بازدید 2313

سفر وزیر اسرائیلی به واشنگتن درباره روابط با عربستان

رسانه‌های صهیونیستی جمعه شب گزارش دادند، وزیر امور راهبردی این رژیم با هدف گفت وگو با مقام‌های آمریکایی درباره عادی سازی روابط با عربستان سعودی به واشنگتن سفر خواهد کرد.
کد خبر: ۱۱۸۷۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰ 12 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای «i۲۴» رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هفته آینده «ران درمر» وزیر امور راهبردی را برای گفت وگو با مقامات آمریکایی در مورد توافق احتمالی عادی سازی با عربستان سعودی به واشنگتن می‌فرستد.

به گزارش وب سایت خبری واللا رژیم صهیونیستی، سه مقام ارشد صهیونیستی و آمریکایی مدعی شدند که درمر درباره تلاش‌های دیپلماتیک واشنگتن برای دستیابی به یک توافق جامع با عربستان سعودی که شامل به رسمیت شناختن (رژیم) اسرائیل از سوی ریاض باشد، گفت وگو خواهد کرد.

پیشتر روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داده بود که ایالات متحده آمریکا و عربستان سعودی بر سر چارچوب و شرایط کلی روند عادی سازی روابط ریاض و (رژیم) اسرائیل به توافق رسیده‌اند.

به گزارش ایرنا، مقامات رژیم صهیونیستی به تازگی اظهارات متناقضی درخصوص عادی سازی روابط این رژیم با عربستان مطرح کرده‌اند و درحالی که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر تل آویو را نزدیکتر از هر زمانی به دستیابی به یک توافق با عربستان دانسته بود، وزیر امنیت این رژیم گفته بود که مسیر عادی سازی روابط با ریاض همچنان طولانی است.

در شرایطی که وزیر خارجه رژیم صهیونیستی عادی سازی با عربستان را نزدیک جلوه می‌دهد، دیگر مقامات این رژیم چنین نظری ندارند و «تساحی هنگبی» مشاور امنیت داخلی اذعان کرد که علیرغم تلاش‌های آمریکا، راه عادی سازی روابط با عربستان همچنان طولانی است.

این درحالی است که عربستان تاکنون ادعاهای مطرح شده درخصوص روند اقدامات برای توافق احتمالی جهت برقراری روابط بین تل آویو و ریاض را تائید نکرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست