بازدید 6268

روسیه حقابه خزر را نداد

رئیس سازمان محیط زیست درباره کاهش آب در دریای خزر، اظهار کرد: ورودی‌های دریای خرز از سوی کشورهای همسایه بسته شده است مخصوصا ورودی رود ولگا بسته شده است.
کد خبر: ۱۱۸۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶ 08 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، سلاجقه افزود: ورودی دریای خزر کاهش یافته و تراز آب دریا در حال پایین رفتن است و در برخی آمار و اطلاعات اعلام شده که قریب یک متر در ۴-۵ سال اخیر  دریا عقب نشینی داشته است. در سال به طور میانگین دریای خزر ۲۰ سانتی متر عقب‌نشینی می‌کند.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان این‌که «امیدواریم در قالب کنوانسیون تهران بتوانیم هم حق‌آبه‌ها و هم آلایندگی را حل کنیم»، تصریح کرد: کشورهای همسایه دریای خزر در زمینه اجرای پروژه‌های مشترک مشکلی ندارند ولی در زمینه استقرار دبیرخانه کنوانسیون مشکل وجود دارد که اگر این مشکل حل شود، پروژه‌ها قابل استفاده است.

سلاجقه در پایان گفت: امیدواریم کشورهای همسایه به توافق برسند و حق‌آبه‌ها رها شود و آب به خزر برسد. احتمال اینکه بارش ها در پاییز امسال وضعیت بهتری داشته باشد هم وجود دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲۱
با سلام
تا دیر نشده پروژه ایرانرود را اجرا کنید.
بهترین قسمتش اینه که اگر سطح آب کاهش پیدا کنه اونا خیلی خیلی بیشتر ضرر می کنند چون تقریبا عمیقترین قسمت دریاچه سمت ایران هست.
پاسخ ها
مهدی فلاح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اشتباه فکر میکنید دریاچه خزر مخزن عظیم گازاست به دلیل اینکه عمق این دریاچه طرف ایران بیشتر است عملا ایران نمیتواند گاز برداشت کند ویا صرفه اقتصادی ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
اگر به روسیه باشه کاری میکنه سمت ایران خشک بشه
بجاش روپل میده
تابی جان نمیگی عمو پوتین ناراحت بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
آقا پوتین نه عمو
طالبان پاپتي حقابه نداد اونوقت پوتين بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
باید فورا از این همه اقتدارمان استفاده کنیم
مگر ما حق آبه تالابهای خودمون رو تامین میکنیم که از بقیه انتظار داشته باشیم؟! لیست بلندی از تالابهای که به زیبایی خشک کردیم موجود هست آخریش دریاچه ارومیه که خشک کردیم، تالاب میانکاله که نفسهای آخرش رو میکشد بعد شما از کشورهای همسایه گله میکنید؟!!
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۷
آفرین بر شما هموطن عزیز . ساخت این همه سد بدون کارشناسی شده که حی هم به تعدادشون اضافه می شه بااین سرعت بسیار سر سام آوری که ما داریم پیش می ریم . کشور بزودی با چالشی به اسم کمبود آب وچار خواهد شد چون هر چقدر که ما نظم طبیعت رو بهم می زنیم . طبیعت بیشتر عکس العمل نشون میده یکیش همین کاهش نزولات آسمونی هست
ببخشید مگه چیزهای دیگه را بهمون داد؟؟؟ 300 سال هست که فقط از این مملکت برده...
دولت ضعیف، ضعیف است، کاریش نمیشه کرد!
بوی فاجعه می آید
خشک و کویری شدن استانهای شمالی کشور
اشکالی نداره اینهم مثل دریاچه ارومیه خشک میشه چیزی نیست خودتون رو ناراحت نکنید
مگر شما از روسیه هم میتوانید چیزی هم بخواهید. فعلا که حرف حرف پوتین هست. متاسفانه همین تابناک عکس هوایی اخیر دریاجه ارومیه را گذاشته بود که میشود گفت 90 درصد آن خشک شده ، حال هم دریا خزر . آیندگان در مورد ما چه قضاوت خواهند کرد .
هیس هیچی نگین داداش پوتین عصبی میشه
از سر سادگیشه، حواسش نیست.
مگه توقع داشتید که پرداخت کنه؟!!!!
روسیه نکاشته درو میکنه وای به روزی که بکارد.
روسیه جیب مارو داره میزنه بعد توقع حق ابه دارید..............
دریاچه اورمیه که یکی از زیباترین دریاچه های ایران بود خشک شد . این هم روش . الان باید حرف کارشناس ناسا رو تایید کنیم که گفته بود . ایران در آینده ی بسیار نزدیک تبدیل به کویر می شه . این هم نمونش اول تالاب‌های کشور خشک شدن و بعد بزرگترین دریاچه داخلی که همش خشکسالیمقصر می دونن من نمی دونم چرا دریاچه سوان و وان که بسیار نزدیک به دریاچه هستند . خشک نشدن . ولی دریاچه کشور ما در اثر کاهش نزولات آسمانی خشک شده . واقعا آدم خندش می گیره
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی