بازدید 9175
۴

تبعیض در تجلیل از دو قهرمان وزنه‌برداری؟

اداره کل ورزش و جوانان استان البرز اقدام به تجلیل از قهرمان وزنه‌برداری جوانان آسیا کرده است و این در حالی است که در این مراسم، دختر وزنه‌بردار که نایب قهرمان آسیا شد، دعوت نبوده است.
کد خبر: ۱۱۸۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۲ 12 August 2023

به گزارش تابناک،  لعیا کریمی دختر وزنه‌بردار ایران در دسته ۷۱ کیلوگرم وزنه‌برداری نوجوان آسیا با رکورد ۸۳ یک ضرب، ۹۱ دوضرب و مجموع ۱۷۴ کیلوگرم نایب قهرمان آسیا شد. او در یک ضرب نقره و در دوضرب برنز گرفت.

پس از قهرمانی آسیا ۲۰۲۳، اداره کل ورزش و جوانان استان البرز از علیرضا اسفندیاری قهرمان جوانان آسیا تجلیل کرد اما گفته می‌شود در این مراسم از لعیا کریمی دیگر وزنه‌بردار این استان دعوت نشده است.

لعیا کریمی در این مورد بیان کرد: ابتدا از زحمات و حمایت‌های بی دریغ و دلسوزانه رییس فدراسیون آقای انوشیروانی و نایب رییس فدراسیون آقای سلیمی و همچنین آقای کوروش باقری سپاسگزارم. از رییس و دبیر هیات وزنه برداری استان البرز برای حمایت از من تشکر می‌کنم. خدا را شاکرم که به مسابقات قهرمانی آسیا رفتم و نایب قهرمان شدم. اولین مدال‌آور استان البرز در وزنه‌برداری بانوان بودم اما متاسفانه با بی‌مهری های مدیر کل ورزش استان رو به رو شدم.

او ادامه داد: من و یکی از ورزشکاران استان با هم در مسابقات آسیایی قهرمان و نایب قهرمان شدیم و در اداره کل ورزش و جوانان استان البرز از او تجلیل به عمل آمد و این در حالی بود که من هیچ‌گونه اطلاعی از این تجلیل نداشتم. حتی در این مدت هیچ پیام تبریکی از طرف اداره کل ورزش استان به من نداده‌اند. انتظار من از مدیر کل خیلی بیشتر از این بود چون او بالاترین مقام ورزشی استان است. امیدوارم برای این کار پاسخگو باشد چون ما ورزشکاران احتیاج به حمایت و تشویق داریم نه تبعیض.

*بی‌اطلاعی هیات از تجلیل پرحرف و حدیث

همچنین علیرضا حسینی دبیر هیات وزنه‌برداری استان البرز نیز در مورد علت تجلیل نشدن از لعیا کریمی توسط اداره کل ورزش و جوانان این استان تصریح کرد: متاسفانه در یکی، دو روز گذشته حواشی در مورد تجلیل از قهرمانان به وجود آمد. در این سه، چهار ماه که مسئولیت هیات وزنه‌برداری استان البرز را برعهده گرفتیم، مدیرکل ورزش و جوانان البرز درخواست دیدار با مسئولان هیات را رد و از روز اول نیز تمام کارهای ما را مسدود کرد.

او افزود: بین لعیا کریمی و علیرضا اسفندیاری نیز تبعیض به وجود آوردند. به صورت انفرادی از آقای اسفندیاری تجلیل کرد که البته رییس هیات هم در آن مراسم دعوت نبود. ما به طور غیرمنتظره متوجه شدیم که این مراسم برگزار شده است و در جریان این مراسم تجلیل نبودیم. لعیا کریمی از ما سوال کرد، مگر مدالش با مدال علیرضا اسفندیاری فرق داشته که از او تجلیل نشده است که هیچ پاسخی برای این سوال نداشتیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۴
تورا بخدا تجلیل وقدر دانی کنند مسئولین مربوط زنان سرزمین ما ایران عزیز به شما خانمهای قهرمان افتخار می‌کنند با این امکانات کم خدا پشت وپناهتون زنان قهرمان ایران زمین۰ ای کاش من پولدار بودم وتیم شماهارو ساپورت مالی میکردم حیف وصدحیف که ندارم بخداقسم انجام می‌دادم قسم میخورم۰????????????
اخراج مدیر کل بهترین کار می باشد.
دوست نداری جمع کن برو
بهترین را مهاجرت هست
برو از این کشور
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست