بازدید 5347

مخابرات ۶۵ هزار میلیاردتومان پس از خصوصی سازی به دولت پرداخته است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: متاسفانه حق مخابرات که حق بازار ارتباطات و مردم برای پیشرفت حوزه فناوری است، بیش از یک دهه متوقف و سرکوب شده است.
کد خبر: ۱۱۸۶۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۴ 08 August 2023

مخابرات ۶۵ هزار میلیاردتومان پس از خصوصی سازی به دولت پرداخته است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه مخابرات در مسیر توسعه به نفع فناوری اطلاعات کشور عمل می کند گفت: متاسفانه حق مخابرات که حق بازار ارتباطات و مردم برای پیشرفت حوزه فناوری است، بیش از یک دهه متوقف و سرکوب شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران، سلطانی با تاکید براینکه این شرکت جزو شرکت هایی است که بیشترین سهم درآمدی را برای دولت داشته است گفت :  شرکت مخابرات پس از خصوصی سازی علاوه بر پرداخت حق و حقوق کارکنان، 65 هزار میلیارد تومان در قالب حق السهم و درآمدهای دولت به مجموعه دولت پرداخته است، که این مبلغ به همراه حقوق کارکنان بیش از 120 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: در قبال این همه پرداختی مخابرات، با سرکوب عمدی تعرفه ای مخابرات توسط دولت های پیشین روند توسعه مخابرات به طور کامل در حال توقف بود، مثلا مخابراتی که در سال 1390 مبلغ دو هزار و 600 میلیارد تومان فقط از تلفن ثابت درآمد داشت در سال 1400 درآمد تلفن ثابت علی رغم تورم چندین صددرصدی به هزار و400 میلیارد تومان کاهش یافت.

وی باشاره به اینکه شرکت مخابرات ایران مانند درخت تنومندی است که بیشترین بارارتباطی کشور را به دوش دارد گفت : این شرکت با توجه به تمامی عوامل بازدارنده توانست شبکه ارتباطی کشور را پایدار نگه دارد انشالله با کمک و یاری همه بتوانیم شرکت مخابرات را که زیر بنای شبکه ارتباطی کشور است را تقویت کنیم تا به توسعه مطلوب برسیم .

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: حداقل هزینه نگهداری خط تلفن ثابت که در آذرماه سال 1400 در کمیسیون تنظیم مقررات مصوب شد به صورت میانگین 14 هزار و 800 تومان بود، اما این رقم تا شهریورماه 1401محقق نشد و نهایتا میانگین عدد ابلاغی برای دریافت از مشترک هر خط 9 هزارتومان شد، همچنین در روستاها افزایشی نداشتیم با اینکه هزینه‌ها در این مناطق بیشتر از شهرهاست.

وی افزود: طی این 10 سال تعرفه های بخش مخابرات ثابت افزایشی نداشت و همچنین در سال 94 و 95 موضوع ابلاغ همکدسازی را داشتیم که باعث کاهش درآمد شرکت شد. چیزی که باعث اختلاف دو عدد شد، حاصل نگهداشتن افزایش تعرفه های مخابرات توسط رگولاتوری و بحث ابلاغ همکدسازی از طریق کاهش درآمد بود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت : از زمانی که مصوبه 466 مبنی بر دریافت حداقل کارکرد تلفن ثابت ابلاغ شد، به علت تاخیر در ابلاغ ناقص ، شرکت مخابرات بازهم پشت سر هم متضرر شد و این زیان به مبلغ 5 هزار میلیارد تومان رسید و دو زیان دیگر هم تا زمان ابلاغ و اجرای نهایی تا شهریور 1401، به علت فاصله 15 ماهه تصویب در خرداد 1400 تا شهریور 1401 و مسکوت ماندن و تعلل های پیاپی در ستاد تنظیم بازار و شورای رقابت به مبلغ های 4هزار و 700میلیارد تومان و 3هزار و 700 میلیاردتومان زیان وارد شد.

سلطانی گفت: در شهرستان ها هم حداقل مبلغ و در روستاها مبلغ صفر برای هزینه نگهداری در نظر گرفته شد، اما علی رغم تمام این مشکلات و تعلل ها، شرکت مخابرات ایران با تمام توان به سمت توسعه حرکت می کند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با اشاره به اینکه با تمام این زیان ها و تاخیرها برای اجرای مصوبه 466 مخابرات الحاقیه شماره 4 را که بار مالی سنگینی دارد طبق تکلیف وزارت ارتباطات پذیرفت افزود : تنها دو بند از این الحاقیه که توسعه 5/1 پورت و بازسازی شبکه انتقال مناطق تا سال 1403 است 6500 هزار میلیارد هزینه دارد وعمدا جبران هزینه ها نمی شود و باری از دوش مشکلات این شرکت بر نمی دارد .

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۹
و دولت آن پول را به چه کسی پرداخت کرده ؟ من چه آدم احمقی هستم این چه سوالیه من کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
بد.ن مکالمه از مردم پول میگیرید و طلبکار هم هستید
علت اینه که برادرا !!! فکر کردن می تونن با دستور و فرمان دادن هر چیزی را اداره کنن !!! روزی که مخابرات در حال فروش بود شما که توان اداره ان را نداشتی چرا بدون انجام مراحل قانونی رقیب را کنار گذاشتید و ان را به یک دهم قیمت خریدید !!! از زمان فروش مخابرات به شما چند هزار میلیارد تومان ملک مخابرات اعم از زمین باغ و ساختمان و .... توسط شما فروخته شد ؟!!! آیامی توانید جدا کردن سهام همراه اول از مخابرات که باعث زیان ده شدن مخابرات شد را توجیه کنید ؟!! شما به چه حقی اینکار را کردید !!! چرا حق و حقوق کارکنان را نپرداخته ان را دور میزنید چرا مدت 2 سال است بیمه تکمیلی هیچ پرداختی به کارکنان ندارد ؟!!
همین مخابرات اونوقت میاد سود توزیع میکنه ولی حق و حقوق کارکنان بازنشسته خودش را مدتهاست نمیده ، سالیان سال است مخابرات در چنگال افراد غیر متخصص اسیر است.
شمابدون درنظرگرفتن وضعیت اقتصادی مردم اولاً آبونمان دو ماهه را تبدیل به یک ماه کردید دوماً حق اشتراک و استفاده از خطوط ثابت را به 17000 تومان رساندید .به چه حقی تلفنی که کارکرد ندارد باید ماهانه 17000 هزارتومان بپردازد. مگر شما امتیاز خظ تلفن را مجانی به مردم داده اید که بابت نگهدار آن باید مردم هزینه آنرا بپردازند. ظلم به مردم بدون حجت شرعی گناه کبیره که گردن شماها را خواهد گرفت . نباید برای رفع هرمشکلی دستتان در جیب مردم باشد که متاسفانه این دولت برای جبران هرکاری دستش راحت در جیب مردم است .اگر گذرتان به اداراتی که امورخدماتی انجام می دهند بیفتد می بینید که بلایی سر این مردم می آید . اینترنت بی کیفیت واکثراً قطع را به بهای گزاف به مردم می فروشید تا جبران کسری بودجه دولت راحل کنید؟ چگونه درپیشگاه خداوند پاسخگو هستید.
مخابرات قرار بود ابتدا به صورت سهام به مشترکان واگذار شود..بعد این خوبان امدند و در مزایده بی رقیب همه را یک جا بالا کشیدن...مردم هنوز یادشان است..این صحبتها الکی است..همه میدانند ارزش مخابرات بسیار بیشتر از معامله انجام شده بود و حق مردم در ان نادیده گرفته شد.
همین که مخابرات کشور را با این همه درآمد، به شما به اصطلاح بخش خصوصی داده اند بسیار کار اشتباهی بوده و باید از شما پس بگیرند تا شما هم اینقدر ضرر نکنید.
.من یکی از کارکنان شرکت ننگ مخابرات هستم.هنوز حق حقوق ساب قبل منو امسال منو پرداخت نکردین.از وقتی این سلطانی رئیس مخابرات ایران شده ' مخابرات ب خاک سیاه نشسته.
مخابرات اول حقوق ومعوقه بیمه وسنوات ومرخصی کارکنان ش را پرداخت کنه وبعد به دولت که از خودشون دست به جیب باهم بشن جناب سلطانی از سال ۱۴۰۰ بیمه تامین اجتماعی را پرداخت نکردید چطوری از مردم واز کارگردان می کنید حق باطل می کنید
مدیران مخابرات ودر راس اونا جنابعالی از بی کفایت ترین مدیران هستین همتون با رانت سر کار اومدین انشاالله روزی برسه افراد با کفایت ودلسوز در همه امور باشند
با سلام، ای کاش برای لاپوشانی دریافت غیر قانونی و چند برابری آبونمان تلفن های ثابت از آقای پژمانفر هم کمک می گرفتید، یادم نرفته که در یکبرنامه تلویزیونی چطوری مدافع بالا بردن این هزینه ها بودید وهر چه کارشناس منتقد این اقدام، غیر قانونی بودن این افزایش را برجسته می کردشما دو نفر انگار نه انگار... حالا چطوری می خواهید جواب این طلب ملت رو بدهید وای به حالتان از این افرادی که حداقل جایی دیگر یقه ی شما را خواهند گرفت.
به این اقا بگویید مگر شما بابت این شرکت بسیار بسیار سوده پولی هم داده بودید
دولت به شما مخابرات وهمراه اول را بخشید حالا اندکی که ان را هم از نیرویهای شرکتی به دولت داده اید این که افتخار ندارد
حدود یک ماه تلفن مادرخیابان پوربیرک شيراز قطع هرچه زنگ میزنیم کسی رسیدگی نمی کند اون وقت ماهی 17هزارتومن بدون مکالمه هم باید بدهیم
اول اینکه مخابرات مفت وبا اقساط دراز مدت خریدید وم اینکه حقوحقوق کارمندان وبازنشسنها بیمه درمانی پرداختید باز نشسته هرهفته دست به تجمع می زنه برای احیای حقش که همه مسولین ومجلس درجریان هستن وسوم اینکه شما تااین زمان چقدرتوسعه شبکه داده‌اید هنوز از کابل‌های مسی استفاده می‌کنید وهنوز نتونستید فیبر نوری توسعه بدید
مخابرات مثل زالو به جان مردم افتاده و فقط میمکه و سیر هم نمی شه
جای مهر روی پیشونی رو عشقه.
سلام از مسئولین عاجزانه تقاضا دارم ایشون رو عوض کنند و بجاش ایت ابراهیمی مدیر بانک سپه رو بیارن ما مخابراتی ها دیگه طاقت حتی دیدن قیافه این اقا رو نداریم
خطی که کارکرد ندارد چرا باید پول پرداخت کنیم واقعا دارین بیش از حد به مردم ظلم میکنین
به این آقا بگین چرا در زمان حق و حقوق دادن به بخش خصوصی صحبتی از سود نمیکنید؟
فقط میگیم نداریم و وام میخواهیم بگیریم
از یال ۱۴۰۰ حق بیمه ما کارکنان خدمات اول واریز نشده الان هم حق بیمه واریز نشده یعنی بیمه نداریم
چرا میگن پود نداریم
حقوق مارا ۴۵ روز به ۴۵ روز میدن
شما که این همه سود کردین چرا حق و حقوق ما نمیدین؟
این همه سود و درآمد کجا می ره
شکایتشان را به کجا ببریم
آقای سلطانی اگه خدا را نمی شناسی
وجدان که داری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار