بازدید 3638

حمله هوایی به مخفیگاه داعش در عراق

منابع عراقی از تداوم حملات به مخفیگاه‌های بقایای داعشی در این کشور خبر دادند.
کد خبر: ۱۱۸۷۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۴ 09 August 2023

به گزارش تابناک به نقل از خبرگزاری عراقی واع، فرماندهی عملیات مشترک عراق از نابودی یک تونل متعلق به گروه تروریستی داعش در رشته کوه‌های حمرین خبر داد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: شب گذشته در حمله هوایی توسط جنگنده‌های نیروی هوایی، یک تونل متعلق به داعش در رشته کوه‌های حمرین در استان صلاح الدین منهدم شد. این حمله طبق اطلاعات دقیق از سوی اداره اطلاعات نظامی عراق انجام شد.

از سوی دیگر صباح النعمان، سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق گفت که ارزیابی خطر سازمان تروریستی داعش در عراق از نگاه نیروهای عراقی و دستگاه مبارزه با تروریسم، این است که این سازمان خطری برای امنیت ملی عراق و تهدیدی جدی به شمار نمی‌رود؛ چراکه این سازمان تروریستی متحمل خسارات زیادی شده و توان فرماندهی، لجستیکی و اقتصادی خود را از دست داده است.

وی بیان کرد: آنچه اکنون در عراق است، یک گروه تروریستی مخفی در مناطق صعب العبور و کوهستانی عراق و دور از شهرها است. سازمان داعش خطری به شمار نمی‌رود اما هر از گاهی به دنبال اجرای عملیات‌های تروریستی برای اثبات حضور خود و نه برای اهداف بزرگ‌تری است.

سخنگوی دستگاه مبارزه با تروریسم عراق خاطرنشان کرد که سرکرده داعش در سوریه چند روز پیش کشته شد و این رویداد حاکی از آن است که داعش توان رزمی و فرماندهی خود را از دست داده و حضور فرماندهان این سازمان در سوریه و در مناطقی که ارتش این کشور بر آن تسلط ندارد، گواهی بر عدم توانایی داعش در استقرار پایگاه فرماندهی و نیز گواهی بر پایان این سازمان است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست