بازدید 4461
۸

زندان رجایی شهر کرج تعطیل شد

زندان رجایی شهر به صورت کامل تخلیه و تعطیل شد.
کد خبر: ۱۱۸۶۳۸۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۴ 05 August 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، در راستای اجرای مصوبات سفر مورخ ۱۷ فروردین سال جاری حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای رئیس قوه قضائیه به استان البرز مبنی بر انتقال زندان رجایی شهر، با توجه به انجام مقدمات از سوی سازمان زندان‌های کشور و هماهنگی‌های صورت گرفته در این استان، تا روز سه‌شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ حدود نیمی از زندانیان تخلیه شده بود و تا امروز شنبه ۱۴ مرداد تمامی زندانیان ندامتگاه رجایی شهر به ندامتگاه قزلحصار منتقل شدند و این زندان تعطیل شد.

پس از انتقال و خروج زندانیان از این ندامتگاه، در حال حاضر زندان رجایی شهر که در یکی از بهترین نقاط استان البرز قرار دارد از زندانی تخلیه و تعطیل شده است.

با انتقال زندانیان از رجایی شهر، مرحله بعد جهت انتقال کامل زندان رجایی شهر، پیگیری‌ها و اقدامات از سوی سازمان زندان‌‎ها جهت حصول توافق نهایی با استانداری البرز در حال انجام است.

گفتنی است؛ یکی از تاکیدات رئیس قوه قضائیه در دوره تحول و تعالی دستگاه قضا، انتقال زندان‌‏ها از مراکز شهرها به حاشیه و بیرون از محیط شهری است.

بهمن ۱۴۰۰ رئیس قوه قضائیه در جریان سفر به استان خراسان رضوی از زندان مرکزی مشهد بازدید و دستور داد که روند انتقال این زندان به خارج از شهر هر چه سریع‌تر اجرایی شود که با اقدامات سازمان زندان‌ها این کار در حال انجام است.

انجام این اقدام به منظور رفاه حال و آسایش شهروندان و دور بودن محیط زندان از فضای جامعه است که مقدمات ابتدایی آن برای برخی از زندان‏‌ها از قبیل زندان‌های مرکزی شهرستان‌های مشهد، زنجان، تبریز، کرمانشاه، یزد، بیجار در استان کردستان فراهم شده است و در این رابطه مسئولان قضائی در حال اتخاذ تدابیر برای انتقال این زندان‌‏ها به خارج از محیط شهری هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
رفاه حال شهروندان و یا از بین بردن ...؟
رفاه حال شهروند وقتی تامین میشود که نه با جابجایی کمی و فیزیکی، بلکه با جابجایی کیفی و معنوی، شرایطی که باعث میشود زندانی تولید میشود رو از بین برده و با ایجاد بسترهای اقتصادی و اجتماعی و امید به آینده، در زندانها بسته شوند. ای کاش با تخصیص هزینه همین جابجاییها به ایجاد کارگاههای اقتصادی و ایجاد اشتغال برای زندانیان در این مهم قدم بردارند.
دو دلیل به نظرم داشته. یکی اینکه از زمین بسیار بزرگ این زندان ها برای ساخت و ساز و سود کلان استفاده شود که در داخل بافت شهری قرار دارد.
دلیل دوم اینکه زندانها دور از چشم باشند و حاشیه های اجتماعی ایجاد نشود مخصوصا در اغتشاشات
اولی اشکال نداره اگر به خزانه دولت واریز بشه. دومی هم اگر دوربین مدار بسته و نظارت داشته باشه اشکال نداره نه اینکه هر کاری خواستند بکنند و قضیه کهریزک پیش بیاد.
لطفا زمینش رو بعنوان یک پارک بزرگ استفاده کنید نه اینکه بجاش انبوه سازی و خرید و فروش ملک و املاک بشه
دنبال رفاه جامعه نیستید بلکه بدنبال چندین هزار میلیارد تومن ارزش زمین اون زندان هستید که در جای خوب کرج واقع شده و بسیار براتون سود داره شما اگر دنبال رفاه مردم بودید اینترنت بین الملل و پلت فرم ها رو فیبلتر نمیکردید چه برسه به جابجایی زندان د
مولد سازیش کنید ملک خوبیه !
الان منظورتون این است که زمین زندان چون در بهترین جای کرج است پس تبدیل به آپارتمان خواهد شد
خوبه جاش چند هزار واحد آپارتمانی میشه ساخت. چندین تریلیون تومن پول در میارن ازش.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست