بازدید 3064
۲

انصارالله یمن آمریکا را تهدید کرد

انصارالله یمن بار دیگر اعزام نیروها و ناوهای آمریکا به دریای سرخ را اقدامی خصمانه دانست و هشدار داد که این اقدام منطقه و ناوگان بین‌المللی را تهدید می‌کند.
کد خبر: ۱۱۸۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲ 09 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، به نقل از المسیره، علی القحوم، یکی از اعضای دفتر سیاسی گروه «انصارالله» در توییتر خود نوشت: ما از نزدیک ورود مستمر نیروها و ناوهای آمریکایی را در سواحل یمن، باب المندب استراتژیک و جزایر زیر نظر داریم. با استقرار موقت در برخی از پایگاه‌های نظامی در العند، خور عمیره [استان لحج]، حضرموت، المهره، سقطری و مایون، کار خصمانه و توطئه‌های شیطانی مستمری در حال انجام است که یمن و کل منطقه را هدف قرار می‌دهد.

وی افزود: این حضور نظامی غیرموجه آمریکا در وهله اول تهدیدی برای منطقه است به ویژه در سایه اقدامات پیشدستانه آمریکا برای کنترل و حضور فشرده در باب المندب که امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد و نقض فاحش هنجارها و قوانین بین‌المللی است.

القحوم افزود: «حضور شدید آمریکا در باب المندب این تنگه استراتژیک در سواحل یمن، کشتیرانی بین‌المللی را تهدید و هنجارها و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کند.»

این عضو دفتر سیاسی «انصارالله» از پایبندی این گروه به حفاظت از ناوبری بین‌المللی خبر داد و گفت: یمن همواره در حفاظت از ناوبری و دریانوردی بین‌المللی حاضر بوده و به قوانین بین‌المللی پایبند است؛ قوانینی که این حق را به آن می‌دهند که بدون دخالت خارجی و غربی این کار را انجام دهد. انصارالله در میدان حضور داشته و سابقه طولانی در مبارزه با تروریسم دارد، لذا هیچ نیازی به مداخله آمریکایی برای آن نیست. یمن ارتش، امنیت، دفاع و دستگاه قضا دارد و در درجه اول به عنوان یک کشور مستقل براساس استقلال و حاکمیت خود به حفاظت از کشتیرانی و مبارزه با تروریسم می‌پردازد.

وی به تغییر فضای بین‌المللی و منطقه‌ای، شکستن سیستم چند قطبی، پایان دادن به کنترل استعماری غرب بر کشورهای شاخ آفریقا و سایر مناطق با تشدید حمایت آمریکا و غرب در اوکراین اشاره کرد.

وی با اشاره به توافق راهبردی تحت حمایت چین بین عربستان و ایران و پیامدهای مثبت آن بر منطقه و با صعود کشورهای شرق و بریکس به سکوی رقابت قوی و فزاینده در ایجاد توازن بین‌المللی و منطقه‌ای گفت: سلطه استعماری غرب در حال تضعیف و ناگزیر در حال محو شدن است.

این عضو «انصارالله» در پایان با تهدید آمریکا گفت: ما به آمریکایی‌ها می‌گوییم ماندن شما با هر توجیه و بهانه‌های واهی، طولانی نخواهد بود. ما در مقابل تجاوزات مستمر شما به یمن، زمین و مردم و توطئه‌های خطرناک شما علیه منطقه بیکار نخواهیم نشست و بهانه‌های ایجاد شده شما را از بین خواهیم برد.

حسین العزی، معاون وزیر خارجه در دولت صنعا و از رهبران گروه انصارالله یمن نیز پیشتر نسبت به نزدیک شدن نیروهای آمریکایی به آب‌های سرزمینی این کشور هشدار داد.

این هشدارها پس از آن است که فرماندهی سازمان تروریستی «سنتکام» در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: «بیش از ۳۰۰۰ ملوان و تفنگدار نیروی دریایی آمریکا از ناوگروه «باتان» (ARG) و یگان ۲۶ فرامرزی، ششم اوت وارد خاورمیانه شدند.»

طبق این بیانیه، ناو آبی خاکی «یواس‌اس باتان» و کشتی «(USS Carter Hall (LSD ۵۰» پس از عبور از دریای مدیترانه از طریق کانال سوئز وارد دریای سرخ شدند. در این بیانیه اعلام شده است که این کشتی‌ها تجهیزات و تسلیحات هوایی و دریایی بیشتر و همچنین تفنگداران دریایی و ملوانان آمریکایی بیشتری را به منطقه منتقل کرده‌اند.

در واقع آمریکا به گام‌های تنش‌زای خود در منطقه ادامه می‌دهد و تلاش می‌کند مانع از صلح در یمن شود. ورود نیروهای اضافی به دریای سرخ تهدیدی مستقیم برای آب‌های سرزمینی، جزایر و استان‌های یمن در سایه اصرار آمریکا بر ادامه تجاوز و محاصره این کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۲
فقط مونده یمن آمریکا رو تهدید کنه نون ندارن بخورن کشور رو ویران کردن کشور رو چند تیکه تازه هشدار هم میدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
جماعتی باغی که نانشان را دیگران می دهند و کشورشان را نابود کردند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست