بازدید 4085

آمار گردشگران خارجی دو سال است که کاهشی شده

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتل‌داران ایران، درباره وضعیت کیفی و کمی هتل‌ها گفت: از لحاظ کیفی هتل‌های ایران در چند سال گذشته نسبت به بازسازی و تجهیزات و نوسازی جهش خوبی داشته‌اند. در مجموع اکثر هتل‌ها از وضعیت فنی خوبی برخورداند. از نظر کمی، توزیع‌ هتل‌ها نادرست است، در برخی نقاط هتل‌ها زیاد و در برخی کم هستند.
کد خبر: ۱۱۸۶۹۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۶ 08 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از انتخاب، هتل‌ها یکی از نخستین نشانه‌های بررسی وضعیت کشور از نظر اقتصادی و اعتباری هستند. هنگامیکه هتل‌ها تماما رزرو شده و مهمان‌های خارجی در آن حضور دارند، مشخصا نشان از وضعیت بهبود یافته  کشور است، اما در شرایط فعلی که هتل‌ها چهره مهمان‌های خارجی را فراموش کرده‌اند، نشان از وضعیت بغرنج اقتصادی است.

جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتل‌داران ایران، درباره وضعیت کیفی و کمی هتل‌ها به «انتخاب» گفت: از لحاظ کیفی هتل‌های ایران در چند سال گذشته نسبت به بازسازی و تجهیزات و نوسازی جهش خوبی داشته‌اند. در مجموع اکثر هتل‌ها از وضعیت فنی خوبی برخورداند. از نظر کمی، توزیع‌ هتل‌ها نادرست است، در برخی نقاط هتل‌ها زیاد و در برخی کم هستند.

وی در ادامه درباره چالش‌های تور‌های داخلی و خارجی اشاره کرد: خوشبختانه اکثر گروه‌های توریستی از هتل استفاده می‌کنند، مخصوصا تور‌های خارجی و ما با عزیزانی که به شکل تور به هتل‌ها می آیند مشکلی نداریم. تور‌های خارجی بیشتر از تور‌های داخلی مقررات کشور را رعایت می‌کنند. با توجه به قوانین بین المللی که هر کسی به هر جا سفر می‌کند باید به قوانین آنجا احترام بگذارد، در کل ما با خارجی ها مشکلی نداریم. اما برخی اتفاقات باعث می‌شود آمار مسافر‌ها تغییر کند.

او افزود: در مجموع آمار ورود و تور خارجی در یکسال اخیر به خصوص چند ماه امسال نسبت به پارسال کاهشی بوده است. نسبت به پارسال ۱۰ درصد کاهش ورودی تور داخلی داریم خارجی ها نیز دو سال است که روند کاهشی دارند.

رئیس جامعه هتل‌داران ایران، درباره رقابت بومگردی‌ها با هتل بیان کرد: بومگردی ها همراه ما هستند، بومگردی‌ها عمدتا در مناطق اطراف شهر واقع شده‌اند اما هتل‌ها در مرکزند. نوع بافت بومگردی‌ها نیز با هتل‌ها کاملا متفاوت است. بومگردی‌ها مسافران خود را جذب می‌کنند، هتل‌ها نیز مسافر خاص خود را دارند

وی درباره پلمب هتل‌ها افزود: برخی نقاط پلمب داریم که یا خود هتل و یا رستوران و کافه آن پلمب می‌شوند، مثل دیگر صنوف هتل‌ها نیز درگیر این مسئله هستند.

حمزه‌زاده درباره مشکلات عمده هتل‌ها گفت: مشکلات زیای داریم. عدم حمایت جدی دولت، عدم معافیت های لازم بیمه ای، عدم ارائه منابع بانکی با وام های کم بهره در کنار تورم موجود در کشور چند مشکل اساسی هتل‌ها هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۰
توریست خارجی بیاد اینجا چکار کنه ؟؟؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
بخاطر مسایل بی خودی و خودخواهی و روانی بودن بعضی ها با خاطره بد از اینجا بره و برای هموطنانش تعریف کنه و اونها هم نیان ایران. با این عملکرد مردم و مسئولان نیان بهتره . یه نگاه به رفتارهای خودمون بندازیم بعد انتظار اومدنشون رو داشته باشیم. .
والله به این تک و توک گردشگران خارجی هم که میان باید مدال شجاعت بدن
اگرامارورودگردشگران گداگشنه خارجی دوسال استکه کاهشی شده درعوض امارخروج نخبگان وخبرگان وکارآفرینان ایرانی افزایشی شده این باآن در!!
بیشتر گردشگران خارجی ازاتباع عراق و پاکستان و لبنان وغیره هستند که برای اماکن زیارتی میان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
و بیشتر برای خوردن مجانی میان .
کاری کردید که ایرانی دوست نداره اینجا بمونه بعد انتظار دارید توریست خارجز بیاد اینحا!!! باور ندارید امار خروج نخبگان و مهاجرت رو ببینید
یعنی قطار پیشرفت در زمینه صنعت گردشگری به سمت عقب رفته؟ چجوری میشه آخه همه واگنهای قطار پیشرفت به سمت جلو برن اما واگن صنعت گردشگری به سمت عقب حرکت کنه؟؟ عمو عزت مسئلتن...
نه!! چرا آخه؟
هفته پیش زنگ ردیم هتل داریوش تو کیش میگه شبی ۴ میلیون! اونم وسط جهنم تابستون.
من برای چی باید پول بدم برم اونجا؟ خب میرم ترکیه یا ارمنستان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست