بازدید 22260

برای سفر اربعین سیم کارت عراقی بخریم؟

این روزها یکی از سوالات متداول برای زائران اربعین، موضوع استفاده از سیم‌کارت و داشتن مکالمات تلفنی است و سوال‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود.
کد خبر: ۱۱۸۶۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲ 05 August 2023

برای سفر اربعین سیم کارت عراقی بخریم؟

به گزارش «تابناک»، این روزها شاهد سفر زائرینی که راهی کشور عراق هستند هستیم، هرساله همانند همیشه با نزدیک شدن به ایام به اربعین حسینی سوالی که در ذهن مسافران اربعین نقش می‌بندد این است که برای برقراری تماس  و ارتباطات خود چه راه حلی پیش رویشان دارند؟  در پاسخ به این سوال می‌توان این موضوع را مطرح شده دانست که سیم کارت های ایرانی به صرفه تر است یا سیم کارت های عراقی؟

به هر حال برای استفاده از سیم‌کارت دو انتخاب پیش روی مسافران اربعین حسینی است. اولین گزینه استفاده از سیم‌کارت ایرانی و پرداخت هزینه‌ رومینگ و مکالمات است و دومین گزینه هم خرید سیم‌کارت عراقی است. باید توجه داشت که اگر سیم‌کارت ایرانی برای این سفر انتخاب شود، بهتر است که حتما از بسته‌های ویژه مکالمه و اینترنت استفاده شود تا هزینه‌ها به مراتب کمتر شود.

از طرفی دیگر اگر سیم کارت عراقی انتخاب برای این سفر باشد باید حتما در نوع خرید دقت شود. چند شرکت فعال در عراق هستند که سیم کارت‌های مسافرتی هفت و 15 روزه را با اینترنت نامحدود به مشتریان ارائه می‌کنند. البته امکان این می‌باشد که مسافران با ارائه پاسپورت، سیم‌کارت‌هایی با عمر طولانی‌تر دریافت کنند که قاعدتاً قیمت آنها نیز متفاوت است.

برای اربعین امسال همراه اول دو بسته ویژه رومینگ عراق خود را معرفی کرد. این دو بسته مختص زائران عتبات عالیات است و شامل «اینترنت نامحدود 7 روزه» در عراق می شود که زائران ایرانی با فعالسازی آن 15 دقیقه مکالمه رومینگی نیز هدیه خواهند گرفت که اینترنت پرسرعت را در شبکه های کورک و آسیاسل ارائه می دهد. همچنین «بسته مکالمه ویژه» ای شامل 15 دقیقه مکالمه رومینگی نیز به زایرین محترم ارائه گردید. متقاضیان استفاده از این بسته های ویژه، می توانند به 2 طریق نسبت به فعالسازی آن اقدام کنند؛ شماره گیری کد دستوری «ستاره 10 ستاره 2913 ستاره 04 مربع» یا مراجعه به پرتال فروشگاهی همراه اول به آدرس Shop.mci.ir از جمله این روش هاست.

همراه اول سال گذشته  در اربعین «تعرفه مکالمه با ایران هر دقیقه 9000 تومان»، «تعرفه مکالمه دریافتی هر دقیقه 6000 تومان»، «تعرفه ارسال پیامک 1300 تومان» و «هر مگابایت اینترنت 500 تومان» اعلام کرد که به نظر می رسد امسال شاهد افزایش دست کم 20 درصدی این مبالغ باشیم.

سال گذشته ایرانسل با هدف تسهیل ارتباطات و دسترسی به اینترنت برای زائران اربعین، سه بسته جدید را به فهرست بسته‌های اینترنت رومینگ ویژه اربعین اضافه کرد. این سه بسته جدید، شامل بسته ۷۵ مگابایتی با قیمت ۳۶هزار تومان، بسته ۱۵۰ مگابایتی با قیمت ۶۶هزار تومان و بسته ۳۰۰ مگابایتی با قیمت ۱۲۶هزار تومان هستند. ایرانسل پیش از این، دو بسته دیگر، شامل بسته ۶۰۰ مگابایتی با قیمت ۲۵۰هزار تومان و بسته یک گیگابایتی با قیمت ۳۹۰هزار تومان را در این رابطه معرفی کرده بود. به نظر می رسد امسال این بسته ها دست کم 20 درصد افزایش قیمت داشته باشد.

به همین منظور با توجه به هزینه های رومینگ می توان گفت هزینه خرید سیمکارت های عراقی مقرون به صرفه تر و کاربردی تر می باشد. علاوه بر این به دلیل حجم عظیم زوار اربعین، معمولا سرویس رومینگ در روزهای راهپیمایی اربعین دچار مشکل می شود و برای زوار بهتر است با خرید سیم کارت عراقی و استفاده از شبکه های ارتباطی کشور عراق، از بهترین راه برای برقراری ارتباط با ایران استفاده نمایند.

البته خرید سیم کارت عراقی قطعا هزینه های ارتباطی کمتری را نیز برای مسافران به دنبال خواهد داشت. زیرا اپراتورهای عراقی در این ایام سیم کارت های خود را با تخفیفات ویژه برای ارتباطات درون شبکه ای ارائه می کنند و استفاده از این نوع خدمات برای زائران ایرانی که معمولا به صورت گروهی یا کاروانی سفر می کنند، بسیار با صرفه و اقتصادی می باشد و به آنها کمک می کند تا با خرید چند سیم کارت از یک اپراتور، از ارتباط مستمر و ازران قیمت درون کاروانی در طول سفر بهره مند گردند.

پیشتر «عیسی زارع‌پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، در خصوص این مسئله که زائران بهتر است سیم کارت عراقی تهیه کنند یا از رومینگ سیم کارت های ایرانی استفاده کنند، اظهار داشت: «به نظر من سیم کارت عراقی به صرفه تر از سیم کارت ایرانی است و استفاد از سیم کارت عراقی توصیه می شود.»

وی افزود:‌ «البته در طول مسیر پیاده روی، سرویس اینترنت وای فای رایگان در برخی از موکب ها فراهم است و زائران می توانند نیاز خود را تا حدی رفع کنند؛ اما به طور کلی توصیه می شود که زائران سیم کارت عراقی تهیه کنند.»

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید داشت: «تعرفه سرویس رومینگ تلفن همراه بیشتر در اختیار اپراتور میزبان است و بسته به نظر آنها تعیین می شود.»

سیم کارت های عراقی معمولا توسط سه شرکت Asiacell ، Zain و Korek ارائه می شوند که هر کدام از قیمت و میزان شارژ اولیه متفاوتی برخوردارند. ابتدا باید حتما توجه کنید که خرید سیم کارت از مراکز معتبر در عراق انجام شود و همانجا هم از فروشنده بخواهید یا سیم کارت و کد فعالسازی را روی گوشی شما نصب کند.

انواع سیم کارت عراقی

 

سه اپراتور آسیاسل، زین و کورک تلکام، سیم کارت‌های عراقی را ارائه می‌دهند. اعتبار این سیم کارت‌ها یک ماهه است و میزان شارژ اولیه آن‌ها با یکدیگر تفاوت دارد. در ادامه به معرفی انواع سیم کارت‌های عراقی و کدهای دستوری آن‌ها می‌پردازیم.

 

سیم کارت آسیاسل

اگر شما و همسفران‌تان در سفر اربعین از سیم کارت آسیاسل استفاده می‌کنید، می‌توانید هزینهٔ مکالمه درون شبکهٔ خود را نیم‌بها کنید. برای نیم‌بها کردن هزینهٔ مکالمه با سیم کارت آسیاسل، باید عدد ۲ را به شماره ۲۹۳ پیامک کنید و ۵۰۰۰ دینار از شارژ را پرداخت کنید. هزینهٔ تماس درون شبکهٔ آسیاسل برای هر ثانیه ۳ دینار و هزینهٔ تماس از آسیاسل به سایر اپراتورهای عراق، برای هر ثانیه ۵ دینار است. برای دریافت تنظیمات اینترنت سیم کارت آسیاسل باید یک پیامک خالی به شمارهٔ ۱۹۶۰ ارسال کنید.(قیمت هر هزار دینار عراقی در تاریخ ۵ شهریور ۱۴۰۱ حدوداً ۲۰ هزار تومان است.)

سیم کارت زین

زائرانی که از سیم کارت زین استفاده می‌کنند، می‌توانند هزینهٔ مکالمه درون شبکهٔ خود را نیم‌بها کنید. برای این کار باید عدد ۲ را به شمارهٔ ۲۰۳۴ پیامک کرده و ۵۰۰۰ دینار از شارژ را پرداخت کنند.

سیم کارت کورک تلکام

اگر قصد خرید سیم کارت کورک تلکام را دارید، می‌توانید هزینهٔ مکالمهٔ درون شبکه را نیم‌بها کنید. برای نیم‌بها کردن هزینهٔ مکالمهٔ درون شبکه با سیم کارت کورک تلکام، باید کد دستوری #۲۵۴* را شماره‌گیری کرده و ۱۵۰۰ دینار از شارژ را پرداخت کنید تا بتوانید با ۶ نفر مکالمهٔ نیم‌بها داشته باشید.

چرا در عراق از سیم‌کارت عراقی استفاده کنیم؟

  • اغلب سرویس‌دهی اپراتورهای ایران به دلایلی مانند ترافیک شبکه در ایام اربعین با اختلال روبرو می‌شود.
  • اغلب اوقات زائرین به صورت گروهی به کشور عراق سفر می‌کنند، استفاده از سیم‌کارت عراقی برای ارتباط داخلی بین اعضای کاروان‌ها هزینۀ کمتری خواهد داشت.
  • رومینگ خدمات، سرویس پر هزینه‌ای است بنابراین استفاده از آن به طور معمول برای زائر صرفۀ اقتصادی نخواهد داشت.

کدهای دستوری برای دریافت خدمات از سیم کارت‌های عراقی

زین، آسیاسل و کورک تلکام سه اپراتور اصلی کشور عراق هستند که در ایام اربعین نیز به زوار خدمات ارائه می‌دهند که در ادامه برخی از کدهای خدماتی آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

معرفی  کدهای دستوری انواع سیم کارت‌های عراقی (هزینه‌ها بر اساس تعرفۀ سال 98 اعلام شده است و برای سال جاری احتمالاً با تغییراتی همراه خواهد بود)

نام سیمکارت طریقه شارژ کردن باقیمانده شارژ لیست بسته‌های اینترنتی هزینه تماس با ایران (برحسب دقیقه) هزینه پیام کوتاه مرکز تماس
آسیا سل #کد شارژ*۱۳۳* ۱۳۳#* ۲۹۹#* ۲۸۰دینار ۱۵۰دینار ۳۳۳
زین #کد شارژ*۱۰۱* ۱۰۰#* ۳۲۱#* ۲۷۰دینار ۱۵۰دینار ۱۰۷
کورک تلکام #کد شارژ*۲۲۱* ۲۱۱#* ۲۵۰#* ۲۶۰دینار ۱۵۰دینار ۴۱۱

گفتنی است سیم کارت های عراقی را می توان در پایانه های مرزی، فضای شهرهای زیارتی و نیز فرودگاه ها به آسانی تهیه کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست