بازدید 3365
۲

اوکراین: زلنسکی هرگز با پوتین مذاکره نمی‌کند

وزیر خارجه اوکراین گفت که اگر این کشور روزی تصمیم به مذاکره با روسیه بگیرد، این کار را با ولادیمیر پوتین انجام نخواهد داد.
کد خبر: ۱۱۸۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۱ 11 August 2023

به گزارش تابناک؛ ایسنا نوشت: به نقل از خبرگزاری راشاتودی، دمیترو کولبا، وزیر خارجه اوکراین مدعی شد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه «جرایم بسیار بزرگی» انجام داده است. برای ما روشن است که هرگز پوتین و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را بر سر یک میز نخواهیم دید.

کولبا گفت: می‌توانیم پس از خروج نیروهای روسیه از اوکراین، با مسکو مذاکره کنیم، اما نه با پوتین.

او در ادامه گفت که اگر هم این اظهارات به معنای تشدید مناقشه قلمداد شود، بدترین اتفاق همین حالا افتاده و جنگ از همان ابتدا در شدیدترین سطح خود در جریان بوده است.

وزیر خارجه اوکراین که ضدحملات کشورش علیه استحکامات دفاعی روسیه راه به جایی نبرده، گفت: ضدحمله به زودی نتیجه خواهد داد و ما به مبارزه ادامه می‌دهیم. راه دیگری نداریم.

او گفت: پیشروی برای سربازان ما دشوار است، اما بالاخره پیشروی خواهیم کرد. زمان به نفع ماست، زیرا قدرت نظامی ما هر روز رشد می‌کند و قدرت روسیه تضعیف می‌شود. جنگ بالاخره روزی به نفع ما تمام خواهد شد.

دمیترو کولبا که این اظهارات را در گفت‌وگو با یک رسانه ایتالیایی مطرح کرد، از حمایت‌های تسلیحاتی این کشور از اوکراین قدردانی کرد و بار دیگر متذکر شد: تا وقتی که در جنگ پیروز نشده‌ایم، هیچ چیز کافی نیست.

اوکراین در اوایل ژوئن ضدحمله‌ای را علیه مواضع روسیه در خاک خود آغاز کرد که از ماه‌ها پیش در تدارک آن بود. اما ارتش روسیه در این چند ماه با مین‌گذاری‌های گسترده و کندن گودال‌های عمیق، مواضع دفاعی مستحکمی ایجاد کرد که عرصه را بر عملیات تهاجمی اوکراین تنگ کرد.

کرملین می‌گوید صلح زمانی ممکن خواهد بود که اوکراین به کشوری بی‌طرف بدل شده، قید عضویت در ناتو و اتحادیه اروپا را زده و حاکمیت روسیه بر مناطق تصرف‌شده را به رسمیت بشناسد؛ اما ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین خواستار پس گرفتن تمامی مناطقی است که روسیه در این جنگ یا در مناقشه سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرده است. چهار منطقه «زاپوریژیا، دونتسک، لوهانسک و خرسون» که بخشی از خاک اوکراین محسوب می‌شوند، در اواخر سال ۲۰۲۲ با برگزاری همه‌پرسی توسط نیروهای روسیه، به خاک این کشور ضمیمه شدند. روسیه در سال ۲۰۱۴ نیز شبه‌جزیره کریمه را به خاک خود الحاق کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۲
باشه . بهش می گم
پوتین کیه هست؟ همونی که از ترس سوار هواپیمای آخر الزمانی شد؟ یا همونی که تورم پنج درصد روسیه و هفتاد درصد کرده؟ یا اونی که قرار بود سه روزه اوکراین رو بگیره؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی