مجلس بررسی لایحه حجاب را به کمیسیون مشترک واگذار می‌کند؟ + تکمیلی

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون گذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیونهای داخلی خود تفویض کند،
کد خبر: ۱۱۸۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳ 06 August 2023

موافقت فراکسیون اکثریت مجلس با بررسی لایحه حجاب بر اساس اصل ۸۵

 

تابناک _ ابوالفضل عمویی، سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، به تشریح نشست صبح امروز (یکشنبه 15 مرداد) این کمیسیون پرداخت.

عمویی اظهار کرد: صبح امروز موضوع لایحه عفاف و حجاب محور هم فکری و هم اندیشی فراکسیون انقلاب اسلامی بود و در این جلسه، نمایندگان درباره ضرورت و نحوه رسیدگی به لایحه در مجلس به اظهارنظر پرداختند.

وی ادامه داد: نمایندگان بر رسیدگی سریع‌تر به این لایحه تاکید داشتند و درباره نحوه بررسی آن، با توجه به اینکه این لایحه، ۷۰ ماده دارد و پیشنهادهای زیادی برای مواد آن ثبت شده است، پیشنهاد شد که این لایحه به صورت اصل ۸۵ بررسی شود و برمبنای همین اصل اجرای قانون هم از لحاظ زمانی محدود و آزمایشی باشد. 

سخنگوی فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: این پیشنهاد به صورت استمزاجی مورد رای گیری در فراکسیون قرار گرفت و ۷۳ درصد از اعضا با ادامه رسیدگی این لایحه براساس اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران: سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون گذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیونهای داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید بصورت آزمایشی اجراء می‌شود و تصویب نهائی آنها با مجلس خواهد بود.

روند بررسی لایحه عفاف و حجاب در مجلس

یک عضو هیات رئیسه مجلس روند بررسی لایحه عفاف و حجاب در مجلس طبق اصل 85 قانون اساسی را تشریح کرد.

محمد رشیدی اظهار کرد: امروز درخواست تعدادی از نمایندگان مبنی بر بررسی لایحه حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب طبق اصل 85 قانون اساسی (بررسی در کمیسیون به جای صحن) اعلام وصول شد.

وی افزود: در صورتی که نمایندگان به این تقاضا رای مثبت دهند این لایحه برای بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع می‌شود. کمیسیون فرعی نیز کمیسیون فرهنگی خواهد بود. بر این اساس دو کمیسیون حقوقی، قضایی و فرهنگی به بررسی لایحه عفاف و حجاب می‌پردازند.

این عضو هیات رئیسه مجلس در پایان گفت: روند بررسی طبق اصل 85 بدین گونه است که مصوبات کمیسیون به عنوان مصوبات صحن علنی بوده و تنها از صحن علنی درباره مهلت اجرای این لایحه رای گیری می‌شود.

عضو هیأت رئیسه مجلس: پس از موافقت مجلس با اصل ۸۵ قانون اساسی لایحه به کمیسیون قضایی و حقوقی فرستاده می‌‏شود

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان یادآوری دریافت نظرات کارشناسی نخبگان درباره لایحه حمایت از عفاف و حجاب و آمادگی دریافت نظرات جدید، گفت: ‌اکثریت نمایندگان عضو فراکسیون انقلاب به صورت استمزاجی، موافقت قاطع خود را با بررسی این لایحه بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی اعلام کرده‌اند.

علیرضا سلیمی با اشاره به روند رسیدگی به لایحه حمایت از عفاف و حجاب در مجلس شورای اسلامی، گفت: بعد از اعلام وصول این لایحه در صحن علنی و تصویب یک فوریت آن، لایحه به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس ارجاع و سپس مجموعه نظرات نخبگانی کشور برای رسیدگی به آن دریافت شد، البته این به این معنا نیست که اکنون لایحه فاقد ایراد است اما طبق گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس بسیاری از ایرادات آن برطرف شده است. 

نخبگان می‌توانند نظرات خود درباره لایحه عفاف و حجاب را به مجلس ارائه کنند

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره قوانین قبلی که در حوزه عفاف و حجاب وجود داشت، عنوان کرد: قوانین قبلی در پاره ای از موضوعات دارای خلاء قانونی بود که در برخی موارد قابلیت پاسخگویی نداشت که در جریان رسیدگی به این لایحه به این حوزه ها نیز پرداخته شد.

وی در ادامه با بیان اینکه از مزیت های نحوه رسیدگی به این لایحه این است که متن این لایحه میان مردم و نخبگان به اشتراک گذاشته شد و بازخوردهای جامعه را در کنار نظرات کارشناسی نخبگان حوزه، دانشگاه و انجمن های مردم‌نهاد دریافت کردیم، اظهار داشت: مجلس معتقد است اگر نواقصی در این لایحه مطرح است، نخبگان می توانند نظرات خود را به مجلس ارائه کنند تا مورد ملاحظه واقع شود.

مجلس قصد ندارد روند رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب مشمول زمان شود

سلیمی همچنین با اشاره به این مطلب که تقریباً قاطع نمایندگان بر این اعتقاد هستند که لایحه فعلی می تواند پاره ای از مشکلات حوزه عفاف و حجاب را حل کند، ابراز داشت: نمایندگان اعتقاد دارند نباید با این مسأله برخورد منفعلانه صورت گیرد چرا که رهبر معظم انقلاب نیز از مجلس خواسته اند که کارهای اساسی در این حوزه در اولویت قرار گیرد از این رو مجلس نیز قصد ندارد روند رسیدگی به این لایحه را به گونه ای پیش ببرد که مشمول زمان شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین با تأکید بر اینکه مجلس به صورت جدی به دنبال این است که اگر نواقصی در لایحه حمایت از عفاف و حجاب وجود دارد مورد مداقه قرار دهد، عنوان کرد: از این رو عاجزانه از همه نخبگان می خواهیم که با جدیت نظرات خود را در این حوزه به مجلس ارسال کنند و بدانند که قطعاً مورد توجه قرار می گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه امروز تقاضای تعدادی از نمایندگان جهت رسیدگی به این لایحه بر اساس اصل 85 قانون اساسی مجلس اعلام وصول شد، عنوان کرد: طبق آیین نامه داخلی مجلس بعد از گذشت یک هفته، تقاضای اصل 85 در صحن علنی به رأی گذاشته می شود تا ادامه روند رسیدگی به این لایحه تعیین تکلیف شود که البته با رأیی که به صورت استمزاجی در نشست فراکسیون انقلاب اسلامی دریافت کرده ایم، اکثریت قاطع نمایندگان با کلیات این موضوع و رسیدگی بر اساس اصل 85 قانون اساسی موافق هستند.

گفتنی است؛ بر اساس ماده 164 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی نیز «هرگاه دولت یا پانزده نفر از نمایندگان قبل از شروع رسیدگی نهائی در مجلس تقاضاى ارجاع طرح یا لایحه‌‏اى را طبق اصل هشتاد و پنجم (85) قانون اساسی به کمیسیون یا کمیسیون‏‌هاى مجلس و یا دولت بنماید، این تقاضا در جلسه علنى اعلام و در دستور هفتگی بعدی مجلس قرار می‌گیرد.»

سلیمی در ادامه گفت: تقاضای بررسی لایحه حمایت از عفاف و حجاب بر اساس اصل 85 قانون اساسی در صحن علنی امروز طبق ماده 164 آیین نامه داخلی اعلام وصول شد. بر اساس مواد 165، 166و 167 آیین نامه داخلی مجلس این موضوع در دستور کار جلسه علنی هفته آینده مجلس قرار می‌گیرد و منتخب متقاضیان و سپس موافقان و مخالفان رسیدگی به لایحه بر اساس اصل 85 قانون اساسی اظهار نظر می‎کنند.

پس از موافقت مجلس با اصل 85 قانون اساسی لایحه به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس فرستاده می‌‏شود

این عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم افزود: بر اساس ماده 166 آیین نامه داخلی پس از موافقت مجلس با بررسی این لایحه طبق اصل 85 قانون اساسی، لایحه به کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس فرستاده می ‏شود زیرا پیشتر کمیسیون قضایی و حقوقی به عنوان کمیسیون اصلی رسیدگی به این لایحه و کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون فرعی مشخص شده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۷
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۸۴
تیشه به ریشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
حجاب!
حجابی است برای پوشاندن کاستی ها، ندانم کاری ها، بی سوادی ها، سوء استفاده ها، بی لیاقتی ها....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
شماها دین را معادل کرده اید با سیاه پوشی، گریه، ماتم و عزا، محدودیت در پوشیدن، خوردن، تفریح کردن و حتی در کوچکترین کارهای شخصی و خصوصی.
آیا این قرائت شما از دین موجب سعادت بشر می شود؟ اصل را داده اید، فرع را گرفته و جاری می کنید؟ چرا در 70% مساجد بسته شده اند؟ چرا نمازهای جمعه خالی خالی شده اند؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
دشمنی با ملت ایران و با خانمهای ایرانی تا به کی؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
شعری ننویسید که در قافیه آن گرفتار شوید
شما درک درستی از تحولات اجتماعی ندارید
از ابتدا مشخص است که نمی توانید همراه و همگام جامعه باشید فقط شرایط را برای خودتان و مردم سخت تر و زیانبار تر می کننید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
قالیباف: برنامه‌ریزی برای جدا کردن مردم از اهل بیت شکست خورد!!!!!
پاسخگوی سیسمونی، شاسی بلند، حقوق نجومی باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
نماینده مجلس: در لایحه حجاب تهیه‌کنندگان را موظف کردیم هنرپیشه‌ها، مرتکب ساختارشکنی نشوند!!!
خاک تو سر آن هنرمندی که از پیش تعهد نامه امضا می کند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
احمد خاتمی: بی‌حجابی گناه محض است!!
پس به جز چند دهم درص زنان دنیا که به حجاب اجباری تن داده اند، بقیه گناهکار و به دوزخ می روند!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
باید از راه تشویق و الگو سازی پیش برویم ... اگر ما یک کشور نمونه در اقتصاد و شفاف در هزینه ها و ... باشیم لازم نیست و فشار و تحدید مردم را مجبور کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
دیگه سوت پایان کار این دوره از مجلس داره کشیده میشه.
چه کار مثبتی انجام شد؟
به شدت کاهش سطح هوشیاری دارم، احساس خواب آلودگی شدید قادر به تمرکز نیستم و احساس می کنم دارو یا ماده دیگری به من خورانده باشند.
اصلا حال و روز مناسبی نیست و من با افرادی که دشمنی جدی دارند مجبورم زندگی کنم. اتفاقاتی که طی روزهای اخیر رخ داده کاملا جنایی و فوق حاد بشری بوده اند
اصلا نمی توانم به فعالیت ورزشی یا خبربرسم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
پلیس: زنان برای گذرنامه ویژه اربعین به اجازه حضوری همسر نیاز دارند!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
عبدالملکی وزیر کار عزل شده رئیسی : تحریم‌ها مثل بچه‌ی ۱۰ساله با کارد میوه‌خوری برابر اقتصاد پهلوان ایران است!!!!
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
از آدران تا شهریار
گوشه کنار خیابون زنها و دخترانی پرسه میزنند که اعتیاد دارند و سر در سطل زباله دنبال غذا هستند
اصلا اذیت نمیشم و هیچ احساسی ندارم
حتی اگر بی حجاب باشند
ولی دیدن تصاویر زنهای بی حجابی که در آرامش و با
شادی درحال قدم زدن میباشند مرا اذیت میکند و نمیتوانم تحمل کنم
ساندیس هم درد منو دیگه دعوا نمیکنه
فقط حجاب و دیگر هیچ.مملکت مشکل ناترازی انرژی، گرانی، بیکاری، فقرو.... داره همه را ول کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
از اسلام فقط حجاب را می شناسند ظاهرا گناهان ارشادی گناه نیست و پیگیری ندارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
در این لایحه برای انحرافات اخلاقی برخی مدیران و مسئولان نیز بندی تهیه شده است ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
آزادی پوشش مشکل نیست که شما جزو مشکلات آوردین. آزادی پوشش ابتدایی ترین حق هر انسان است. هیچکس هم حق نداره به دیگری بگه لباس طوری بپوش که من خوشم بیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
حجاب برای خود شخص است وسرپیچی از آن خودزنی هست خواه بخاطر لجبازی وکینه یا اعتراض به هر شخص باشد
هر آنچه فرموده باشند تصویب می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
این لایحه پر از تناقض با اصل های قانون اساسی است و در صورت تایید اقدامی فراقانونی رخ داده است .

اگر نهادهای نظارتی ورود نکنند ، طبق معمول فضای مجازی افشاگری خود را انجام خواهد داد
به جای اینکارا توضیح بدن چرا اب داره از چاههای زابل میره زرنج افغانستان//؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد از افزایش بی رویه قیمت مرغ در کشور، گفت: قیمت مرغ پر کشیده است و مطالبات کشاورزان گندمکار نیز پرداخت نشده است.
قانون ویدئو ، ماهواره ،...... چی شد مجلس تشخیص صحیح و نا صحیح را نمیدهد نمایندگان مجلس به فکر کاسبی و کارمندی دولت در اخر مجلس هستند نمایندگان اعتماد مردم را به رکن قانون گذاری از بین بردند شان مجلس پائین مردم آمد
جمع کنید بابا.........برای کی دیگه میل جنسی مونده؟ اونها هم که دارند میبینید چجوری استفاده میشه......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
میل جنسی نمونده و لی هم جنسی شاید
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
شما اینطور فکر میکنید
مسئولین اخیرا ثاااااابت کردند که اینطور نیست
واقعا خودتان خسته نشدید هر چیزی یه حدی دارد دیگه اینقدر به این داستان حجاب پیله کرده اید که اصل اش لوث شده است اگر اینقدر بها بهش داده نمیشد نه کشی خیال میرکد روسری و بی روسری اینقر اهمیت دارد که به کنش سیاسی تبدیل بشود نه اون ورزی میتوانستند سوژه برای بهم ریختن پیدا کنند عین هر مساله دیگری میرفت به حاشیه دیگر خبری ازش نبود خودتان خوشتان میاد بهش دامن بزنید
احتمالا از این 23 نفرکمیسیون مشترک یک نفر از اموزشه 11 نفر از امنیت 11 نفر از قضایی !!!!
، اصلا اجبار در دین هم در اسلام وجود نداره چه برسه به حجاب، قران را بخونید
لایحه حجاب با عقل و منطق و احترام به خواست اکثریت جامعه حل می شود . عقل می گویید که قبل از واقع شدن انقلاب نه تنها اسمی از حجاب اجباری بعد از انقلاب در میان نبود بلکه حتی بعد از انقلاب تاکید شده بود اجباری در حجاب اجباری نیست ، منطق میگه الان خیلی از علمای دین و حقوقدانان وجود قانون حجاب اجباری را قبول ندارند و اکثریت قریب به اتفاق جامعه هم با حجاب اجباری مخالف هستند که همین کامنت هایی که در فضای مجازی مردم می گذارند نشان می دهد بیش از 90 درصد مردم مخالف اجبار هستند همچنین با یک برنامه در سایه آزادی مراکز فرهنگی کشور می توانند حجاب را به قبل از انقلاب برگردانند
( قبل از انقلاب برخی از شهرهای ما نه تنها یک بی حجاب نداشت بلکه با وجود آزادی حجاب تمایلی هم به بی حجابی نبود ).
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
انسان حریص به هر چیزی است که از آن منع شود اول ۱۵ بند بود حالا شده ۷۰ بند ۷۰۰ بند هم که بشود مشکلی حل نمی شود فقط کار فرهنگی بلند مدت نتیجه قابل قبولی ببار می آورد
حجاب نه از اصول دین است نه فروع
همیشه فکر می کردم بعد از 40 سال وفادار بودن مردم به نظام در همه شرایط از زمان جنگی که می توانست بهتر از این تمام شود یا زمان باصطلاح سازندگی زمان تحریم زمان بیکاری جوانان زمان اختلاس آقایان زمان بی اعتقاد کردن مردم زمان ازبین بردن منابع طبیعی و زیست محیطی و حالا که زمان مهاجرت است یک نفر از راس در مقابل مردم از سر بی کفایتی از مردم عذر خواهی می کرد
بحث حجاب این روزها، پوششی است برای انحراف اذهان از ناکارآمدی ها در عرصه های مختلف، دور کردن اذهان از فسادهای جنسی برخی مدیران و ...همانطوری که پارسال همزمان با گرانی چند برابری اقلام توسط دولت، فعالیت گشت های ارشاد هم ناگهان زیاد شد تا منجر به فاجعه شد. تاریکخانه های تحت عنوان اتاق های فکر، خروجی بهتری ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
تصویری ناراحت کننده از دریاجه ارومیه خشک شده را ببینید
بجای اینکه وقت و انرژی جامعه را به موضوع کاملا شخصی مانند حجاب متمرکز کنید و جریمه های آنچنانی برای بانوانی که با توجه به اصل آزادیهای فردی و اجتماعی علی القاده باید بتوانند پوشش مناسب خود را انتخاب کنند، برای کسانی که در شهرها و طبیعت آشغال می ریزند و هیچ ارزشی برای محیط زیست میلیون ها هم وطنشان قائل نیستند جریمه اعمال کنید هر اقدامی در جهت حفظ محیط زیست و سایر ارزشهای مورد پذیرش جامعه به نتایج مطلوب خواهد رسید .

در مقابل جامعه در موضوعاتی که به تنش و رویارویی افراد منجر می شود واکنش متفاوتی از خود به نمایش می گذارد. جریمه آقای طبری ابر اختلاسگر ۱۲ سال زندان است که ظاهرا ایشون فعلا بیرون از زندان تشریف دارند ولی مجازات بعضی از زنان بی حجاب حتی بیشتر از مفسدان کلان اقتصادی است. مطمئنا جامعه این شیوه و روش ناعادلانه را برنمی تابد و در مقابل آن واکنش نشان می دهد کمااینکه تا کنون نشان داده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
مردم در انتخاب اصل دین آزادند اما وقتی دینی را انتخاب کردند نمیتوانند به دستورات عمل نکنند مانند دانشجویی که آزاد است دانشجو بشود یا نشود اما اگر شد آزاد نیست هر طور دلش خواست در درس حاضر شود و باید مقررات دانشگاه را مراعات کند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
در پاسخ به مخاطب ۱۸:۱۰، اولا پذیرش دین جاده ای یک طرفه نیست که راه بازگشتی نباشد و در تاریخ افراد بزرگی خلاف این را نشان داده اند و چه بسا افرادی با قبول و رد دین به درجه بالاتری از معنویت رسیده اند. ثانیا در بسیاری از کشورهای پیشرفته دانشجو به راحتی در دانشگاه پذیرش می شود ولی الزاما فارغ التحصیل نمی شود
قدیم حجاب اختیاری بود و تبلیغات علیه حجاب با ظرافت وجود داشت اما بی حجابی همگیر نبود و اکثرا محجبه بودند چراکه اجبار در کار نبود زمانیکه فشار و اجبار پیش آمد مقاومت هم زیاد تر شد خدمت حضرات عرض میکنم بدون شک موفق نخواهید شد عاقلانه تصمیم بگیرید .
وگرنه حجاب نه در دین ، نه در سیاست و نه در اقتصاد و نه حتی در عرف ، جزو اولویت های اصلی کشور و مردم نیست .
بحث برسر حجاب یک وزن کشی سیاسی است ، مسئولان به اشتباه بی حجابی را یک کنش سیاسی قلمداد کرده و البته مردم هم از این بازی استقبال کردند ،
مسئولان گفتند هرکس بی حجاب باشد مخالف دولت است ، خیلی ها هم این فرض را پذیرا شده و به عنوان یک کنش سیاسی روسری را کنار گذاشتند و
حالا به لطف سیاست های غلط ، وقتی در خیابان قدم می زنید می بینید که حداقل نیمی از مردم به طور کامل مخالف هستند که این مخالفت را با بی حجابی نشان می دهند ، نیمی از افراد باقی مانده هم بدحجاب هستند که به گفته دولت جزو مخالفین شناخته می شوند و می ماند اقلیتی بیست درصدی که هنوز هم به دولت ، نظام و سیاست های جاری علاقه دارند
با سلام

ریزگردها برای دومین بار است که شهر مقدس مشهد را فراگرفته است.نمایندگان محترم ودولت باید بجای پرداختن به مسئله حجاب سریعا یک جلسه اضطراری تشکیل دهید وراهکارهای لازم والبته بودجه لازم را برای رفع این مشکلات در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دهید .دیروز خوزستان امروز مشهد فردا سایر نقاط . البته از شما بعید است زیرا نه تخصص لازم را دارید ونه اراده ای برای رفع مشکلات واقعی مردم ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
الان علم الهدی میاد تو نماز جمعه میگه ریزگردها مال بی حجابی خانمها است ! خلاص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
رفع مشکلات محیط زیستی سواد و عرضه میخواد. تنها چیزی که اینا میتونن واسش برنامه ریزی کنن سرکوب مردم و حجاب است
چرا مجلس به بررسی معضل بسیار فاجعه بار اعتیاد نمیپردازد؟؟؟؟؟
هزاران زن و دختر معتاد و شیشه ای، ول و بی حجاب و کارتن خواب و شب تا صبح هم همه جور سو ستفاده ای ازشون میشه هیچ ارگانی ککش نمیگزه !!!!
اونا زن و دختر نیستند؟؟
بزرگترین دشمنی که با حجاب می کنید که درست یا غلط عده ای هنوز به آن اعتقاد دارند، همین دولتی کردن و تصویب قانون برای آن است. با این کارها مطمئن باشید، اندک گروهی که به حجاب اجباری اعتقاد دارند، هم دچار تردید می شوند. معمولاً نظام های حاکم سعی می کنند، مشکلات و چالش های امنیتی را به حداقل برسانند، با دمیدن به موضع حجاب علاوه بر مشکلات امنیتی فراوانی که نظام با آن روبرو است، دست کم نیمی از جمعیت کشور به مخالف بالقوه تبدیل می شود. آیا به اندازه کافی برای سرکوب این مخالفان نیرو دارید؟
از اسلام فقط و فقط کسب درآمد را می شناسند به هر بهانه ای ....
تابی میشه آیپی اون یه نفر که به همه کامنتها ی یه منفی داه رو منتشر کنی?
بخدا سوگند این مملکت مشکلاتن وحشتناکتر از حجاب داره.........................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
حفظ خانواده ونوامیس از نان شب هم واجبتره
ملت فهیم ایران، خانواده های متدین ایرانی خود باید به هوش باشند و در تله جنگ فرهنگی ای که امروز غرب به رهبری آمریکا به راه انداخته گرفتار نشوند که اولین نتایج این جنگ فرهنگی در آینده نزدیک بی بند و باری اخلاقی و سست شدن بنیاد خانواده ها است.
آمریکا و غرب چرا برای جوان ایرانی علم روزشان را تبلیغ نمی کنند؟ چرا با هر پیشرفت و بومی سازی توسط نخبگان وطنی و دانشمندان ما، فقط بلد هستند تحریمی بر تحریم ها بیافزایند؟ ای کاش غربی ها به جای این که این همه سعی دارند ظاهر جوان ایرانی را غربی کنند بر علم و دانش علمی جوان ایرانی می افزودند ولی نه تنها این کار را نمی کنند بلکه سعی دارند با ابزار واهی تحریم، جلوی پیشرفت و بومی سازی نخبگان وطنی ما را هم بگیرند.
هر تمدنی را آئینی است و این را غرب خوب می داند، جوان غربی چون با فرهنگ غربی بزرگ شده به آن فرهنگ تا حدودی عادت دارد و جوان ایرانی با فرهنگ ایرانی و اگر به یکباره این ظاهر غرب گونه ای که امروز در برخی شهرها شاهد آن هستیم در بین دختر و پسر ایرانی باب شود حاصل آن در آینده نزدیک چیزی جزء بی بند و باری اخلاقی و سست شدن بنیاد خانواده ها نخواهد بود.
جوان ایرانی باید بداند که ظاهر غرب، علم و پیشرفت نمی آورد.
مسئولان ایرانی، چه استاد، چه اصحاب رسانه، چه نماینده مجلس و ... باید بدانند که ظاهر غرب اگر به "یکباره" در بین دختر و جواب ایرانی که به این فرهنگ عادت ندارد، باب شود در آینده نزدیک نتیجه ای جزء بی بند و باری اخلاقی نخواهد داشت، پس باید تا دیر نشده، چاره ای اندیشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
نمیفهمم غرب و آمریکا چرا فقط به جوانان و زنان و فرهنگ ایرانی گیر داده نه به جوانان و زنان عربستان کارداره نه به هندی‌ها نه به فرهنگ کشورهای عربی نه به مسلمانان ترکیه که باهشون دوست و و در ارتباط است نمیفهمم چرا فقط به ایران گیر دادن همه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
آمریکا و غرب به عربستان و هند کار نداشته، کمی تاریخ بخوان تا متوجه شوی که این طور که می گویی نیست، مگر همین دیروز نبود که ترامپ رئیس جمهور تاجر پیشه آمریکا یکی از کشورهای عربی را با لفظ "گاو شیرده" خطاب کرد خب این یعنی این کشور در وابستگی کامل آمریکا است و آمریکا که به وابسته (نوکرش) کاری ندارد، نفت و گازش را مفت می برد و در قبالش کالاهای وارداتی خودش و غرب را به آنها قالب می کند و پیشرفت و بومی سازی بدست متخصصان داخلی این کشورها را هم ممنوع می کند تا از خود چیزی نداشته باشند و تا ابد وابسته سیاسی - اقتصادی آن ها باقی بمانند.
تاریخ هند را هم اگر بخوانی سال ها مستعمره انگلیس بود ولی مردم هند با رهبری گاندی کشورشان را از دست استعمار انگلیس نجات دادند و هزار و یک شاهد دیگر که نشان می دهد که دخالت های آمریکا نه تنها استقلال سیاسی و پیشرفت علم و دانش را در بسیاری از کشورهای ثروتمند منطقه متوقف کرده بلکه باعث جنگ و آوارگی مردم بی گناه بسیاری شده و ایران را هم که می بینند در گروی استقلال سیاسی چندین دهه گذشته به پیشرفت، خودکفایی و اقتدار رسیده، سعی در مهار قدرتش از طریق تحریم و جنگ فرهنگی و ... دارند و تنها راه برای در امان ماندن از چنین سیاست های فریبکارانه ای شعور و درک سیاسی خود ملت است که به امید خدا و با هوشیاری این ملت متدین این نقشه شوم آنها هم به زباله دان تاریخ خواهد پیوست.
ناشناس
| Austria |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
شما که معتقدی ظاهر غرب علم و پیشرفت نمیاورد چرا فکر میکنی ظاهر اسلام(حجاب) اخلاق و دین می اورد؟
اینهمه اسمان ریسمان بافتی که از چی دفاع کنی دقیقا؟
همه چیو ول کردید رو حجاب حساسید توقع دارید مردم هم ببینن اینهمه خطا رو و با درست کردن حجاب شما رو مسلمان فرض کنند؟
ناشناس
| Austria |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
اینکه فکر میکنی غرب علم روزشان را تبلیغ نمیکنند و در اختیار کسی نمیگذارند دلیلش اینه شما نرفتی دنبالش وگرنه الان همه چیز در اختیاره از طریق اون چیزی که رفقای شما فیلترش میکنند
اینکه شما رفتی دنبال بی بند و باری و ظواهر تحریک امیز گشتی و فقط در غرب اینارو دیدی برمیگرده بخودت
برای همین هم غرب رو‌فقط با اون موارد میشناسی چون دنبال اون بودی
شما برو پایگاههای علمی سرچ کن علمشون رو هم خواهی دید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
تابناک آخر این چه وضعی است، نمی شود یک ساعت به پارک بروی، دیروز مرد مسنی روی یکی از صندلی های پارک نشسته بود، دو تا خانم بدون روسری با یک سگ که در بغلشان بود در کنار این پیرمرد نشستند و پس از مدتی شروع به سیکار کشیدن کردن، پیرمرد بیچاره چند دقیقه ای نشست ولی آخرش نتوانست با این وضع کنار بیاید و بلند شد و رفت، آخر این بنده خدا چه گناهی داشت که از دست نابهنجاری های برخی که پا را بیش از اندازه فراتر گذاشته اند، نتواند از فضای بیرون استفاده کند. حداقل مراعات حال افراد مسن را بکنید.
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
۱۴:۳۹
مگر ما چند بار زندگی میکنیم که دائم در فشار و بدبختی باشیم؟ فدای کدام ایدئولوژی شدیم؟ جوان عربستانی که به قول شما گاو شیرده هست دغدغه خودرو و مسکن و حقوق داره؟
بیشتر نگران لندکروزر آخرین مدلش هست
اینجا امکان ازدواج و تشکیل خانواده نداریم.
نمیشه ما هم خودکفا نباشیم ولی مثل ادم زندگی کنیم؟
تا کی میخواین با این حرفای پوچ و ایدئولوژی نامشخص و بی انتها ملت رو سرکار بذارید؟ زندگی و جوونیمون رفت تباه شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
۱۶:۲۱
اکثر نابهنجاری های امروز توسط قشر مرفه صورت می گیرد وگرنه کارمند، فرهنگی، کارگر که پوشش و حجابش فرقی نکرده و مثل
گذشته است.
پنجاه سال پیش با اینکه حجاب اختیاری بود ولی تعداد زنانی که چادر می‌پوشیدند بیشتر بود چون اجباری نبود و پوشش افراد باعث رانت نمیشد
درمورد ماهواره هم همین ادعاها بود ولی الان نود درصد مردم تو خونه هاشون ماهواره دارن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
99 درصد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
99.9999999درصد مردم
چرا عراق، سوریه، لبنان، فلسطین، کویت، عربستان، قطر، امارات، ترکیه، مصر، الجزایر، تونس به عنوان کشورهای اسلامی حجاب اختیاری دارن ولی فقط ایران و طالبان روی حجاب اجباری تاکید دارن؟!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
حتی حزب الله لبنان هم حجاب اختیاری دارند.
مشکل انجایی هست که برخی از مسئولین با داشتن خانواده باحجاب به کشورخیانت و اختلاس و.............میکنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
برخی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
حجاب امری دینی هست،شما با دولت مشکل داری ،خانوادت را تباه می کنی؟
مجلس انقلابی
انگار فراموش کردی انتخابات نزدیکه؟
معلومه که هیچ نگرانی از این بابت نداره چون میدونه انتخابات نیست بلکه انتصاباته
از حاج حسین خبری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
چرا خبری نیست دیروز اظهار نظر فرمودند که وا اسفا چرا ده ماهه هیجکاری نکردید
اصل 85 به این معنی است که نمایندگان مجلس موافقت می کنند تا یکی از مهمترین مسائل اجتماعی وماههای اخیر کشوربدون نظر همگی آنها وبدون بحث علنی شان وتنها بانظر یک کمیسیون کوچک پیش برود.
واین نشان از اعمال نفوذ نهادهای بالادستی در به کرسی نشاندن نظرات خود به مجلس است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
امنیتی ها در این کمیسیون بیشترین نفوذ را دارند .

یک جور حذف بخش زیادی از مجلس رر فرایند بررسی و تایید لایحه

این روزها امنیتی ها در خصوصی ترین امور شهروندان ورود کرده اند ، متوقف کنید آنها را
با رفتن لایحه به کمیسیون خاص یک جمع محدود از محدوده ی محدود شده ی مجلس برآمده از انتخابات محدود جمعی محدود از مردم ایران برا 85 میلیون ایرانی تصمیم میگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۵
٩٠ درصد نمايندگان مرد براي ٥٠ درصد از ملت كه بانوان تشكيل مي دهند يعني ٤٢ ميليون خانم تصميم مي گيرند ؟
یک قانون متروک عین ممنوعیت استفاده از تجهیزات ماهواره خواهد شد ولی کلی هزینه و دردسر هم به نظام و هم مردم تحمیل خواهد کرد. اگر جریمه عملیات راپل برای کندن دیش های ماهواره باعث شد مردم ماهواره تماشا نکنند این کارها و قوانین هم می‌تواند کسی را با حجاب کند
اینکه در صحن علنی مجلس جرات بحث و رای گیری شفاف درباره این لایحه ندارید نشانه خوبی است
اینکه در صحن مجلس جرات مطرح کردن ندارند یعنی نماینده های حداقلی نماینده های مردم‌نیستند. یه تعداد رانتی گزینشی اکثرا با گرایش های نظامی و ... نشانه خوبی است. خودشان‌هم فهمیده اند نماینده چه کسانی هستند...
من یه سوال دارم. الان تو جامعه داریم نگاه می‌کنیم اکثریت مردم با قانون حجاب مخالفند من نمی‌دونم این‌ها نماینده کی هستند توی مجلس که دارند این قانون رو تصویب می‌کنند شما یه نگاه به همین نظرات بالا بکنید نظر مردم رو می‌فهمید واقعاً این‌ها که تو مجلس هستند نماینده کدوم مردمند
قانونی که مطابق با خواست اکثریت ملت نباشه قابل اجرا نیست مثل قانون ماهواره مثل قانون ویدئو و مثل قانون آستین کوتاه و شلوارلی
باتشکیل کمیته انقلاب به همراه یک قاضی بافسادهای اجتماعی مبارزه کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۶
اشتباه مثبت دادم
این کمیسیون که هیچ کل مجلسشم نماینده همه مرد و زن و دختر و پسرهای سرزمین ایران نیستند و تنها کارپرداز و تدارکاتچی منویات یک عده قلیل هستند. تنها پناه مردم خداست!
مجلس جمهوری ... اسلامی لوایح و مصوباتی طی این چند سال داشته که تاریخ ثبت شده که از لکه های ننگ انهاست این یکی هم اضافه شد
مسخره بازی شده .مسکن و مخارج و شغل و تفریح و همه چیز جوانها به عهده و مسئولیت نهاد ارزشمند خانواده .پوشش انها به عهده دولت
باید سریعا فکری در مورد زن اسد به عمل اید که لخت و پاتی میگردد.....
برچسب منتخب
# حادثه سقوط بالگرد رییس جمهور # سید ابراهیم رئیسی # حسین امیر عبداللهیان # سیدمحمدعلی آل هاشم # مالک رحمتی
وب گردی