بازدید 8773
۵

نقش قطر در توافق جدید ایران و آمریکا

وزیر امورخارجه قطر ضمن تاکید بر نقش کشورش در توافق ایران و آمریکا برای تبادل زندانیان، درباره رسیدن به توافق هسته‌ای اظهار امیدواری کرد.
کد خبر: ۱۱۸۷۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۴ 11 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» وزیر امور خارجه قطر، امروز (جمعه، ۱۱آگوست) در گفت‌وگو با شبکه «الجزیره» درباره جزئیات توافق تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا صحبت کرد. 

طبق گزارش الجزیره، آل‌ثانی در این گفت‌وگو تاکید کرد: قطر معتقد به حل اختلافات از طریق راه های صلح آمیز و گفت‌وگو است.

وزیر امور خارجه قطر گفت: قطر نقش مهمی در تسهیل گفت‌وگو بین واشنگتن و تهران داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: امیدواریم توافق واشنگتن و تهران منجر به توافق در پرونده هسته‌ای شود.

آل‌ثانی در ادامه خاطرنشان کرد: پیش از توافق واشنگتن و تهران سفرهای گسترده‌ای از سوی مقامات قطری به واشنگتن و تهران انجام شده بود.

شب گذشته، پنجشنبه بود که در ابتدا رسانه‌های آمریکایی شامل روزنامه «نیویورک تایمز» از توافق ایران و آمریکا برای مبادله زندانیان در ازای آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی خبر دادند.

این روزنامه گزارش داد: پنج زندانی آمریکایی در ازای آزادی ایرانی‌هایی که به دلیل نقض تحریم‌ها مجرم شناخته شده‌اند، از زندان آزاد خواهند شد. حدود ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی ایران نیز آزاد خواهند شد. 

منابع آگاهی هم به خبرگزاری فارس گفته‌اند که منابع ایران در حال انتقال به حساب‌هایی در قطر است و در خصوص تبدیل آن از واحد «وون» (پول کره جنوبی) به یورو توافق صورت گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۵
دیپلماسی عزتمندانه تان را دیدیم

ازاد سازی زندانی در عوض استفاده از پول بلوکه خودمان انهم زیر نظر امریکا و فقط برای خرید کالایی که امریکا بهمان اجازه بدهد


والا من در خرج کردن پول توجیبی که بابام بهم میده و یحورایی مال منم نیست دستم از مدعی مدیریت جهان بازتره
نقشش دلالی
در دوره روحانی که اخ بود حالا چرا خوشحالین نکته بعد اینکه‌تضمینهای لازم هم بگیرید که اینها بعد از رهایی از ایران شکایت و درخواست غرامت نکنند
قراره لمریکا هم با خواری از منطقه بره مثل روسها که بعد از جنگ جهانی دوم زفتن
مدیریت جهان و نقش داشتن در معاهده های بین المللی یعنی کاری که قطر و عمان می کنند ولی ما مدعی در همه زمینه ها الان پول خودمان را با خفت و خواری قراره زیر نظر این کشورها هزینه کنیم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم