بازدید 6262
مرور روزنامه‌های یکشنبه ۱۵ مرداد

گاندو‌ها در زمین اقتصاد می‌خزند! ا/خبار بد زودتر هضم می‌شوند! /امان از این درد!

بازگشت طبری به اوین، چوب حراج به اموال باشگاه‌ها، احکام سنگین می‌تواند بازدارنده باشد؟ استقرار موشک‌های مجهز به هوش مصنوعی در نیروی دریایی سپاه، مواضع مجلس یازدهم در قبال دولت‌های دوازدهم و سیزدهم، ابعاد بحران در صندوق‌های بازنشستگی، نان روی موج گرانی، جنگ قدرت در پاکستان، اشتباهات پزشکی و بیماران بی‌دفاع و آتش سوزی گسترده در صد‌ها هکتار از جنگل‌های مریوان از مواردی است که موضوع گزارش‌های خبری و تحلیلی روزنامه‌های امروز شده است.
کد خبر: ۱۱۸۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰ 06 August 2023

به گزارش «تابناک» روزنامه‌های امروز یکشنبه ۱۵ مردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که فراز و فرود کارنامه ۲ سالگی دولت، آمار دقیق سهمیه‌ها و شرایط پذیرفته شدگان رشته‌های تخصصی پزشکی، ابعاد بحران در صندوق‌های بازنشستگی و پشت پرده بازی خطرناک ناتو در مسکو در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.


در ادامه تعدادی از یادداشت‌ها و سرمقاله‌های منتشره در روزنامه‌های امروز را مرور می‌کنیم: 

 

اخبار بد زودتر هضم می‌شوند!


پروین قائمی طی یادداشتی در شماره امروز جوان با عنوان اخبار بد زودتر هضم می‌شوند! نوشت: رالف دایلی، نویسنده امریکایی در کتاب «هنر تفکر شفاف» می‌گوید که انسان‌ها در دهه‌های اخیر متوجه شده‌اند رژیم غذایی نامناسب، بیماری‌های مرگ‌آوری، چون دیابت و سکته را به همراه می‌آورد، به همین دلیل در رژیم غذایی خود تغییرات زیادی را ایجاد کرده‌اند، اما اکثر ما متوجه نیستیم اخبار بد در بدن ما همان کاری را می‌کند که شکر می‌کند. هضم شکر برای بدن و مخصوصاً مغز، کاری بسیار ساده، اما پیامد‌های آن خطرناک است.
کار رسانه‌های خبری این است که مغز ما را با اخبار کوچک تغذیه کنند. این تکه‌های کوچک وقتی به صورت مجزا دریافت می‌شوند، در ما ایجاد ناراحتی نمی‌کنند و هضم آن‌ها هم دشوار نیست و ما هم با بلعیدن آن‌ها احساس سیری نمی‌کنیم، اما وقتی به صورت مجموعه درمی‌آیند و به شکلی مستمر در معرض آن‌ها قرار می‌گیریم، دقیقاً مانند یک انسان معتاد، مدام نیازمان به آن‌ها بیشتر می‌شود و از تغذیه با کتاب‌های مفید و مطالب سودمند فاصله می‌گیریم و فرایند تفکر در ما تعطیل می‌شود. اخبار بد حکم شکلات‌های رنگی را برای بدن دارند که ظاهراً لذیذ و خوش‌طعم هستند، ولی به مرور بدن را دچار فقر غذایی و کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی لازم می‌کنند. ما امروز در برخورد با اطلاعات و اخبار بد به جایی رسیده‌ایم که ۲۰ سال پیش در مورد برخوردمان با غذا‌ها رسیده بودیم، لذا باید فکری به حال تغییر رژیم غذایی خود کنیم.
اخبار بد بسیار سریع‌تر از اخبار خوب هضم می‌شوند و تأثیر ماندگارتری در ذهن و ضمیر انسان به جا می‌گذارند، علتش هم این است که افراد با اخبار بد احساس همذات‌پنداری می‌کنند. رسانه‌ها هم از این ضعف انسان‌ها به خوبی آگاهند. زمانی که پلی می‌شکند و ماشینی از روی آن سقوط می‌کند، همه رسانه‌ها روی این موضوع متمرکز می‌شوند و کسی درباره اینکه اساساً یک پل چرا باید این قدر سست باشد که به این آسانی فرو بریزد، سؤالی نمی‌پرسد. همه به دنبال مدل ماشین و راننده و مسائلی از این دست هستند.
انتشار اخبار بد در رسانه‌ها به تدریج ما را به این نتیجه می‌رسانند که داریم در محیطی پرخطر زندگی می‌کنیم که حتی مجال لحظه‌ای آرامش را هم به ما نمی‌دهد، در نتیجه دائماً دچار اضطرابی هستیم که منشأ آن را نمی‌شناسیم و در تصمیم‌گیری‌های‌مان مؤثرند و کام‌مان را تلخ می‌کنند. طبع انتخاب‌گری رسانه‌ها و زاویه نگاه آن‌ها به حوادث و جریانات باعث می‌شود ما نقشه‌های اشتباه از خطر‌های اصلی موجود در اطراف‌مان در ذهن داشته باشیم. خطر‌هایی که رسانه‌ها با اخبار بد خود در ذهن ما برجسته می‌کنند، خطر‌های اصلی در زندگی ما نیستند و غالباً هم برای تغییر آن‌ها کاری از دست‌مان ساخته نیست. ما دائماً در معرض اخبار تروریسم هستیم و کاری هم نمی‌توانیم در این زمینه انجام دهیم، چون تروریست‌ها- مخصوصاً از انواع دولتی آنها- در دنیا را نمی‌شناسیم و اگر هم بشناسیم، زورمان به آن‌ها نمی‌رسد!
متأسفانه مخاطبان رسانه‌ای اعتیاد و اشتهای سیری‌ناپذیری به اخبار بد پیدا کرده‌اند و تیتر‌های بد، افشاگری‌های دروغ، جنجال‌های ژورنالیستی و اخبار حوادث برای‌شان جذاب است. این مخاطبان خود را در معرض ابتلا به سرطان جدیدی قرار می‌دهند و اگر هم پژوهشگران و دلسوزان واقعی بخواهند آن‌ها را از این کار منع کنند، تصور می‌کنند توطئه‌ای در کار است تا جلوی فهم حقایق اجتماعی توسط شهروندان را بگیرد! در حالی که این گونه نیست و رسانه‌هایی که از اخبار بد فاجعه می‌سازند و آن را مثل یک سرگرمی لذت‌بخش به خورد جامعه می‌دهند، عملاً اختلافات و گرفتاری‌های روانی خود را فرافکنی و سیستم عصبی جامعه را تخریب می‌کنند.
پیشینه خبر‌های بد که امروز بیش از همیشه در صدر اخبار داخلی و خارجی قرار دارند، به صفحات حوادث روزنامه‌ها برمی‌گردد، البته امروز اخبار قتل‌ها و خیانت‌ها بسیار زننده‌تر و گسترده‌تر از گذشته منتشر می‌شوند. در گذشته هر چند وقت یک بار داستانی خبرساز و جنجالی می‌شد، اما امروزه در هر ساعت و بلکه دقیقه‌ای چند خبر جنجالی، اعصاب جامعه را زیر شلاق می‌گیرند. در دهه ۷۰ برای مدتی جنایات خفاش شب و قاتل زنجیره‌ای منطقه غرب تهران تیتر روزنامه‌ها بود. در ابتدای دهه ۸۰، موضوع شهلا جاهد، قاتل همسر ناصر محمدخانی جنجال‌ساز شد. اخیراً هم اخبار اسیدپاشی و زورگیری در شهر‌های مختلف باب شده است و هر روز هم ضریب نفوذ و سرعت انتشار بیشتری پیدا می‌کنند. هر چند امروزه شکل و جنس اخبار بد تغییر کرده‌اند، اما رسانه‌ها و صفحات حوادث آن‌ها همچنان گریبان مخاطبان را چسبیده‌اند و رها نمی‌کنند، لذا سیل خروشان اخبار بد، به خطری جدی تبدیل شده و درمان عاجلی را طلب می‌کند. سونامی جدی‌ای که سلامت روانی شهروندان ایرانی را تهدید می‌کند و مهم‌ترین عامل ایجاد احساس عدم‌امنیت در خیابان‌هاست، سونامی سرطان‌وار اخبار بد است که هر روز و هر ساعت به افراد جامعه حقنه می‌کنند که در معرض خطرات جدی هستند. برخی از مخاطبان به قدری به شنیدن و خواندن اخبار بد عادت کرده‌اند که صبح خود را با خواندن صفحات حوادث روزنامه‌ها شروع می‌کنند. با گسترش فزون‌تر اخبار بد در جامعه، جدال‌های سیاسی پیرامون آن‌ها هم پررنگ‌تر می‌شوند و نخبگان به جای آنکه در مورد خطرات چنین رویه‌ای هشدار دهند، خود به آن‌ها دامن می‌زنند و خطرات روان‌شناختی و اجتماعی بی‌شماری را برای جامعه به ارمغان می‌آورند و بر نگرانی‌های بی‌شمار مخاطبان می‌افزایند.


امان از این درد!


رضا صادقیان روزنامه‌نگار طی یادداشتی در شماره امروز همدلی نوشت: رضا صادقیان - فیلم منتشر شده دوربین‌های مدار بسته مرکز نگهداری و توانبخشی نیلوفر آبی بوشهر که وظیفه نگهداری معلولان ذهنی را دارد، وحشتناک و به تعبیری دقیق‌تر بی‌اندازه ترسناک است.
از تکرار جمله‌های کلیشه‌ای عبور کنیم. واقعیت آنکه معلولیت محدودیت است. هزینه است. روزگار را به سختی گذراندن است. ویران شدن سلامت روی سر و بدن انسان است. برای یک عبور و مرور ساده در شهر و تهیه نیاز‌های روزمره عذاب کشیدن است. در شهر‌هایی که زیرساخت‌های مناسب برای تردد معلولان نبوده و نیست و گاهی مسیر تردد معلولان آنقدر با شیب تند و بد ساخته شده است که انتهای استفاده از آن راه فقط به آسیب بدنی منجر خواهد شد، معلول بودن تحمل ناملایمتی‌ها در ابعاد ریز و درشت است. معلولیت درد کشیدن است.
فیلم منتشر شده مرکز نگهداری و توانبخشی تصویر هولناک آینده نه چندان دور است. تصویری که با تکیه به عبارت‌های درست و اخذ نتایج عجیب و غریب درباره حذف غربالگری مرحله دوم توسط مدیران و نمایندگان مجلس و با کمک بازوی رسانه‌ای توجیه‌گر در حال کامل شدن است. تصویری که قرار است چند سال آینده شاهد آن باشیم و حال مشغول تماشای آن شدیم، ناراحت می‌شویم، اما این تصویر قرار است بخش جداناپذیری از سال‌های نه چندان دور باشد. به راستی چرا؟
تولد فرزندان مبتلا به سندروم دان به دلایل مختلف از جمله مخفی نگاه داشتن و یا نبود پرونده پزشکی مادران باردار از گذشته تا به امروز بوده و هست، برخی خانواده‌ها با توسل جستن به برخی افکار فاقد اعتبار در گذشته و امروز اقدام به انجام آزمایش‌های غربالگری نمی‌کنند و متاسفانه باعث تولد فرزندانی ناقص‌الخلقه می‌شوند. چنین اتفاقی در برخی از کشور‌های اروپایی و آمریکا براساس عقاید خرافی خانواده نیز رخ می‌دهد. متولد شدن کودکانی که نه تنها توانایی انجام کار‌های عادی را ندارند، بلکه خانواده‌ها برای کنترل رفتار آنان می‌بایست به پزشک مراجعه کنند، هزینه‌های درمان از جمله خرید دارو، بستری در بیمارستان و مراکز نگهداری را پرداخت نمایند. بی‌تردید بروز چنین رفتاری از سوی برخی خانواده‌ها انجام می‌شود، اما در شرایطی که این رفتار از سوی سیاست‌گذار مورد حمایت قرار بگیرد، چه بسا در آینده‌ای نه چندان دور به جای جوانی جمعیت و تولد فرزندان سالم، شاهد تولد نوزادن سندروم دان بیشتری باشیم.
هنگامه‌ای که شماری از مدیران اجرایی و یا مشاوران کارنابلد برای حذف غربالگری از روند درمان مادران باردار خوشحال می‌شوند و برای پیشنهاد و یا تصویب آن در کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به کادر درمان تبریک عرض می‌کنند و از پیامد‌ها و هزینه‌های تحمیلی به خانواده‌ها برای نگهداری فرزند بیمار بی‌اطلاع هستند و تصاویر خشن مرکز نیلوفر آبی را نادیده خواهند گرفت، اما این سوی داستان واقعیت متفاوت است، باید شاهد بروز دوباره و تکرار رفتار پر از خشونت با معلولان ذهنی در سایر مراکز باشیم. فرزندانی بی‌گناه که فقط به دلیل انجام نشدن یک آزمایش عادی با مغز و جسمی ناقص پا به این دنیای پر از گرفتاری گذاشته‌اند و حال خودشان یکی از همان مشکلاتی شده‌اند که امکان رفع آن به وسیله دانش پزشکی امکان‌پذیر بوده است و تنها به این دلیل که عده‌ای به اسم کاهش هزینه‌های بارداری و نگهداری کودکان چنین فرآیندی را حذف کرده‌اند، باری سنگین و عذاب‌آور شده‌اند در زندگی خانواده‌ها.
مشکلات، کمبود‌ها و درد‌های خانواده‌های ایرانی گرفتار در تورم، اجاره‌نشینی، کاهش مصرف کالری روزانه، داشتن دندان پوسیده و خراب، فقیرتر شدن سبد خانوار، حذف شدن هزینه‌های سفر و... دچار کاستی شده است و‌ای کاش تولد فرزندان ناقص بیش از گذشته این مشکلات و درد‌ها را بیشتر نکند.

 

گاندو‌ها در زمین اقتصاد می‌خزند!


سید محمد بحرینیان طی یادداشتی در شماره امروز رسالت با عنوان گاندو‌ها در زمین اقتصاد می‌خزند! نوشت: یک. می‌دانیم سال‌هاست محور اصلی اقدامات خصمانه برخی قدرت‌ها علیه ایران، اقتصاد است. به جنگ اقتصادی علیه کشورمان باور داریم و می‌دانیم دشمن در تهاجم خود، صرفا از روش‌های سنتی و روشن بهره نمی‌برد بلکه از اقدامات نامتعارف و پنهان هم نهایت استفاده را می‌کند. امکان ندارد آمریکا و اسرائیل و برخی هم‌پیمانان آن‌ها، در عرصه سیاست، مذاکرات خارجی، رسانه و حتی محیط‌زیست،
 جاسوس پروری کنند، ولی از اقتصاد صرف‌نظر کنند. اگر برای جاسوسی از مذاکرات بین‌المللی و مسائل هسته‌ای ما «گاندو» تربیت می‌شد، امکان ندارد گاندو‌های بسیاری جذب و تربیت و راهی عرصه‌های اقتصادی کشور نشوند.
دو. اگر از دستگاه‌های نظارتی پرسیده شود، خواهند گفت ما زمین‌بازی اقتصاد را تحت نظر گرفته‌ایم و با متخلفان هم برخورد کرده‌ایم. این البته درست است، اما به نظر می‌رسد عمده برخوردی که با مدیران و فعالان اقتصادی متخلف صورت گرفته، ناظر به افرادی است که باانگیزه‌های شخصی و برای کسب منافع بیشتر از طرق نامشروع، اقدام خلافی کرده‌اند. بحث ما این نیست، با اختلاس گران و رانت‌خواران باید برخورد شود که همین حالا هم در جریان است، اما آن دسته از مدیران، مشاوران و
 تصمیم سازان اقتصادی که خلاف شخصی هم نمی‌کنند، اما مسیر اقتصاد کشور را با
 تصمیم سازی‌های خود به سمت پرتگاه پیش می‌برند یا شرایط زندگی مردم را دشوارتر می‌کنند، چه وضعیتی پیدا می‌کنند؟ آیا آن مدیر ظاهرا سالمی که تصمیماتش، یک مجموعه یا سازمان را تباه می‌کند، زیر نظر هستند؟
سه. یک نمونه ساده را بررسی کنیم: چندی پیش، در شرایطی که تمام مؤلفه‌های اقتصادی و سیاسی، ثبات نرخ ارز و سایر شاخص‌های بازار تا حداقل چند ماه آینده را تصویر می‌کرد، یک رسانه اقتصادی، طی یک روز بیش از
 ۱۵ خبر و گزارش و تحلیل پیرامون احتمال گران شدن خودرو منتشر کرده و در اغلب آن‌ها با واژه‌هایی ترسناک و هشداردهنده، درحالی‌که بازار خودرو به‌تازگی کمی رنگ آرامش دارد، سعی کرده تقاضا را در این بازار به‌شدت بالا برد و خریداران غیرمصرفی را به سمت این بازار سوق دهد. 
یک تحلیل پیش‌پاافتاده این است که بگوییم شاید این رسانه، با یک خودروساز یا واردکننده خودرو قراردادی دارد تا قیمت را بالا ببرد و به همین سطح اکتفا کنیم، اما اگر کمی هم به سوابق آن رسانه و رفت‌وآمد‌ها و ارتباطاتش دقت شود، شاید ماجرا از این هم پیچیده‌تر و در جهت اخلال اساسی در یک بازار موردنیاز مردم باشد.
چهار. بحث این است که برخی آمار‌ها و اطلاعات اقتصادی، کم‌اهمیت‌تر از اطلاعات حساس امنیتی و نظامی نیستند و امروز که پیشانی جنگ ما اقتصاد است، شاید مهم‌تر هم باشند. از سوی دیگر تحلیل و نظارت بر سمت‌وسوی سیاست‌گذاری‌های اقتصادی، به تحلیلگران و اقتصاددانان خبره احتیاج دارد و دقت بسیار می‌طلبد. شناخت افراد و جریان‌های نفوذی در حوزه اقتصاد، احتمالا نیازمند تقویت بازو‌های اقتصادی و علمی دقیقی است که بیش از آن‌که به دنبال عوامل تخلف باشند، در پی یافتن افراد و سیاست‌هایی باشند که خروجی عملکردشان تخلف و فساد در سطح گسترده باشد.
پنج. علیرضا اکبری، جاسوس دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی را به یادآوریم که چندی پیش اعدام شد و واکنش عجولانه دولت انگلستان هم بیش‌ازپیش پرده از ارتباطات خارجی و جاسوسی او برداشت. اکبری در ساختار‌های رسمی کشور ما، مهره‌ای امنیتی بود که روی پیشانی‌اش، جای مهر خودنمایی می‌کرد و حتی مخالف سرسخت برجام بود. نفوذی‌ها، لزوما غرب دوستان کروات زده نیستند و گاهی دقیقا در نقطه مقابل باید به دنبال آن‌ها گشت؛ هرچه هست برخی تصمیم‌ها نشان از آن دارد که جست‌وجویی در نظام اقتصادی کشور، می‌تواند نتایج عجیبی در پی داشته باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳۱
آقای گاندو!!
هیچ کس مدعی بی اثر بودن تبلیغات نیست اما مشکل خودرو تبلیغات یک رسانه نیست .مافیایی است و نمی گذارد که مردم ایران ماشین خوب و ارزان سوار شوند !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
من ۶۵ سال دارم و هیچ سالی مراسم محرم در تهران و

کرج را اینقدر کم جمعیت و بی رمق و ساکت ندیدم


البته اوضاع بشدت بد اقتصادی اکثریت قاطع مردم کمی تاثیر داشته است

ولی عملکرد بد مسولان و برخوردهای زشت و زننده شان

با زنان و دختران که حجاب اختیاری را انتخاب کردند

و اخباری که از فساد های متنوع و پر تعداد و برخورد

های دو گانه ای که با انها شد نیز بی تاثیر نبوده است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
وجدانا تو در طول ۶۵ سال زندگیت چند بار رفتی مراسم محرم که چنین افاضاتی میکنی؟ اگر نرفتی حداقل از طریق رسانه های مجازی پیگیری میکردی چرا مطلبی میگی که خودت هم بر کذب بودنش یقین داری ! امسال مراسمات کم رمق و ساکت بود ؟؟؟؟
ده سال پیش دولتی با شعار امید روی کار آمده بود . طبیعی بود که مخالفان آن ، همه تلاش خود را در نامید کردن ملت قرار دهند و بتوانند نام آن دولت‌ را به دولت تبخیر امید بدل کنند در نتیجه بدترین دوره از لحاظ قرارگیری در معرض خبرهای نامید کننده و عصبانی کننده سال‌های ۹۴ تا ۹۷ بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
در آن سال‌ها اگر سریال طنز هم پخش می‌شد فقط بر خشم بیننده می افزود
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
دولت روحانی فقط در دو سال پایانی خود با انتشار اوراق مالی، بالغ بر ۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی به جا گذاشت
. دولت سیزدهم بدهی‌ها را با انتشار اوراق مالی جدید در دو سال اخیر بازپرداخت کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
از حق نگذریم دولت روحانی با طنز و شوخی واقعا موجبات تفرج و انبساط خاطر مردم را بوجود می آوردند ! یادتون هست موقعی که بنزین گرون شد رپیس جمهور دهانش تا بناگوش باز شده و از خنده ریسه رفت و گفت من ساعت ۱۰ که از خواب بیدار شدم متوجه شدم ! پس لطفا نسبت به دولت قبل کم لطفی نفرمایید ما که خیلی لذت بردیم و کلی هم میخندیدیم.
خدا رو شکر تو ایران به لطف حضرات قیف اخبار بد رو چنان کردن تو حلقمون که بینش نفس یکشیم هنر کردیم ، این دوست نویسنده اصلا نگران کمبود و .... نباشند
تا سپاه با ارتش ادغام نشود و داراءیهاش به نفع دولت و مردم واگذار نشود وضع همین است
پاسخ ها
تفکرنقاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
این یک اقدام کلیدی است که اگر به انجام برسد، یکباره بسیاری از مشکلات تبخیر میشوند.
بچه محل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
بهترین تحلیل و توصیه در این یک خط که دوست عزیزمان بیان کردند که راه حلی است برای عمده مشکلات کشور...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
جریان‌های افراطی یا غرب زده یا آن‌ها که نگاهشان به جای ملت ایران به خارج از تمدن و فرهنگ ایرانی و اسلامی است، مورد قبول مردم نیستند.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
ازآلباني چه خبر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
چه جالب روش جالبیه خودت مطلبی بنویسی بعد خودت هم در تایید ادامه بدی ! خیلی جالبه ولی تو با اینهمه خلاقیت چجوری سر از آلبانی در آوردی ؟
اساس دین و چیزی که خدا از انسان خواسته است و قرار است توشه آخرت باشد ایمان به خدا و عمل صالح است
عمل صالح یعنی عملی که باعث اصلاح و صلح شود
ممکن است یک کاری انجام شود و اتفاقا انقلابی و ارزشی هم باشد اما نه تنها باعث اصلاح بلکه یک مشکلی را به مشکلات مردم اضافه کند
دایره عمل صالح بسیار وسیع و گسترده است و هر عمل حقیقی و واقعی حتی یک سنگ را از جلوی پای مردم برداشتن تا تحقیق و بررسی در هوش مصنوعی برای تسهیل در کارها و فعالیت ها که نیاز به انرژی فکری بالا دارد جزء عمل صالح محسوب می شود

و هر عمل در برقراری ارتباط بهتر بین دو نفر که مخاصمه دارند تا بین دو کشور که در دشمنی هستند عمل صالح محسوب می شود
جوان حالا نوشتی که بی بی سی و اینترنشنال نگاه نکنیم یا خبرهای صدا و سیما رو؟
مسئولین ما عامل خبر بد هستند متاسفانه باید به مسئولین نظامی و غیر نظامی گفت که کسی با قوی شدن نظامی ایران مشکلی ندارد و اتفاقا باید از لحاظ نظامی قوی بود مردم هم با این موضوع مشکل ندارند اما مردم می گویند که بگونه ای برخورد نکنید که طرف مقابل را تحریک و در حالت عکس العمل و تدافعی قرار دهید به جای اینکار بنشینید اقتصاد را از این قلاکت خارج کنید
برخی اوقات ساکت بودن بهتر از حرف زدن است
مگه کشورهای پیشرفته که پروژه های عظیم انجام می دهند در بوق و کرنا می کنند آنها خیلی عادی عمل می کنند و شعار آنها در کیفیت و دقت ظاهر می شود
اگر شما مخترع برق و کامپیوتر و اینترنت و سیستم های بیمه و بازنشستگی و ناسا و سازنده بنز و بی ام و بو دید چکار می کردید؟ احتمالا هر روز در تلوزیون جشن و پایکوبی برای اینکار راه می انداختید و تریبون های نماز جمعه پر از افتخار ملی بود

سکوت کنید و فقط کار کنید تا خبرهای بد تبدیل به خوب شود
سکوت کنید و با دنیا مدارا کنید تا خبرهای بد تبدیل به خوب شود
شما بگونه ای برخورد می کنید که دوست ندارید با دنیا وارد صلح و سازش شوید البته سازش به معنای اصلاح کار از روش منطقی و راه خودش
نمی تونم حتی حرف بزنم مطلقا نمی تونم این وضعیت رو تحمل کنم.
دشوارترین وضعیت ممکن همراه با جنایات گسترده علیه بشریت و مافوق جنایت هست.
خدایا به تو پناه می برم
از نمازی که بالا نرود
از دعایی که شنیده نشود
از علمی که به من فایده نرساند
و از نفسی که طماع و اشباع نشود
و از قلبی که خاشع نشود و قساوت در آن جای گیرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
اشتباهی منفی دادم احسنت?
خودم دارم ذره ذره جلوی چشم خودم آاب میشم هوشیاری خیلی پایین
امروز تازه ۲ سه روزه برنام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
قوی باش انسان ضعیف نابود می شود
وای بر کسی که غربارگری رو حذف کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
غربالگری درسته عزیز برادر
سوال اصلی روزنامه رسالت این است:
چرا در عرصه اقتصادی، محکومانی که روی پیشانی آنها برچسب جاسوس زده شده باشد نداریم؟

جواب: آشفتگی در فضای اقتصاد ایران به قدری زیاد است که اصولاً هر گونه قرینه ای که در قالب گزارش یا برگ خبر به دستگاه اطلاعاتی واصل شود به سادگی به مسایل داخلی تفسیر می گردد و در این آشفته بازار انتساب قراین به جاسوس و بهره گیری از آن برای وارد کردن ظن به افراد و گروهها بسیار مشکل و تقریباً ناممکن است.

بحرینیان مثالی از بازار انحصاری خودرو می آورد که حتی در صورت صحت ادعای ایشان، انتساب این قرینه به دخالت بیگانگان و انتساب عمل واقع شده به جاسوسی ممکن نیست و منشأ داخلی ِ قرینه ذکر شده حتی در متن خودِ ایشان هم مشهود است و پای هیچ دولت بیگانه ای در کار نیست اما نکته مهمتر اینجاست که اقتصاد ایران تقریباً تمام حوزه های خود، آکنده از قراین اینچنینی است.

قوانین و برنامه های اقتصادی
بورس
نفت
خودرو
کالاهای اساسی
نهاده های دامی
مسکن
آب
زمین
و این لیست می تواند تا چند ده سطر ادامه پیدا کند.

با این توضیحات سوال روزنامه رسالت را به مطالبه ی روزنامه رسالت از حاکمیت برای فرافکنی در مشکلات اقتصادی تفسیر می کنم.

نکته: ضعف نیروی انسانی نهادهای اطلاعاتی که در نوشتار روزنامه رسالت به نیروهای اطلاعاتی منتسب شده کاملاً مورد تأیید من است اما در مسایل اقتصادی و در شرایط کنونی که ریشه داخلی عمده مشکلات کاملا مشهود است طرح بحث جاسوسی جایگاه چندانی ندارد.
ضمناً به ایشان یادآوری می کنم که سفارتخانه و شرکت ها و اتباع خارجی و ارتباطات ایشان به عنوان اهداف ثابت ضدجاسوسی، تحت رصد هستند و اگر مشکلی وجود دارد ناشی از تفاوت در مهارت های نیروهای حریف در کار حرفه ای اطلاعاتی است و نه فقدان سواد اقتصادی در این نیروها و این موضوعی است که اهمیت تغییر سیاست های جذب نیرو در دستگاه اطلاعاتی و حرفه ای کردن معیارهای ارزیابی دوره ای نیروها به طوری که منجر به تعدیل و جایگزینی نیروهای ناکارآمد شود را یادآوری می کند.
تا زمانی که معیارهایِ جذب نیرو برای میز افغانستان و میز آمریکا و اسرائیل یکسان باشد و حتی نیروها امکان جابجایی بین میزهای مختلف را داشته باشند چشم اندازِ موفقیت در مقابل سرویس های قدرتمند جهان، چندان قابل تحقق نخواهد بود.

حق تعدیل و سانسور برای تابناک محفوظ است.
در یک کلام بحث حجاب سرپوشی است بر تمام بی لیاقتی ها و فسادها
راه حل اقتصاد ما از نظر مسئولین یکی است و آن پاک کردن صورت مسئله است ! به جای ارائه راهکارهای اقتصادی خبرنگاران وکسانی که مشکلات را گزارش میکنند بازداشت میکنند وحواس مردم متوجه حجاب میسازند به این ترتیب موضوع اقتصاد کمتر مطرح میشود
اسرائیل و بعضی از کشورهای اروپایی مثل انگلیس و همچنین منافقین نیز از توسعه روابط ایران و کشورهای همسایه شدیداً عصبانی هستند و سرمایه‌گذاری‌های گران قیمتی را که علیه ایران انجام داده بودند بر باد می‌بینند.
آقای شریعتمداری (کیهان)فقط دولتی های سابق از دولت سیزدهم ناراضی نیستند .90 درصد مردم از عملکرد این دولت ناراضی اند . فقر ، تورم ، گرانی ، فساد ، بی خیالی درد مردم ، وعده های پوچ ، مسکن ، دارو و ... اینها نمونه ای از عملکرد ضعیف دولت در دو سال گذشته است . البته تعطیل کردن صنعت وکارخانه ها برای تامین برق خانگی هنر نیست . به اقتصاد کشور ضربه زدن و جبران خسارت را از جیب مردم دادن هنر نیست . همانطورکه از بانکها قرض گرفتن و یارانه دادن هنر نیست.
کسانی که غربالگری را حذف کردند، آن هایی که حذف آن را تشویق کردند و.. باید تحت تعقیب قرار گیرند. غربالگری را به سیستم درمانی و بارداری برگردانید.
چی فکر می کردیم "چی شد.؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست