بازدید 6256
۳

لایحه حجاب از چه زمانی تبدیل به قانون می‌شود؟

دو فوریت «لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از سلامت اجتماعی» در جلسه علنی ۲۳ خرداد سال جاری مجلس مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به مخالفت نمایندگان، ‌بررسی این لایحه با قید یک فوریت تصویب شد.
کد خبر: ۱۱۸۶۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲ 03 August 2023

به گزارش تابناک،  فراکسیون انقلاب اسلامی یکشنبه هفته آینده (۱۵ مرداد) جلسه ای برای بررسی و تبادل نظر در خصوص لایحه «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» تشکیل خواهد داد.

این جلسه ساعت ۶:۳۰ صبح و پیش از آغاز جلسه علنی مجلس تشکیل می‌شود.

دو فوریت «لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب و حمایت از سلامت اجتماعی» در جلسه علنی ۲۳ خرداد سال جاری مجلس مورد بررسی قرار گرفت که با توجه به مخالفت نمایندگان، ‌بررسی این لایحه با قید یک فوریت تصویب شد.

همان زمان محمدباقر قالیباف رییس مجلس گفت: اینکه مجلس به دو فوریت این لایحه رای نداد و یک فوریت آن تصویب شد به این دلیل نیست که ما به اهمیت آن توجه نکردیم چون اساسا این موضوع دارای اهمیت بالایی است؛  موضوع بر سر آن است که در این لایحه تنها جنبه جرم انگاری آمده بود. حال اینکه موضوع مربوط به حجاب قبل از آنکه قضایی بوده و جرم انگاری شود بحث فرهنگی، اجتماعی، فلسفی و از همه مهتر موضوع هویتی ما در انقلاب اسلامی، ایران عزیز و بحث تمدنی ما است.

این لایحه برای بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد و اکنون گزارش نهایی کمیسیون برای بررسی به هیات رییسه ارجاع شده است؛ در این گزارش عنوان لایحه به  «حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب» تغییر کرده و تعداد مواد آن هم ۷۰ ماده رسیده است.

روال بررسی جزییات لایحه عفاف و حجاب بدین صورت است که ابتدا کلیات آن مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در صورت تصویب مجلس وارد بررسی جزییات می‌شود. اگر کلیات و جزییات لایحه در صحن علنی تصویب شود، ‌مصوبات مجلس برای اعلام نظر به شورای نگهبان ارجاع شده و بعد از تایید شورا تبدیل به قانون خواهد شد لذا این گزارش تا زمان تصویب در صحن علنی و تایید شورای نگهبان قطعی و لازم الاجرا نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴۷
انتشار یافته: ۳
لایحه فساد در چه زمانی تقدیم مجلس می‌شود؟
با نمایندگان زیر ۵ درصد؟!
شتردر خواب بیند پنبه دانه ??
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست