادامه روز جاری و همچنین نتیجه حاصل از مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها می‌تواند بسیار اثرگذار باشد./فردای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست