بازدید 3639
۳

رئیسی شهریور به آفریقای جنوبی می‌رود

وزیر امورخارجه گفت: رییس جمهور آفریقای جنوبی برای تاریخ ۲ شهریور از رییس جمهور کشورمان برای نشست بریکس پلاس که در سطح سران برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آورده است.
کد خبر: ۱۱۸۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۵ 10 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از وزارت امور خارجه، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه در آستانه سفر به کشور آفریقای جنوبی در تشریح برنامه‌های خود گفت: بعد از حدود سه سال که از کرونا می‌گذرد برای اولین بار نشست مشترک کمیسیون مشترک ایران و آفریقای جنوبی را در پرتوریا داریم.

وی افزود: به موازات این نشست فرصتی فراهم شده است تا با رئیس جمهور و وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی آخرین وضعیت همکاری‌های دوجانبه و برخی موضوعات بین المللی را مورد بررسی قرار دهیم.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: از روز دوشنبه تیمی متشکل از معاونین وزرای بیش از دوازده وزارت خانه دولتی و بخش خصوصی حضور دارند و محل وزارت خارجه با مدیریت مدیران کل بخش سیاسی دو وزارتخانه موضوعات مربوط به همکاری‌های دو کشور و آماده کردن اسناد برای سفر آینده رئیس جمهور را در دستور کار دارند.

وزیر امور خارجه ادامه داد: رئیس جمهور آفریقای جنوبی برای تاریخ ۲ شهریور از رئیس جمهور کشورمان برای نشست بریکس پلاس که در سطح سران برگزار خواهد شد، دعوت به عمل آورده است؛ همچنین تاریخی به منظور سفر دو جانبه در پاییز در نظر گرفته شده است که برای این منظور هم برنامه‌هایی تدارک دیده خواهد شد که در جریان این سفر برنامه ریزی های هر دو سفر آینده رئیس جمهور انجام خواهد شد.

امیرعبداللهیان عنوان کرد: آفریقای جنوبی کشور مهمی در قاره آفریقا است و ما روابط دیرینه ای با این کشور داشته‌ایم که احیای کامل این روابط از برنامه‌های این سفر است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
لااقل مهلت بدید از محل توافق شانگهای آبی برای کشور گرم شود بعد دنبال توافق بریکس باشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
تا مادامی برجام و لوایح مبارزه با پولشویی به سرانجام نرسد این عضویت ها ارزشی نداشته و ندارد و هیچ منعتی برای کشور حاصل نمیشود
سفرهای استانی پر هزینه و بدون دستاورد اقا تمام شد نوبت بریز و بپاش های خارجی شد
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی